Call of Duty: Modern Warfare beszámoló

Megérkezett az FPS széria idei része, amelyben kicsit visszatérünk az alapokhoz, mindezt pedig megtámogatják nekünk a fejlesztők egy ismerős arccal, aki régi-új környezetben és helyszíneken hozza el számunkra a modern hadviselés egy új formáját.

Újraindított háborúk

Két dolog biztos manapság az életben: az adók és az hogy minden évben, nagyjából ugyanakkor érkezik az aktuális Call of Duty rész. Bár sokak szerint a széria az elmúlt években egyre jobban veszít értékéből, mégis szinte az összes részt veszik mint a cukrot, még a sokak által kritizált Infinite Warfare-ből is elment több mint 10 millió. (Teszem hozzá, hogy egyáltalán nem volt rossz játék az sem, az űrhajós sci-fi kedvelőknek többnyire bejött a formula) Felhasználva a több fejlesztő csapat meglétét, az Activision a II. Világháborús helyszín után (WWII) tavaly felélesztette a Black Ops szériát egy kizárólag többjátékos móddal rendelkező új résszel (Black Ops 4), 2019-re azonban valami jóval nagyobb dobásra készültek, amelynek folyománya lett a Call of Duty: Modern Warfare bejelentése. A játék nem véletlenül kapott számozás nélküli címet, ugyanis ezzel utaltak arra, hogy nem a régi trilógia folytatásáról van szó, hanem egy teljesen új történetről, vagyis egyfajta soft-reboot lett a program. Ennek lényege, hogy a cím ismerős, felbukkan egy korábbi szereplő, de a helyszín és a sztori teljesen más.

A történet szerint 2019-et írunk, a globális terrorizmus pedig egyre rosszabb és véresebb, a civil áldozatok száma pedig napról napra több. Ebbe a világba csöppenünk bele kezdetben egy különleges alakulat tagjaként, célunk pedig “néhány” hordónyi, extrém veszélyes ideggáz visszaszerzése, azonban az akciónk végén néhány rosszarcú elrabolja tőlünk a zsákmányt. Innentől kezdve Angliában és a fiktív Urzikstanban kell levadásznunk az ellenfeleinket, méghozzá egy régi ismerős, John Price közreműködésével. Míg a COD széria korábbi részei legtöbb esetben az hatásvadász, ám ettől függetlenül remekül kinéző események láncolatait mesélték el, addig az idei epizód némileg földhözragadtabb, sötétebb és bizony mocskosabb. A készítők nem voltak restek olyan eszközökhöz nyúlni, amelyek során nem elég, hogy foszfor támadás eredményeit láthatjuk közelebbről, de ártatlan civilek lemészárlása is előkerül, miközben egy megárvult testvérpárnak kell nagyon rövid idő alatt felnőtteket is hamar megtörő dolgokon keresztül mennie. Számos játékos anno a Modern Warfare 2 repülőteres jelenetein akadt ki, biztosak vagyunk benne, hogy itt is hasonló reakciókat kapunk egyesektől a történet egy pontján felbukkanó mészárlást látva.

Maga a kampány egyébként nem túl hosszú, COD-os mércével nagyjából hozza a kötelezőt, hiszen átlagosan 5-10 óra alatt teljesíthető nehézségi szinttől függően, ebben nem sok változást látható az idei epizódban sem. Kedvenc részletek nyilván mindenkinek akadnak, nekünk leginkább az éjjellátós rajtaütés, valamint a követségi ostrom jött be, utóbbi szinte egy az egyben másolja a 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi című film adott részletét. Fegyver repertoárunk a már megszokottakból áll, hiszen ismét felbukkannak olyan klasszikusok mint például többek között az M4A1, a Dragunov, vagy a jó öreg AK-47-es. A gunplay rengeteget változott az előnyére, immáron lehetőségünk van sarkokon kinézve célozni, valamint különböző párkányokra is letehetjük a fegyvereinket. A fentieket olvasva látható, hogy a készítők nagyon próbáltak a realizmus felé haladni a projektjükkel, viszont ne feledjük, ez még mindig egy játék, vagyis azért kissé visszaránt minket a valóságba, az ismét automatikusan visszatöltődő életerő például.

Azt meg kell hagyni, hogy a Modern Warfare kifejezetten jól néz ki, mert bár akadnak kissé elmaradottnak tűnő része (Egyes tereptárgyak továbbra sem a legszebbek, valamint ugye továbbra sincs teljesen rombolhatóság), összességében a játék a piac egyik legjobban kinéző alkotása, erre pedig rátesz egy nagy lapáttal az is, hogy PC-n támogatott az RTX kártyák használata is, ha valaki esetleg némi extrára vágyna. A hangok és a zenék hozzák a kötelezőt, az átvezető animációk minősége fantasztikus (Valamint az is, hogy a gameplay részletek vajsimán váltanak át videó jelenetbe), az összkép pedig mondhatni szinte tökéletes. Kár, hogy tényleg nem tart az egész túl sokáig, de ha kellő mennyiségben sikerül eladni a programot (Bőven 600 millió dollárt kerestek már vele a készítők és az Activision), akkor talán jöhet a folytatás, amelyet a Modern Warfare sztorijának utolsó jelenetei remek módon egy kisebb csavarral fantasztikusan felvezetnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények