-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiszi07
senior tag
Sziasztok!
Tegnaptol egy boldog tulajdonos lehetek, mert sikerult egy tokeletes 2005/5 havi Corolla 1.4 D4D-t vasarolnom. Motorikusan kivallo, hangja nincs, belso szuper. Kerdes: fogyasztast hogyan tudnek merni, nem jottem meg ra...Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
pècsimunkás
addikt
válasz kiszi07 #3951 üzenetére
Tankold teli az első kattanásig . Nullázd a napi kilómèter számlálót vagy írd fel a kilómèter óra állását . Menj vele amennyit gondolsz - esetleg üritsd ki a tankot , majd tankold újra az első kattanásig . A tankolt liter mennyisèget oszd el a megtett kilométer tizedèvel .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Silentfrog
veterán
Ezres Toyota Yarishoz /2001/ keresnék olajat. Ezek tudnám megvenni most jó áron ,de eddig Eneost használtam ami itt pont nincs
Valamelyik jó lehet nekem ezekből?TOTAL QUARTZ FUTURE NFC 9000 5W30
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30
MOBIL SUPER 3000 X1 F. FE 5W-30
FEBI 5W-30
ELF5W-30 EVOLUTION 900
Esetleg van még Alco nevű olaj, de erről még sosem hallottam. -
rob210
nagyúr
válasz Silentfrog #3953 üzenetére
Én elfet használok a franci kötődés miatt.
Ajánlható olaj, de én a toyókba Eneost, vagy Mobilt szoktam tenni
Igazából, ha a minősítése, szabványa megfelel, akkor szinte "mindegy"...Renault power
-
F-ECT$
titán
válasz pècsimunkás #3952 üzenetére
A kattanásig töltés nem igazán pontos, nem mindig ugyanannyira tölti a tankot, így az igazán pontos méréshez szerintem inkább csurig kell tölteni, illetve még jobb, ha 8-10 töltés után nézed meg a megtett km-t és a beletankolt össz mennyiséget.
Dive ever, work never.
-
pècsimunkás
addikt
Sokan az első kattanásig töltik , az van a köznyelvben , azèrt írtam azt . Èn csurig töltöm mindig az autót , eleinte mèrtem , de mivel nagyjából pontos a fedcomp , arra hagyatkozok már csak .
De , az elv az ahogy fentebb leírtam ....[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3924 üzenetére
" turrbónyomás szabályozó vákumszelep " csere lesz. De , csak hètfőre lenne itt az alkatrész , nekem meg vissza kell menni Nèmetországba vasárnap . Megcsináltatom kint , azt mondták , ez miatt nem lehet lerobbani . Fentebb írtam is , hogy már bánom , hogy kèrtem termint , nem direktbe mentem oda . Nagyon hamar meg volt a hiba oka ...
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
psycroptic
őstag
válasz pècsimunkás #3961 üzenetére
Nem mondták, hogy mitöl ment gallyra? Ez benne van a garanciában?
PSNID: Tomy83PS
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3962 üzenetére
Azt mondták ,hogy ilyen még nem fordult elő náluk ( pécsi Toyota ) . Azért remélem , hogy garanciában cserélik . Jövő héten , ha visszamegyek , elviszem az eisenachi Toyotához . Ha elkészült megírom mi lett az ügyből .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Ragadozó
Ármester
válasz pècsimunkás #3961 üzenetére
Mitsubishi-nél gyakran meghibásodik...
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
pècsimunkás
addikt
válasz Ragadozó #3964 üzenetére
Remèlem kicserèlik garanciában , ès nem lesz vele több gond . Lehet , a pècsi szervizben azèrt nem találkoztak mèg vele , mert inkább a szívóbenzines ès hibrid Aurisokat adnak el többsègèben ( nem tudom , csak gondolom ) .
Amúgy mi lehet a meghibásodás oka ? Vagy csak simán elromolhat ez is mint minden más ?[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
etejedu
őstag
Sziasztok!
Görgőszett plusz vízpumpa csere 100k
Corolla E11 2001-es 1.6 vvti
Reális? -
rob210
nagyúr
-
troll81
addikt
hello mindenki Toyota Avensis T25 - 147 PS benzines kombi le tettem a dieselrol egyenlore ezek milyen vetelek?
-
Dani_kp
őstag
válasz Silentfrog #3974 üzenetére
Nem 5W30 az ajánlott? Ha igen, akkor szerintem ne.
https://ingatlan.com/33821564
-
Ragadozó
Ármester
válasz Silentfrog #3974 üzenetére
neve sincs olajokat véletlen se...
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
Silentfrog
veterán
Le is mondtam róla! Bár nekem nagyon sok olyan van aminek nincs neve!
-
etejedu
őstag
válasz Silentfrog #3978 üzenetére
Legutóbb a Gazpromos olajat adtam neki...
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3962 üzenetére
Kicserèltèk ma az alkatrèszt garanciában. Kb 10 perc volt a művelet. Amíg elkészült , vendègül láttak egy kávèra .
Majd írd meg , hogy melyik biztosító mellet döntesz . Nekem szólt tegnap az ügyvezető asszony a cègnèl ahol dolgozom - lányának van biztosítási cège - , hogy kereshetünk biztosítót , de mondtam neki , hogy most már minden rendben van ,nem akarok váltani. ( Egyszer említettem neki a procedúrát , emlèkezett rá , azèrt szólt tegnap ).
Szerk.: Mindenkihez
15000 km v 1 èv az olajcsere intervallum . 1500 km - el túl lehet lèpni . Sok rövid tâvot megyek naponta 2x 7-8 km . Januârban lenne még kb a 15000 km , azt nem tudom , hogy, Magyarországon vagy szabi után Nèmetországban . Èrdemes - ajánlott lecserélni 13000 körül , ès friss olajjal , szűrőkkel megyek haza , vagy jó lesz 15-16000 km utân is ?
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
válasz pècsimunkás #3981 üzenetére
Én inkább 10.000-nél cserélném. Nem nagyon hat meg a gyárak himi-humi 15.000 km-es csere intervalluma.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Evil Snowman #3983 üzenetére
Köszi. Most 11000- nèl tartok . Egyre inkább arra hajlok , hogy, a tèli szabi előtt lecserèltetem az olajat ès a szűrőket.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
diablo1984
veterán
Mostanában megfordult a fejemben, hogy az asszony yarisát lecserélem, de az asszony válogat. Ma éppen bejelentette, hogy tetszik neki a corolla..... Mondtam neki, hogy nekem is, de az drága, gyereket hurcolászni a városban a yaris is megteszi, még egy yaris árát nem fogok rátolni a tetszésére....
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #3985 üzenetére
Melyik Corolla ?
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #3986 üzenetére
természetesen a 2000-es években tolt corolla, a yaris korabeli edísön.
ez a fajta, sőt ebben a színbe is álmodta meg, mert a városban szaladgál egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Dani_kp
őstag
válasz Evil Snowman #3982 üzenetére
Én nem mondtam, hogy baj, de itt a toyota topicba, illetve az összes autós fórumon, azt mondják, hogy a gyári értékeknek megfelelőt kell beletölteni. Gondolom nem véletlen.
https://ingatlan.com/33821564
-
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #3987 üzenetére
Ez jól nèz ki . Mai szemmel nèzve is .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
psycroptic
őstag
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3990 üzenetére
Igen .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
diablo1984
veterán
válasz pècsimunkás #3989 üzenetére
persze, az asszonynak is tetszik, nekem is, de 1 millát nem adok ki érte, mert családi verdának kicsi, mert annak ott van a kombi autóm, kicsinek meg nagy, mert városi cirkálásban ahogy a yarist használja, ez 10 litert verne az arcba, míg ezzel a kínzással a yaris 7et(nálam 6 alatt evett, de az asszony botlábú, a kereszteződésig a gázt nyomja, utána vadul fékez, induláskor kövérgáz, félkuplung..... amolyan racsingos stílusú, pedig a yarissal lehet nyugodtam is krúzolni és 56 alatt simán kijön).
Tehát corollát nem, akkor inkább marad a yaris, ki van fizetve, évek óta nem nézett ki ilyen jól(első-hátsó lökös most kapott új festést, mert már fakult volt a gyári festése a műanyagnak, fényszórók polírozva), komolyan még én is megkívántam a kis dögöt! -
pècsimunkás
addikt
válasz diablo1984 #3992 üzenetére
Maradj a Yarisnál . Ahogy írod , ki van fizetve , rendben van az autó , városi futkosásra tökéletes ! Egy drágább , de öreg autóra tènyleg nem èrdemes váltani ( mèg ha jó is , ès jól is nèz ki ) .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Ragadozó
Ármester
válasz Evil Snowman #3982 üzenetére
Az 5w-40 sűrűbb az 5w-30-nál...
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
válasz Dani_kp #3988 üzenetére
és @Ragadozó: Anyám 1.0 és az én 1.5 Yaris gépkönyvembe az ajánlott olajoknál 5W30 és 10W40 közötti olajokat írnak.
Saját példa. Nyár elején az autó kapott Eneos Sustina 5W30-at. Az én használati szokásaim mellett (ergo pörgetem) 8500km alatt megevett 1,3 litert, ami számomra nem fasza. Emiatt lecseréltem Motul 8100 X-Cess 5W30-ra és 3200km alatt megevett 0,3 litert.
Cimborámnak van egy 120 lovas YTS, amivel anno gyorsult, pályázott meg szlalomozott. Na hozzá képest én nagypapisan vezetek. Ő például a versenyek alatt 10W60-at rakott a kocsiba és semmi baja.
És akkor a száraz része a dolognak:
"Az olajok egyik legfontosabb jellemzője a viszkozitás ami nem más mint a folyadékokban a belső folyadékrétegek egymáshoz képest való elcsúsztatásnál fellépő -súrlódás jellegű- mozgást gátló ellenállás. A folyadékok viszkozitása a hőmérséklet emelkedésével csökken, csökkenésével nő. Azt az olajat tekintjük értékesebbnek, melynek kevésbé változik a viszkozitása a hőmérséklet-változás hatására. A motorolajok kiválaszásának szempontja is a viszkozitás, mégpedig az üzemi hőmérsékleten mutatott viszkozitás. A mai gépjárművek motorjai 100 C° körüli hőmérsékleten üzemelnek. Mivel a viszkozitás a nem műszaki emberek számára nehezen kezelhető fogalom, ezért a hétköznapi autós számára az SAE (Society of Automotive Engineering -Autóipari Egyesület) úgynevezett viszkozitási fokozatokat definiált a 100 C° -os kinematikai viszkozitás alapján.
Mint látható a kisebb fokozat kisebb viszkozitásnak felel meg. A mai autók túlnyomó többségébe 40-es fokozatú olaj való. A 30-as fokozatú-kisebb viszkozitású- olajat csak azokba az autókba szabad beletenne, amelyek gépkönyve megengedi azt. Más járművekben használva elégtelen lesz a kenés és hanmarabb tönkre megy a motor.
Az üzemi hőmérsékleten mért viszkozitás mellett nagyon fontos jellemzőjük a motorolajoknak az alacsony hőmérsékleten mért viszkozitás. Az SAE erre vezettebe a hideg viselkedésre vonatkozó " téli" fokozatokat. Ez lényegében az olaj szivattyúzhatósági határához tartozó hőmérsékletet adja meg. Azt jelenti, hogy télem mi az a minimum hőmérséklet ahol a még a hideg motor el tudja szállítani az olajat a kenési helyekre.
"
Summázva, azzal nem árt egy 5W30-as előírású motornak, ha megemeli 40-re a meleg oldali viszkozitást, mert nagyobb terhelés alatt is viszkózusabb marad az olaj. Ellenben, ha belerak egy 0W20-at, akkor tuti kinyírja hiszen a minimum előírt viszkozitás meleg oldalon az 30.
Az 5 természetesen maradjon, hiszen hideg indításnál jobb a kénes, mint a 10 esetén.
Végére egy kis hidegoldali összehasonlítás, hideg körülmények között:
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
-
-
rob210
nagyúr
-
Ragadozó
Ármester
válasz Evil Snowman #3995 üzenetére
Szerintem az olaj témát ne vigyük túlzásba.
Az 5w-40 sűrűbb olaj az 5w-30-nál, a 10w-40 megint sűrűbb, valamint legtöbbször félásványi olaj.
A 15w-40 pedig általában a legsűrűbb olaj amit gépkocsikban használnak, de az ásványi alapú.
Régebben az 5w-40 is félásvány olaj volt, mostanában szintetikus.
Az 5w-30, 5w-50, 0w-40, 10w-60, 0w-20, 5w-20 olajak már teljesen szintetikusak, a mai Toyotákba 0w-20 és 5w20 a belevaló, valamint a Hibridekbe is. A legtöbb 2000 és 2010 között gyártott benzines Toyotába 5w-30 az ajánlott olaj magyarországi éghajlati viszonyok között. A 10w-60 kifejezetten versenyolaj vagy sportautóba való, munkahelyemen gyakran használjuk. Az olajok viszkozításáról és felhasználásáról, valamint gyártásáról, adalékolásáról hosszú időn keresztül oktatásban részesültem, mint gépjárműtechnikai technikus.Nem kioktatásból írom, csak higyjél nekem. A gagyi olajakat és a hamisítványokat meg kell próbálni elkerülni, láttam már tönkrement motort nem egyet olajzási probléma miatt. Láttam Suzuki Alto motort, nagyáruházas olaj miatt megszorulni.
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel