Új hozzászólás Aktív témák
-
Davidof92
senior tag
ez az első fogyasztási adat. Mi papíron városba lakunk, viszont egy hatalmas falu. Így valódi városi fogyit nem tudok mondani. Apum jár vele dolgozni, eléggé papás vezetéssel. Így főleg kint meg vele, napi 31 KM-et, 15.5-ös darabokba. Meg néha mi, anyu mg én
Más: a fejegységnek hol van a biztosítéka? mert ugye gyárilag nem ISO-s, a mienk át lett alakítva iso-sra, de valszeg nincs áram a drtóba, mert nem kapcsol a fejegység,pedig az jó(kipróbáltam pc-tápról). Megkérdem azért régi swift fórumon is Nem jött a visszaigazoló email regiswift oldalról, mi a fenéért?
[ Szerkesztve ]
-
Davidof92
senior tag
16 centis kerek azok se rosszak, de azért a 6x9 ovál durvább csak hogy ha mind a 4 ajtóba van 15 centis, akkor mi hajtja az oválokat a kalaptartóba? Én inkább csak tranzisztorzenét hallgatok
én sztrítréccsernek hívom őket. jólvan h 1-2x odatapos neki az ember, de nem örökké...
[ Szerkesztve ]
-
-
xmad
őstag
ne izgulj.. nekem is ez volt a problémám..szinte tökre ugyanez...
nálam fékbetétet kellett cserélni mer kopott volt... és a fékbetét fém széle bele ért a tárcsába..
most felszabályozták a tárcsát, kapott új betéteket.. néha mindig cincog egyet.. szerelő azt mondta majd abba hagyja.. meg azért cincog mer utángyártott fékbetétet kapott.
Azt tudja valaki hogy 2000 es 1.0 suzukiba 19mm vagy 25mm széles vezérműszíj kell? ez fontos lenne most nekem
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Is is, végülis. Fejegységgel együtt és anélkül is nyikorog. Világítással dettó. Mondjuk már rég hallottam... változó mikor jön elő. Nekem úgy tűnt eddig, hogy miután bemelegedett egy kicsit. És akkor is csak alapjáraton.
Generátor ékszíj? Ennek utána járok, lehet tényleg az nyikorog.
-
Reaper04
aktív tag
Nincs semmi baja a szíjnak. Nem ilyen jellegű hangja van.
Mintha két fém alkatrész érne egymáshoz, és az nyikorogna az alapjárattal megegyezően (a motortérből) De ha meg előtte állok nyitott motorháztatővel, nem bírom megállapítani honnan jön.
Nem mindig jelentkezik, főként több km (pl. 10-12) megtétele után. Akkor is csak akkor, ha áll a kocsi (pirosnál) és alapjárat van. Kis gázadásra azonnal megszűnik, ill. haladás közben sem jelentkezik.
Egyet viszont észrevettem: 1-2-3 ban bizonyos fordulatnál nyikorog szintén ugyan ez a valami 1-2 másodpercig csak gyorsabban mint alapjáratnál, majd megszűnik. Abszolút nem vészes, de észre lehet venni.Elmentünk pár hete nyaralni Olaszországba, semmi hangja nem volt. Odaértünk, beálltam egy parkolóba, alapjárat és 5 utcával arrébb is lehetett szerintem hallani, hogy "nyiknyiknyiknyik".
Nem értem mi baja.
Tegnap pedig történt még valami, a hibámból:
A katalizátor mögötti ovál illesztéstől hátrafelé lecseréltem a kipuff rendszert. Amikor szétcsavaroztam a középdob előtt és kiszedtem a csavarokat én hüle nem támasztottam alá a katalizátoros részt és lebillent. Nem történt semmi, semmi reccsenés, minden okénak tűnt. Miután felszereltem az új kipufogót és mentem vele egy kört hallottam mintha pöfögne valami a motortérből.
Hasonló hang mintha lukas lenne a kipufogó, csak lágyabb. Érezhetőbben hangosabb amikor gyorsítok és leveszem a lábamat a gázról és lassul az autó.Motortérből honnan jöhet ilyen hang?
