Új hozzászólás Aktív témák
-
Sandrew
őstag
Volt egy évjárat amelyik rohadt. Szerencsére a suzuki visszahívta őket Lehet, hogy azért.
Hangra nem tudok mit mondani. Nem találkoztam még ilyen változással. Pedig úgy 15-20swift átment a kezeink között de egyikbe sem tettünk 10k km-nél többet így nem volt ilyesmi csere.
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
Miért én tavaly decemberben 92.000km-el vettem és 1995-ös autó Csak mi ismertük az előéletét, meg a tulajt. Ezért is sajnálnám ha meg kéne válnom tőle, mert tip-top. És lehet, hogy kifogok egy hulladékot.
Meg meg kéne tanulni rajta alap dolgokat szerelni... Pl. most már tudom a futómű felőli sípolást hogy kell megszűntetni, ehhez hétvégén leszedtem az eslő két kereket és állítottam a féktárcsa védő lemezen. Most vettem le magamtól életemben először autó kerekét pl. Richtig, hogy először rosszul csináltam:1. felemeltem az autó bal elejét, persze okosan behúztam a kéziféket, hogy ne guruljon el (a szabály azt kívánna, hogy valami éket is tegyek a hátsó gumik elé-mögé)
2. elkezdtem kilazítani a kerékcsavarokat, de nem ment mert forgott a kerék.
3. beraktam 1-esbe. Így se volt jó, mert légkulccsal jól meghúzták és mozgott az egész autó
4. rájöttem, hogy ha leeresztem a földre és ott lazítom ki a csavarokat, úgy könnyebb. Találtam egy méteres vascsövet erőkar hosszabbításnak és megtaláltam vele a helyes irányt (megnéztem, szerencsére nem nyírtam el a csavart és a menetet azzal a fél fordulattal amit még ráhúztam elsőre.
5. bal első kerék le, védőlemez megnéz, hát ez elég távol van biztos nem ez a hibás. Na jól jönne még egy emelő, hogy megnézzem a másik oldalt is. Nem volt.
6. bal első kerék fel, csavarokat kézzel rá, leereszt.
7. jobb első kilazít, eleje felemel, kerék levesz, itt már kicsit kellett igazítani a védőlemezen.
8. kerék vissza, leereszt
9. mind a 2 kerék készre csavarozása, erőkar nélkül, mert nekem egy nálam sokkal okosabb ember azt mondta azért ilyen hosszú a karja ezeknek a kerékkulcsoknak, hogy ne lehessen túlerőltetni, túlhúzni. Pl. kamionnál ki van kötve, hogy 1m-es erőkar és 50kg nyomóerő.De pl. olajat már cseréltem, olajszűrőt is. De kereket most először. De tényleg igaz a mondás, a legjobban akkor tanuljuk meg a dolgokat, ha saját kútfőből jövünk rá a hogyanra és tapasztaljuk meg.
Ha én a közelébe kerülnék a hengerfejnek
De következő autónak valami erősebbet akarok, fürgébbet, nem is feltétlen papírkasztnis száguldó koporsót.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
De a legérdekesebb, hogy olyankor nem fékezek... így nincs elképzelésem arról, hogy okozhatja a féktárcsa/fékpofa a jelenséget. De a szerelőm is erre gyanakodott, hogy ha nem a lemez akkor a fékkel van a gond.
Új:
Szegény piros gyöszömet sokkal többet használom mint az előző tulaja, így gondolom 10 hónap után csak bemozogják az alkatrészek magukat Tehát most már ilyen nyihogó-vinnyogó hangot hallani elölről akkor amikor olyan úthibákon megyek keresztül amik kicsit igénybe veszik a futóművet. Több helyen olvastam már a fellazuló nyikorgó védőlemezről...www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Köszönöm a részletes leírást, megint okosabb lettem. A sportlégszűrő-betét olajozásáról konkrétan még nem is hallottam...
Most érkeztem haza Debrecenből, 7végén szétcsaptuk magunkat a barátokkal, de a képeket meg fogom csinálni. Igazán zavaró ez a menet közbeni sípolás, 50-60 km/h között, lakott területeken különösen bosszantó. De érdekes módon nem láttam, hogy bárkit is érdekelt volna, kívülről vajon nem ilyen hangos? Bal oldalról jön, szerintem a bal első féket fogom cserélni. Illetve akkor már mindkettőt (jobb-bal). Így volt olyan, hogy kicsit cikk-cakkban mentem az úton, hogy ne sírjon.
Ejj.. öreg autó ez már azért látszik, meg főleg, hogy papírból van hajtogatva:
eddig bukkanókon, gyűrődéseken, úthibákon csendben tette a dolgát a futómű, most már viszont egy nyekegő hang is megjelent a rázkódáskor. Döglődik a lengéscsillapító? (Nem érzem, hogy pattogna, azt mondta a szerelő, hogy azt akkor lehet észrevenni. Bár még nem is tudom milyen érzés, ha pattog, úgyhogy nekem aztán mondhatja... )Alvázvédőzni lehet nem fogom idén, a telet kénytelen lesz így kibekkelni, mert kell a pénz tandíjra :/ Ha marad, akkor megkapja.
www.vakbelmutet.hu
-
Ace Ventura
addikt
Hát nem is tudom.1db gumiharang 8000 Ft gyáriban, míg utángyártottban 2500 Ft.
Nekem kapásból kell 2 db kormánymű, és 2db gömbcsukló.
Nem mindegy, hogy 30K, vagy 10K.Ennyivel szarabbak az utángyártottak?
A váltóolajat már megnéztem.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
zolisx4
őstag
Persze minőségi olajat használtam bele a szervízbe is vittem az olajat amit bele is raktak ,figyeltem ,van 1-2 ismerősömnek még ugyan az a széria az Opelből mindegyik rossz .
Ez pontosan az Opel Astra G Viva 1,2 16 szelepes volt ,
A Deaweoo azért irtam ide mert igaz hogy koreai de viszont egy régebbi típusú 8 szelepes opel motor volt benne ez volt a koreai csoda .Régen én is azt mondtam hogy Suzukit soha .de ahhoz képest a másodikat koptatom
[ Szerkesztve ]
-
zolisx4
őstag
Igen igazad lehet Az MK1-es Swiftek karburátoros vagy befecskendezéses volt de ez bőven 95 előtti széria ,
Szerintem az övé az MK3 verzió az pedig és ezt 1992 től gyártották tehát valószínűen nem karburátoros a forgalmiban meg kéne nézni mi is van benne akkor tutira kiderül.[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
Pedig ma reggel csináltam videot a hidegindításról mobillal, felraktam G+ -ra, de nem tudom kihámozni a video direkt linkjét, hogy más is megnézhesse, tecsőre meg nem akarom felrakni.
Ha tegnap nem az lett volna a sorrend, hogy meló->gó haza->maszek estig akkor még le is fényképeztem volna. Na de majd mawww.vakbelmutet.hu
-
Davidof92
senior tag
miért lenne kevés az 1000? Nem onnan kell gyorsítani. Miért menne tönkre a főtengely csapágy? Ennyi erővel sose használd az alapjáratot mert tönkremegy.
Turbóhoz: azért elég gány a hegesztés a kipu csonknál. Programozható nélkül megoldható. Ha ügyesen rakja össze az ember kevesebből meg lehet csin, szerintem.
-
Davidof92
senior tag
nem morog érte, csak ha odatapos neki az ember.
Multkorába az volt, hogy beértünk lakott területre, elengedte anyu a gázt és 50-el gurultunk. De egy kilóméter hosszan, vitte a motor gáz nélkül, nem morgott, nem remegett. Meg örökké felmegy 1500-2000 környékére az alapjárat, visszaseik, megint felmegy. Tehát tönkremegy? -
Cheesy
őstag
kolléga hasonlóképp közlekedik a GTD Golf III-jával. Jó motor, húz, turbós, de ő szentül meg van győződve arról, hogy egy dízelautó az ne forogjon. Így már százezreket költött a motorra, felsorolni sem tudnám miket cserélt rajta.Úgy gondoljuk a ""kímélő"" vezetési stílus tehet róla.
www.vakbelmutet.hu
-
Davidof92
senior tag
papír mindegyik, a b-s corsa meg a golf is, lásd az 5-ös golf tesztje
a maga korában felvette a versenyt a öbbiekkel. 1980 végén
trabant ebből a szempontból még rosszabb. (bár egy 2t trabit vennék szívesen fílingnek, vagy egy 4t átalakítani)Mercutio_: sokkal jobb
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
amikor nyáron mostuk a suzukit akkor a tető majdnem be horpadt a kefétől
Kb én is az első mosáskor szembesültem azzal, hogy milyen kevés anyag van ebben a kis rotakapában. Azért a motorháztető lifegése se semmi, amikor nyitott állapotban kb. meg lehet hajtogatni.
Mercutio_
Ez szerinted jobb?Hát azért a Renault Laguna nem egy kategória egy buzukival vagy golffal... legfőképp, hogy ebben van esélyed életben maradni
www.vakbelmutet.hu
-
Mercutio_
félisten
Jah, csak azt felejted el figyelembe venni, hogy a golf 56-tal ment, a suzuki meg 80-nal, számolj utána a keletkező erő hányszorosa volt a golfénak
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Ace Ventura
addikt
Az én fogyasztásommal max 10-15 öt
Régen mentem vele 30-40 et is.Viszont tegnap 10L-ből 130 km-t mentem, ami már nem is olyan rossz az eddigiekhez képest, majd beálltam a kútra, és tankoltam 35L 100-as maxxmotion-t az OMW-n, többen is mondták, hogy jobban tisztít, mint az etanol.Hát majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...