Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
"Sok sikert ahhoz hogy holnaptól ne gyártsunk autót. Majd szólj ha elértél valami eredményt ezzel a gondolatoddal kapcsolatban."
Pedig ettől még igaz. És az elektromos autógyártók is azt hazudják, hogy környezetbarát meg világ megmentő az e autó, miközben eleve úgy kéne fogalmazni, hogy kevésbé környezet károsító, mint a hagyományos. Az állam meg támogatja is, hogy emberek több tonnás villany autóval vigyék a kis testüket A-ból B-be, ahelyett, hogy a tömegközelekedésbe, mikromobilitásba és az utazási igények csökkentésébe nyomnák az erőforrásokat. Arról nem beszélve, hogy már évtizedek óta kívánatos lenne egy sokkal alacsonyabb súlylimit (3 tonna helyett személyenként mondjuk 200 Kg) a személy autók részére.
A termelés csökkentése és az energia esztelen pazarlása (pl. utazások csökkentése) lenne az egyetlen valódi és fenntartható megoldás, de az kényelmetlen és közgazdaságilag értelmezhetetlen, így megvárjuk, amíg már látszólag sem alternatíva lesz a termelések befagyasztása, hanem már csak élesen kirajzolódott kényszerpálya.Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
TeeJay
félisten
Majd csak várd ki míg az elektromos autóval is ugyanannyiba fog kerülni 100km mint most a benzinessel mert jön rá majd "töltési adó" vagy valami hasonló.
Mondjuk nem félek ettől mivel az átlag magyar embernek 2040-re talán a most új autókat lepukkanva esetleg meg tudja majd venni 20 éves használtként.
Azért is nézem milyen elektromos autók jönnek mostanában mert ezeket fogjuk venni 15-20 év múlva hiszen nem lesz pénzünk újraMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
mrlujoak
veterán
"Csak hogy most az autókat akarjuk leváltani autókra. Nem hasonlítható össze a helyzet."
Parker se úgy adott eletromos autót a világnak az 1800-as évek végén, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön...
Én továbbra is örülök az elektromos autó térnyerésének.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
#95462144
törölt tag
Ha valaki kiad 20+ milliót az autóra, akkor már hidd el számít az összeszerelés minősége, főleg a magyar utakon, nem kell sok idő, hogy minden is zajos legyen és elkezdjen kopogni. A Mercedes összeszerelésben fényévekkel van a Tesla előtt.
A fogyasztás (energiafelhasználás) tekintetében mindig figyelembe kell venni az össztömeget, ha ahhoz mérjük akkor megfordul a helyzet...
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Nyilván nagyon sok okasat írnál és tényszerűen tudnál cáfolni, csak most nincs időd, meg kedved, ezért lehülyézel?!
Mégis, miért érzem azt, hogy valójában azért hülyezel le ilyen kulturált és intelligens módon, mert valójában semmi értelmeset nem tudsz mondani?[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
dabadab
titán
A valóság ugyanis az hogy aki nincs hozzászokva a hosszú utakhoz az már 100km után rinyálni fog hogy meg kell állni, ~150km-nél meg minden átlagos ember meg fog állni pihenni.
Nem kell mindent megmagyaráznod, úgy meg főleg nem, hogy mindenki pontosan tudja, hogy abszolút nem igaz az, amit írsz.
DRM is theft
-
Somatom
veterán
Miről beszélsz, ember? Szerda reggel Budapesten beültem az autómba, legközelebb Ulm előtt, a cég telephelyén szálltam ki. Az cirka egy ezres. Ott átpakoltam a kamionba és azzal még toltam négy órát Waldshutba, a svájci határig.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Csak, tudod erről az autóról szól a topik. De, tök mindegy, hogy milyen autó. Utazónak alkalmatlan a villanyos és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a nyugati utazgatós népek szeretnek mindenfélét vonszolni az autójukkal. Motort, hajót, lakókocsit, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A technológia rohamléptekkel fejlődik. Egyre olcsóbb gyártani, egyre nagyobb kapacitásúak az akkuk. Ez azt is jelenti, hogy az épp aktuális technika is gyorsan avul. A közértig, meg haza az elavult is jó, de ettől komolyabb elvárásokkal nem érdemes még villanyautóba feccölni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
NomadND1
senior tag
Komolyan úgy gondolod, hogy aki megvesz egy 80-100 000 dolláros autót, az közértbe fog járni?
Lehet most egy világ fog összedőlni benned, de a prémium elektromos autók felhasználása nagyságrendileg igy néz ki:
- áll a garázsban, mert a nem fog szívni a hosszú töltési idővel
- kb. az 1-5% aki ténylegesen használja napi szinten, de hosszú utakra azok is benzin/dizel kocsikkal mennek. -
Rolly
veterán
400 szerintem meglesz 130nal.is... jobb aerodinamikailag mint a Model S nagyobb az akkuja.... Ha jól emlékszem nettó 109 talán... Szóval 27es fogyasztásig megvan a 400 km... 21es fogyasztásig az 500 km... Ez utóbbi kb 110es tempó az e208cal és ez szerintem jobb fogyasztásban... Szoval 120szal szerintem meglesz az 500 is
-
Squirrel
őstag
Kiszedtem a válaszombol, hogy ugy kezdtem, ne bántsanak teged, mert baj van a fejedben. Nem kellett volna. Téli fogyasztasról volt szó, én írtam, hogy remélem nyáron jobb lesz, egyelőre így fogyaszt pedig nem 140-nel pályázok vele. Es azokban a fórumokban is lehülyéztél gyakorlatilag mindenkit, aki bármilyen problémát felvetett az elektromos autókkal kapcsolatban. Arra írtuk, hogy látszik, hogy semmi gyakorlati tapasztalatod nincs velük, csak innen-onnan összeszedett cikkekből formáltál egy véleményt. Ha meg mégis tévednék és vezetsz, továbbra is kérlek, írd meg, mennyi a fogyasztásod és milyen körülmények között. De mást nem kéne leszólni, ha más véleménye, esetleg gyakorlati tapasztalata van es ez nem passzol a fejedben kialakult képhez.
-
#72042496
törölt tag
Teljesen egyértelmű volt, hogy miről írt, szépen kifejtette. Csak te megmondtad, hogy amit tapasztal, az nem is úgy van.
Azért reagálok, mert még én is emlékszem rá, annyira abszurd volt az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ugráltam a videóban, de ha jól láttam, akkor egyáltalán nem ment pályán és max. 80 -at láttam. Erre a használatra egy e-tron a pazarlás tökéletes példája. Ilyen bejárkálásokra Smart, BMW I3, vagy 500 -as Fiat való. Egy autópályás teszt lenne az érdekes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
8th
addikt
"Arról inkább ne is beszéljünk hogy kamion mögötti tesla kb egy urban legend"
Tesla tulajdonos saját szájából hallottam, hogy Szegedről hazafelé tartva a fővárosba nagyjából Kecskemét magasságában beállt egy busz mögé és egészen az M0-ig lehajtóig ment mögötte, hogy ne kelljen kiállnia tölteni mert amint megállnak tuti, hogy abban a pillanatban felriad a kicsi és kezdődik a menetrend szerinti kocsiban ébredős nyűgös sírós műsor.
-
Rolly
veterán
hát először mi is megijedtünk a 25-ös fogyasztás város és 0-ás itthon... csak hát minden reggel 0 fokról indult az akku télen... az átlag még így is 20-22 volt (e208 ami azért többet eszik mint a M3) most az utolsó 2000-2500 km átlaga már csak 18... ha anyósékhoz megyünk akkor 50 km autópálya és 50 km autóút van a többi város és lakotterületen kvüli tehát az átlag 85-90 max...
ha (BP-Békéscsaba) szüleimhez megyünk akkor mehetünk 200 km-t autópályán meg 70-et főúton vagy az alföldön keresztül és akkor időben ugyanott vagyunk mert rövidebb 40 km-rel átlag sebesség 115 vs 90 időben kb ugyanaz... -
Somatom
veterán
Ha jól rémlik, akkor nálunk 14 év az autók átlagéletkora. Vegyünk egy alsó-közép kategóriát, mert kb. ezt veszik a Magyarok. Mennyi egy ilyen idős, alsó-közép kategóriájú autó értéke? Sztem sokat mondok, ha másfél milla. Tehát, az átlag Magyar autótulajnak másfél millás autója van. Szted hogy lesz ebből tömeges villanyautó? Akkor még a töltésről nem beszéltünk. A tömegek (főleg a városlakók, ahol igazán számítana a null emisszió) nem kertvárosi környezetben élnek, saját garázzsal és töltési lehetőséggel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én teszem szarabbá az országot? Te most nagyon mellélőttél. Otthon garázsban áll az autóm, nagyon ritkán használom. Van egy elég ütős elektromos bringám, Budapesten azzal közlekedek. A villanyautó legfeljebb a helyi emisszió és zajkibocsájtáson javít, a zsúfoltságon, dugókon nem. Sokkal élhetőbb lenne a város, ha mindenki (beleértve a villanyautósokat is), aki tehetné, az a rombolás helyett, inkább bringával közlekedne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Azon lehetne matekozni, hogy a mindenhova villanyos jobb-e, mint a nagy távokra dízel, városban pedig kerékpár, de az nem valószínű, hogy az utóbbival szarabbá tenném az országot. Sztem az teszi szarabná az országot, aki akkor is autóval közlekedik, amikor mehetne bringával, vagy tömegközlekedéssel. Ez vonatkozik a villanyautósokra is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
-
addikt
Szerintem ne csússz bele te se a demagógiába! Itt a srácokkal korábban szerintem tök jól megbeszéltük a hatótáv kérdését, én tartom magam a pályás 500 km-hez, mint arany középúthoz (valódi pályás tempóval). Azt gondolom, hogy ebben nagyjából meg tudtunk egyezni kompromisszumként. Nem hiszem, hogy ebben a kérdéskörben lenne még kakaó.
A sebességhatár más kérdés, ott csak invalid érvek hangzottak el (boyracer, leállósáv), szóval azzal kapcsolatban még mindig tartom, hogy a 140-150-160 teljesen rendben van átlagos modern autóval. A baleseti statisztikák is visszaigazolják ezt, az autópálya a legkevésbé veszélyes közlekedési helyszín.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
hidd el én se örülök, hogy két autót kell fenntartanom (mert azért a második Diesel viszi a pénzt évi 250 ezer Forint körül), de az a 10-12 alkalom amikor rokonokhoz megyünk vagy rohanni kell (most voltam vizsgázni 200 km-re nem lett volna időm tölteni dugó (0-áson álltunk meg 30-cal mentünk ) miatt így is 150-nel kellett mennem a pályán , hogy időbe odaérjek pedig 30-45-percel a Waze által tippelt előtt indultam). Plusz a rokon látogatásoknál is hiányozna az az 1 óra és manapság sajnos csak jövünk megyünk látogatások vannak nem tudunk ott aludni családi okok miatt... ha ott tudnánk akkor tölteni se kellene útközben.
Illetve amikor egy kocsink volt akkor rendszeresen szívtam vele - régi volt sokszor napokig szervízben - így összességében még mindig olcsóbb és kényelmesebb a 250e ft + amortizáció mint eladni a kocsit és erre a napokra bérelni.
Viszont a ház áramát meg tudjuk termelni 100%-ban napelemmel és a fűtés 60-70%-át is plusz az autóra évi 15.000 km-re való áram is marad. Tehát tudom nem vagyok igazi zöld mert akkor nem mennék sehova nem lenne autóm és csak kerékpárral járnék . De az adott élet színvonalunkhoz képest hozzávetőlegesen évi 5 tonna CO2-vel kevesebbet bocsátunk ki mintha nem lenne napelem és elektromos autó.