Új hozzászólás Aktív témák
-
mrlujoak
veterán
Gyönyörűszép.
...bár nekem a kisebb autók jönnek be - most is kis Mercim van - de egy körre elvinném...
Azt a kijelzőt jóideig csak nézném. Működés közben mint légy a fényre, úgy mennékSony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
"Európai férfi már sehol, család sehol, vidámság sehol, jó ízlés sehol, de a giccs (2 m2-es képernyő, elképesztően szembántó lila dekor világítás) az alap."
Hmm... Az egybefüggő nagy kijelző, ha kikapcsolod vagy semleges háttérképet állítasz be hogy lehet giccses?!
Ugyanígy az összes hangulatvilágítás kikapcsolható.
Az európai férfi és család vonalad pedig értelmezni sem tudom...Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
A lehetőség.
Ha benne van, bekapcsolhatod, használhatod, ha nem kell, kikapcsolod.
Ha nincs benn, nem tudod bekapcsolni, és használni.
Ugyanígy a hangulatvilágítással is. Ha akarod BEkapcsolod. Ha nincs, nincs lehetőséged. Nincs választásod.
Ja, hogy te ebbe is a politikát látod bele.
...és egyből szélsőbalozol. Nagyon gáz.
Ezesetben itt és azonnal befejeztem a társalgást.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
válasz LurkerSheik #98 üzenetére
...bizony...
Ha a GM nem darálja be a projektet (vajh' kik, mik miatt kellett?), és ha a Daimler*** sem mond le Európában az elektromos hajtásról a 90-es évek közepén, hol tarthatnánk már...
***a W168 Mercedes A osztály ugye a 90-es évek elején tisztán elektromos modellnek terveződött, aztán jött a döntés, és gyorsan terveztek hozzá ék alakú belsőégésű erőforrásokat, hogy aztán 97-98-ban piacra is lépjen.
Ha belegondolunk volt 30 évünk a szép, folyamatos átállásra.
Legyen az belsőégésű motorban használt hidrogénhajtás, vagy hidrogén üzemanyagcella, vagy teljesen elektromos, akár az új, továbbfejlesztett anódos lítium (grafit helyett szilícium), vagy épp teljesen új alapú, nagyobb energiasűrűséget biztosító akkumulátor megoldásokkal.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
válasz #06658560 #105 üzenetére
Egyetértünk, hogy nem értünk ebben egyet.
Főleg, hogy már 100+ éve is volt sok jó ötlet, ráadásul manapság is rengetek helyen az elektromos mozgatás a megoldás, és elterjedt meghajtás.
Eddig a jogszabályok csak követték az alternatív hajtások térnyerését, most pedig remélhetőleg felgyorsítják azt.
Szennyezés.
Ha egy elektromos egész élete során (ebbe a gyártást, használatot, elbontást is beleszámítjuk) ugyanannyi, vagy kevesebb széndioxidot termel, mint egy dízel, már sokkal beljebb vagyunk, hisz nem pöfékel semmit az orrom alá például a belvárosban.
Ahogy pedig zöldül az áramtermelés - németeknél is, talán majd kínában is - úgy az előállított és felhasznált áram is kevesebb széndioxiddal terheli a légkörünk.
Szerény véleményem szerint a belsőégésű motorok elérték a csúcsot.
Nagyságrendileg nem tudnak nagyobb teljesítményt kihozni adott térfogatú üzemanyagból, és nagyságrendileg nem tudnak kisebbek, könnyebbek lenni adott teljesítményhez.Ez a fejlődés viszont folyamatos az elektromosságban.
Sorra jönnek az újabbnál újabb energiatárolási ötletek, találmányok, tanulmányok....és nem is kell nagyon messzire menni.
Itt a Lítium ion technológia megújítása, miszerint a grafit anód helyett szilíciumot használva javul a töltési idő, és még a kapacitást is tudják növelni.
Ugyanígy a teherszállítás is fejleszt, elektromos, meg hidrogén kamionok, óriás vitorlás hajók...
Fejlődünk, és ennek csak egy része a jogszabályi háttér.
Nagyon is helyes, hogy a jogszabály felgyorsítja azon fejlesztéseket, amiket évtizedek óta halogat az autóipar!Halkabb, tisztább városokat, sokkal környezetkímélőbb járműveket a világnak!
#108Noukoum:
Anno akkor is kínáltak többféle akkupakkot, a Mercedes is adta volna hagyományos, és lítium akksival is.
Az, hogy adott energiaforrással vannak az elején gondok, az törvényszerű.
Karl se úgy adott autót a világnak 1886-ban, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön.
Merem remélni, hogy 20-30 év múlva csak mosolyognak majd az utódaink a mai akkumulátor technológiákon, és a párszáz km-es hatótávokon, amit száz meg kétszáz kg-os akkupakkukból tudunk most kifacsarni.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
"Csak hogy most az autókat akarjuk leváltani autókra. Nem hasonlítható össze a helyzet."
Parker se úgy adott eletromos autót a világnak az 1800-as évek végén, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön...
Én továbbra is örülök az elektromos autó térnyerésének.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
...ha már végsebességek (korlátozása)...
A Volvo után a Renault is maximalizálja az autói végsebességét 180 km/h-ban.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
Nem tisztem eldönteni, hogy propaganda-e avagy sem, ahogy azt sem, hogy neked mi a jó preferencia.
Ha pedig a "túlélési határsebesség"et vennénk alapul, akkor már a 100 km/h is sok lenne.
Ami pedig a Euro NCAP tesztelési metódusra mutató linked illeti, már elavult.
Jelenleg már nincs 64km/h sebességű félátfedéses (40%) ütköztetés, hanem 50-50 km/h-s félátfedéses, illetve az oldalültközés sebességét is növelték, ami 60 km/h-t jelent a támadó autó részéről...[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
Szerinted.
Mások szerint meg van értelme.
Ne csak egy szempontot vegyél alapul!
Emellett igen is van értelme, hisz még mindig nagyob eséllyel élsz túl egy balesetet, ha 180-ról vészfékezel, és "csak" kétharmadával csapódsz be, mint mondjuk 250 Km/h-val.
Nem kell mindig azonali megállásos becsapódással számolni, sokszor pörgés, forgás, csúszás, borulás emészti el relatave hosszú úton a mozgási energiát.
Tény, a 180 km/h is még magas - szerintem - de az irány jó.
El kell kezdeni.
Az, hogy a PR szerint mi az indok, megint más kérdés.
Ha bullshitnek tartod, ha nem, valahol el kell kezdeni.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
Az irány a jó.
Támogatom, bár én már eleve 160 km/h-ban maximalizálnám.
Felesleges ennél több...
Pályán egy vészhelyzetben ha a sebesség növelésével tudod kivédeni a balesetet, bőven elég az a +30 km/h sebességkülönbség...
A saját kocsim is 180km/h végsebességet tud (elvileg) soha nem mentem annyival vele...Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
válasz #16820480 #356 üzenetére
Ez már megint csak találgatás, hogy mi lenne...
Lehetne bármi. Egy max 160-ra korlátozott autó jönne mögöttem beragadt gázzal, fék nélkül, én meg úgy menekülhetnék előle, hogy szépen felgyorsítok a 130-ról 160-ra.
Tessék egy példa. Nem ez a lényeg.
Kár, hogy azt kell látnom itt is, hogy a kifogáskeresés, a szőrszálhasogatás, meg a kötözködés megy.
Ez nem jó. Nagyon nem.
Ha teszem azt maholnap mondjuk az Audi, a Mercedes, vagy a BMW jelentené be, hogy ő is 180-ban limitál, de magyarázatnak nem bullshitet ad meg, csak azt, hogy: "Mert csak", akkor mi lenne?!
Igen. Terjed az elektromos autózás.
Igen, egyes gyártók 180-nál megállnak.
Miért? Mert. Így döntöttek.
Van aki nem tud 100 km-nél hosszabb távot egyhuzamban vezetni, vagy végigülni, valaki meg egyhuzamban levezet 1000-et.
És?Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
mrlujoak
veterán
válasz #16820480 #358 üzenetére
"nem értem miért siránkozol"
Nem siránkozom.
Csalódott vagyok.
Pláne, hogy nem ismerted fel a reakcióm.
...és látod? Ahelyett, hogy elfogadnád a 180-at, csak a kifogásokat keresed. Miért?
180 és kész.
Elektromos és kész.
100 km-t vezet valaki egyhuzamban és kész.
Ha te nem, akkor nem.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okos Otthon / Smart Home
- Elemlámpa, zseblámpa
- Peugeot, Citroën topik
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...