Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz gcsikos #45247 üzenetére
Egyik előző kocsim turbóját kellett javíttatnom. Nemcsak drága, nemcsak szívás mert addig az autót se tudod használni, de keresnem kellett egy szerelőt, aki a leszedés, pestre felküldés, javítás, pestről vissza vidékre, visszarakás ideje alatt a tárolást is vállalta. Egy hét volt az egész művelet, a márkaszervizben 80 ezret kértek volna a le és visszaszerelésre, plusz még a tárolás ami nem is kérdeztem mennyi. És még a javítás 140K. Márkaszerviz megmondta ők nem javítják, vegyek újat és akkor kicserélik.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz gcsikos #45247 üzenetére
Erre próbáltam én is rávezetni őket, bár nekem ezzel kapcsolatban is vannak fenntartásaim:
1500-as motorfordulatnál már leadja a maximális nyomatékát, tehát a töltő igenis tölt és ha tölt, akkor bizony melegszik is... városi használatban ha csak araszolunk akkor elfogadom hogy nem kell hűteni, de ha végignyomjuk szombat éjjel a Hungária körutat Teve utcától a Mester utcáig 70-el 2-3000 közötti fordulaton, akkor már kell hűteni városban is... szóval jó lett volna ha nem spórolják ki azt a hőelemet meg azt az egy visszajelző LED-et (inkább kettőt), de ugye valahol a fogyasztói társadalomnak is érvényesülnie kell, különben senki sem venne újat semmiből sem.
Bár az igazsághoz hozzátartozik hogy a szívóbenzin motor sem örül neki ha egy komolyabb autópályás eatp után elvesszük tőle a hűtővizet meg a kenést, még akkor is ha áll...
Nyugodtan javítsatok ki ha tévednék..."A Vitaráknak nincs a turbó hőmérséklettel kapcsolatos szenzora és szivattyúja" De a motrolaj hőmérsékletéből lehetne rá következtetni, nem? Mármint ha látnád valamivel?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
spirit007
senior tag
válasz gcsikos #45247 üzenetére
Azt nem tudom milyen szenzora van, csak azt, hogy mindkét boosterjet motor turbo -ja vízhűtésű, aminek a lényege:
"A turbófeltöltős motor forró leállítását követően elkezdődik a hő felszívása. Ez azt jelenti, hogy a hő a hengerfejtől a kipufogó könyöktől a turbinaháztól megtalálja az útját a turbó központi házához, megnövelve annak hőmérsékletét. Ezek az extrém hőmérsékletek a központi házban olajkokszolódást okoznak. A hő visszaszívás hatásának minimalizálására vízhűtéses központi házakat vezettek be. Ez a motor hűtő közegét, vízét használja hőelnyelőként a motor leállítása után, megakadályozva az olaj kokszolódását."
Nyilván való, hogy extrém körülmények között -amit írtál- érdemes a visszahűtést elősegíteni de normál használat mellett ezzel a vizes megoldással sikerült nagyjából bolondbiztossá tenniük a rendszert.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házimozi haladó szinten
- SkyShowtime
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...