Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Koncepció szinten állítanak elő olcsó hidrogén, de felskálázni még nem nagyon tudta senki ipari méretekre, amit beharangoztak hogy ilyen olcsó meg olyan zöld. Márpedig a terjedéshez az kellene, hogy ne csak két villástargoncára valót termeljenek naponta.
Meg aztán mit csináljon az, akinek nincs a szomszédban a tenger? Mondjuk mi itthon, vagy Svájc, vagy... Szóval továbbra is termelni kellene, majd szállítani a legtöbb helyre (ha mást nem a töltőállomásokhoz).
Nem fog ez elterjedni személyautózásban, ahogy 100 éve az elektromosnak sem volt sok esélye a belsőégésűvel szemben.Az autóhoz: technikailag sokat ígér, de vizuálisan káosz szerintem. Ezt várta annyira mindenki? Hát jó...
-
Rolly
veterán
röviden: körülbelül 3-4x több energia kell a hidrogénnél
- a hidrogént szállítani kell
- az autóba akkor is kell akkumlátor (persze nem 50-70-100 kWh) hanem tipikusan 10-20 kWh
- töltő állomást megfelelő helyre kell telepíteni
- a hidrogén rendkívül veszélyes anyag (robbanás és durranógáz)
- szerencsére csak az akkukat kell szállítani és a hozzá való anyagot kibányászni... a platina szerencsére a hidrogén előállító mellett terem fákon -
Rolly
veterán
hogy pöfögnének már ki vizet? Ha Hidrogént tankolsz és azt "elégeted" akkor víz lesz ezt mindenki tudja. Az oxigént a város levegőjéből veszi a rendszer tehát a városból oxigént von el (mint a belső égésű autók) ettől szerencsére senki nem fullad meg a városokban, és a kijövő pára se árt a városi beton dzsungelnek (sőt)... de oxigént nem fog termelni.
Az utóbbi években csökken a hidrogén meghajtású autók eladása ha jól tudom. És kutak se nagyon létesülnek.
Bárhol lehet tankolni ... hasonlítsd össze ezen láthatókkal: [link] vagy a Tesla / Ionity / Elen hasonló oldalaival
Hidrogént ma tipikusan szénhidrogénből állítunk elő... Ettől még sivatagos napos területen lehetne szinte ingyen, s lesz is használatban de szerintem főként hajózásban van esélye esetleg diesel vonatok kiváltásánál. Személyautókat bukták a hidrogén cellák és hamarosan a teherszállítást is bukni fogják.
20 éve legalább fejlesztik a hidrogénes autókat, miközben a litium akkus autók fejlesztése 10 év alatt meghaladta őket...
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Szinte bárhol.. Nincs is annál jobb mint amikor 50km-en belül nem tudod feltölteni az autódat. Ezt akarod összehasonlítani azzal hogy felkelsz és fel van töltve az autód?
Az autógyártók nem mozdultak el erre, csak a toyota aki évekig tolta hogy csak a hibrid mire rájött hogy a villany a jövő. Aztán már késő lett és próbálkozik hidrogénnel, ami cirka 64e euró, és ez még nem is a magyar ár. Bár minek lenne magyar ár hiszen itthon nem lehet használni.
Személygépkocsikban nem ez lesz a jövő, drága és nem hatékony. Persze hinni bármiben lehet.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Ja, bárhol, ha töltő mellett laksz, de amúgy lehet 50-100km-t autózni a töltőig. Kevesebb mint 100 töltő van az egész országban ott, és ebből ennek 10-20%-a legalább egy hete üzemképtelen. Milyen jó is, ha mondjuk van 5-600km hatótávod, abból 2x100-at elhasználsz arra, hogy tankolj
Ezzel szemben töltőállomások: [link] + otthon is töltheted. Ráadásul pont a németeknél hamarosan minden benzinkútnál kell legyen elektromos töltő is. Ezzel hogy versenyez a hidrogén?[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz NomadND1 #180 üzenetére
Komolyan nem tanultál meg olvasni és szöveget értelmezni?
(Segítek, nem erről az autóról volt szó.)Biztos hogy nekem akarod megmondani hogy mire használják az emberek az elektromos autójukat? Amit írtál inkább nem kommentálom...
Rolly: Na ez az, én nem fogok szenvedni hanem megállok pihenni. Pont mint ahogy más tenné.
Azzal a 400-500 km-rel én óvatos lennék, tekintve hogy 2.5 tonnás az autó. Lesz fogyasztása 130-nál az biztos.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
válasz NomadND1 #160 üzenetére
Egy seggel 1200km-et már vezettem le, már megint általánosítasz.
Ha te azt állítod, hogy 10+ órán keresztül te nem álltál meg vezetés közben sem inni, sem enni, sem pisilni, sem kinyújtani a tagjaidat, akkor bocs, de erre azt kell mondanom, hogy kamuzol. Milyen autó volt az, amivel nem kellett megállni tankolni 1200 kilométeren keresztül? Én is vezettem már 1000Km-t egy irányba, egy napon keresztül, de ott kőkeményen tartottunk pihenőket ilyen 300-400 kilométerenként.Aki ilyet vesz, az nem a sarki boltba meg dolgozni jár vele, hanem hosszú távra.
Ezt most az EQS-re mondod? Mert azt pont nem hosszú távra használják, hanem presztízs járgánynak. De tegyük fel, hosszúznak vele. Aki megvesz 50 milláért egy kocsit, az nem fog levezetni megállás nélkül 1000 km-t. Ilyen nincs, ezt te sem gondolhatod komolyan. Pont ezért az átlag felhasználónak bőven elég az 500 kilométeres autópályás hatótáv.Vajon 160-nál a sima műszerfalas autóban, vagy ebben az üvegcsodában lesz nagyobb a túlélési esély
Nincs különbség. Aki 160-nal csattan, az biztosan meghal itt is - ott is.#166Somatom
Hja, lepengettél te is 8-10 órát evés-ivás-hugyozás nélkül. Sőt, fénnyel táplálkozol. Oké, legyen így, de azt fogadd el, hogy te vagy a kivétel, és nem az átlag. Te nem az 1%-a vagy az autósoknak, hanem a 0,00001%-a. És Németországban sem ingáznak annyit, hogy az 500 kilométeres autópályás hatótáv kevés legyen. Egy olyan marginális piaci szegmens igényeiből indulsz ki, amire egyetlen autógyár sem méretez.