Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #148 üzenetére
Ilyenkor nem azt kell nézni hogy mennyi idő alatt tölt fel 0-100%-ra, hanem hogy kiszolgál-e engem az adott sebesség amivel otthon tudom tölteni. És akkor mindegy mekkora az aksi, mert nem az a lényeg.
Hoplitész: Magyarországon az emberek 95%+ nem azért vesz elektromos autót mert óvni akarná a környezetet. Kár ráhúzni a tehetősekre hogy nem érdekli őket a környezet, mikor senki mást nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Fall-N
veterán
-
addikt
Pont 1 órája konfiguráltunk a cimborámmal egy C kombit. Pár éven belül ez az elektromos technika le fog szivárogni az S szintjéről a hétköznapi családosok által vásárolt modellekbe is (C,E). Ha lesz egy stabil 500 kilométeres autópályás hatótáv, az a felhasználók 99%-ának bőven elég lesz. Ennél többet úgysem vezetsz le egy seggel, ezek a fél órás 10-80 töltési idők vállalhatóak már.
Ez a műszerfal szerintem telitalálat amúgy, nekem nagyon bejön.
Amikor már a kijelző sérül, akkor úgyis gtk a kocsi. Balesetvédelmi szempontból lényegtelen, a telefonod kijelzője sem robban darabokra, ha leejted, ez meg nyilván megfelelő védelemmel van ellátva. BTW annál a balesetnél, ahol a kijelző az arcodba robban, pont az a néhány üvegszilánk lesz a legkisebb problémád, ezt elhiheted.
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
Úgy ahogy írtam és nem beleképzelni bármit is.
#158 mrlujoak Igen, az ENCAP valamennyire mérvadó, de ott sem vizsgálják autópálya, vagy országúti tempó alatt.
#159 Tapsi Egy mobil kijelzője és ez közöt azért van egy kicsit különbség Amúgy pont rátapintottál a lényegre. Vajon 160-nál a sima műszerfalas autóban, vagy ebben az üvegcsodában lesz nagyobb a túlélési esély?
Aki ilyet vesz, az nem a sarki boltba meg dolgozni jár vele, hanem hosszú távra. Az a 99% inkább 5. Egy seggel 1200km-et már vezettem le, már megint általánosítasz.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Fenét lesz elég, pláne nem a 99% -nak. Ahol ezt az autót gyártják, ott egy kicsit más léptékű a távolság fogalma, mint nálunk. Nekem aztán tök mindegy lenne, hogy dízel, vagy villany van a seggem alatt, csak tudja, amit elvárok tőle. A villany jelenleg erre esélytelen. Pedig, az enyémnél családibb személyautó nem nagyon van.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Bizony el van itt tévedve jónéhány ember a hatótávokkal kapcsolatban. A valóság ugyanis az hogy aki nincs hozzászokva a hosszú utakhoz az már 100km után rinyálni fog hogy meg kell állni, ~150km-nél meg minden átlagos ember meg fog állni pihenni.
Ez a magyar valóság, tetszik nem tetszik.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
A valóság ugyanis az hogy aki nincs hozzászokva a hosszú utakhoz az már 100km után rinyálni fog hogy meg kell állni, ~150km-nél meg minden átlagos ember meg fog állni pihenni.
Nem kell mindent megmagyaráznod, úgy meg főleg nem, hogy mindenki pontosan tudja, hogy abszolút nem igaz az, amit írsz.
DRM is theft
-
Somatom
veterán
Miről beszélsz, ember? Szerda reggel Budapesten beültem az autómba, legközelebb Ulm előtt, a cég telephelyén szálltam ki. Az cirka egy ezres. Ott átpakoltam a kamionba és azzal még toltam négy órát Waldshutba, a svájci határig.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Átlag emberről beszéltem, de ne zavarjon.
dabadab: 150km-t írtam, akkor megfog hidd el. Gyerekekről, hölgyekről nem is beszélve. És nem véletlenül van ott a kb jel, mert lehet ez 160-180km is. A lényeg hogy átlagos ember meg akar állni, hidd el.
Most nyilván nem arról beszélek aki Ulmba megy dolgozni és hozzá van szokva a nagy utakhoz.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Csak, tudod erről az autóról szól a topik. De, tök mindegy, hogy milyen autó. Utazónak alkalmatlan a villanyos és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a nyugati utazgatós népek szeretnek mindenfélét vonszolni az autójukkal. Motort, hajót, lakókocsit, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz Busterftw #174 üzenetére
Ami egy külföldi út, hányszor megy el nyaralni az átlag külföldre? 1-2-szer? Max.
Ha 700-800km+-ra mész akkor nem akarsz gyakran megállni, ott tényleg kompromisszumos az legtöbb EV. De ez bőven belefér. Messzebb meg már úgyis repülővel mész.
Én pl egy nyíregyháza-balatonra gondoltam, ezt semelyik átlag család nem fogja megálló nélkül megcsinálni.
De mondhattam volna a szeged-bécset is..
Nem a németben melósból kell kiindulni, hangsúlyozom.Somatom: De nem erről szólt a válaszom, és a kolléga hsz-e se erről szólt. Kár volt tehát hozzászólnod. Az meg hogy alkalmatlan-e utazóautónak majd eldöntik a vásárlók. Ha fillérekért kell majd kiszórni mert kutya nem veszi akkor neked volt igazad. Biztos úgylesz
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
A technológia rohamléptekkel fejlődik. Egyre olcsóbb gyártani, egyre nagyobb kapacitásúak az akkuk. Ez azt is jelenti, hogy az épp aktuális technika is gyorsan avul. A közértig, meg haza az elavult is jó, de ettől komolyabb elvárásokkal nem érdemes még villanyautóba feccölni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Ezt mondjuk kár volt leírnod.
Vicces ez a közért duma, te 300km-re jársz bevásárolni?
Értjük neked fontos az Ulm, oké köszönjük. Neked nem alkalmas egy EV sem. Akkor befejeznéd a hülyeségek terjesztését? Úgy örökre?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
NomadND1
senior tag
Komolyan úgy gondolod, hogy aki megvesz egy 80-100 000 dolláros autót, az közértbe fog járni?
Lehet most egy világ fog összedőlni benned, de a prémium elektromos autók felhasználása nagyságrendileg igy néz ki:
- áll a garázsban, mert a nem fog szívni a hosszú töltési idővel
- kb. az 1-5% aki ténylegesen használja napi szinten, de hosszú utakra azok is benzin/dizel kocsikkal mennek. -
Rolly
veterán
Párommal 2en 2 megallassal megyünk Horvatba... Cirka 250-300kmenkent állunk meg.
Itthon gyakrabban szoktunk, bár nyögve kibirjuk a 160-200 kmt... Mondjuk ennyit a 45 kWh akkus e208 is kibír...Ez az autó még 400-500kmt bír autópálya tempóban első alkalommal, utána 30 perc töltéssel újabb 300-at. Nem értem a problémát... 30 perc egy tankolás, pisilés, kávé...
-
Noukoum
veterán
válasz NomadND1 #180 üzenetére
Komolyan nem tanultál meg olvasni és szöveget értelmezni?
(Segítek, nem erről az autóról volt szó.)Biztos hogy nekem akarod megmondani hogy mire használják az emberek az elektromos autójukat? Amit írtál inkább nem kommentálom...
Rolly: Na ez az, én nem fogok szenvedni hanem megállok pihenni. Pont mint ahogy más tenné.
Azzal a 400-500 km-rel én óvatos lennék, tekintve hogy 2.5 tonnás az autó. Lesz fogyasztása 130-nál az biztos.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Squirrel
őstag
Noukoumot ne bántsátok. Megértem egyébként, hogy mit szeretne mondani, azt nem fogadja el, hogy az emberek nagy része nem a valós szükségletük alapján vesz autót és ahhoz túl drágák ezek, hogy legyen egy kis autó anyának, egy apának a napi ingázáshoz 50-100 km-es hatótávval, egy meg ha nyaralni megy a család. Pár hónapja lehülyézett gyakorlatilag, hogy hogy merek olyat írni, hogy egy model 3-as teslával télen 300 km a reális hatótáv (80% pálya, 20% város) (Svájcban, ahol autópálya max 120 kmh). Hiába írtam, hogy itt áll a garázsban, sőt fotót is csináltam a fogyasztásról 20-22kWh/100 km. Megkaptam, hogy félrevezetek minden kedves fórumtársat. Most tavasszal valamivel jobb a helyzet, eljutottam 18kWh/100 km-ig, de most pont olyan a külső hőmérséklet, hogy igazán se fűteni, se klímázni nem kell.
Az S Klasse az utazóautó. Német autópályán 180-nal. Ott ez a papíron 700 km szerintem már okés lehet, de azt a 20kWh/100km-es fogyasztást elég fenntartással kezelném, ha megy benne a klima, hifi, masszázsfunkció. Lesz abbol a 20-bol 25 vagy magasabb fogyasztás. Utána bele kell kalkulálni, hogy 10%-nál nem illik jobban leszopatni az akksit és 80%-nál jobban tölteni, így a 108kW-os pakkból kb 75-80 kW a használható, azt elosztva a fentebbi fogyasztással ki fog jönni, hogy a reális hatótáv max 400km. És akkor nem 180-nal suhant a német pályán. Na ott aztán baromira ugrik a fogyasztás. Ezt inkább zöld presztizs autonak tudom elképzelni, jön valami magasrangú politikus és a reptérről beviszik a városba meg a szállodából tárgyalni.
Én az Olten-Kecskemét távot kb. 11 óra alatt tolom le (ha nincs stau), asszony az anyósülésen, 2 gyerek hátul. Kb. 1200 km, 3 nem hosszú megállással (ez ebben a 11 órában benne van). Ha stau vagy hó van, akkor volt ez már 17 óra is. Ilyen távra a villany sajnos nem alternatíva egyelőre, hiába lesz 800 km-es elméleti (gyakorlatilag 600 km 110-120 kmh-val kalkulálva) hatótáv. Miután nem lehet nekik nyomni, mert úgy csökken a hatótáv, hogy megijedsz, ez a 11 óra simán lenne 14 minimum, és akkora akkucsomagot nem 30 perc feltölteni. Persze írják mindenhol (itt a cikkben, illetve a tesla superchargernél is), hogy de. Pedig nem. Ott van előtte az akár szócska. Ez az akár azt jelenti, hogy nem csúcsidőben töltöd az autót és kb. egyedül vagy a töltőállomáson. Akkor megkapod a max teljesítményt, de velem ez eddig az elmúlt fél évben 2x fordult elő. Szóval azt a 100-120 kW akksit feltölteni lesz vagy 45 perc, lehet több is, gyanítom, hogy nekem 2x kellene tölteni, az már alsó hangon 1.5 óra plussz. Ehhez hozzájön, hogy nagyon nem biztos, hogy dízel tempóban mennék. 10 óra autózásnál a végén már minden km az ellenséged. Ha meg valaki azzal jön, hogy hány ember nyom ekkora távokat, hát k.va sokan. Akármikor mentünk haza, a pálya kb állandóan tele volt (csak Bécs után mennyi svájci, angol, német rendszámú autó van, ezek nem Pandorfból mennek Magyarország fele), csak van amikor mégjobban.
Egyébként ez az eqs érdekesen néz ki, kék farmerben szép lesz az a fehér bőr 1 hónap után. Mondjuk biztos nagyon kényelmes, de továbbra is ugy gondolom, inkább VIP autóztatásra fog fogyni, mint napi használatú családi autónak.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
400 szerintem meglesz 130nal.is... jobb aerodinamikailag mint a Model S nagyobb az akkuja.... Ha jól emlékszem nettó 109 talán... Szóval 27es fogyasztásig megvan a 400 km... 21es fogyasztásig az 500 km... Ez utóbbi kb 110es tempó az e208cal és ez szerintem jobb fogyasztásban... Szoval 120szal szerintem meglesz az 500 is
-
Rolly
veterán
válasz Squirrel #183 üzenetére
Ott hibazol, hogyha ritkán kell messzire menni, akkor egyszerűbb.es olcsóbb arra bérelni autót...
Nagyapám mondta mindig, hogy több hétköznap van, mint ünnep...
Tesla bőr sem színeződik el a tesztek alapján... És itt tuti választható a bőr, alcantara, felbor meg színek... Ez nem.Tesla, hogy fekete vagy fehér...
-
-
Noukoum
veterán
válasz Squirrel #183 üzenetére
Csak az első részre reagálok. Te a téli fogyasztásod állítottad be úgy mint ha mindig annyit fogyasztana az autó. Hiába írtam le hogy nyáron, ősszel, tavasszal kevesebbet fogyaszt képtelen voltál megérteni, ezek után hagytalak a francba.
És akkor te írsz ilyeneket? Röhejes már bocs.Ha jól emlékszem az egész sztori úgy kezdődött hogy mondtam hogy mennyit fogyaszt nyáron, te meg írtad hogy neked 22 kWh / 100.
Erre persze jött hogy neked ott áll a garázsban, meg mutattad a képeket. Néhány hónap után rásikerült jönnöd hogy télen többet fogyaszt a kocsi? Vagy mi történt?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Squirrel
őstag
-
Squirrel
őstag
Kiszedtem a válaszombol, hogy ugy kezdtem, ne bántsanak teged, mert baj van a fejedben. Nem kellett volna. Téli fogyasztasról volt szó, én írtam, hogy remélem nyáron jobb lesz, egyelőre így fogyaszt pedig nem 140-nel pályázok vele. Es azokban a fórumokban is lehülyéztél gyakorlatilag mindenkit, aki bármilyen problémát felvetett az elektromos autókkal kapcsolatban. Arra írtuk, hogy látszik, hogy semmi gyakorlati tapasztalatod nincs velük, csak innen-onnan összeszedett cikkekből formáltál egy véleményt. Ha meg mégis tévednék és vezetsz, továbbra is kérlek, írd meg, mennyi a fogyasztásod és milyen körülmények között. De mást nem kéne leszólni, ha más véleménye, esetleg gyakorlati tapasztalata van es ez nem passzol a fejedben kialakult képhez.
-
TeeJay
félisten
Frankfurt - München autópályán 400km körül van, ha nem 110-el akar menni végig (4óra lenne az út kb.) hanem menne mondjuk 200-al hogy 2óra alatt odaérjen akkor nem lesz elég a kakaó egy WLTP 500km hatótávú elektromos autó esetén mert azt nem 200km/h sebességre adják meg így jó ha 300-at tudna menni.
Németeknek rá kell gyúrni még az akkura és a hatékonyságra hogy valódi 500km autópályás hatótáv is meglegyenAudi e tron 150km/h-nál 30kWh-t kajál 100km-re
180-nál lesz az 35-40 is és az EQS sem hiszem hogy könnyebb lenne sőt lehet még nehezebb is tőle de legyen egál a fogyasztás mert laposabb
180-as tempónál 35-40kWh fogyasztással érdekesen lesz meg 300km hatótáv 110-es akkuból is[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
#72042496
törölt tag
Teljesen egyértelmű volt, hogy miről írt, szépen kifejtette. Csak te megmondtad, hogy amit tapasztal, az nem is úgy van.
Azért reagálok, mert még én is emlékszem rá, annyira abszurd volt az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Squirrel #190 üzenetére
Az hogy te a téli fogyasztásról beszéltél az eszc., mert én nyári fogyasztást írtam. Akkor nem kellett volna beleszolnod egy nyari fogyasztasba. Arról meg senki nem tehet hogy te 80%-ban pályázol, ellentétben egy átlagfelhasználóval.
És igen ne csodálkozz ha kijavítanak ha baromságosokat írsz.
Én lehülyézek? Ne haragudj de akik olyan baromságokat írnak hogy az aksi 3 év után kuka, meg hogy életképtelen a villanyautó mert ha holnaptól az összes autó villany lenne akkor nem bírna a hálózat.. Az ilyenekre mit tudsz írni? Elsőnek szépen, ezredjére, ha meg nem érti meg elkezd trollkodni akkor mi a teendő? Ignorálom a francba, mint ahogy a legtöbb trollt akiket képtelen a moderátorok kib@szni a fórumról.. Pedig a trollkodás elvileg szabályellenes..„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #72042496 #195 üzenetére
Idézet a fórumtárstól.
Az etron papíron valami 420 vagy 450 km-t tud, valóságban kb. 220-250-et, de ha pályán mész 120-szal (itt ennyivel lehet), akkor inkább 200.
Ha már nekem nem hiszel, akkor talán a saját szemednek [link]
Igen tényleg abszurd volt, szerinted miért?
Teljes normálisan reagáltam, tényleg többet tudnak ezek az autók.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Programozás topic
- Tudományos Pandémia Klub
- LEGO klub
- OLED TV topic
- Spórolós topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)
- GPU / Videokártya Hűtés Szerviz - AMD & NVIDIA Videókártya Pasztázás és Takarítás
- Hibátlan, nem használt iPhone SE 3. gen. 128GB Fekete 100% akkumulátor
- Gigabyte GA-Z77M-D3H (rev. 1.0) Intel Core i5-3570K
- Új és használt Ps4 Playstation 4 játékok Part 2
- Új és használt Ps4 Playstation 4 játékok Part 1