Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nem rossz, nem rossz, de nem elég polgárpukkasztó. Tök kommersz. Vajon lesz belőle halottaskocsi kivitel? Mattfeketében, nagy, billenthető oldalablakokkal, a koporsó helyén motorszállító sínnel?
Vagy, ez a hajtáslánc a hatkerekű G Merciben?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Egyrészt nem ilyen egyszerű a matek, mert az az adó kétkulcsos. Ha az üzemanyag ára egy bizonyos szint alá esik, akkor magasabb lesz az adótartalma, hogy állam bácsi mindenképpen megkapja a részét.
Másrészt pont az elektromos autózás példája mutatja, hogy hogyan lehet abba az irányba terelni a fogyasztókat, amelyikbe maguktól nem mennének. Ki akarna villanyautót használni, ha a benzinen nem lenne a plusz adótartalom? Állítsd párhuzamba egy benzines és egy villanyautó városi fogyasztását, majd a villanyos értékére dobd rá a benzin literenkénti 110Ft -os jövedéki adóját![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Fenét lesz elég, pláne nem a 99% -nak. Ahol ezt az autót gyártják, ott egy kicsit más léptékű a távolság fogalma, mint nálunk. Nekem aztán tök mindegy lenne, hogy dízel, vagy villany van a seggem alatt, csak tudja, amit elvárok tőle. A villany jelenleg erre esélytelen. Pedig, az enyémnél családibb személyautó nem nagyon van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Miről beszélsz, ember? Szerda reggel Budapesten beültem az autómba, legközelebb Ulm előtt, a cég telephelyén szálltam ki. Az cirka egy ezres. Ott átpakoltam a kamionba és azzal még toltam négy órát Waldshutba, a svájci határig.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Csak, tudod erről az autóról szól a topik. De, tök mindegy, hogy milyen autó. Utazónak alkalmatlan a villanyos és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a nyugati utazgatós népek szeretnek mindenfélét vonszolni az autójukkal. Motort, hajót, lakókocsit, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A technológia rohamléptekkel fejlődik. Egyre olcsóbb gyártani, egyre nagyobb kapacitásúak az akkuk. Ez azt is jelenti, hogy az épp aktuális technika is gyorsan avul. A közértig, meg haza az elavult is jó, de ettől komolyabb elvárásokkal nem érdemes még villanyautóba feccölni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
Ugráltam a videóban, de ha jól láttam, akkor egyáltalán nem ment pályán és max. 80 -at láttam. Erre a használatra egy e-tron a pazarlás tökéletes példája. Ilyen bejárkálásokra Smart, BMW I3, vagy 500 -as Fiat való. Egy autópályás teszt lenne az érdekes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hát ez az! Én rendszeresen pályázok Németországban. A szélső sáv a kamionoké, tempó 85. Minimum a 130, hogy a középsőben maradhassak. De, ha egy kamion, vagy csigaházas szerelvény kimegy előzni, akkor át kell menni a belsőbe. Nem ritka a 150 -re gyorsítás, hogy fel tudjam venni a ritmust. Ott ritkán látok elektromos autót. És ez nem kirívó példa, hanem ez az általános autópályás közlekedés Németországban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Kéthetente megyek így. Pisilni már tényleg kellett, mire kiértem, de enni, inni tudok menet közben is. Rántott csirkecomb, alma, ásványvíz, RedBull a menü. Ezek símán mennek egy kézzel úgy, hogy a szememet sem veszem le az útról. Most a vírus betett egy kicsit, de normál helyzetben rengetegen ingáznak. Külön cégek vannak erre ráállva, hogy utasokat visznek/hoznak. Én is szoktam vinni utast, csomagot, csak most nem merem, mert ha beteg lennék, akkor nem tudnék kijárni melózni. Németországban pedig tök természetes a többszáz KM -es, rendszeres pályázás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A hosszútávú utazást a megállások ölik meg a legjobban. Többet veszítesz, mint a tempón. Az elektromossal jelenleg az a baj, hogy se tempó, se nagy hatótáv.
Tök mindegy, hogy melós, vagy üzletember. Ha időre kell vhova odaérni, akkor bizony számítanak ezek a megállások. Nem lehetsz ébren, nem vezethetsz húsz órát, mert az már nem biztonságos. Tehát bele kell férned a napba, vagy plusz szállás kell útközben.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem nincs különleges autóm. 2013 -as Grand Espace, 2.0D, 150LE. 80 literes a tank, 6,4 -es az átlagom GPS szerinti 130 -as tempomattal (plusz a korábban írt gyorsítások a német belső sávban). Ez 1200 -as hatótáv és max 15 perces tankolás után ismételhető.
Azért írtál 500Km -es premisszát, mert max ennyit tud egy villanyautó (bár, valós pályakörülmények között ennyit sem).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"Racionálisan egy Skoda Octavia kombi mindenre elég."
A konkrét típuson vitatkozhatnánk, de a mondanivalóddal egyetértek. Ezért kérdőjeles nekem ez a Merci. Miket szoktak felhozni egy villanyautó mellett?
-Egyszerű felépítésből adódóan alacsony szervízköltség.
-Olcsó tankolás.
-Környezettudatosság.
Sztem aki egy ilyen autót meg tud venni, annak az első kettő nem számít. A harmadikat pedig ne is említsük egy ilyen autóval kapcsolatban!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Addig ne temessük a belsőégésűt, amíg a villanyos nem tudja teljes értékűen kiváltani! Egyautós felállásban ez még odébb van. Addig még símán visszakozhatnak a döntéshozók. Ami a Model 3 -at illeti, még tőlünk nyugatra sem nevezném tömegmodellnek. Még Svájcban is több Dacia -t látok, mint Tesla -t. Nagyon gyerekcipőben jár még ez a villanystory a tömeges elterjedéshez képest. Ráadásul maga a tömeges elterjedés is több problémát vet fel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem egy Tesla zajosabb, mint egy benzines S Merci. Ami ebben a kategóriában a vibrációt illeti, ez a motor 25 éves konstrukció.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #240 üzenetére
Szabályosnak éppen szabályos. A nem tachográfköteles jármű vezetése ugyanis egyéb tevékenységnek minősül, ami nem a max. 10 órás vezetőidőből, hanem a max. 15 órás munkaidőből vonódik. Tehát, van 8 óra egyéb tevékenységem (ennyi idő alatt szoktam kiérni Budapestről), két óra átpakolásom, aztán 4 óra vezetésem. Belefértem a 15 -be. Az más kérdés, hogy a franc se írogatja vissza manuálisan a tachográfba. A telephelyi indulásnál elfogadják a nullás megelőző tevékenységet, úgyhogy kártya behelyezéskor visszaírom a két hét pihenőt, oszt csá. A legutóbbi turnusomban kiszedett a svájci rendőr kontrollra. Kiértékelte a tachográfot és mindent rendben talált. Az meg csak egy telephely ellenőrzésnél derülne ki, hogy minden visszaírt pihenő kamu, mert a 108 sofőrre egyetlen ágy sincs a telephelyen. De, ki mondta, hogy egy német cégnél minden szabályos?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ha jól rémlik, akkor nálunk 14 év az autók átlagéletkora. Vegyünk egy alsó-közép kategóriát, mert kb. ezt veszik a Magyarok. Mennyi egy ilyen idős, alsó-közép kategóriájú autó értéke? Sztem sokat mondok, ha másfél milla. Tehát, az átlag Magyar autótulajnak másfél millás autója van. Szted hogy lesz ebből tömeges villanyautó? Akkor még a töltésről nem beszéltünk. A tömegek (főleg a városlakók, ahol igazán számítana a null emisszió) nem kertvárosi környezetben élnek, saját garázzsal és töltési lehetőséggel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #243 üzenetére
Az hogy mi a szabály, és hogy én mit érzek, az két, külön dolog. A szabályt már leírtam. Az érzésem pedig az, hogy egy jó utazóautóban a 8 óra számomra nem akkora megterhelés, hogy utána még ne tudnék biztonsággal négyet letolni a kamionnal. Hazafelé sokkal zűrösebb, mert egy hajnali kelés és 13 órás műszak után kéne még éjszaka nyolc órát hazavezetnem. Azt már nem mindíg szoktam bevállalni. Az Espace -ben elfér kinyitva a tábori ágyam és ha nem érzem magam alkalmasnak a vezetésre, akkor szundítok egyet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én teszem szarabbá az országot? Te most nagyon mellélőttél. Otthon garázsban áll az autóm, nagyon ritkán használom. Van egy elég ütős elektromos bringám, Budapesten azzal közlekedek. A villanyautó legfeljebb a helyi emisszió és zajkibocsájtáson javít, a zsúfoltságon, dugókon nem. Sokkal élhetőbb lenne a város, ha mindenki (beleértve a villanyautósokat is), aki tehetné, az a rombolás helyett, inkább bringával közlekedne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz mjani1172 #249 üzenetére
