Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ugráltam a videóban, de ha jól láttam, akkor egyáltalán nem ment pályán és max. 80 -at láttam. Erre a használatra egy e-tron a pazarlás tökéletes példája. Ilyen bejárkálásokra Smart, BMW I3, vagy 500 -as Fiat való. Egy autópályás teszt lenne az érdekes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hát ez az! Én rendszeresen pályázok Németországban. A szélső sáv a kamionoké, tempó 85. Minimum a 130, hogy a középsőben maradhassak. De, ha egy kamion, vagy csigaházas szerelvény kimegy előzni, akkor át kell menni a belsőbe. Nem ritka a 150 -re gyorsítás, hogy fel tudjam venni a ritmust. Ott ritkán látok elektromos autót. És ez nem kirívó példa, hanem ez az általános autópályás közlekedés Németországban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Nem tudom mert nem írta oda.
Egyébként az meg papíron sem tud 450km-t, mert a wltp is 300km. Szerintem az lesz a gond hogy az emberünk az gondolta hogy a valóság a kéthónapnyi magyar téli fogyasztás, meg 80% autópálya. És akkor ezt így levetíti hogy ezek az autók max ennyit tudnak a valóságban.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
addikt
válasz NomadND1 #160 üzenetére
Egy seggel 1200km-et már vezettem le, már megint általánosítasz.
Ha te azt állítod, hogy 10+ órán keresztül te nem álltál meg vezetés közben sem inni, sem enni, sem pisilni, sem kinyújtani a tagjaidat, akkor bocs, de erre azt kell mondanom, hogy kamuzol. Milyen autó volt az, amivel nem kellett megállni tankolni 1200 kilométeren keresztül? Én is vezettem már 1000Km-t egy irányba, egy napon keresztül, de ott kőkeményen tartottunk pihenőket ilyen 300-400 kilométerenként.Aki ilyet vesz, az nem a sarki boltba meg dolgozni jár vele, hanem hosszú távra.
Ezt most az EQS-re mondod? Mert azt pont nem hosszú távra használják, hanem presztízs járgánynak. De tegyük fel, hosszúznak vele. Aki megvesz 50 milláért egy kocsit, az nem fog levezetni megállás nélkül 1000 km-t. Ilyen nincs, ezt te sem gondolhatod komolyan. Pont ezért az átlag felhasználónak bőven elég az 500 kilométeres autópályás hatótáv.Vajon 160-nál a sima műszerfalas autóban, vagy ebben az üvegcsodában lesz nagyobb a túlélési esély
Nincs különbség. Aki 160-nal csattan, az biztosan meghal itt is - ott is.#166Somatom
Hja, lepengettél te is 8-10 órát evés-ivás-hugyozás nélkül. Sőt, fénnyel táplálkozol. Oké, legyen így, de azt fogadd el, hogy te vagy a kivétel, és nem az átlag. Te nem az 1%-a vagy az autósoknak, hanem a 0,00001%-a. És Németországban sem ingáznak annyit, hogy az 500 kilométeres autópályás hatótáv kevés legyen. Egy olyan marginális piaci szegmens igényeiből indulsz ki, amire egyetlen autógyár sem méretez. -
Somatom
veterán
Kéthetente megyek így. Pisilni már tényleg kellett, mire kiértem, de enni, inni tudok menet közben is. Rántott csirkecomb, alma, ásványvíz, RedBull a menü. Ezek símán mennek egy kézzel úgy, hogy a szememet sem veszem le az útról. Most a vírus betett egy kicsit, de normál helyzetben rengetegen ingáznak. Külön cégek vannak erre ráállva, hogy utasokat visznek/hoznak. Én is szoktam vinni utast, csomagot, csak most nem merem, mert ha beteg lennék, akkor nem tudnék kijárni melózni. Németországban pedig tök természetes a többszáz KM -es, rendszeres pályázás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
És szerinted a te csirkecombot egy kézzel kajáló példád a tipikus, vagy azé az emberé, aki megáll párszáz kilométerenként? Ez alapján mennyire releváns az érvelésed a hatótávval kapcsolatban?
Elképzelem azt a mókust, aki megveszi ezt az EQS-t 50 milláért, és papírzacsiból majszolja a zsíros csirkecombot. Vagy az E-mercit 30-ért, lényegtelen
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
A hosszútávú utazást a megállások ölik meg a legjobban. Többet veszítesz, mint a tempón. Az elektromossal jelenleg az a baj, hogy se tempó, se nagy hatótáv.
Tök mindegy, hogy melós, vagy üzletember. Ha időre kell vhova odaérni, akkor bizony számítanak ezek a megállások. Nem lehetsz ébren, nem vezethetsz húsz órát, mert az már nem biztonságos. Tehát bele kell férned a napba, vagy plusz szállás kell útközben.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
Pont erről beszéltünk, a premisszám az volt, hogy 500 kilométeres autópályás hatótáv elég az emberek 99%-ának. Erre te jöttél az egy seggel 1000 kilométer dologgal, ami tényleg annyira marginális szegmens, hogy soha egyetlen gyártó sem fog rá tömegmodellt tervezni. Lesznek ilyen autók, most is lehetne ilyet gyártani, de senki sem fizetné meg a felárát. A Merci és a Tesla nyilván kikutatta, hogy az átlagos felhasználónak ez elég lesz, és így jól kijön az ár/érték arány.
Ez az EQS szerintem már megközelíti ezt az értéket, a jövőben pedig ez nyilván olcsóbb lesz a technológia fejlődésével. Egyébként egy mai benzines kocsinak sincs sokkal nagyobb hatótávja, de még az én 8 éves dízel rav4-em is kb. 600 kilométert tud egy tankkal pályán (140-150-es GPS-es tempóval).
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Sztem nincs különleges autóm. 2013 -as Grand Espace, 2.0D, 150LE. 80 literes a tank, 6,4 -es az átlagom GPS szerinti 130 -as tempomattal (plusz a korábban írt gyorsítások a német belső sávban). Ez 1200 -as hatótáv és max 15 perces tankolás után ismételhető.
Azért írtál 500Km -es premisszát, mert max ennyit tud egy villanyautó (bár, valós pályakörülmények között ennyit sem).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
Elhiszem, tényleg, én mindent elhiszek. Vannak szuperemberek, ufók, aszkéták, őrültek, önmarcangolók, maximalisták. Nincs ezzel gondom. Komolyan. Azt viszont nem hiszem el, hogy ők lennének az átlag, vagy akár csak megközelítenék bármilyen szinten is az átlagot. Illetve hogy az általuk támasztott igényeket bárki, bárhol figyelembe venné egy jármű megtervezésekor.
-
Noukoum
veterán
Tehát nulla darab. Mondjuk nem lepődtem meg rajta, rajtad sem hogy ilyet írsz. Nem baj, majd talán máskor összejön. Néha én is elírok valamit, majd akkor ne felejtsd el beírni hogy baromságot írtam.
Más: S merci csirkecomb Hát ez nagyon jó, mondom én hogy hatalmas a színvonal.
Majd egy több milliós, több tízmilliós autóban (vagy s merciben) fogok enni, pontosan.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
Ne mosd össze a dolgokat! S mercit megveszik a gazdagok, helikoptert/magánrepcsit a szupergazdagok. Előbbiből nálunk is van több (tíz)ezer, utóbbiból mondjuk 2-5.
Racionálisan egy Skoda Octavia kombi mindenre elég, de a világ nem így működik. Ezzel kapcsolatban szerintem a legjobb videó Vályi Pistáé a speedzone-ból. Az 550xd tesztje.
#220Noukoum
Ez nyilván poén volt, szerintem mindenki értette.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Egy több milliós autóban sem fogsz... Hogyne lenne köze ahhoz a színvonalhoz amivel azt próbáljátok bebizonyítani hogy életképtelen a villanyautózás, vagy annak jelenlegi állapota?
Hidd el ezzel a csirkével nem te vagy az első, hányszor hallottam már hogy horvát nyaraláskor az adott ember nem fog megállni mert szendvicseket esznek a kocsiban mert ők nem költenek étteremre. Ezzel nem lehet mit kezdeni...Az s mercis csirke meg csak vicces volt, semmi több.
Szerk: Tapsi: én is értettem persze, nekem hirtelen az jutott eszembe mikor a német prémiumból mondja a kutasnak hogy 2ezerért töltsön bele
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
"Racionálisan egy Skoda Octavia kombi mindenre elég."
A konkrét típuson vitatkozhatnánk, de a mondanivalóddal egyetértek. Ezért kérdőjeles nekem ez a Merci. Miket szoktak felhozni egy villanyautó mellett?
-Egyszerű felépítésből adódóan alacsony szervízköltség.
-Olcsó tankolás.
-Környezettudatosság.
Sztem aki egy ilyen autót meg tud venni, annak az első kettő nem számít. A harmadikat pedig ne is említsük egy ilyen autóval kapcsolatban!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
Első helyen áll az, hogy a belsőégésű motoroknak vége, amelyik gyártó ezzel nem kalkulál, az csődbe megy. A Merci szeretne a piacon maradni, ehhez pedig az kell, hogy fokozatosan elektromosra cserélje a modellpalettáját. Az első lépés, hogy a legdrágább modelljéből kihoz egy villanyos verziót. A Tesla ugyanezt csinálta, utána jött a tömegmodell 3-as. Ezért írtam, hogy pár éven belül ez lecsorog majd a C-E kategóriába is, amin az igazi kasza van a darabszám miatt. Az EQS-nél természetesen a presztízs érték is számít, hiszen a gazdagok is szeretnének elektromos kocsival járni, de sokaknak derogál a Tesla puruttya minősége. Itt a fenntartási költség nem szempont, a környezettudatosság már annál inkább. Azért, mert ez trendi.
A konkrét típuson vitatkozhatnánk
Persze, én is öklendezek az egész Skodától, mint jelenségtől, de ez szokott lenni az ultimate racionális autó a tömegeknél. Bizonyos szempontból az is.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"Arról inkább ne is beszéljünk hogy kamion mögötti tesla kb egy urban legend"
Tesla tulajdonos saját szájából hallottam, hogy Szegedről hazafelé tartva a fővárosba nagyjából Kecskemét magasságában beállt egy busz mögé és egészen az M0-ig lehajtóig ment mögötte, hogy ne kelljen kiállnia tölteni mert amint megállnak tuti, hogy abban a pillanatban felriad a kicsi és kezdődik a menetrend szerinti kocsiban ébredős nyűgös sírós műsor.
-
Somatom
veterán
Addig ne temessük a belsőégésűt, amíg a villanyos nem tudja teljes értékűen kiváltani! Egyautós felállásban ez még odébb van. Addig még símán visszakozhatnak a döntéshozók. Ami a Model 3 -at illeti, még tőlünk nyugatra sem nevezném tömegmodellnek. Még Svájcban is több Dacia -t látok, mint Tesla -t. Nagyon gyerekcipőben jár még ez a villanystory a tömeges elterjedéshez képest. Ráadásul maga a tömeges elterjedés is több problémát vet fel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem egy Tesla zajosabb, mint egy benzines S Merci. Ami ebben a kategóriában a vibrációt illeti, ez a motor 25 éves konstrukció.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Értem, te mondjuk ahogy írod autóban meg kamionban élsz kb. “Picit” más mint amennyit és ahogy egy átlag sofőr tölt el az autójában. Ezt kéne megérteni, te olyan élethelyzetben vagy ami a magyar társadalom max. néhány százalékát érinti. Ne akard ezt rávetíteni mindenkire, mert semmi értelme.
Mondhatod én hogy nekem csak a repülő autó a jó, attól még nem lesz használhatatlan az összes személygépkocsi. Csak nekem nem lesz megfelelő.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Vagy azért hogy könnyebb legyen az autó, így csökkentve a fogyasztást. Meg persze így spóroltak is.
Mondjuk az már megint teljesen értelmetlen hogy amikor azt mondjuk hogy egy villanyautó halkabb egy belsőégésűnél akkor hogy jön ide a tesla vs merci?
Vagy ha mercit, audit hasonlítanál össze mercivel meg audival akkor már nem igazolna téged, ezért jön fel a tesla? Gondolom én.
Akinek a csend a legfontosabb, az nem fog teslát venni még egy jóideig.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Tehát ha jól értem azt akarod mondani hogy jelenleg életképtelen a villanyautózás. Ehhez képest hiába növekszik évente drasztikusan a gyártás, mindet eladják itthon is.
Valahogy nem akar ez összejönni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
hát először mi is megijedtünk a 25-ös fogyasztás város és 0-ás itthon... csak hát minden reggel 0 fokról indult az akku télen... az átlag még így is 20-22 volt (e208 ami azért többet eszik mint a M3) most az utolsó 2000-2500 km átlaga már csak 18... ha anyósékhoz megyünk akkor 50 km autópálya és 50 km autóút van a többi város és lakotterületen kvüli tehát az átlag 85-90 max...
ha (BP-Békéscsaba) szüleimhez megyünk akkor mehetünk 200 km-t autópályán meg 70-et főúton vagy az alföldön keresztül és akkor időben ugyanott vagyunk mert rövidebb 40 km-rel átlag sebesség 115 vs 90 időben kb ugyanaz... -
#16820480
törölt tag
Külső szemlélőként szívesebben látnék az utakon sok Teslát, mint amik most mennek, felé ilyen hangos nem lenne a Hungária, mint most. Főleg az este 10 után járkáló gyorsulás bajnokok, akik bőgetik a kipufogókat. Ez is egy szempont, hogy halkabb lenne a város.
Amúgy őszintén szólva az nem szabályos ám, hogy vezetsz 10 órát, aztán beülsz egy kamionba, és abban még 3-4-et. Napi 9 órát vezethet sofőr, és vannak adott pihenő idők is. Más kérdés hogy ezt nem tudják ellenőrizni személyautóknál (még), de attól még az egy segges 10+óra veszélyes. Elhiszem, hogy neked megy, és még sokan úgy gondolják magukról, hogy nekik is megy, egészen az első balesetig.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #240 üzenetére
Szabályosnak éppen szabályos. A nem tachográfköteles jármű vezetése ugyanis egyéb tevékenységnek minősül, ami nem a max. 10 órás vezetőidőből, hanem a max. 15 órás munkaidőből vonódik. Tehát, van 8 óra egyéb tevékenységem (ennyi idő alatt szoktam kiérni Budapestről), két óra átpakolásom, aztán 4 óra vezetésem. Belefértem a 15 -be. Az más kérdés, hogy a franc se írogatja vissza manuálisan a tachográfba. A telephelyi indulásnál elfogadják a nullás megelőző tevékenységet, úgyhogy kártya behelyezéskor visszaírom a két hét pihenőt, oszt csá. A legutóbbi turnusomban kiszedett a svájci rendőr kontrollra. Kiértékelte a tachográfot és mindent rendben talált. Az meg csak egy telephely ellenőrzésnél derülne ki, hogy minden visszaírt pihenő kamu, mert a 108 sofőrre egyetlen ágy sincs a telephelyen. De, ki mondta, hogy egy német cégnél minden szabályos?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Tény és való hogy télen drasztikusan csökken a hatótáv az aksi miatt, de ez nem is volt titok.
Persze hogy többet eszik, az M3 nagyon hatékony. És ott se mindegy hogy P, LR, vagy SR+. Utóbbi az igazi gyöngyszem szvsz, pedig az az autó kapja a legkevesebb figyelmet.Somatom: Gazdagok játéka? Az ilyeneken mindig mosolygok. Miért lenne a gazdagok játéka?
Tömeges elterjedés meg nem téma mert nem tudnak elég autót gyártani ahhoz. A kérdés az hogy nálad akkor ez miért van terítéken folyton?
Nem én vagyok a célközönség szóval nem tudom eldönteni hogy valós szitu. De te sem vagy, szóval valószínűleg te sem tudod. Azt remélem tudod hogy aki ilyen kategóriában cserél autót, az benzinesre vagy dízelre is leváltana az autóját nem csak villanyosra. És igen szerintem simán opció lehet a villany adta előnyök és a környezetvédelem és városi levegő miatt hogy ilyet fog használni. Nem Magyarországra szánták az autót szóval nincs nagy jelentősége itthon, ahogy a Taycannak sincs.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Ha jól rémlik, akkor nálunk 14 év az autók átlagéletkora. Vegyünk egy alsó-közép kategóriát, mert kb. ezt veszik a Magyarok. Mennyi egy ilyen idős, alsó-közép kategóriájú autó értéke? Sztem sokat mondok, ha másfél milla. Tehát, az átlag Magyar autótulajnak másfél millás autója van. Szted hogy lesz ebből tömeges villanyautó? Akkor még a töltésről nem beszéltünk. A tömegek (főleg a városlakók, ahol igazán számítana a null emisszió) nem kertvárosi környezetben élnek, saját garázzsal és töltési lehetőséggel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #243 üzenetére
Az hogy mi a szabály, és hogy én mit érzek, az két, külön dolog. A szabályt már leírtam. Az érzésem pedig az, hogy egy jó utazóautóban a 8 óra számomra nem akkora megterhelés, hogy utána még ne tudnék biztonsággal négyet letolni a kamionnal. Hazafelé sokkal zűrösebb, mert egy hajnali kelés és 13 órás műszak után kéne még éjszaka nyolc órát hazavezetnem. Azt már nem mindíg szoktam bevállalni. Az Espace -ben elfér kinyitva a tábori ágyam és ha nem érzem magam alkalmasnak a vezetésre, akkor szundítok egyet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Mondjuk úgy hogy 100-150e új autót adnak el Magyarországon. Lesz egyszer hogy ez mind villany lesz.
Aki most használ benzines dízel vesz, az majd x év múlva villanyt fog.
Az meg hogy az idő elteltével fejlődni fog az infrastruktúra az is teljesen egyértelmű. Tehát nem értem miért kell ezeket százszor elmondani. Főleg hogy te már biztos olvastad, csak képtelen vagy megérteni.De légy értetlen, tedd sz@rabbá az országot és rombolj. Gratulálok.
Meg linkelj kopasz teljesen amatőr és nem releváns videóját mint egy troll.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Én teszem szarabbá az országot? Te most nagyon mellélőttél. Otthon garázsban áll az autóm, nagyon ritkán használom. Van egy elég ütős elektromos bringám, Budapesten azzal közlekedek. A villanyautó legfeljebb a helyi emisszió és zajkibocsájtáson javít, a zsúfoltságon, dugókon nem. Sokkal élhetőbb lenne a város, ha mindenki (beleértve a villanyautósokat is), aki tehetné, az a rombolás helyett, inkább bringával közlekedne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mjani1172
addikt
Én próbáltam a Tesla-t, (Modell S) de nem zajos. Azért kezeljük helyén, egy komoly autó.
De ez egész vita nagyon nevetséges, átjön, hogy több hozzászólónak sem pénze, sem tapasztalata nincs, nemhogy egy komoly elektromos autóval, hanem még egy belsőégésűvel sem. 100 km után elfárad. Komoly.
Bár az írás sajnos nem fárasztja ennyire. -
Somatom
veterán
válasz mjani1172 #249 üzenetére
Még nem vezettem villanyost, de nem vitatom, hogy a Tesla komoly autó. Csak nem egy S Klasse -hoz képest. S Klasse -m volt (W116, 350SE, V8), de az még teljesen más volt a mostaniakhoz képest. Én a klasszikus formákat szeretem. A mostani S Klasse, meg a Tesla is űrhajó nekem. Ha tehetném, akkor S Klasse -ból egy W108 -ast választanék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Rog Strix G531GV gamer laptop - I7 9750H x RTX 2060 6GB 16GB ddr4 ram + ajándék cm hűtőpad
- Flashforge Adventurer 5M Pro 3D nyomtató Teljesen új!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban