Új hozzászólás Aktív témák

  • ponix

    aktív tag

    válasz tildy #61 üzenetére

    ''a) Ha az áldozóoltárnál bikát áldozok, tudom a [3 Móz. 1,9] illetve a
    [3 Móz. 1,17]-ból, hogy az Úrnak kedves illatú az. A problémát a
    szomszédaim jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves.
    Leölhetem-e õket?''

    Ez egészen megnevettetett, de persze ott a kulcs a mondat végén. Azért mert ő esetleg ökörnek tartja a szomszédot, attól még azok emberek, tehát nyilván nem ölheti le őket.
    Ugyanakkor nemgyőzzük hangsúlyozni, hogy Jézus az utolsó és tökéletes áldozat. Nincs szükség több áldozatra. Jézus áldozata egyszeri és örökérvényű. Nem jár le a szavatossága. Nem kell állatokat feláldozni, az isten számára már értéktelen.


    ''b) Szeretném a lányomat eladni rabszolgának, amint ezt [2 Móz. 21,7]
    megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár érte manapság?''

    Erre akkor tudnék válaszolni, ha ismerném a korabeli zsidó szokásokat. Rabszolgául, leginkább eladósodás kapcsán került az ember, de ezekszerint az ember kereskedelem is megengedett volt bár mondom, nem ismerem ezt a dolgot, sem okát sem erre vonatkozó lehetőségeket.

    találunk példát az újszövetségben arra vonatkozóan, hogy hogyan kezeljék az emberek az adósságot, így azt gondolom, hogy az újszövetségi korszakban az emberkereskedelem semmilyen formában nem lehet jelen legálisan, így a lányát sem adhatja el senki leálisan.


    ''c) Tudom, hogy nem szabad olyan nõvel kapcsolatot teremtenem, aki a
    havibaj tisztátalan állapotában van [3 Móz. 15,19-24]. A probléma
    csak az, hogy mibõl lehet ezt tudni? Megpróbáltam megkérdezni, de a
    legtöbb nõ nagyon pikírten reagált a kérdésre.
    ''

    Az idegen nővel való szexuális kapcsolatot eleve tiltja a biblia. Szexuális kapcsolatba egy férfi egy nővel, bibliai alapokon kizárólag házasság intézményén, szövetségén beleül léphet, úgyhogy úgygondolom, hogy az ember a házastársa haviciklusainak időpontjáról megfelelőképpen tud tájékozódni.


    A szolgákkal kapcsolatos vásárlások, nem vásárlások, hanem szerződéskötések alapján történő elszegődések. Nem mond egyebet a biblia, mint hogy ne legyen saját népedből való szolgád. Nem rabszolgáról beszél ebben az esetben sem. A szolgasággal kapcsolatban a biblia határozottan rabszolgaságnak nevezi a rabszolgaságot. A szolga az szolgálót, inast cselédet jelent.


    ''e) Az egyik szomszédom mindig szombaton dolgozik. [2 Móz. 35,2]
    világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg
    kötelezhetõ vagyok rá, hogy saját kezûleg öljem meg?''



    Jézust pont ezért ''is'' támadták a farizeusok, mert, hogy szombatont kalászt téptek a tanítványai. Jézus visszakérdezett: Hát ti nem adtok-e inni enni a barmaitoknak állataitoknak szombaton? Hát annak okáért a szombat van az emberért és nem az ember a szombatért. Aki tehát megtartja a szombatot, az úrért tartsa meg, aki pedig nem, az úrért ne tartsa meg.



    Most fáradt vagyok már a többire is válaszolni, de hidd el, hogy minden felvetésre van bibliai válasz.

    A bölcs alkot, de művét, nem birtokolja, cselekszik, de nem ragaszkodik, beteljesült művét nem félti, s mert magának nem örzi, el se veszíti!” Tao Te King

Új hozzászólás Aktív témák