-
xmad
őstag
én itt néztem az alvázvédelmet.. a képek alapján elég korrektül dolgoznak. 39 ezer forint. megkérdeztem.
az az üregelés mire jó?vissza érve a hangra nálam.. ugye pl 5.-ikbe 60-70 között villanymotorszerü hang..de ha elveszem a lábam a gázról megszünik..ha ujra adok gázt akkor megin hallani
[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
Utángyártott kipufogónak valóban öblösebb/sportosabb a hangja. Apumnak van egy üzlete Budaörsön és ő is tart gyárit meg utángyártottat. Suzuparts
xmad:
pedig azt általában szokták ilyenkor cserélni. ha elkezd csöpögni cseszheted és lehet megint szétbontani[ Szerkesztve ]
-
Sandrew
őstag
Nem kell semmiféle tuning hengerfej. 16szelepes hengerfejet+vezérlést rá azt csókolom
De én nem eröltetnémMilyen autó amúgy? Swift 1.3 8v 68le?Most nézem 1.0-van neked. Arra meg főleg nem javasolnék semmi tuningot. Ha pörgős autót akarsz akkor vegyél egy 1.3-as swiftet és a váltót cseréld le egy 1.0-váltójára. 100%-ban kompatibilis lesz vele és mivel rövidebb sokkal jobban fog gyorsulni.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
"De tényleg igaz a mondás, a legjobban akkor tanuljuk meg a dolgokat, ha saját kútfőből jövünk rá a hogyanra és tapasztaljuk meg."
Ezzel teljesen egyetértek. Régebben apu bütykölte az autónk én csak néztem, eltelelt egy két év, most már van sajátom, elköltöztem, nincs aki segít. De hála Istennek eddig boldogultam mindennel
Télen nekem is megvolt életem első kerékcseréje, ugyan azt eljátszottam mint Te, hogy felemeltem és úgy akartam meglazítani a csavarokat
Azóta már fejlődtem:
1; Hátra hangszóró beszerelés, kalaptartó mod, kábel elvezetés
2; Olaj, olajszűrő, légszűrő csere
3; Távirányítós központi zár beszerelése, kábelezéssel együtt. (fú az durva volt, mit szenvedtem )
4; Legutolsó pedig a kipuff cseréje. Mivel nincs aknám, beálltam a ház előtti árok fölé Teljesen jó volt. (Bár előtte kicsit megnyírhattam volna a füvet)
5; Amin jelenleg is dolgozom, pontosabban csak próbáltam, de nem sikerült: A leömlő és a katalizátorhoz vezető cső közötti illesztést összetartó rugós csavar és tömítés cseréje.Csak annyira begyógyult a csavar, hogy a dugókulcs is elrepedt (pedig próbáltam csavarlazítóval, wd40-nel, rávertem párat kalapáccsa... semmi)
Most ajánlották páran a légkulcsot, vagy a gázlámpát... de olyanom nincs, a szerelő meg pénzért dolgozik.
Valakinek ilyen téren valami ötlete esetleg, amit otthon is kivitelezhető ?
Üdv: Dave -
mdk01
addikt
-
xmad
őstag
nem kell le ereszteni a fék olajat ha a féknyeregből nem szeded ki a csövet..
de fékbetét + tárcsa cseréhez nem kell..
discoveryn szokott menni az autókereskedők.. ott szerelésnél gumipókkal mindig felköti valahova a féknyerget hogy a súlya ne terhelje a fékcsövet.. jó ötlet.. figyelj erre te is
de nem muszályúj tárcsát venned.. olcsóbb ha leszabályoztatod.. ( ha a mérete még engedi)
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
lehet attól is h nem olyan jó minőségü a fékpofa.. nekem is ez van a unixos fékbetéttől.. pedig a tárcsa is le lett szabályozva..
na meg azt mondják hogyha környezetbarát a fékbetét akkor is cincoghat mert változtattak az anyag összetételen és a környezetbarát anyag ami benne van attól nyikoroghat..
de legtöbben azt mondják h szarabb minőségü a fékbetét vagy túl kemény
-
xmad
őstag
sportlégszürő felejtős
A gyári szűrők 99%-a papírbetétes száraz szűrő. Ezek semmilyen gondoskodást nem igényelnek, csak cserét adott időközönként. Ha kezdenek eltömődni, akkor a légáteresztő képességük romlik, de nem szívnak be akkor sem szűretlenül koszt. A szűrési küszöbük márkától függően 5-15 mikron között van. A sportszűrők általában valamilyen szövet vagy szivacs alapúak, amelyeken a levegő áthaladva sokszor irányváltoztatásra kényszerül és a megfelelően kent szűrőbe a levegővel szálló szennyeződés beletapad. A szűrési küszöb nagyon függ a szűrő anyagától és a megfelelően felvitt, jó minőségű szűrőolajtól. Optimális esetben a szűrési küszöb akár 5 mikron alatti is lehet, egyes mérések szerint akár 2 mikron is. Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.
Ami pedig a kopást illeti, a szemcsemérettől is függ, hogy hova jut be, elsősorban a hengerfal és gyűrű kapcsolata a legveszélyesebb, itt okoz kárt a bejutó szennyeződés. Összefoglalva: a megfelelően kent és jó minőségű szűrőanyaggal szerelt sportszűrő szűrési hatásfoka elérheti a papírszűrőét, meg is haladhatja, de a szűrési hatásfok rohamosan romlik, ahogy a szűrő koszolódik, nem tömődik el, hanem szűretlenül "átszív". Versenyen ez előny, nem kell feladni a versenyt. A papírszűrő pont fordítva, viszont az eltömődik egy idő után, ezért pl. versenycélra alkalmatlan. Utcára én a papírszűrőt javasolom, biztonságosabb a motornak, sportcélra pedig a nedves szivacs vagy egyéb kent szűrőket.
-
-
g4besz
tag
Hát az a sovány sovány 3-4 lovacska szerintem 1-2 max.
Ha mindenképpen motor-tuningon gondolkodsz akkor inkább állíttass az elektronikán (szlengesen: csippeltesd meg). Vannak ma már M.o-n is profi helyek akik ezzel foglalkoznak, kipróbált és tesztelt beállításokat használnak és garit is adnak. Egyik ismerősnek volt a '95-ös 1.3-as swiftje csippeltetve elég keményet lépett utána a gép.Mondjuk egy ilyen tuning után azért kötelező 8000kénti olaj és szűrőcsere. Legalábbis neki ezt ajánlották.
[ Szerkesztve ]
-
zolisx4
őstag
-
zolisx4
őstag
Nem tarom valószínűnek az aksi hibáját hiszen azért beindult ha rossz akkor simán elfogy az aksi és nem tekeri ,de ha nagyon lassan tekeri de még bírja forgatni épphogy akkor lehet aksi is .
Vagy az üzemanyag ellátó rendszer hibás ,karburátor beállítás ,legfőképpen szívató ,vagy az üzemanyag pumpa miatt nem szokott hidegben indulni ,.Végig lehet sorolni sok mindent mitől nem indul de ez a leggyakoribb gond ,
A megemelkedett fogyasztás a hidegindító rendszer szívató tól szokott lenni ha eddig jól fogyasztott ,bejöttek a hűvös reggelek ,. -
xmad
őstag
persze asszem egy nagy csavar fogja a kormányt.. én is le akarom cserélni az enyémbe 4 küllősre.. meg vettem bele fordulatszámmérős órát mert nemvolt az enyémbe se
de eladó órám lehet mégse lesz mert tesóm is jelentkezett érte.. .de ha veszel egyet és eljössz tatabányára be is szerelem neked kb fél óra
képet keresek majd
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
suzukit 3 fajta kormánnyal árulták.. ami neked van meg nekem.. a 4 küllős vastagabb kormánnyal meg a légzsákossal. tehát a 4 küllős kormány szintén gyári suzuki alkatrész.. tehát biztosan jó az autóba
képekben: ami nekünk van
[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
racing bazaron keresd..
de van egy pesti suzuki bontó a suzuminn..ők garanciával árulják az alkatrészeket.. én is tölük vettem az órát.. hivd fel őket.. és másnapra már nálad lesz az óra
telefonszámot megtalálod majd.. de mondd majd nekik hogy milyen autód van. 1.0 vagy 1.3 mert nem mindegy melyik órát adják.
-
Davidof92
senior tag
ezzel az autóval apu járkál. Napi 40Km kb. mikor elindul, és elér 2 utcát már ötödikbe van alig forog 1000 felett. kint meg van hogy csak 65-el megy, nem siet. Így azért érdekesebb a fogyasztási átlag. Múltkor mikor mentem vele, kicsit kikormoltam, 2-esbe meghúzattam olyan 80-ig. Megint mennem kéne vele mert szegény nem is pörög sose.
Mindenkinek: a váltó olyan, hogy ha nincs sebességbe akkor középen van kb 2 centi holtjátéka az 1-2 fokozat irányába, 5-r irányba nincs, ez alul a rudazatnál jelenthet kopást?
Légszűrőt ha kicseréli az ember lehet valami különbséget érezni, ha már nagyon régi a szűrő?h1n1_900: egyik volt osztálytársam kihúzatta szabályzásig, azt mondta 120. Szerintem a reális inkább olyan 105 körül lehet, az 1.6-osok mennek 115-öt végfordulaton, az övéké hosszabb váltó mint az 1.3.
[ Szerkesztve ]