Beyond Good & Evil - Nosztalgia bemutató

Amit tudni érdemes a végigjátszáshoz

Az első és legfontosabb dolog a Beyond Good & Evil játékkal kapcsolatban az, hogy mentsünk, amilyen gyakran csak tudunk. Ez így leírva egyszerűnek tűnik, ám ezúttal nem annyiból áll a játékállás kimentése, hogy belépünk a menübe és nyomunk egy SAVE-et. Játékot menteni kizárólag a nálunk lévő lemez segítségével tudunk, mégpedig a lemezolvasó termináloknál (1. képen).

Szintén ezeken olvashatjuk el a feladatainkat részletesen ismertető korongokat is, tehát viszonylag sok helyen találunk ilyen szerkezetet. A játékból való kilépés után az újbóli bejelentkezéskor mindig az utoljára kimentett helyről folytatjuk a játékot. Tehát ha új feladatot oldottunk meg vagy túl vagyunk egy nehéz ellenfélen, kilépés előtt mindenképpen keressünk fel egy terminált.

A másik fontos dolog, amit érdemes tudnunk, az, hogy amikor titkos küldetésekre megyünk az ellenség bázisára, mindig maradjunk észrevétlenek. Soha ne keveredjünk nyílt harcba az őrökkel, mert elég egy-két ütés és máris alulról szagoljuk az ibolyát. Ha esetleg mégis észrevennének, keressünk egy rejtekhelyet, ahol nem látnak meg, így egy idő után megnyugszanak és folytatják a járőrözést.

A játékban rengeteg minijáték található, melyekkel rengeteg pénzt nyerhetünk, ha szánunk rá időt és energiát. Indulhatunk a Star Wars I-ből ismerős fogathajtóversenyhez hasonló futamokon is, de megtalálhatjuk a gombfoci helyi megfelelőjét és az "Itt a piros, hol a piros" című játékokat is. Ezek némelyike ráadásul a küldetéshez kapcsolódik, így változatos kalandokban lesz részünk, az biztos.

Fényképezzünk le minden állatot és növényt, amit csak lehet - még az ellenfeleinket is -, hiszen minél több képkockát küldünk be, annál hamarabb telik be a tekercs és annál több gyöngy üti a markunkat - a pénzről nem is beszélve. Ráadásul az összegyűjtött gyöngyök számától függően kapunk egy kódot (A mentett állás betöltésekor látjuk a többi információ alatt zölddel), melyet ha beírunk a játék oldalán található Connect to the Dark Room menüpontba, azzal feloldhatunk különféle bónuszokat (Pl.: Videók, Concept Artok, Storyboard képek, stb.).

Végezetül pedig ne felejtsük el a kapott utasításoknak megfelelően végrehajtani a küldetésünket, mert anélkül egyes helyeken nem tudunk továbbmenni. Például vannak olyan kóddal nyíló ajtók, melyek kinyitásához le kell azok irányítópaneljét fényképezni (Nagy, piros, domború képernyő vonalkóddal, lásd 2. képen). Amennyiben valamelyik feladatunkat még nem teljesítettük, hiába érünk el idáig, a kódot nem kapjuk meg az ajtóhoz.

Ilyenkor érdemes visszamennünk és a térképünk segítségével megtalálni a még be nem járt helyszíneket. Apropó térkép: amikor a bázisokon bolyongunk, néhány helyen látjuk az aktuális szint térképét a falra kiragasztva. Ha ezt lefényképezzük, akkor megjelennek az eddig fel nem fedezett helyek is, így könnyen titkos készletekhez juthatunk.

Még annyit, hogy amikor kapunk egy kódot, rendszerint papírfecnin adják át nekünk, így mikor átvesszük, forgassuk meg az egér segítségével és írjuk le róla a számsort, valamint hogy melyik ajtóhoz való. Később így könnyebben tudjuk azonosítani őket. A beírt kódokat megjegyzi a program, tehát ahová egyszer bejutottunk, oda nem kell újra beírni őket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények