-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dani_kp
őstag
válasz Dani_kp #3501 üzenetére
Meg is van a "kis" kékség. Hétvégén lövök fel pár képet, illetve jövőhéten beszámolok pár dologról .
Meg jövök majd egy pár kérdéssel.
Először is, hol érdemes nézni, venni bele lehetőleg gyári gumiszőnyeget. Komplett kell, előre, hátsó üléssor, illetve a csomagtérbe is. Utóbbi volna a lényeges, mivel úgy gondolom, hogy előre és hátra jó volna bele a sima Yarisból is. Vagy tévedek?https://ingatlan.com/33821564
-
Silentfrog
veterán
válasz Dani_kp #3508 üzenetére
Fogod magad bemész a legközelebbi Diegoba viszed a régit és bármilyen padlószőnyegből vágnak neked pontos méretet és körbeszegik.
Az asszony pont egy ilyen boltba dolgozik és naponta szegnek kocsiba szőnyegeket. Van nekik vagy 200 féle szőnyegpadló tehát van választék. Az ár töredéke még az után gyártott vackoknak is. -
Dani_kp
őstag
válasz Dani_kp #3508 üzenetére
Első hosszabb útján jól muzsikált a gép. Békéscsaba-Zánka oda-vissza, kis kocsikázgatással 670 km ment bele, teli tank szerint 5,63 literes fogyasztás jött ki vegyesbe, ami szerintem nagyon jó és nem tojással a pedál alatt.
Indulások előtt csekkoltam az olaj szintet és nem eszi.
Mivel hirtelen jött minden, így még csak a héten megy szerelőhöz egy nagy szervízre, tudom kissé felelőtlenség volt így útnak eredni, de így alakult. Némi rozsda fellelhető, de majd megy karosszériáshoz is augusztusban.De eddig elégedett vagyok és remélhetőleg a szerelő sem vél majd hibát felfedezni.
https://ingatlan.com/33821564
-
Dani_kp
őstag
válasz Dani_kp #3535 üzenetére
Nagy sokára ugyan, de meg lett a kötelező nagy szerviz, amit illik elvégezni használt autó vásárlása után.
Olajszűrő
Pollenszűrő
Légszűrő
Motorolaj
Fékolaj
Váltóolaj
4 új gyertya
Illetve a duda nem szólt, így az is meg lett csinálva.Motorkód szerint lettek belevéve a cuccok, munkadíjjal együtt 40k. lett a végösszeg.
Volt egy hibakód olvasás is, ott annyit írt ki, hogy valami feszültségingadozás van, de ennyi.
Az első fékbetétek és tárcsák újak, illetve a hátsó fékpofa is új, a tárcsa viszont nem, de még bőven jó.Viszont van egy olyan gond, hogy a hátsó ablakmosó fúvókából nem spriccel vizet, pedig fel van töltve. Ötlet?
Egy '99-es Yaris Verso.https://ingatlan.com/33821564
-
Mewryck
tag
válasz Dani_kp #3698 üzenetére
toyodiy.com-on keress rá a kocsi pontos típusára,aztán nézd meg,hány motor van az ablakmosóhoz (e12 corollában elsőnek és hátsónak külön van,a hátsó egyszer behalt,azt cserélni kellett)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
diablo1984
veterán
válasz Dani_kp #3809 üzenetére
2 komponensűvel nincs annyi időd, míg a helyén tartod mire megköt! A 2 oldalú ragasztóval meg kínlódás, mire alávágod méretre, de előtte lepucolod azt ami rajta van még. Pár csepp pillanatragasztó(nem annyi, hogy kifolyjon alóla) és pár perc után már a helyén marad!
A szélvédő ragasztó is jó lehet, de kevesebb háztartásban fordul elő.... -
-
válasz Dani_kp #3988 üzenetére
és @Ragadozó: Anyám 1.0 és az én 1.5 Yaris gépkönyvembe az ajánlott olajoknál 5W30 és 10W40 közötti olajokat írnak.
Saját példa. Nyár elején az autó kapott Eneos Sustina 5W30-at. Az én használati szokásaim mellett (ergo pörgetem) 8500km alatt megevett 1,3 litert, ami számomra nem fasza. Emiatt lecseréltem Motul 8100 X-Cess 5W30-ra és 3200km alatt megevett 0,3 litert.
Cimborámnak van egy 120 lovas YTS, amivel anno gyorsult, pályázott meg szlalomozott. Na hozzá képest én nagypapisan vezetek. Ő például a versenyek alatt 10W60-at rakott a kocsiba és semmi baja.
És akkor a száraz része a dolognak:
"Az olajok egyik legfontosabb jellemzője a viszkozitás ami nem más mint a folyadékokban a belső folyadékrétegek egymáshoz képest való elcsúsztatásnál fellépő -súrlódás jellegű- mozgást gátló ellenállás. A folyadékok viszkozitása a hőmérséklet emelkedésével csökken, csökkenésével nő. Azt az olajat tekintjük értékesebbnek, melynek kevésbé változik a viszkozitása a hőmérséklet-változás hatására. A motorolajok kiválaszásának szempontja is a viszkozitás, mégpedig az üzemi hőmérsékleten mutatott viszkozitás. A mai gépjárművek motorjai 100 C° körüli hőmérsékleten üzemelnek. Mivel a viszkozitás a nem műszaki emberek számára nehezen kezelhető fogalom, ezért a hétköznapi autós számára az SAE (Society of Automotive Engineering -Autóipari Egyesület) úgynevezett viszkozitási fokozatokat definiált a 100 C° -os kinematikai viszkozitás alapján.
Mint látható a kisebb fokozat kisebb viszkozitásnak felel meg. A mai autók túlnyomó többségébe 40-es fokozatú olaj való. A 30-as fokozatú-kisebb viszkozitású- olajat csak azokba az autókba szabad beletenne, amelyek gépkönyve megengedi azt. Más járművekben használva elégtelen lesz a kenés és hanmarabb tönkre megy a motor.
Az üzemi hőmérsékleten mért viszkozitás mellett nagyon fontos jellemzőjük a motorolajoknak az alacsony hőmérsékleten mért viszkozitás. Az SAE erre vezettebe a hideg viselkedésre vonatkozó " téli" fokozatokat. Ez lényegében az olaj szivattyúzhatósági határához tartozó hőmérsékletet adja meg. Azt jelenti, hogy télem mi az a minimum hőmérséklet ahol a még a hideg motor el tudja szállítani az olajat a kenési helyekre.
"
Summázva, azzal nem árt egy 5W30-as előírású motornak, ha megemeli 40-re a meleg oldali viszkozitást, mert nagyobb terhelés alatt is viszkózusabb marad az olaj. Ellenben, ha belerak egy 0W20-at, akkor tuti kinyírja hiszen a minimum előírt viszkozitás meleg oldalon az 30.
Az 5 természetesen maradjon, hiszen hideg indításnál jobb a kénes, mint a 10 esetén.
Végére egy kis hidegoldali összehasonlítás, hideg körülmények között:
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz Dani_kp #4048 üzenetére
Öcsém most vett a Focus II .- be Androidos fejegysèget . Az nagyon rendben van . Rajta van az iGO , ès a Google GPS- e . Megosztja a navi felè a mobilnetet , ès mindig friss információkat kap .
A telefonnal amúgy egyet èrtek . Nekem az előző telefonom a GPS- em , èn a HERE WeGo- t használom . De , természetesen a napi használatban lévő telefonomon is ott a HERE WeGo . Mèg gondoltam megveszem az iGo primot , de kb egy ève nem volt bekapcsolva a GPS- em , egyelőre csak pènz kidobás lenne . Nèmet - magyar utakon nem használtam már règóta GPS-t , ha esetleg kellene valamikor , akkor a fentebb említett program tökéletes !
Ès a papír tèrkèp tènyleg fontos ! Az mindig van nálam is .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
válasz Dani_kp #4062 üzenetére
Az általad linkeltek is tetszenek . Az első olcsó ès praktikus . Tőled is megkèrdezem , a rácsot nem karcolta össze ?
A mágneses megoldás is tetszik , de megbolondítja a telefon mágneses szenzorát a mágnes .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
tamas.nick
aktív tag
válasz Dani_kp #4809 üzenetére
3 szervizbe is elvittem emiatt, de egyik szaki se akarja meghallani, az első kettő meghúzta a csavarokat meg amiket tudott, a márkaszervizben cseréltek egy tömítést, de ugyanúgy fennáll a rezgés, annyit mondtak, hogy esetleg a kipufogó dobban elmozdulhatott a lamella és meg kéne hegeszteni, de azt meg nem vállalják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Path of Exile (ARPG)
- Xbox tulajok OFF topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...