Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #37513 üzenetére
Facebookos csoportban elég sokan cserélték már, de igazi javulást az ajtók belső hangszigetelésével lehet elérni.
Kornel is megcsinálta az autó hátsó részét.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Apum megbízásából kértem árajánlatot a győri Suzuki Stabiltól a WagonR fékeinek és lengéscsillapítóinak cseréjére:
Az ön gépjárművére a következő árajánlatot tudom adni.
Féktárcsa és fékbetét csere elöl: 21.000Ft.
Hátsó fékpofa és fékdob csere: 17.500Ft.
Első lengéscsillapítók cseréje: 15.000Ft.
Hátsó lengéscsillapítók cseréje: 13.000Ft.
Fékhatás mérés: 5.000ft.
Fékolaj csere: 5.000ft.
Összesen: 76.500Ft.
A javítás intervallumára csak nagy vonalakban tudok időt mondani.
Függ a gépjármű állapotától, a csavarok milyen könnyen lazulnak, illetve az esetleges további nem tervezett, nem várt javításoktól.
Nagyjából 4-5 munkaóra.
Ennél még a Honda márkaszerviz is olcsóbb, ott fix 10k egy óra.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Autó csápos emelőre, kicsit megemel, a jobb első keréknél dobbetétet leszedni, szíjakat és egyéb sallangokat levenni, motorblokk alá krokodil emelő, a vezérlés oldali tartóbakról lecsavarozni a motort, a másikat meg kilazítani, és a blokkot máris meg lehet dönteni. Aztán vezérlést jelre állítani és rögzíteni, feszítő ki, lánc le, és máris hozzá lehet férni a pumpához. Mindenekelőtt természetesen a hűtőfolyadékot le kell ereszteni.
A tanfolyamon mi így cseréltünk vízpumpát egy M13A motoros WagonR-en (nem a miénken, mielőtt bárki kérdezné ).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A Jazz viszonylag jól mér, 50-nél szinte pontos, nagyon elenyésző a különbség, 130-nál pedig 128-at mutat a GPS.
És gyári méretű gumik vannak rajta (185/55R15). -
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37586 üzenetére
Azt, hogy ez a cucc, amiben mozgatod a váltókart, elromlott.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz r.levente75 #37588 üzenetére
Szerencsére rendszeresen azaz 45k km-enként cserélték a váltó és fékolajat is.
Ja, a szervizkönyvben nekünk is szerepel a váltóolajcsere 45k-enként, de egyszer sem tették meg, mint kiderült, csak lehúztak. Ennyit a márkaszervizről...
Fékfolyadékot meg szigorúan 2 évente kell cserélni.
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37612 üzenetére
Nem klímás elvileg elengedné a beszerelés árát.
Nem tudja, mire vállalkozik.
De amúgy célszerűbb egy olyat keresni, amiben már eleve van.A váltóról és az ABS-ről meg volt egy-egy cikk a Totalcaron, kiindulási pontnak jók.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darksiders84 #37619 üzenetére
Azt mondja hogy láncos a vezérműszíj. Ezzel van dolog kell 80-100 ezer kmként gondolom nem cserélik de újítják húznak rajta talán?
Vagy vezérműlánc van, vagy szíj, a kettőt együtt még nem láttam.
A kinézett Swiftben lánc van, amit nem kell cserélni, csak ha hidegindításkor csörög, de ez nagyon-nagyon ritkán fordul elő. Húzni sem lehet rajta, és amúgy van feszítője.(#37618) pjen: Elhiszem, de akkor is könnyebb egy olyan példányt keresni, amiben eleve van klíma.
(#37616) t.imi: Igen, lehet a lendkerék a ludas, de a kuplung is, illetve a kettő együtt. Csak szétszedés után derül ki. Meg azért azt a tartóbakot is csak ki kéne cserélni, valamilyen szinten közrejátszik az is.
A másikhoz meg diagnosztika kellene, hogy egy átfogóbb képet kapjunk.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz mirci18 #37629 üzenetére
A mi Exide-unk már a 4-hez közelít.
Mondjuk nem is rövid távokra van használva az autó sok-sok indítózással, hanem egyhuzamban megy 2x40 km-t naponta.A Yuasa meg a legjobb motorkerékpár aksikat gyártja, de autóba valót is csinálnak. Tavaly májusban én is Yuasát vettem a Jazz-be, egyelőre ennek sincs baja, de még viszonylag fiatal.
Cellazárlatos lett hirtelen egy forgalmas úton városon belül.
Ráadásul nálam még bika kábel sem volt.Nekem ebből az jön le, hogy a generátorod sem tölt rendesen, ha menet közben áll le az akkumulátor miatt az autó.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Asszem még marad a Jazz...
-
tboldi
nagyúr
válasz domojko #37687 üzenetére
A csúsztatáskori remegés kopott kuplungra és/vagy lendkerékre utal, bár ha csak egy kicsit remeg, nem kell azonnal a szerelőhöz futni, még nem feltétlenül csereérett.
A kinyomott-felengedett pedál közti hangkülönbség meg attól függ. Ha nem nyomod a kuplungpedált és kerepelő/surrogó hangot hallasz, és ha benyomod a pedált, megszűnik, akkor az a váltó nyelestengelycsapágya. Ha pont fordítva, tehát benyomott pedállal hallod és felengedve nem, akkor a kuplung kinyomócsapágya a problémás.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Doki16 #37740 üzenetére
Elvileg a benzines részecskeszűrők magasabb hőmérsékleten operálnak, ezért szinte folyamatosan tudnak regenerálni, plusz egy benzinmotor kevesebb kormot is termel, mint egy dízel. Annyira azért nem tragédia.
És csak az egyliteres Boosterjet kap, az 1,4-es enélkül is tudja az Euro 6.2-t.
-
tboldi
nagyúr
válasz dReFiX #37752 üzenetére
Szerintem vannak olyanok, akiket nem lehet sehogy eltántorítani a szívóktól, 3+7 év ide vagy oda.
---------------------------------
Más: Vitara facelift teaser -
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, akkor már nem is kell. De azért leírom, ha már megígértem.
Beindítod, vársz pár mp-et, hogy a szelepekig is elérjen az olaj (én addig becsatolom az övet, meg baszkurálom a rádiót), és elindulhatsz. Túl sokáig sem érdemes várni, semmi értelme, nem melegszik számottevően az autó egy helyben állva.
Amíg még nem üzemmeleg a motor, addig csak részterhelésen szabad közlekedni, max. a teljes fordulatszám-tartomány harmadáig pörgetve, vagyis valahol 2000-2500 között. Fontos, hogy a hűtőfolyadék viszonylag hamar eléri az üzemi hőmérsékletét, de az olaj akkor még nem, nagyjából duplaannyi idő/km kell neki. Azután már úgy nyomod át a tűzfalat, ahogy akarod.
Normál városi közlekedés után nem muszáj hűteni, de egy erőltetőbb menet után (pl. ha autópályán félreállsz tankolni) illő 1-2 perc erejéig járatni üresben. Mivel az olaj nem csak a keni, hanem hűti is a turbót, ezért nem célszerű annak keringetését megszüntetni egyből. *Új olajat kapjon időben, és az előírásoknak megfelelő kenőanyagot szabad csak használni. Nem muszáj a gyári Ecstarhoz ragaszkodni (garancia után), de a viszkozitás, meg a különböző teljesítményszintek egyezzenek meg a használati útmutatóban foglaltakkal.
És ahogy yaneez is írja, érdemes prémium üzemanyagot tankolni, lehetőleg valamelyik nevesebb kúton mint a Shell (én ezt preferálom), az OMV vagy a Mol. Nem a kisebb fogyasztás és a nagyobb teljesítmény miatt (mindkettő bullshit), hanem azért, mert az ezekben lévő plusz adalékanyagok miatt kevésbé kormol az autó, és mivel a turbót kipufogógáz hajtja meg, nem hátrány, ha kevesebb dzsuva rakódik le a primer oldalon.
* Ezen a videón jól látszik, hogy miért nem szabad leállítani egyből a motort. Extrém példa, mert ez egy teljesítményre kihegyezett motor 1,7 baros töltőnyomással, 200 körüli lóerővel, de szemléltetésnek tökéletes. A Suzuki csak 1,1 barral operál, valószínűleg nem is izzik ennyire.
szerk.: Hangsúlyozom, a fentiek nem csak a turbós motorokra érvényesek, egy egyszerű szívónál is érdemes betartani ezeket, ha sokáig szeretnénk élvezni.
szerk. 2: (#37808) Dvix: Mivel közvetlen befecskendezéses, ezért termeli a kokszot, de szerencsére nincs EGR-rendszer, így max. csak a kipufogó (meg a turbó primer oldala) lesz ilyen. Mint írtam, prémium üzemanyaggal csökkenthető a dolog. A külön kapható tisztítóadalékokat meg inkább mellőzzük.
