Call of Duty WWII teszt (PC, PS4, Xbox One)

A Sledgehammer Games-nek köszönhetően visszatér a CoD széria a II. Világháborúba, ezzel talán a régi rajongókat is visszaszerzi.

Visszatérés a II. Világháborúba

Talán még sokan nem emlékszenek az ezredforduló környéki időkre, amikor még kevésbé volt változatos a first-person shooterek piaca. Akadt nekünk egy Half-Life, az egymással versengő Quake és Unreal sorozat, a rájuk épülő modok, mint a Team Fortress és a Counter-Strike, valamint a Serious Sam széria, az akkori legvártabb játék pedig a Duke Nukem Forever volt. Az addigra bőven koros PlayStation konzolra jelent meg exkluzív címként Steven Spielberg ötlete nyomán a Medal of Honor, ami egy új korszakot nyitott meg az FPS terén. A játék fogadtatása kellemes volt, a platformon még megélt egy folytatást is, mielőtt három évvel később, 2002-ben a széria eléri tetőpontját a kult-klasszikus Allied Assaulttal.


Bizakodó tekintet az új részé felé

A korához mérten kiegyensúlyozott multiplayer móddal megtámogatott játék addig nem látott, már-már álleejtően filmes színvonalú, változatos küldetéssorozata rengeteg játékos szívébe belopta magát. A sikert két kiegészítő követte, de az eredeti gárdából több fejlesztő is kivált, hogy megalkothassák a saját második világháborús játékukat. Az így létrejött csapat neve Infinity Ward lett, az általuk fejlesztett Call of Duty pedig történelmet írt. A 2003-ban megjelent eredeti játék négyzetre emelte szellemi elődjének színvonalát, hosszabb, tartalmasabb és még változatosabb, két részre bontott kampánnyal álltak elő az Infinity-s srácok. A program le sem tagadhatta volna, hogy olyan filmek ihlették, mint a Ryan közlegény megmentése, Az elit alakulat vagy mint az Ellenség a kapuknál. Mindezt egy változatos, mod-barát többjátékos mód fejelte meg, majdhogynem a végtelenségig kitolva a program szavatosságát. A folytatás két évet váratott magára, ami hozta a kötelezőt, de ez volt az Infinity utolsó második világháború alatt játszódó fejlesztése.

A szériában ezt követte egy közepes minőségű, kizárólag konzolokra megjelent harmadik számozott kiadás, majd a kronológiailag ötödik World at War alcímmel a Treyarch műhelyéből. Ez volt épp kilenc éve és ekkor kezdődött a régi rajongók számára a sorozat hanyatlása. Immáron három fejlesztő készíti minden év őszére az aktuális kiadást, a most soros Sledgehammer Games pedig majdnem napra pontosan egy év elteltével elkészítette a (november első péntekén megjelent) sorozat legújabb epizódját, ami ismét visszavisz minket a történelem legvéresebb háborújába.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények