-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
maláj
őstag
válasz Evil Snowman #3647 üzenetére
& Silentfrog:
a harci helyzet az, hogy miután megírtam a benzines dolgot rögtön beálltam az OMV parkolóba.
motor leáll., pénz előkészít, stb.
odagurulok a töltőcsőhöz és megint 2 csíkon volt a cuccilyenkor was ist los ???
sokáig 2 csík volt úgyhogy nem valami pillanatnyi fellángolás volt a dolog -
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3650 üzenetére
Ha így marad , pontosabban lehet , hogy olcsóbb lesz jövőre , akkor most már maradok a Toyota biztosítónâl . Nem gondoltam volna 2 hèttel ezelőtt , hogy ezt le írom !
Gondoltam szólok , aztán gondold át , nèzz körül . B ? volt a tiéd ?Szerk.: aioi nissay dowa europe
Egèsz pontosan ez a biztosítóm neve . Nem volt egyszerű , de megoldódott .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
psycroptic
őstag
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3653 üzenetére
Bónusz mennyiben vagy ?
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
maláj
őstag
válasz Evil Snowman #3655 üzenetére
egyenes felületen gurultam végig
-
-
F-ECT$
titán
válasz Silentfrog #3649 üzenetére
Kattanás után a Corollába még lazán beletöltök 4L-t.
Dive ever, work never.
-
maláj
őstag
válasz Evil Snowman #3658 üzenetére
- átl. fogy. 4.8l / 100km a kompúter szerint
- a "gyorsulás" amit tud az nekem pont elég - ha kell sportos ha kell öregemberes stílusban nyomom
- a dísztárcsák ahogy látom a súlyozó vagy mi miatt néha elállnak a felnitől
- a műszerfalüveg tiszta karcos (majd valahogy + kellene reparálni )
- a világítást már ugye megbeszéltük
- a bal kezemtől nem látom, hogy épp mire tekertem a világítást (oké van műszerfal de én akkor is szeretem látni )
- hátsó ülések variálhatósága miatt eddig mindent be tudtam rakni amit szerettem volna
- a tekerős ablak kissé már hátrányos számomra a cimbora gombnyomásosa után
- ha lenne rá lehetőségem kocsival mennék mindenhova és ki se szállnék belőle
- könnyű parkolni vele
- cimbora szerint a küszöb kezd rohadni (ezt majd le kell ellenőriznem, lesz fénykép is ha kértek)ami kell majd még bele:
- zenetechnika (valami egyszerűbb USB-s cucc ~15k)
- könyöktámasz (~15k)
- belső világítás (ebay-en láttam párat, 12V és olyan 7-8 cm hosszú és hidegfehér => 2 db ~1k)
- GPS tartó (7" ebay ~1k)na kb. hirtelen felindulásból ennyit tudtam magamból kipréselni ...
-
psycroptic
őstag
válasz pècsimunkás #3654 üzenetére
Jah vagy úgy! Otthon Bonus 6 vagy 7. Rajta van a papíron, de már elfelejtettem.
PSNID: Tomy83PS
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3664 üzenetére
Èn is B6- ban vagyok . Így lett 765 euró / èv negyed èves fizetèssel . Biztosítás , full casco együtt .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Beri78
őstag
Sziasztok!
Én is beléptem a Toyota világába - pontosabban páromnak vettünk egy Yaris-t gyermekeink hurcolására
2004.07 havi / 1.0 / 65 Le / ABS / Klima / 1 légzsák / manuális ablak / 118e km
Nagyon tetszik a járgány eddig, és nem csak az asszonynakA kérdéseim:
Elvégezném a kötelező szervizt. Ti milyen olajat javasoltok bele? Milyen olaj-, levegő-, pollenszűrőt?
Szíjakat milyen időközönként kell cserélni?Mikor elhoztuk, téli kerék volt rajta, amivel 60-70 felett nagyon zúgott. Áttettem a nyári gumikat és ezzel is zúg. Megrángattam, de nincs oldal irányú mozgásnál más hang. Szerintetek csak a gumi öreg, vagy lehet kerékcsapágy? A gumis nem látott semmit, de csak kerékcserénél szemlélte meg a dolgokat. (A nyári gumik régiek - még a 2004-ben - a forgalomba helyezéskor adott abroncsok - nincsenek lekopva, de azért 13 évesek - cserélem is őket a héten)
Előre is köszi a segítséget.
"...a valósággal az a gáz hogy nincsen hozzá háttérzene..."
-
theuprising
tag
13 éves gumikkal csoda hogy nem szakadt/repedt/robbant szét az első kanyarban... ez most költői túlzás volt
Nem csak az számít, hogy kívülről mennyire kopott, 13 éven keresztül kapott forróságot meg fagyot is, mentek is vele jó pár 10ezer km-t. Már csak maga mint gumi anyag eléggé megviselt lehet, új kell rá ASAP. -
Silentfrog
veterán
Ha felemeled a kocsit és megfogatod a kerekeket akkor hang nélkül szépen forognak a kerekek?
Én Eneos 10w40 et szoktam bele venni, több ismerős mondja hogy a vékonyabb olajat megeszi.
Pollenszűrő a kesztyűtartó alatt van , érdemes kivenni és elvinni mert több fajta van , és Bárdinál még motorszám alapján se tudtak jót adni elsőnek. Az olaj és levegőszűrő szerintem bármelyik jó.Szíj. Pont ma vettem hosszbordás szíjat, mert még a gyári van rajta 160 ezer km-nél. Nem látszik rajta semmi, 6 bordás kialakítású. Elég drága 6000 -től kezdődik a normális 10 ezer körül van. / még jó hogy van vevőkódom, így félárú. /
Természetesen szíjból is sokféle van, klimás nem klímás 4 illetve 6 bordás. Az enyémre 6 bordás való, de az említett bolt a forgalmiból ezt sem tudta megmondani hogy melyik való rá. A 6 bordás az kb 2 ujjnyi vastagságú.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Urak!
Kéne valami szervíz tapasztalat.
Párom corolla versoján cserélném a hoszbordás szíjat, mert szerintem még a 2007es gyári van rajta.
1.8 benzin 1zzfeKérdés a hoszbordás szíj hajtja a klímát, szervót, vízpumpát, generátort, a főtengelytárcsáról, egy feszító görgővel.
Elég a feszítő görgőt cserélnem, magának a karnak van tartása nem lóg.
Illetve a vízpumpát cseréljem? Vannak ilyen olyan érvek ellenérvek.
Valamint a főtengely szíjtárcsát kell cserélni, vagy szemrevételezés után döntsem el, milyen a gumiágy?Eddig én mindegyik kocsinál aminél cseréltem a vezérlést, mert ott a vezérlés hajtotta vízpumpát is cseréltem.
Itt viszont a hosszbordás hajtja láncossága miatt.Egyszóval aki rutinos ebben némi segítség jól jönne.
Előre is köszönöm, akár itt akár privátban is.Illetve bármilyen speciális szerszám kell-e hozzá?
Renault power
-
rob210
nagyúr
Illetve ha cserés a vízpumpa én inkább hajlanék erre, akkor milyen márka, mert én graf, hepu párti vagyok, de itt a japánoknál aztán van annyi minden féle márka
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #3669 üzenetére
10w40 sosem volt abban a motorban ajánlott, 5w30 a bele való olaj! Ezekre a toyota 1 litereseire(főleg a a 4 hengeres 1szfe kódú) nem jellemző az olajfogyasztás, a miénk sem csíp belőle, pedig ez a példány kapott már az élettől csúnya dolgokat, de köszöni jól van! Akié eszi, az nem tudom, mit csinált vele, talán 200ezer alatt elfelejtett olajat cserélni.....
-
Silentfrog
veterán
válasz diablo1984 #3672 üzenetére
100.000 km felett 10w40 viszkozitású olajat ajánlanak több helyen / Pl totalcar olajdoki/ . Ezért is mertem javasolni .
-
válasz Silentfrog #3673 üzenetére
A Totalcar-os brédokit hagyjuk. Szeretem amikor valaki okosabb a gyári mérnöknél, aki többek között az olaj köré is tervezi a motort.
Ha eszi az olajat, akkor szépen el kell vinni gyűrűztetni és csókolom. A 10W40-el maximum elodázza az ember a dolgokat és csak több kárt okoz, mint hasznot.
Nekem is eszi az 1NZ-FE az olajat, 1000km/1dl. Fogom, aztán annyival többet veszek. És le van tudva.
-
psycroptic
őstag
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #3673 üzenetére
ladába maximum, 200ezernél meg gépzsírt kell bele rakni, mert azt mondta egy fűrészes pali.....
Az enyémben 276 ezer van már, ilyen alapon csak kocsonyával lehetne itatni, előttem céges autóként funkcionált 15 ezres periódusokkal, illetve ahogy esik-úgy puffan alapon, mindenki ütötte-vágta, tehát kímélve nem volt kicsit sem, ennek ellenére egy csepp olajat sem eszik egy ciklus alatt! Nincs ezekkel a motorokkal baj, erre nem jellemző az olajlehúzó beragadás, de még kopni sem kopik úgy! Ez időt álló, 100ezernél már éppen nem bejáratós.....
-
Silentfrog
veterán
válasz diablo1984 #3676 üzenetére
Ez esetben legközelebb én is kipróbálom a vékonyabb olajat.
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #3677 üzenetére
-
Silentfrog
veterán
válasz diablo1984 #3678 üzenetére
Pereljem a Toyata Mayert? Ők első pillanat óta 10w40-et raktak a null km-es kocsiba a szervizkönyv szerint!
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #3679 üzenetére
Neked is yarisod van, vagy valami ősrégi szerszám?
-
Silentfrog
veterán
-
pècsimunkás
addikt
válasz psycroptic #3675 üzenetére
Keresd meg őket év végén . De , hangsúlyozom újra , meg kellet velük küzdeni !
Ja , és ebben az árban benne van - 4 x 5 euróért - az esetlegesen balesetet szenvedett autó elszállítása is .Mindenkihez : Nekem 0w20 vagy 5w30- at ír a könyv . Van még fél év a szervizig . Én inkább az 5w30 felé húznék . Vagy a szervizben bele öntik amelyiket gondolják ? ( 1,2 turbó )
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #3681 üzenetére
nekem is, a legjobb! De 10w40et még a japánok sem álmodtak sosem bele, azt rakják inkább a zsigulikba, a skoda 120asokba, az ezer éves golf2-3-as benzines motorjaikba, de ne egy láncvezérlésű modern injektoros motorba, mert itt a lánc is igényli a megfelelő kenést a megfelelő időben, maga a motortömb meg golyóálló, elnyűhetetlen! kár hogy az újabbakban 3 hengeres az 1 literes motor, de miért?!
-
Silentfrog
veterán
válasz diablo1984 #3683 üzenetére
Anyagspórolás, kevesebb alkatrész. Rádobnak egy feltöltőt és megvan a lóerő. Nem az örökkévalóságnak készítik már az autókat...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #3684 üzenetére
nem, a yaris 2-ben 1.0 liter, 3 henger, szívó benzin ugyanennyi lóerővel!
-
Dare2Live
nagyúr
Olajból én 0w20. Eneoshoz olcson hozzá lehet jutni neten. 3 liter kell.
olajszürű: Kizárólag gyárit ajánlom. Toyotanal kb ~3500Ft, ne sporolj rajta.
levegöszürő, pollenszürő: amit szeretnél.1szfe/2szfe amúgy egész elképesztően jó konstrukció, nem meglepő ha 500.000km után se eszi 0w20at. vezérléscsere vigyázol rá szintén 500.000km után lesz esedékes.
ha most vetted gyertyára érdemes még ránézni, segédhajtószíjat megnézni. Segédhajtószíj gépkönyv szerint 6év/150.000kmenként csere, kb 10.000Ft.
Váltóolaj 99% nem volt még cserélve az hiába "élettartam" érdemes egyszer lecserélni 100.000km környékén. Utána majd 500.000km után.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pècsimunkás #3682 üzenetére
Városi használatra 0W20, normál üzemben 5W30 szerintem. Mennyi a csere ciklus?
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Silentfrog #3679 üzenetére
1SZFE/2SZFEbe ~2006ig 5W30at utána 0w20at ír gépkönyv. 10W40 is engedélyzetett csak nem ajánlott.
Egy próbát te is tehetsz 0w20al, ha rendesen volt szervizelve yarisod 99% még csipegetni se fogja.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz pècsimunkás #3682 üzenetére
0W20
De akár 0w20 akár 5w30 ha városi használatban van max 12.000kmenként cseréltesd.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
pècsimunkás
addikt
válasz molnarpeter #3687 üzenetére
15000 km . Napi használatban város , de 4x 5x megyek haza vele autópályán .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Ragadozó
Ármester
Szia! Csak azt cseréld, aminek van hangja vagy folyik.
Többieknek: nem örök élettartamos a váltóolaj. A 75w-ést nem kell cserélni, de én ezt se hagynám benne azért örökre. A 75w-90-est 60000-kmenként (5 évente), olajat 10-15 km ( vagy évente), fékolaj ha elöregszik, gyertya sima 30000 km, íridium 90000 km
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
saiyajin
senior tag
Ha már olajcsere téma, 2.0 d4d-hez ki mit szokott venni, illetve mit venne, ha ilyen motor lenne a kocsijában?
"I don't even close my fuckin' eyes when I sneeze"
-
Beri78
őstag
válasz diablo1984 #3672 üzenetére
Sziasztok!
Köszi a sok tanácsot és hozzászólást a 2004-es Yaris 1.0 65Le-vel kapcsolatban.
Tegnap reggel újra a gumi/futóművesnél kezdtem, és átnéztük az egészet.
Bal hátsó kerékcsapágy volt a ludas – cserélve is lett. Illetve megkapta a megérdemelt 4 új nyári gumit is Tökéletes minden.Olajcserével kapcsolatban:
Ezeket néztem ki:
ENEOS Premium Hyper 5W30
ENEOS PREMIUM HYPER MULTI 5W-30 A5/B5
ENEOS PREMIUM HYPER S 5W-30 C2Vagy mit ajánlotok?
Szerintetek?Illetve olajszűrőre: Japanparts (JF0210) vagy NIPPARTS (J1312018) vagy drágábbra érdemes pl MANN-FILTER (MAW68/3)
Levegőszűrő: JAPANPARTS(JFA288) vagy NIPPARTS(J1322074)
Pollenszűrő: JAPANPARTS(JFAASB2)
Szerintetek melyik legyen? Valahol olvastam, hogy a nem minőségi olajszűrőt ledobta a motor….
Különben mi a gyári alkatrész? Japanparts? Nipparts?
Köszi
"...a valósággal az a gáz hogy nincsen hozzá háttérzene..."
-
Dani_kp
őstag
válasz Dani_kp #3535 üzenetére
Nagy sokára ugyan, de meg lett a kötelező nagy szerviz, amit illik elvégezni használt autó vásárlása után.
Olajszűrő
Pollenszűrő
Légszűrő
Motorolaj
Fékolaj
Váltóolaj
4 új gyertya
Illetve a duda nem szólt, így az is meg lett csinálva.Motorkód szerint lettek belevéve a cuccok, munkadíjjal együtt 40k. lett a végösszeg.
Volt egy hibakód olvasás is, ott annyit írt ki, hogy valami feszültségingadozás van, de ennyi.
Az első fékbetétek és tárcsák újak, illetve a hátsó fékpofa is új, a tárcsa viszont nem, de még bőven jó.Viszont van egy olyan gond, hogy a hátsó ablakmosó fúvókából nem spriccel vizet, pedig fel van töltve. Ötlet?
Egy '99-es Yaris Verso.https://ingatlan.com/33821564
-
Mewryck
tag
válasz Dani_kp #3698 üzenetére
toyodiy.com-on keress rá a kocsi pontos típusára,aztán nézd meg,hány motor van az ablakmosóhoz (e12 corollában elsőnek és hátsónak külön van,a hátsó egyszer behalt,azt cserélni kellett)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...