Mondjuk meg merném kockáztatni, hogy a Boosterjetek kevesebb dzsuvát termelnek, mint az én szívócső-befecskendezéses Jazzem.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #37810 üzenetére
Még egy kiegészítés: ha sokat használjuk városban, rövid utakra, sok hidegindítással, akkor kb. havonta célszerű egy nagyobb kört tenni magasabb fordulaton (mondjuk úgy 100 km-t autópályán), hogy ne lustuljon el az autó. A részecskeszűrős motorokra ez különösen érvényes.
-
tboldi
nagyúr
én majdhogynem így használom az én kis gyári 1,3-as vvt-met is az ignis-ben!
Ezért szoktam írni, hogy különösebb odafigyelést nem igényel, hiszen aki kicsit is igényes az autójára és vigyáz rá, az ugyanúgy bánik egy szívó- és egy turbómotorral is, és megad minden jót nekik.
Aki meg nem, az az egyszerű szívót is ki tudja nyírni hamar.Benzinből akkor 98, értem.
Nem egészen. A magasabb oktánszám nem egyenlő a prémiummal. Létezik prémium 95-ös és nem prémium 98-as is.
Magasabb oktánszámút csak akkor érdemes tankolni, ha az autó tud is vele kezdeni valamit (vagyis hozzá tudja állítani az előgyújtást).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Siriusb #37817 üzenetére
Én nem érzek különbséget a FuelSave 95-ös és a V-Power 95-ös között az ugyanilyen WagonR-nél. Egyedül annyit, hogy finomabban, halkabban jár alapjáraton, de a dinamika és a fogyasztás ugyanaz. Mindenesetre a prémium megy bele minden vasárnap (dupla smartpont rulez ).
A Jazz-be V-Power 100-as megy. Ez tudja hasznosítani a magasabb oktánszámot, valamivel jobban is gurul, de azért a világot nem váltja meg. Inkább a kisebb mértékű koromképződés miatt tankolom ezt, hogy ne ilyen legyen az EGR-csatorna, hanem csak ilyen.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #37852 üzenetére
A szokásos Suzuki-betegségek jellemzők rá, mint nyelestengely-csapágy, meg ABS-szeleptömb. Ezeken kívül kb. semmi.
És igen, létezett Fiat Sediciként.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #37854 üzenetére
Váltó: új kuplung nélkül 90-100k, új kuplunggal 110-120k;
ABS: ezt nem tudom, de tippre hasonló áron lehet ez is.BBD: Én már olvastam SX4-ről is. Legalábbis úgy rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Más váltóban is lehet szar csapágy, de oké, abban pont nem.
szerk.: Érdekes módon a Suzuminn oldalán pont egy SX4 van a csáposon. Még érdekesebb, hogy a táblázatban csak 1,3-as szerepel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Gondolom, nem az osztrák határ mellett. Itt minden drágább.
(#37861) Tibko8: Sőt, az egekbe magasztalt () Honda Jazz-nél is előfordul ez a csapágyhiba, az enyémnek is van már egy pici surrogó hangja 128k km után, de csak hidegen. Bár a tapasztalatok alapján nagyon sokat elmennek a Honda váltók így, szóval nem akut a probléma.
-
tboldi
nagyúr
válasz vadorzó #37868 üzenetére
Ezt szerintem senki nem fogja neked az interneten keresztül megmondani.
Keress egy szerelőt!(#37869) hundai: Első körben én is a toronycsapágyra tippelnék, de majd térjünk vissza rá, ha a szerelő kicserélte, és továbbra is fennáll a probléma.
(#37870) Mike Farrel: Főleg a futómű és a fék az, amiben különbözik a Sport a normáltól. Ezek jellemzően drágábbak, sőt, van olyan alkatrész is, amiből kénytelen vagy gyárit venni még drágábban (emiatt szeretik is lopni őket). De az autó egészét tekintve nagyjából megegyeznek a dolgok, a legtöbb cuccot gombokért be lehet szerezni.
És 206k km, ha rendesen karban volt tartva, egyáltalán nem sok.[ Szerkesztve ]