Még nem vezettem villanyost, de nem vitatom, hogy a Tesla komoly autó. Csak nem egy S Klasse -hoz képest. S Klasse -m volt (W116, 350SE, V8), de az még teljesen más volt a mostaniakhoz képest. Én a klasszikus formákat szeretem. A mostani S Klasse, meg a Tesla is űrhajó nekem. Ha tehetném, akkor S Klasse -ból egy W108 -ast választanék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #287 üzenetére
Egyrészt az elektromosnak jobban csökken a hatótávja, mint a dízelnek, másrészt az 1200Km -ben van eldobható tartalék, az 500 -ban nincs, harmadrészt ha nem ér haza, akkor az egyikkel tíz perc az újabb 1200Km -re tankolás, a másikkal meg legalább fél óra és talán 300Km -nyi megy bele. A villany kicsi, városi autónak való, nem utazónak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #291 üzenetére
Valamit benéztél. Sztem elég egyértelműen leírtam a matekot. Budapest - Ulm, ahova járok (pontosabban Ulm előtt, Jettingen-Scheppach), az cirka egy ezres, hatótávon belül van. De, ha nem lenne, az sem nagy katasztrófa, egy tíz perces tankolás belefér.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Auratech #293 üzenetére
Erről van szó. Ha majd meglesznek azok az akkuk, mennyit fognak érni a mostani akkukkal szerelt autók? Minél dinamikusabb a fejlődés, annál nagyobb az avulás. Én kivárom azt a szintet, ami az én elvárásaimnak megfelel. Addig még sanszos, hogy lesz egy hibridem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Azon lehetne matekozni, hogy a mindenhova villanyos jobb-e, mint a nagy távokra dízel, városban pedig kerékpár, de az nem valószínű, hogy az utóbbival szarabbá tenném az országot. Sztem az teszi szarabná az országot, aki akkor is autóval közlekedik, amikor mehetne bringával, vagy tömegközlekedéssel. Ez vonatkozik a villanyautósokra is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Auratech #335 üzenetére
Igen, ehhez át kell kapcsolni az agyat másik üzemmódba, ami nem mindenkinek megy. Pl. ha személyautóval utólérek egy 89 -cel előző kamiont, akkor szép nyugiban megvárom, amíg befejezi az előzést. Sokat mosolygok a villogókon, ökölrázókon. Kamionosként tudom, hogy tök fölöslegesen feszengenek, mert azt a kamionost egyáltalán nem érdekli egy pattogó matchbox. Villogással csak annyit érnék el, hogy jól ki lennék röhögve.
Egyébként az új tachográfok valós idejű telemetriára is képesek. Sőt, mi 28 napra visszamenőleg is büntethetőek vagyunk. Ezt kéne minden szgk. -nál is alkalmazni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Műszakilag semmi értelme az egésznek. Semmilyen váltómódosításra nincs szükség. Egy kamion 1200 körül forog 90 -nél. Ott egyszerűen letilt és slussz, passz. Még régen vezettem olyan vontatót, amin volt "trükkös kapcsoló", amitől menet közben is pihenőt húzott a tachográf és egyúttal a sebességkorlátozót is kiiktatta. Nyomtam egy szokásos padlót és azt vettem észre, hogy már 110 fölött vagyok. Szóval, nem kell ehhez más, csak egy elektronikus leszabályzó és akkor 130 -nál (vagy, amire beállítják) vége a száguldásnak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Semmilyen probléma sincs ezzel. Nem kell hozzá önvezetés. A tachográfban van GPS és online rendszer. A rendőrnek nem is kell megállítania, menet közben is kiolvashatja a tachográfomat úgy, hogy nem is tudok róla. Országhatárokra, de akár egyes útszakaszokra is beállíthatják az aktuális sebességhatárokat, amiknél a tachográf lekorlátoz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)