Call of Duty: Modern Warfare beszámoló

Megérkezett az FPS széria idei része, amelyben kicsit visszatérünk az alapokhoz, mindezt pedig megtámogatják nekünk a fejlesztők egy ismerős arccal, aki régi-új környezetben és helyszíneken hozza el számunkra a modern hadviselés egy új formáját.

A sötét oldal

Korábban már írtam róla, hogy egyeseknél a kívántnál gyakrabban kerül elő a Claymore és a 725-ös Shotgun (Illetve egyeseknél az M4A1), ezzel arra próbáltam utalni, hogy a játék sajnos kínos balance problémákkal rendelkezik jelenleg. Két nagyobb patch már elérhető lett a sorok írásának idejére, a fejlesztők azonban további finomhangolásokra készülnek, amelyra nagyon szüksége van a programnak. (Van aki például mesterlövészt játszott már a hírhedt 725-össel, ilyennek nem szabadna előfordulnia) Aztán ott van a Spec Ops mód, amely a klasszikus epizódokból ismerős lehet. Ennek lényege, hogy kooperatív módként néhány társunkkal együtt kellene különböző feladatokat adott pályán elvégezni, mindezt az eredeti tervek szerint szorosan a kampány sztorijának folytatásaként. A gond az, hogy ha működik épp a rendszer akkor is szörnyű az összkép. A klasszikus mód mellett ott van a jelenleg elérhető 4 Operations, ahol adott küldetés típusokat kellene elvégezni és adott ellenfelek ellen csatába vonulni, azonban maga a rendszer nehezíti meg extrán ezt nekünk.

Ha nem lopakodunk, akkor a gép egyből tonnaszám küldi ránk a katonákat (4-6 Juggernaut kivégzése esélytelen), mi pedig percekkel később azt vesszük észre, hogy elbuktuk a küldetést. Emiatt a publikus meccs keresést el is lehet felejteni, maximum barátokkal érdemes próbálkozni, ha érdekel minket a végkifejlet, valamint a megnyitható karakterek mint extrák. Arról nem is kell beszélnünk, hogy a Spec-Ops mintha jóval rondább lenne, az alapjátéknál, összességében úgy tűnik, mintha ezt nem igazán fejezték volna meg az Infinity Ward szakemberei (Arról nem is beszélve, hogy maguk a feladatok is rém egysíkúak, szinte semmi élmény nincs bennük.) Harmadik negatívumként pedig muszáj megemlítenünk a technikai gondokat, amely sajnos mindhárom platformon előfordulnak, de talán leginkább az Xbox One (X) használókat érinti problémásan. Utóbbi platformon, ahogy mi is tapasztaltuk (Emiatt késett ez a beszámoló is), sok esetben a játék összeomlik, kivág minket a főmenübe, nagyon sok esetben magát a konzolt is vészleállítja, vagyis egyszerűen kikapcsolja.

Ezt kezdetben ráfogták egyesek arra, hogy meghibásodott a gép, vagy nem szellőzik jól, azonban egyre több ilyen visszajelzés érkezett már a premier óta, később a fejlesztők is elismerték, hogy ez egy létező probléma. PlayStation 4-en és PC-n leginkább az történik, hogy kidob a rendszer szintén a főmenübe, valamint az asztalra, ezek ellen egyelőre nem tudunk mit csinálni, reméljük hamarosan érkeznek erre javítások. (Az utóbbi gondok miatt kapta a végső pontszámot a program, ha ezeket megoldják, nyugodtan oda lehet képzelni +5-öt az értékeléshez)

A Modern Warfare az elmúlt évek egyik meglepetés FPS-e, kíváncsian várjuk, hogy az Infinity Ward milyen frissítésekkel készül az elkövetkező hónapokban (Pletyka szinten felbukkant egy jövő év eleji Battle Royale mód érkezése), mi biztosan ott leszünk még hosszú ideig. (Vagy legalábbis a következő évi epizódig)

A Call of Duty: Modern Warfare 2019. október 25-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, mi One X-en teszteltük a programot.

Pozitívum:

  • Remek audiovizuális prezentáció,
  • élvezetes kampány,
  • ingyenes jövőbeni tartalmak,
  • cross-play támogatás,
  • natív egér-billentyű használat konzolokon is.

Negatívum:

  • Fegyver-balance problémák,
  • szörnyű Spec-Ops mód,
  • mindhárom platformon összeomlik a program időnként.

85

oriic

Azóta történt

Előzmények