Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Egy 93 mas 1.0 ás 5 ajtós swift tulaj vagyok. Alapjáraton, az azzal megegyező "nyiknyiknyiknyiknyik" fémes hang hallatszik a motortérből. Gáz adásra megszűnik.
Mond ez valakinek valamit, vagy találkozott már valaki ezzel?Alaposabban megvizsgálva mintha a leömlő és a katalizátorhoz vezető cső között lenne a bibi az illesztésnél. Elrozsdásodott, össze gyógyult rugós csavar húzza össze a két csonkot. Talán ez miatt kicsit kilazult az illesztés és "csúszkál" egymáson a két fém alkatrész?
Valakinek valami tapasztalat? Szétszedéssel kapcsolatos információk ?
Válaszotok várom és előre is köszönöm!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Is is, végülis. Fejegységgel együtt és anélkül is nyikorog. Világítással dettó. Mondjuk már rég hallottam... változó mikor jön elő. Nekem úgy tűnt eddig, hogy miután bemelegedett egy kicsit. És akkor is csak alapjáraton.
Generátor ékszíj? Ennek utána járok, lehet tényleg az nyikorog.
-
Reaper04
aktív tag
Nincs semmi baja a szíjnak. Nem ilyen jellegű hangja van.
Mintha két fém alkatrész érne egymáshoz, és az nyikorogna az alapjárattal megegyezően (a motortérből) De ha meg előtte állok nyitott motorháztatővel, nem bírom megállapítani honnan jön.
Nem mindig jelentkezik, főként több km (pl. 10-12) megtétele után. Akkor is csak akkor, ha áll a kocsi (pirosnál) és alapjárat van. Kis gázadásra azonnal megszűnik, ill. haladás közben sem jelentkezik.
Egyet viszont észrevettem: 1-2-3 ban bizonyos fordulatnál nyikorog szintén ugyan ez a valami 1-2 másodpercig csak gyorsabban mint alapjáratnál, majd megszűnik. Abszolút nem vészes, de észre lehet venni.Elmentünk pár hete nyaralni Olaszországba, semmi hangja nem volt. Odaértünk, beálltam egy parkolóba, alapjárat és 5 utcával arrébb is lehetett szerintem hallani, hogy "nyiknyiknyiknyik".
Nem értem mi baja.
Tegnap pedig történt még valami, a hibámból:
A katalizátor mögötti ovál illesztéstől hátrafelé lecseréltem a kipuff rendszert. Amikor szétcsavaroztam a középdob előtt és kiszedtem a csavarokat én hüle nem támasztottam alá a katalizátoros részt és lebillent. Nem történt semmi, semmi reccsenés, minden okénak tűnt. Miután felszereltem az új kipufogót és mentem vele egy kört hallottam mintha pöfögne valami a motortérből.
Hasonló hang mintha lukas lenne a kipufogó, csak lágyabb. Érezhetőbben hangosabb amikor gyorsítok és leveszem a lábamat a gázról és lassul az autó.Motortérből honnan jöhet ilyen hang?
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Köszi a tippet, feltétlen kipróbálom!
De pár kérdés ezzel kapcsolatban:-Most szeretném épp cserélni rugós csavart, ami a leömlőt köti (tartja) össze a katalizátor felé vezető csővel. Arra gondolsz, hogy ott lehetett valami "sérülés" ? Ezt értetted ez alatt? : "Kipufogó csonk és a cső között"
- "kat előtt jobbra-balra" tehát a katalizátortól a motortér felé vezető csövet rázzam meg?
+ említettem a rugós csavar cseréjét... akkor ott van elvileg egy ilyen fémszövet tömítés is ? (nem tudtam ) Akkor azt is érdemes akkor cserélni (főleg ha most megsérült?! )
Cheesy: Nekem Ferroz. Utángyártott. Mást nem találtam sajna. De ez is jó, bár a szállítással abszolút nem voltam megelégedve. Semmi csomagolás, bedobva a boxerbe és ennyi. Legalább valami kartonpapírt hajtogathattak volna köré.
Jó ez a kis autó Igaz nem erős, de nekem tetszik. Átlag 4.5-5 literes fogyasztás. Autópályán simán erőlködés nélkül mentem vele a 130-at, viszont dombon fel Olaszország felé 80-nal is alig Mind egy, oda értünk, meg vissza is. 1200 km.[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
OH, köszi a sok segítséget. Már találkoztam ilyen karikával, nem tudtam, hogy ez a fémszövetes tömítés oda kell.
Az a rugós csavar, pontosabban a csavar, az úgy ahogy van, bele van gyógyulva az öntvénybe. Már egyszer megpróbáltam kitekerni, de nem jött össze. Csak a rozsda potyogott le róla, elég szép mennyiségben.
Gondoltam megvárom amíg megjön az új csavar és utána szedem le. (valahogy)
Csavarlazítóval szerinted megoldható a törésmentes kivétel ?
Valahogyan ki kellene onnan szednem. -
Reaper04
aktív tag
"De tényleg igaz a mondás, a legjobban akkor tanuljuk meg a dolgokat, ha saját kútfőből jövünk rá a hogyanra és tapasztaljuk meg."
Ezzel teljesen egyetértek. Régebben apu bütykölte az autónk én csak néztem, eltelelt egy két év, most már van sajátom, elköltöztem, nincs aki segít. De hála Istennek eddig boldogultam mindennel
Télen nekem is megvolt életem első kerékcseréje, ugyan azt eljátszottam mint Te, hogy felemeltem és úgy akartam meglazítani a csavarokat
Azóta már fejlődtem:
1; Hátra hangszóró beszerelés, kalaptartó mod, kábel elvezetés
2; Olaj, olajszűrő, légszűrő csere
3; Távirányítós központi zár beszerelése, kábelezéssel együtt. (fú az durva volt, mit szenvedtem )
4; Legutolsó pedig a kipuff cseréje. Mivel nincs aknám, beálltam a ház előtti árok fölé Teljesen jó volt. (Bár előtte kicsit megnyírhattam volna a füvet)
5; Amin jelenleg is dolgozom, pontosabban csak próbáltam, de nem sikerült: A leömlő és a katalizátorhoz vezető cső közötti illesztést összetartó rugós csavar és tömítés cseréje.Csak annyira begyógyult a csavar, hogy a dugókulcs is elrepedt (pedig próbáltam csavarlazítóval, wd40-nel, rávertem párat kalapáccsa... semmi)
Most ajánlották páran a légkulcsot, vagy a gázlámpát... de olyanom nincs, a szerelő meg pénzért dolgozik.
Valakinek ilyen téren valami ötlete esetleg, amit otthon is kivitelezhető ?
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
válasz Ace Ventura #7808 üzenetére
Szia!
Nekem is hasonló a problémám, csak nekem mind a kettő első helyzetjelző.
Kíváncsi lenék, hogy miért!?
Vacak az anyag, kint hideg, bent meleg és párásodik/kicsapódik? Bár nyáron is állt bent a víz. Nem tudom.Ha kiszeded a lámpát, hátul találsz egy kis "kivezető" csövet. Ott ki tudod folyatni a vizet.
Először arra gondoltam hogy az a ludas... de szerintem nem (de nincs kizárva ) -
Reaper04
aktív tag
válasz Ace Ventura #7823 üzenetére
Akkor oks.
Amúgy a vizesedés miatt cserélgetted az izzókat ? (gondolom) -
Reaper04
aktív tag
válasz Ace Ventura #7825 üzenetére
Nekem is áll bent, igaz nem 2, hanem fél centi, de az is elég.
Gondoltam már rá, mi lesz, ha eléri az izzót.... Eddig még nem érte el, de kanyarodás, fékezés ...stb közben biztos lötyög bent, akkor viszont szerintem eléri. (Akkor meg jól van szigetelve ?)Rákérdezek majd a szerelőnél, hogy van-e esetleg valami ötlete miért lehet és mi rá a megoldás.
Mondjuk szerencsére csak a két első helyzetjelzőnél van probléma, másol nincs. -
Reaper04
aktív tag
válasz Ace Ventura #7827 üzenetére
De ha megfúrod, akkor pl. (nagy) hidegben a levegő is bemegy nem? Az nem káros(abb) az izzóra nézve ? Elfagy, bent is bejegesedik ... hasonló ?
(igaz ha bent lefagy, az izzó bekapcsolásakor leolvad és a fúrt lyukon ki is folyik, de ... szerintem nem egészséges dolog) -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni, hogy egy 93-mas 1.0-ás swiftbe milyen váltóolajat vegyek?
Néztem árlistákat, teli számokkal meg betükkel az elnevezése. Szintetikus ...
75w80, 75w90, gl3-4-5 ?
Gőzöm nincs melyik micsoda.Segítsetek légyszi!
Válaszotok várom és előre is köszönöm!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Köszi az infót!
Találtam neten egy suzuki kézikönyvet, abban ezt írták:
Teljesítményszint: API GL-4, vagy GL-5
Viszkozitás: SAE 75W/80-85, vagy 80W/90Akkor a 75W az stimmel, de 80 vagy 90 ? Mi a kettő között a különbség?
szerk: amit linkeltél az hajtóműolaj, mert az adott honlapon a kézi váltóknál lévő olajok között nem szerepel Vagy? Én nézem rossz helyen ?
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
g4besz és hossszú: Köszi a tippeket!
Motorolaj gyanánt castrol magnatec-et vettem bele.
A váltó olaját most úgy döntöttem nem cserélem.
( Vagy kéne ? )Szedett már szét valaki 93 mas 1.0 -ás suzi műszerfalat? Pontosabban a km/h műszeregységet szedte már ki valaki ?
Gondoltam kicsit felspécizem a megvilágítást, valami másik színnel. Nem tudom milyen led vagy izzó van bent. Nézegette már ezt valaki ?
Válaszotok várom és előre is köszi!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
válasz hossszú #7994 üzenetére
Azt mondják, hogy tényleg "könnyebb" úgy váltani, szóval előfordulhat
Ásványi olaj váltóba felejtős ugye ?
Autóalkatrész boltban azt mondták, hogy "régi autóba, nem kell szintetikus, nem kívánja meg, jó az ásványi olaj is."Fékezéskor miért van ilyen furcsa "mély" súrlódó hang ? Elkopott a tárcsa, vagy a betét?
Finom fékezésnél nem, csak ha kicsit jobban rálépek. -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
"Megint" felmerült egy probléma kisautóm kapcsán (Suzi 93' 1.0)Úgy kezdődött (tegnap), hogy 1 gyertya elszállt. Észrevehetően traktoros lett a hangja. Megoldottam a problémát, vettem 3 újat, mert ki tudja az előző tulaj mikor cserélt benne (nálam már másfél éve van).
Meg is oldódott a probléma. Másnap reggel akartam (volna) menni a városba, de nem indult a járgány. -14°C ... akksi ki, forró vizbe bele, 5 perc után vissza és ment is ahogy kell. (Aznap este feltettem tölteni az akksit)Ámde:
Hazafelé menet gondoltam kicsit túráztatom üresjáratban, miközben gurultam kb 40-nel.
Felnyomtam kicsit és ahogy vissza állt alapjáratra, megint pöfögős lett. Mondom mi a fene
Haza gurultam 2 hengerrel, megbirizgáltam a gyertyákat. Beültem, beindítottam ment mindegyik. Nem értem.Elmentem még egy körre. Semmi baja, viszont megint betettem üresbe, felpörgettem és megint pöfögött. Már este volt, úgy hogy, hagytam mára a többit.
Ma: Feltöltött akksit betesz, gyújtáselosztó leszed,megcsiszoltam őket a rotorral együtt (kicsit oxidáltak voltak...) Kimértem a drótokat is, de rendeben volt mindegyik.
Visszapakoltam mindent, elmentem megint egy körre...
2be kihúzattam 80ra pörgött mint az atom, de nem történt semmi. Viszont ha üresben pörgetem fel, akkor igen.Mi lehet ez? Tudnátok ebben segíteni ?
Először azt gondoltam a gyújtáselosztó ... de így hogy csak üresben jelentkezik a probléma ? Nem tudom Vagy talán mégis ez a hiba? ... (ahogy felpörög nem tud áthúzni ? De akkor ennek 2eseben 80nál is jelentkezni kellett volna. Nem?)Válaszotok várom és előre is köszönöm!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Ilyet én is találtam, kettőt is.
Egy gépkönyvet, meg egy 70 megás 243 oldalas javítási kézikönyvet.Hasznos dolog
-
Reaper04
aktív tag
válasz Ace Ventura #8493 üzenetére
Oks
Már töltöm egy ideje, de lassú a netem sajna...
88%, kb. még 2-5 perc -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Átneveztem, tömörítettem és pakoltam rá jelszót is.... fel is van már töltve. Akinek kell dobjon egy PÜ-t. ( suzuki swift 1993-2003)Üdv: Dave
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Dying Light 2
- ASUS routerek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vicces képek
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND
- Sonoff Snzb-03P Zigbee mozgásérzékelő