Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeJay
félisten
Aha és majd 2030-ban mindenki kidobja a pár éves autóját ugye?
Pláne magyarok ahol 14év vagy mennyi az autók átlagéletkora
2030-ban sem fog kevesebb lenni ez, sőt még nőhet is.
Szép tervek de nálunk még 2040-ben is belsőégésű autók lesznek pláne ha az elektromos autókázás hasonló árban lesz 100km-re vetítve. Jelenleg azért vonzó csak mert 1,5liter benya árából lehet 100km-t menni de ha már autópályán tolod 130-al akkor 25kW körül kérnek a nagyobb elektromos autók ami 38forintos kW áron 2-3liter benzin árán jön ki
Ha erre jönne jövedéki adó hamar azonos lesz az ár és nem akarnak majd annyira villanyra váltani az emberekMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
Noukoum
veterán
Átlag emberről beszéltem, de ne zavarjon.
dabadab: 150km-t írtam, akkor megfog hidd el. Gyerekekről, hölgyekről nem is beszélve. És nem véletlenül van ott a kb jel, mert lehet ez 160-180km is. A lényeg hogy átlagos ember meg akar állni, hidd el.
Most nyilván nem arról beszélek aki Ulmba megy dolgozni és hozzá van szokva a nagy utakhoz.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Ezt mondjuk kár volt leírnod.
Vicces ez a közért duma, te 300km-re jársz bevásárolni?
Értjük neked fontos az Ulm, oké köszönjük. Neked nem alkalmas egy EV sem. Akkor befejeznéd a hülyeségek terjesztését? Úgy örökre?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
Párommal 2en 2 megallassal megyünk Horvatba... Cirka 250-300kmenkent állunk meg.
Itthon gyakrabban szoktunk, bár nyögve kibirjuk a 160-200 kmt... Mondjuk ennyit a 45 kWh akkus e208 is kibír...Ez az autó még 400-500kmt bír autópálya tempóban első alkalommal, utána 30 perc töltéssel újabb 300-at. Nem értem a problémát... 30 perc egy tankolás, pisilés, kávé...
-
TeeJay
félisten
Frankfurt - München autópályán 400km körül van, ha nem 110-el akar menni végig (4óra lenne az út kb.) hanem menne mondjuk 200-al hogy 2óra alatt odaérjen akkor nem lesz elég a kakaó egy WLTP 500km hatótávú elektromos autó esetén mert azt nem 200km/h sebességre adják meg így jó ha 300-at tudna menni.
Németeknek rá kell gyúrni még az akkura és a hatékonyságra hogy valódi 500km autópályás hatótáv is meglegyenAudi e tron 150km/h-nál 30kWh-t kajál 100km-re
180-nál lesz az 35-40 is és az EQS sem hiszem hogy könnyebb lenne sőt lehet még nehezebb is tőle de legyen egál a fogyasztás mert laposabb
180-as tempónál 35-40kWh fogyasztással érdekesen lesz meg 300km hatótáv 110-es akkuból is[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
addikt
És szerinted a te csirkecombot egy kézzel kajáló példád a tipikus, vagy azé az emberé, aki megáll párszáz kilométerenként? Ez alapján mennyire releváns az érvelésed a hatótávval kapcsolatban?
Elképzelem azt a mókust, aki megveszi ezt az EQS-t 50 milláért, és papírzacsiból majszolja a zsíros csirkecombot. Vagy az E-mercit 30-ért, lényegtelen
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Pont erről beszéltünk, a premisszám az volt, hogy 500 kilométeres autópályás hatótáv elég az emberek 99%-ának. Erre te jöttél az egy seggel 1000 kilométer dologgal, ami tényleg annyira marginális szegmens, hogy soha egyetlen gyártó sem fog rá tömegmodellt tervezni. Lesznek ilyen autók, most is lehetne ilyet gyártani, de senki sem fizetné meg a felárát. A Merci és a Tesla nyilván kikutatta, hogy az átlagos felhasználónak ez elég lesz, és így jól kijön az ár/érték arány.
Ez az EQS szerintem már megközelíti ezt az értéket, a jövőben pedig ez nyilván olcsóbb lesz a technológia fejlődésével. Egyébként egy mai benzines kocsinak sincs sokkal nagyobb hatótávja, de még az én 8 éves dízel rav4-em is kb. 600 kilométert tud egy tankkal pályán (140-150-es GPS-es tempóval).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Elhiszem, tényleg, én mindent elhiszek. Vannak szuperemberek, ufók, aszkéták, őrültek, önmarcangolók, maximalisták. Nincs ezzel gondom. Komolyan. Azt viszont nem hiszem el, hogy ők lennének az átlag, vagy akár csak megközelítenék bármilyen szinten is az átlagot. Illetve hogy az általuk támasztott igényeket bárki, bárhol figyelembe venné egy jármű megtervezésekor.
-
addikt
Ne mosd össze a dolgokat! S mercit megveszik a gazdagok, helikoptert/magánrepcsit a szupergazdagok. Előbbiből nálunk is van több (tíz)ezer, utóbbiból mondjuk 2-5.
Racionálisan egy Skoda Octavia kombi mindenre elég, de a világ nem így működik. Ezzel kapcsolatban szerintem a legjobb videó Vályi Pistáé a speedzone-ból. Az 550xd tesztje.
#220Noukoum
Ez nyilván poén volt, szerintem mindenki értette.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Egy több milliós autóban sem fogsz... Hogyne lenne köze ahhoz a színvonalhoz amivel azt próbáljátok bebizonyítani hogy életképtelen a villanyautózás, vagy annak jelenlegi állapota?
Hidd el ezzel a csirkével nem te vagy az első, hányszor hallottam már hogy horvát nyaraláskor az adott ember nem fog megállni mert szendvicseket esznek a kocsiban mert ők nem költenek étteremre. Ezzel nem lehet mit kezdeni...Az s mercis csirke meg csak vicces volt, semmi több.
Szerk: Tapsi: én is értettem persze, nekem hirtelen az jutott eszembe mikor a német prémiumból mondja a kutasnak hogy 2ezerért töltsön bele
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
Első helyen áll az, hogy a belsőégésű motoroknak vége, amelyik gyártó ezzel nem kalkulál, az csődbe megy. A Merci szeretne a piacon maradni, ehhez pedig az kell, hogy fokozatosan elektromosra cserélje a modellpalettáját. Az első lépés, hogy a legdrágább modelljéből kihoz egy villanyos verziót. A Tesla ugyanezt csinálta, utána jött a tömegmodell 3-as. Ezért írtam, hogy pár éven belül ez lecsorog majd a C-E kategóriába is, amin az igazi kasza van a darabszám miatt. Az EQS-nél természetesen a presztízs érték is számít, hiszen a gazdagok is szeretnének elektromos kocsival járni, de sokaknak derogál a Tesla puruttya minősége. Itt a fenntartási költség nem szempont, a környezettudatosság már annál inkább. Azért, mert ez trendi.
A konkrét típuson vitatkozhatnánk
Persze, én is öklendezek az egész Skodától, mint jelenségtől, de ez szokott lenni az ultimate racionális autó a tömegeknél. Bizonyos szempontból az is.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Értem, te mondjuk ahogy írod autóban meg kamionban élsz kb. “Picit” más mint amennyit és ahogy egy átlag sofőr tölt el az autójában. Ezt kéne megérteni, te olyan élethelyzetben vagy ami a magyar társadalom max. néhány százalékát érinti. Ne akard ezt rávetíteni mindenkire, mert semmi értelme.
Mondhatod én hogy nekem csak a repülő autó a jó, attól még nem lesz használhatatlan az összes személygépkocsi. Csak nekem nem lesz megfelelő.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Tehát ha jól értem azt akarod mondani hogy jelenleg életképtelen a villanyautózás. Ehhez képest hiába növekszik évente drasztikusan a gyártás, mindet eladják itthon is.
Valahogy nem akar ez összejönni.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Külső szemlélőként szívesebben látnék az utakon sok Teslát, mint amik most mennek, felé ilyen hangos nem lenne a Hungária, mint most. Főleg az este 10 után járkáló gyorsulás bajnokok, akik bőgetik a kipufogókat. Ez is egy szempont, hogy halkabb lenne a város.
Amúgy őszintén szólva az nem szabályos ám, hogy vezetsz 10 órát, aztán beülsz egy kamionba, és abban még 3-4-et. Napi 9 órát vezethet sofőr, és vannak adott pihenő idők is. Más kérdés hogy ezt nem tudják ellenőrizni személyautóknál (még), de attól még az egy segges 10+óra veszélyes. Elhiszem, hogy neked megy, és még sokan úgy gondolják magukról, hogy nekik is megy, egészen az első balesetig.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Mondjuk úgy hogy 100-150e új autót adnak el Magyarországon. Lesz egyszer hogy ez mind villany lesz.
Aki most használ benzines dízel vesz, az majd x év múlva villanyt fog.
Az meg hogy az idő elteltével fejlődni fog az infrastruktúra az is teljesen egyértelmű. Tehát nem értem miért kell ezeket százszor elmondani. Főleg hogy te már biztos olvastad, csak képtelen vagy megérteni.De légy értetlen, tedd sz@rabbá az országot és rombolj. Gratulálok.
Meg linkelj kopasz teljesen amatőr és nem releváns videóját mint egy troll.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
mjani1172
addikt
Én próbáltam a Tesla-t, (Modell S) de nem zajos. Azért kezeljük helyén, egy komoly autó.
De ez egész vita nagyon nevetséges, átjön, hogy több hozzászólónak sem pénze, sem tapasztalata nincs, nemhogy egy komoly elektromos autóval, hanem még egy belsőégésűvel sem. 100 km után elfárad. Komoly.
Bár az írás sajnos nem fárasztja ennyire. -
#16820480
törölt tag
Igen, az eredeti felvetés az volt, hogy miért nem adnak meg e-autókra 160 meg 180-as tempó melletti fogyasztási adatot, és biztos azért, mert a légellenállás miatt olyan oltári magas lenne. Ez így van pontosan a benzineseknél is, de szerintem aki annyival akar menni, azt nem annyira izgatja a fogyasztás amúgy sem, de ha meg mégis, akkor lehet nézegetni a német autórajongói teszteket, ahol ilyet kipróbálnak.
-
#16820480
törölt tag
Ne haragudj, hetente nő a tankod mérete? Amikor még pár hete valamelyik topikban előjött, akkor ilyen 800km-ről volt szó, aztán nemrég lett belőle 1000km, most meg már 1200km. Még pár hét és megteszi egy tankkal a Bp-London távot is
Mérd már le kérlek legközelebb, hogy mondjuk ha mész egy 100km-t 180-nal, akkor mennyit fogyaszt az autód. Kíváncsi lennék rá tényleg.
Rolly: Szóval úgy a harmadával fogyaszt többet 150-nél (tippre 180-nál már legalább a felével lenne több). Szóval egy 1000km-es dízel akkor elmegy olyan tempónál 5-600km-t, és közben meg eléget az ember úgy 60-80 ezer forintot üzemanyagra.
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
Szerintem, ha például a szilárdtest akku bejön és hozza, amit ígér, el tudom képzelni, hogy a gyártók marketingjébe belefér az újszerűnek mondható li-ion/pe akkus kocsijaikban kedvezőn upgradelni az akkupakkot. Azokat meg regenerálva powerwall-tárolókba tennék. Egy átlagfogyasztású (150kwh/hó) háztartásban 20 kwh kb. három nap fogyasztása..
Auratech Field Recording
-
dabadab
titán
és akkor 130 -nál (vagy, amire beállítják)
Itt leginkább az "amire beállítják" a problémás kérdés (mert mennyire állítsák be?), ráadásul ha egy kicsit tovább olvasol, akkor kiderül, hogy tulajdonképpen nem az abszolút sebességgel van gondja, hanem azzal, ha valaki az adott helyzethez képest megy gyorsan, mert már a 80 is sok neki, szóval valójában az a felvetés, hogy "miért nem akadályozzák meg az autók, hogy a sofőrök bármi hülyeséget meg tudjanak csinálni?", erre meg az a válasz, hogy azért, mert még nincs level5 önvezetés.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft