Call of Duty: Modern Warfare beszámoló

Megérkezett az FPS széria idei része, amelyben kicsit visszatérünk az alapokhoz, mindezt pedig megtámogatják nekünk a fejlesztők egy ismerős arccal, aki régi-új környezetben és helyszíneken hozza el számunkra a modern hadviselés egy új formáját.

Csapatjáték

Bár szeretjük a Call of Duty játékok sztori módjait (Hiszen azok többnyire remek interaktív akciófilmek a legtöbb esetben), mégis a széria szerves részét képezi a többjátékos élmény, amellyel akár több száz órát is eltöltünk (Akár a következő rész megjelenése után is). Az első és legfontosabb, hogy az Infinity Ward itt is próbálta a valóságűséget megtartani, vagyis nincsenek ugráló, falmászó katonák, meg futurisztikus fegyver arzenál, illetve a pályák is valódinak tűnnek. (És bizony akadnak a valóságban is létező helyszínek, például a londoni Piccadilly Circus) Akik játszottak már korábbi COD részekkel (Vagy úgy egyáltalán katonai FPS-ekkel), azoknak a legtöbb játékmód ismerős lesz korábbról, hiszen megtaláljuk itt a klasszikus TDM-et, a Free-For-All-t, a Domination, Hardpointot, Headquarters-t, stb. Újdonságként hat a 20 fős TDM és Domination, valamint a Ground War, amely leginkább a Battlefieldek Conquest módjait próbálja leutánozni, járműves harcokkal, 32 fős csapatokkal, killstreakekkel, végtelen sniper mennyiséggel és még több káosszal. Megmondom őszintén a BF-ekben sem szerettem ha túl sokan vagyunk egy pályán, de ha valaki szereti a stílust és nem zavarja, hogy időnként jóval többet hal mint öl, úgy annak ajánlott ez a játékmód.

Sajnos mikor ezeket a sorokat írom, az éjszakai pályákat kivették multiból, de állítólag később majd visszakerülnek. Fegyverek terén a single playerben látottakon túl extrákat is kapunk, ezeket használva pedig egyre több helyen tudjuk majd módosítani (A legtöbb alap eszköz 9 szerkesztési pontot kap), de egyszerre mindössze 5-öt tudunk aktiválni, így érdemes meggondolni, hogy a közelharcra, vagy a távolsági támadásokra szeretnénk fókuszálni az adott összeállítással. (Ezekből mondjuk kapunk 5 helyet, szóval szinte az összes kombinációt kipróbálhatjuk idővel, csak győzzük fejleszteni a halálosztóinkat) Visszakapjuk ismét a jól megszokott perk rendszert, amelyekből alapból hármat tudunk aktiválni, ezeket később még plusz hárommal ki tudjuk egészíteni a specializáció megszerzésével. Ekkor viszont a killstreakeket elfelejthetjük, pedig akadnak közöttük ismét remek darabok, elég csak a lehívható tankra, a lövegtoronyra, a Juggernautra, vagy az ikonikus AC-130-as Gunshipre gondolni. (Visszatér a Tactical Nuke is 30 fegyver kill után, azonnali győzelmet hozva a teamnek)  Ezek bár nagyon erősek és hasznosak, használatuk nem jelent azonnali wint, csak ritka esetben. A túlzott kill mennyiség jóval ritkább itt mint a korábbi részekben, kivéve ha az ember előveszi a Claymore-t, meg a 725-ös shotgunt, de ezekről kicsit később. Aki szereti a gyűjtögethető és kinyitható cuccokat, azoknak jó hír, hogy a Modern Warfare mellőzi a lootboxokat, minden skin és fegyver megnyitható a különböző challenge-ek és PVP missziók teljesítésével.

Decemberben jön a Battle Pass rendszer, amiért már valós pénzért fizethetünk, azonban is maximum skineket kapunk, vagyis mindenki eldöntheti, hogy erre szüksége van-e a későbbiekben. (Illetve azt még nem tudjuk, hogy a valós időt mutató karórákból később kapunk-e ingyenes példányokat, mert azok jelenleg csak egyes csomagok megvásárlásával tudunk feltenni a bal kezünkre. A többjátékos mód két (Talán mondhatni legnagyobb) újítása a cross-play rendszer engedélyeztetése, valamint a Season Pass eltörlése. Utóbbi lényege egyszerű, minden pályát ingyen megkap mindenki, azokért sem kell fizetni külön, míg előbbi lehetőséget ad arra, hogy a PC-s, Xbox One és PlayStation 4 felhasználók együtt játszanak egymással. Ha az opciót bekapcsolva hagyjuk, akkor elvileg olyan, más platformot használó személlyel kerülhetünk egy csapatba, akik ugyanolyan perifériákat használnak, vagyis elméletileg nem kell attól aggódni, hogy a kontrollereseket lealázzák az egér-billentyű használók. (Bár néha azért akadnak furcsaságok a vegyes lobby-kkal). Utóbbi érdekessége, hogy a konzol verziók is megkapták végre a támogatást natívan, vagyis különböző drága átalakítók nélkül hozzák nekünk a “PC”-s élményt.

Összességében a Call of Duty: Modern Warfare PVP módjáról elmondható, hogy az elmúlt évek egyik legjobb élményét hozza köszönhetően a kissé földhözragadtabb és visszafogottabb játékmenetével, azonban nem szabad elmennünk az mellet sem, hogy egyáltalán nem sikerült hibátlanra a program.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények