Beyond Good & Evil - Nosztalgia bemutató

Bevezetés és beállítások

A Beyond Good & Evil című játékot a Ubisoft 2003 végén adta ki PC-re, PlayStation 2-re és Nintendo GameCube-ra, majd ezt követte az XBOX verzió, 2004 elején. Idén már egy felújított, HD minőségű változat is napvilágot látott belőle az újabb konzolgenerációkra, így márciusban XBOX Live Arcade-en, majd júniusban PlayStation Network-ön is elérhetővé vált.

Manapság pedig szinte fillérekért árulják a játékot, így javaslom mindenkinek, aki még nem próbálta, mindenképpen szerezze be. Ne tévesszen meg senkit a főszereplő mellett látható disznó, valamint a tehenek, orrszarvúk és egyéb bugyuta lények által benépesített, első pillantásra gyermetegnek látszó grafika. Ha ismertetnem kellene a Beyond Good & Evil műfaját, akkor nehéz lenne egy kategóriába sorolnom, hiszen sokféle elem megtalálható benne.

Leginkább egy kaland-akciójáték, mert sok ellenfelet kell legyőznünk közelharcban, hol botunkkal csapkodva, máshol pedig taktikusan gondolkodva, társaink segítségére támaszkodva. Másrészt ügyességi és logikai játék is, mivel sok helyen szürkeállományunk segítségével kell rájönnünk a megoldások módjára. Harmadrészt gyűjtögetős platformjáték, hiszen szerteszét találunk értékes cuccokat, melyekhez meg is kell találnunk az oda vezető utat.

De vezetnünk, fejlesztenünk és harcolnunk is kell járművekkel, különféle kódok segítségével bejutni titkos helyekre és mindezek mellett kiemelkedő szerep jut a fényképezőgépünknek is, hiszen a legtöbb pénzt azzal tudjuk összeszedni, márpedig arra mindig szükségünk lesz. A főbb ellenségek legyőzésekor pedig gyöngyöket kapunk, melyekkel a hajónkhoz vásárolhatunk fejlesztéseket, enélkül ugyanis bizonyos helyeken nem tudnánk továbbmenni. De mielőtt belemennénk a játék tulajdonságainak elemzésébe, kezdjük a technikai nehézségekkel.

Miután egy 2003-ban megjelent játékról beszélünk, így a mai gépeken ismét felszínre kerül néhány probléma. Ezek némelyikére ugyan van megoldás, de még így is akad olyan, amit egyszerűen nem lehet kiküszöbölni. Az első screenshoton azt láthatjátok, hogy miképpen néz ki a játék alapállapotban. Hiába állítottam be az 1920x1200-as felbontást, alul-felül fekete csík, valamint összement kép fogadott. Ráadásul a textúrák is össze-vissza villogtak, a játék pedig folyamatosan panaszkodott indításkor, hogy nem a legújabb VGA meghajtókat használom, pedig a jelenleg legfrissebb, 11.12 WHQL Catalyst van feltelepítve.

Az interneten szerencsére hamar sikerült megoldást találnom az általam két legzavaróbbnak tartott problémára. Ezek pedig a villogó textúrák és a fekete csíkok a képernyő alján és tetején. A fenti képen láthatjátok a grafikus beállításokat. Itt a jobb oldali menüpontokat állítsátok úgy, ahogy a képen láthatjátok. Ezzel megszűnik a villogás, mostantól látunk is valamit a játékban, ha elindítjuk. A bal oldalon azért van levéve az árnyék részletessége, mert nálam azok is villogtak, ha ennél feljebb tettem.

A fekete csíkok eltüntetése már egy picit bonyolultabb, ugyanis ehhez meg kell nyitnunk a Windows Registry-t. A Start Menüben írjuk be a keresőbe, hogy "regedit", majd utána keressük meg benne a

HKEY_CURRENT_USER\Software\Ubisoft\Beyond Good & Evil\SettingsApplication.INI\Basic video könyvtárat.

Itt hozzunk létre egy NoBands nevű REG_DWORD bejegyzést, melynek értéke 1 legyen (Lásd alatta lévő kép). Ha mindent jól csináltunk, akkor indítás után már így fog kinézni a játék:

Sajnos arra továbbra sem sikerült megoldást találnom, hogy a képarány is megfelelő legyen, hiszen még mindig olyan a játék, mintha 4:3-as képet húzna szét 16:10-re. De így már legalább játszható a program, nincsenek csíkok, nem villog a textúra, egyszóval élvezhető a játék. Térjünk hát rá az ismertetésre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények