Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Atyus77 #6848 üzenetére
Az a hengerfej valóban kuka, valószínűleg valahol meg van repedve.
Jól szét hajtottad a gépet?
Mert ha sokat jöttél víz nélkül akkor a főtengelynek is megadtad a magáét.A felíciánál sok mindenre kell figyelni, pl. a rohadásra.
Szerintem jobban rohad mint a favorit.A másik az a motor mert elég gyenge szvsz szét van pörgetve elég sok.
Ha találsz dieselt azzal még óvatosabban ha gondos gazdája volt szuper kocsi, ha szétcsapták, öntheted bele a pénzt.Szvsz ha felíciát kéne vennem akkor az 1.6-os verziót keresném.
Az használható menetdinamikával rendelkezik.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
Atyus77
csendes tag
Víz nélkül nemigen mentem mert -ahogy már mondtam- állandóan újratöltöttük.
Nem hajtottam szét .A főtengelynek szerintem semmi baja ,a motorba (szinte) semmi víz nem ment bele , gyakorlatilag változatlan a színe és a mennyisége sem változott.
Jó ez a gép amit linkeltél ,de kombiban gondolkodok kizárólag.
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Leszedtem a hengerfejet .A hengerfejtömítés egyik hengernél ki volt menve rendesen a többinél nem látni semmit ,de kellett hogy legyenek szivárgások mert vizes a hengerfej ...
A h.fejen nem látni semmi repedést ,a szelepek/fészkek is jónak néznek ki ,, jóformán lerakódás sincs.
Viszont van szopás is mert két h.fej csavar beletört. Valószínű hogy a legutóbbi lehúzásnál letalpaltak a csavarok végei . Mi a faxért nem lehetett ráhagyni a csavarfuratokra bőven ? (Na ezért szeretem az Orosz teknyikát ,ott ilyen nem fordulhat elő. )
Na most kénytelen leszek cigánykodni mert a beleszakadt csavarokat házilag kifúrni nemigazán tűnik járható útnak ,10.9-es keménységű... A csavarok a furatok aljába törtek bele, tehát maradt kb. 2,5-3 cm szabad furat ,,arra gondoltam hogy nagyobb menetet fúrnék a hengerbe ,a h.fej furatait meg nagyobbra fúrnám és hasonló keménységű,vastagabb csavarral összeraknám . Ez a terv.
Tudom hogy kókányolás . ..,de beválhat.SKODA FORMAN
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6866 üzenetére
Ez igaz, de utána ne csodálkozz ha sűrűn kell majd hengerfejpakolást cserélned. Mindenképp javaslom a gépműhelyt, vagy ha rövidtávon gondolkozol akkor esetleg a te megoldásod is jó lehet, de akkor mindenképp menetragasztóval.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Ide a csavarkihajtó az annyit érne mint halottnak a beöntés.
Ezek a beletört csavarok letalpaltak az utolsó lehúzásnál és most nem voltak hajlandók megmozdulni hiába trükköztem (oda-vissza mozdítás,kalapáccsal ráütés ) ,..a csavar feje szépen fordult ,de a menetes rész meg se moccant ,..dehát kénytelen voltam tovább tekerni.... (Közben 2 Béta inbusz eltört )
Annyiban változott a tervem hogy a motorba a beletört csavarok felett lévő 12-es furatba (ami 2,5-3 cm mély) vágok M14-es normál menetet és a hengerfejhez nem nyúlok (nem fúrom nagyobbra a furatokat) ,,és M 14-es csavarnak a végén meghagyom a menetet kb.2-2,5 cm-t a többit leesztergáltatom 10-esre és a végére M 10-es normál menetet vágatok ,,lényegében tőcsavaros megoldás lesz anyacsavaros rögzítéssel.
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Az a helyzet hogy én ezzel a kocsival már tényleg csak rövid távokban gondolkozok.
18-20 éves autók ezek ,mostanra már elhasználódik/kopik minden porcikájuk ,..már csak költhet rájuk az ember folyamatosan ,végeláthatatlanul ,..és akkor sem lesznek fiatalabbak ,korszerűbbek . Lehetne még enni vele a mérget pár évig ,meg rákölteni egy rakás pénzt ,de aztán arra jut úgyis az ember hogy le kell cserélni , én nem szeretnék eddig eljutni.Sajnos el kell engedni .
Most megpróbálom még összedobni a motort ,hogy menjen ,, meg a remegést megszüntetni és aztán meghirdetem . Talán kapok érte egy 100-ast . Abból már át tudom íratni a másik járgányt.
SKODA FORMAN
-
vmarton
csendes tag
Szakik! Egy 1990-es Favoritot kb. mennyiért lehetne eladni? Fehér, teljesen rozsdamentes, gyönyörű, szalon állapotban, semmi mókolás nincs benne, 2014. augusztusig műszaki, 43.300km.
-
vmarton
csendes tag
Elgondolkodtam, és egy hasonló állapotú F Astra 450 környékén van. Ha eladnám a motort, meg a Skodát, meg is lenne belőle az ára. A motor is 200 körül ér, amit mondtok, 200 környékén eladható a Favó is, akkor már elég közel kerülök egy Opelhez
-
Atuska75
tag
válasz vmarton #6875 üzenetére
Az lehet, de arra ne számíts hogy hamar elviszik.150 fölött egy Favit ma eladni majdnem művészet, de türelemre szükséged lesz. Azt ne várd hogy, ma meghirdeted és 1 héten belül elviszik. Arról nem is beszélve hogy sokkal korszerűbb és fiatalabb autókat lehet kapni 250-300-tól. Pl.: [link]
[link]
[link]
[link]A teljesség igénye nélkül.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6883 üzenetére
Ezen kívül is va szép számmal jó és keveset futott autó ami korszerűbb és fiatalabb a Favinál. Én egyébként csak min. 6 személyesben gondolkodom, de abban nem is reménykedem hogy a Faviért megkapom azt az árat (150.000) amiért tavaly vettem.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Miért ne lenne autó? Nem egyet tudok ilyet ismerősöké és nem nagyon van baj velük.Totojázóval miért baj hogy 3 ajtós? Az nem hiba viszont japán technika, örök élet meg 2 nap és elvisz a világ végére is. Szomszédban van ugyanilyen és agyon vissza dicséri a srác. '97-es és még csak kopó alkatrészt cseréltek benne.
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vmarton
csendes tag
Tudnék ezzel vitatkozni, bár nem célom. Nálunk a háztartásban 94 óta vannak egyfolytában Opelek, eddig egyikkel sem volt az autó hibájából műszaki hiba (azért így mondom, mert ebből kettőt a nem figyelő sofőrök totálkárra törtek.) És a szűk családi körömben is meg tudok számolni az elmúlt 20 évben legalább 20 Opelt. Sosem volt egyikkel sem probléma. Egy mezei kis csapott hátú F Astra 1.4 8V vagy 1.6 8V-re hajtok, kb annyira egyszerű blokkok, mint ami a Favoritokban vagy Feliciákban van.
A kis Rönó, Pözsó, Fordról meg meg van a véleményem, bár ez szubjektív. Van a híres 3 F-es aranyszabály: Franciát,Fiatot, Fordot használtba ne! És ezt én igaznak is tartom, nem véletlen, hogy egy 95-ös Escort hasonló árban van, mint egy 90-es Favorit, és folytathatnám. Még egyszer írom, nem vitázni akarok, sokaknak a francia vas jött be, én jót még nem tapasztaltam a környezetemben velük, ezzel szemben a német autókkal sosem volt probléma.Egy 200-as eladásban reménykedek, nem kenyérre kell, a másik autó még ráér, szóval az idő nekem dolgozik
Egyébként Ő róla van szó.[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz vmarton #6889 üzenetére
Semmi gond nincs ezzel, mindenki a saját véleményét írja le.
Nekem az ismeretségi körömben elég sok opel volt mindegyik zabál mint az állat "dieselt nem ismerem" de cserébe a kasznija is rohad.
Hengerfejes volt a baráti körből 4ből 3om.
Az egyiknek kikönyökölt az oldalán a hajtókar.
A másik folyton forralta a vizet hengerfej felújítás után is.
Pedig mindegyik "normális" gazda nem szétcsapják a kocsit.
A kikönyöklős most pl. megane-t vett és nagyon megszerette.Az autóvásárlás olyan mint a lottóhúzás, vagy bejön vagy nem.
Van olyan ismerősöm akinek bejött a Ford, van olyan akinek bejött a fiat.
Nekem és még egy kollégámnak meg az említett opeles srácnak a megane jött be.Szóval mindenki azt vesz amit akar és én le is írtam, hogy elfogult vagyok az opelekkel szemben.
Amikor vettem a megant én is megnéztem egy opelt, de drágább volt mint a megane és a torka véres, meg szarabbul felszerelt kényelmetlenebb volt.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Favorit hátrányai:
- korszerűtlen motor és üzemanyag ellátás -> magasabb üzemanyag fogyasztás
- ósdi, lenézett forma, nem komfortos belső (nézőpont kérdése)
- kényelmi berendezések hiánya (klíma, kormányszervó, el. ablak - ajtók)
- fekete környezetvédelmi besorolás
- kérdéses biztonságelőnyei:
- kiforrott és megbízható motor (ha nincs kókányolva)
- olcsó fenntartás (még elegendő alkatrészellátás, bontóban is találni autókat)
- sok esetben saját erőből javítható
- a kis autó kategóriában is elég tágas beltér
- egyszerűen fejleszthető (kényelmi berendezések hiánya)Amikor megvettük év elején a Favit, sok autót megnéztem 200-300eFt környékén. Nagyon sok esetben sírva hagytam ott az autót. Ezért a pénzért elsősorban egy jó állapotú autót szerettem volna, aztán következet, hogy olcsó legyen a fenntartása.
Nézegettem én minden fajta márkát, de elsősorban a Skoda (mint kedvelt márka), és Suzukikat néztem. Akkor ez a 40e km-es jármű messze a legjobb állapotú volt mind közül.Ennyi idő elteltével azt mondhatom, hogy egy nagyon élhető autót vettünk. Fűt, nem ázik be, elmegy A-B pontba. Egyedül a klíma hiánya okoz kellemetlenséget. Most azt mondhatnátok, hogy könnyű úgy, hogy van egy másik fiatal autó a flottában. De elcsodálkoznátok, hogy mióta megvan és járóképes, a hosszabb utak kivételével mindig a Faviba ülök be, és azzal megyek. Számomra feeling az autó, szeretem.
Még egy dolog, az autók összehasonlításánál, nem az almát kellene a körtéhez hasonlítani, hanem az almát az almához. A Favi Opel megfelelője érzésem szerint a Corsa, és nem az Asztma.
Amikor az én autóm 0 perces volt, akkor még kevés autó volt befecskendezős, főleg központi. Ezek az autó fogyaszthatnak kevesebbet, de az idő nekik sem dolgozik. Lassul a lambda szondájuk, kopik az injektor, a fojtószelep és ezek sem fognak nagyságrendekkel kevesebbet fogyasztani.A Favinak használati értéke van. Úgy látom most, hogy kb. 5 jó éve van, és utána a mi autón is megy a roncstelepre. Akkora már nem lesz olyan jó az alkatrész ellátás.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #6892 üzenetére
A körtével és az almával teljesen egyetértek. Amikor a megbízhatóság témává érik, és valaki nagyon dícséri a vasat, én meg szoktam kérdezni, h mennyit futott a kocsi és mennyit megy az illető évente. Ebből szoktam eldönteni, h mennyire kell komolyan venni a tapasztalatokat. ;-) Típustól, márkától függetlenül. Lehet a szomszéd opele atom stabil, ha 15 év alatt 60 000km- hajtott bele. Volt amikor egy éven mentem ennyit. :-)
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz Atuska75 #6894 üzenetére
Komolyra fordítva nekem az Opellel semmi bajom nincs csak személyes haragom. Eddig kétszer jöttek nekem hátulról, (persze mindkettő Opel volt) mondjuk erről nem az autó tehet. Amiről viszont igen az a nehezen javíthatóság, relatív magas fogyasztás. Amiért viszont nem fogok Opelt venni az nem ez hanem, csak egyszerű bosszú azt meg mint tudjuk édes A dolog arról szól hogy, volt az Opelnek egy akciója amikor 2 hétre kiadtak egy tesztautót magánszemélyeknek, be adtam a pályázatot. Több mint 2 hétig nem jött válasz,telefon, jött a válasz "valószínű elkeveredett a levél a postán" sebaj beküldtem még egyszer, újabb 2 hét semmi. Újabb teló, de most az Opel Magyarországnak. Kérdés hegyek a részükről aztán csak kibújt a szög a zsákból, csak az hozhatott ki autót aki kauciónak ott hagyta náluk a saját autóját ami nem lehetett több 5 évesnél, vagy egy ilyen korú autó pénzbeni értékét. Kiderült nem tűnt el a levél csak szartak rá válaszolni. Nagybátyám is így járt pedig ő beadta volna a Suzukiját ami 3 éves volt arra meg azt mondták kicsi az értéke. Ebből látszik pofára ment az egész. Na én ekkor fogadtam meg hogy soha még csak be se vagyok hajlandó ülni egy Opelba. Ha be kell állni eggyel a műhelybe akkor is mindig a kollégákat kérem meg. BOSSSSSSSSZZZZZZZZZZZÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚ!!!!!!!!!!!
Édes bosszúSzámolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #6891 üzenetére
Ezzel részben egyet tudok érteni.
A családban van 1 Favorit 1991 óta, és az enyém 2009 óta. Tehát van hosszú távú tapasztalat a géppel.
Emellett volt 1 Kispolski, egy Suzuki Stift (1996os), és egy Wagonr+. Közben használtunk még egy ideig egy céges Ford Fiesta-t is.
Ezek közül durván a Favorit volt összességében a legkiegyensúlyozottabb autó: normális kasztni (a felsoroltak közül a a legjobb), rossz utakon is jó, bár nem sportos futómű (a felsoroltak közül ennek a legjobb), könnyű szerelhetőség, olcsó alkatrészek. Egyedül a motor gyengesége róható fel neki, de ellenben hiába az erősebb motor, simán otthagyom vele a WagonR-t, mert a Favi ül az úton, a Wagonban meg már bírkózni kell, mert leugrik az útról.
A szervó, és a klíma hiányát aláírom. Mondjuk a szervót csak utánfutós tolatáskor hiányolom, klímának nem vagyok nagy híve. (ellenben vannak letekerhető ablakok ) Egyébként sem nagy ügy egy riasztót, központizárat, villanyablakot berakni.
A formájával vitatkoznék, nekem tetszik, jobban mint egy feliciáé (pláne a II-es gnóm audiorros felicia ronda). Bertone-ék szerintem jó munkát végeztek. Kényelemben kategóriájában nem sok jobb van szerintem, praktikum pedig... pár felicia alkatrészzel sokat lehet dobni (osztott üléssor, középkonzol, stb). Biztosnág szempontjából a maga korában nem volt rossz.Nekem eszembe nem jutna váltani, a motoromban van most 80000km, a váltómban 140000, ezek a világból kimennek (évente kb 8000km-t megyek), a kasztnim nem rohad vészesen, egyedül a hátsó ívek betegek, de jövő héten lesz kasztnizva, onnantól kezdve bírni fogja amíg egyáltalán lesz még (megfizethető) benzin. (8-10 év)
Összehasinlításul: 2 hete lett leállítva a család régi favoritja, 380000km volt benne. Gyakorlatilag nulla karbantartás mellett munkásautóként szolgált 10 éve, a kasztni már nagyon rohadt, a motor az elmúlt 2000km-ben egyszer megszorult kenés hiányában, csapágyas lett, meg 2x befolyt a hűtővíz az olajba.
MÁS: nem tudja valaki, honnan lehetne Favihoz fényszóróállítót venni?
E=MZ²
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hobby rádiós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Facebook és Messenger
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest