Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Íme egy példa. Végig autós útvonal. Kerülő, mert a Városmajoron keresztben át lehet vágni és öngyilkosjelölt, aki a Margit körúton megy bringával. A pesti hídfőnél pedig autóval nem lehet balra kanyarodni, azért tervez vargabetűt. A bringaút viszont a bal oldali járdán megy, ahonnan símán le lehet borítani balra.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
válasz Squirrel #236 üzenetére
Rosszabb városban a gyorsítás-lassítás miatt, nyilván, de nem mindegy, hogy milyen hatékonyságról indulunk és milyenek az egyéb módosító tényezők. Gondolok itt a visszatöltésre és az alapjárati fogyasztásra. Legjobb egyébként nem a 100-110, hanem az egyenletes, minél kisebb tempó, olyan +20 fok körül, száraz időben, minél jobb aszfalton. Pl. itt [link] van három elektromos autó fogyasztása 80-140 között tízesével, nyilván 80 - nál a legkevesebb, de ha lenne 70-60-stb., akkor egyre kisebb lenne a fogyasztás, a légellenállás miatt.
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #241 üzenetére
Ez a bolygómentés a kedvencem, villanyautós még nem vett e miatt autót, de akinek nincs, az bőszen hangoztatja. Tipikus bullshit.
-
Somatom
veterán
Ó, dehogyisnem. Én sem szeretnék órákkal több időt tölteni a Németországba utazással, de már írták nekem, hogy rá leszek kényszerítve. Sztem van az a dugódíj, parkolási díj, stb., amitől aki csak teheti, nem autóval közlekedik. A főpolgármesterünk jól fogott hozzá, nem tudom, hogy miért hagyta abba. Ügyesen kiejtette a Lánchidat, a pesti rakpartot, meg a Blahát. Ha még két híd úttestét, meg a budai rakpartot is lezáratná, azzal símán metróra, bringára kényszeríthetné az autósokat. Nem tudom, hogy emlékszel-e a taxis blokádra. Akkor is kiürültek az utak, senki sem közlekedett autóval.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
Nem lesz ilyen (tartósan, taxis blokád nem ilyen, pláne nem elrendelt), mert saját maguk alatt nem akarják a fát vágni. Pont úgy lesznek a díjak és korlátozások megszabva, hogy még legyen aki kifizeti/betartsa. "Ha még két híd úttestét, meg a budai rakpartot is lezáratná" - de nem fogja. Középen kell egyensúlyozni, a radikális dolgokkal a többség nem ért egyet.
-
Füleske
addikt
Szerintem nem. Fokozatos, régóta előre látható és tervezhető a menetrend. Egyes autógyártók még új belső égésű motorokat is fejlesztenek. Kilobbizott thermoablak, 100 km - re kiszámított WLTP fogyasztás/CO2 . Persze megy a sírás, mert ha rajtuk múlna, akkor még 2100 - ban is belső égésűt gyártanának.
-
Shadowbull
addikt
Most írtam hogy bringával mentünk. Mérnökök vagyunk, irodában dolgozunk. Egy RAV4 hibridünk van. 3 ill. 5km a távolság. Gyereknek másfél.
Egy évben van kábé 10-15 nap amikor olyan extrém az időjárás amikor nem lehet bringázni, mert mondjuk zuhog az eső. Olyankor autóztunk. Illetve a gyerek meg gyalogolt.
Napi bejárásra szerintem olyan 10 kilométerig simán lehet bringát használni, elektromost akár messzebbre is, ha vannak megfelelő bringautak. Budapesten mondjuk én sem bringáznék a szár utakon az autók között.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #413 üzenetére
+1, Münchenben a másfél éves gyereket bringával hordtuk bolcsibe, szuper jó bringautak vannak.
kiveve amikor az unatkozó rendőrök Solln-tol délre a két méter széles, nyílegyenes, üres bringauton traffipaxolnak bakker, és a harmincnyolccal relaxaltan guruló orszagutisokat büntetik.while (!sleep) sheep++;
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #413 üzenetére
Budapesten teljesen jók a bringautak, csak megfelelő bringát kell használni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #413 üzenetére
Kb mint Budapesten keruleten belul a tavolsag. Erre is mondom hogy elenyesző az érintett kör aki biciklizhetne. Itt nem bérlakás rendszer van - aholba melihelyhez kozel berelsz- hanem veszel x keruletben egy lakast hazat 80m-100mert eleted vegeig eladosodva es kozben lesz majd 10 munkahelyed amig ott laksz persze random helyeken Bpen.
Plusz ez relativ kozeli munkahely nemeteknel sem jellemzo aki sajat ingatlant vesz.
Plusz amit mondasz Bpen mas az infrastruktúra.
Es amit nem nagyon értek meg. A koztudatban Bp a belvaros. Lasd Karacsonyek is erre fokuszalnak. Holott Bp 25-30%a csak a népszerű keruletek. Tipikusan realitast vesztett nezopont. A jo x xxii xxi xx es a tobbi nem belvarosi kerület nem epp nyugat európai... Es finoman fogalmaztam. Nem a bringaut a top probléma...Az a gond hogy sok velemenyalkoto nem Bpen él:) (ertem ezalatt hogy dolgozi lakik stb. Nem tanul lezeng pihenget) vagy egy max ket keruletben vagy tavol bptol
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #413 üzenetére
Plusz ajaj nagy benzines csimya auto rosszfuj
Egyebkent viccet felreteve az egy kivalo gk. Csak hat ugye nem elektromos...
-
Somatom
veterán
Kifogás. Ezt péntek délután nyomtam, még csak nem is bringával, hanem rollerrel. Visszafelé merülőben volt az akku, ezért a Móriczon felszálltam a villamosra. A hegyre már nem vitte volna fel a férfisúlyomat, de pont jött a busz, szinte lendületből ugrattam fel rá.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Uzi74
senior tag
IT, 1 elektromos, 2 benzines, (összeadva 800 Le fölött ). Munkába 2x20 km ingázás S-Pedelec-el (45-ig segít), menetidőben nincs lényeges különbség - korábban normál bicóval, ott kellett zuhanyozni ilyen távon már
Pandémia előtt évi 6000 Km ment a bicóba évente, most home office-al 1000[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #420 üzenetére
Ezekre a tavokra pesten sem hasznalnak az emberek kocsit a belvarosban. A forgalom nem ebbol adodik ossze. Ezert is mesterkélt ez a problemakor. A korut biciklisavja különösen PR volt. Pont a 4 6 vonalan sok ertelme nem volt. Kozben Bp 510km2 plusz az aglo cca lassan 1m nepesseggel. Sbahn meg PR parkolo sehol csak a sajtotajekoztatokon.
-
Somatom
veterán
Németországban van a munkahelyem, oda nyilván nem bringával járok. De, kint volt egy bringám. Hazahoztam, mert lett roller, ami tulképp az autómban lakik. Mindenhova viszem magammal, hogy helyben azt használhassam.
Az Ikeába speciel bringával szoktam járni. Szeretem a kajáikat. De, sztem nem erre gondoltál. Az autós, hurcibálós feladatokat hétvégékre szoktam időzíteni, mert akkor könnyebb autóval közlekedni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Uzi74
senior tag
Ott a főnököm (igen, multinál), biciklivel jár télen is, neki a főnöke privát zuhanyzót építtetett az irodája mellé, kitalálhatod miért
(feleségem női főnöke is biciklivel jár, még esőben is)
Igaz ez itt Németország és igen, van aki nem jár biciklivel, van akinek nem megoldható - de úgy érzem sokkal több olyan van, aki csak a kifogásokat keresi, miért fontos neki 2 Km-re is autóval menni. Itt legalább már túl vannak azon az emberek, hogy valaki azért jár biciklivel, mert egy szerencsétlen csóró akinek nincs pénze autóra. -
nagyúr
while (!sleep) sheep++;
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #432 üzenetére
Ez mondjuk pont arra pelda, hogy teljesen nagyon jol mukodik, egy ertelmes ember sofor ugyanebben a helyzetben pont ugyan ezt csinalna...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #435 üzenetére
Ha egy kicsit felreraknad ezt a melyrol jovo, irracionalis tesla-utalatod, levenned a szemuveged, akkor latnad, hogy:
- Tudott rola, hogy 2*2 savos utra fog kanyarodni.
- Tudott rola, hogy ket auto kozott fog elmenni, ahol kenyelmesen elfer.
- Amikor atmegy a ket auto kozott, megtorpan egy pillanatra, hogy "korulnezzen".
- Szepen latja, hogy szembol is kik es mikor es hogyan/hova kanyarodnak.
- A letezo legbiztonsagosabb modon a belso savba kanyarodott be (itt hezitalt kicsit), es utana valtott savot, mert nemsokara jobbra kell kanyarodnia.Ha ugyanezt egy VW, Merci vagy BMW csinalta volna, itt csapolnal, hogy mekkora kiralysag, bezzeg a szartesla.
Es tovabbra is, nagyon nem vagyok Tesla fan. Nagyon nem. Most nezek autokat ~Tesla arban, erosen agyalok rajta, hogy a kozeljovoben vegyek, es a Tesla kb fel sem merul. Perpill az ES300h all nagyon nyeresre. Egyedul az elsokerekessege zavar, de miota csalad van, ugyis a sima, halk, kenyelmes suhanos vezetes a modszerem, abban pedig ebben az arban nagyon nyero.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
HaliGab23
senior tag
Akkor meg jó az elsőkerekes, ha már a család miatt úgysem akarsz rajtolgatni álló helyzetből, itthon (Mo-n) sok hó sincs már (sajna), hogy ne lehessen kizárni az összkerekest, ha meg vontatni sem akarsz, pláne nem szükséges.
Szerk:
Nagyon jó ez a tesla FSD, nekem már az Audi rendszere is nagy kényelem a traffic jam assist-al kiegészítve.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
#16820480
törölt tag
Hát igen, sokkal biztonságosabb a manuális mód a BWM-ben, mint rengeteg példa mutatja.
Vagy az az észkombájn, aki egy X3-mal pont most az előbb az orrom előtt húzott egy olyat, hogy a Gyömrőin befelé haladva felment a Ferihegyi út befelé vezető irányba (ez itt behajtani tilos, kivéve BKK), majd a Ferihegyin (zárt pályás gyorsforgalmi úton) a záróvonalon át tolt egy 180°-ot, majd utána rögtön ott a lehajtónál ki is kanyarodott a Ferihegyiről vissza a Gyömrői kifelé vezető részére Ha megy még 100 métert befelé a Gyömrőin, ott a felüljáró alatt szabályosan meg tudta volna csinálni mindezt. -
opr
veterán
válasz #16820480 #438 üzenetére
Aztakurva... A videó is, meg a saját story is... Tyű bazmeg.
Erről jut eszembe, nekem is van egy saját story, bolt aztán leírom."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
válasz Shadowbull #435 üzenetére
De ezt miért gondolod, amikor van térképe, látta a kereszteződést, amikor érkezett, stb?
while (!sleep) sheep++;
-
Shadowbull
addikt
Nézd meg a képernyőt kikanyarodás előtt, fogalma sincs mi a helyzet. Majd amikor kikanyarodott, akkor látja meg hirtelen hogy baszki ez 4 sávos. Simán telibeverhette volna oldalról akármi. (Nyilván a sofőr figyelt aztán azért engedte ki)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
Sajat, mostanaban tortent OFF story(k):
Nekem januar elsejei vezetes volt durva legutobb. Sogort vittem ki repterre meg utana vissza. Azt a mennyisegu az/masnapos/agressziv idiotat, ami az utakon volt, nem raktam zsebre, meg is jegyeztem magamnak, hogy tanulsag: dec30 es jan2 kozott nem vezetunk, csak ha az eletunk mulik rajta... Kanyarodo autopalyan mellettem meno csavo ment tovabb egyenesen. Majdnem telibevagott, toltam egy feket, dudaltam, emiatt a masik oldalon engem elozo is eszrevette mivan, az is fekezett meg dudalt meg mindketten villogtunk ezerrel, amitol vegul hamar felebredt a barom es iranyba rantotta a kocsijat, aztan kicsit ringott a segge, de vegul nem olt meg senkit. Nem telt el 5p, megyek a belso savban (elozok, termeszetesen, sort), a kozepso savban a sor kozepeben egy alfa mito-s ugy dont, hogy azzal a baszeros kocsival csak kivag elenk, ugyis megy a gepsas, mint az allat... Hat, vagy hatan biztos fekeztunk, raadasul a mogottem jovo opel fekugyileg nem lehetett a palyafutasa csucsan, mert vegig azzal kellett dekazni, hogy lelassuljak annyira, hogy nem megyek neki a mito-nak, de mogottem a panikolo, veszfekezo opeles se szall belem. Csodaval hataros modon itt se ment neki senki senkinek. Volt meg par hasonlo, de azok nem voltak ennyire durvak odafele. Visszafele... Megyek a kozepso savban, kulsobol besorol elem egy majom bo 30km/h kulonbseggel. Korulnezek gyorsan, belso sav ures, atsorolok, bo 10km/h-val megengedett sebesseg fole gyorulok (utalok a belsoben berletezni, meg minden barmot is, aki ottfelejti magat), elozom a csavokamat, meg elotte ~100m-el megy egy lassabban kozlekedo sor, akkor mar annyira bent maradok, megelozom azokat is. Itt mar segg sotetben vezetunk, keso van. Sor felet megeloztem, addig tok egyedul megyek a belsoben, mikor latom, hogy valami megcsillan a visszapillantoban. Mire felnezek, hogy mi az, latom, hogy egy BMW-s mar fustolo kerekekkel fekez, hogy ne basszon telibe, johetett vagy 250-el (angol autopalya, 110 a megengedett max). En is visszakapcsolok, taposom a gazt, mint az allat, hogy menekuljek, vegul ezt is megusztam, de biztos nem volt tobb, mint 15cm a ket kocsi kozott mire vegre elkezdett lefele maradni. Ekkor mar bo 140-el mentem En is. Ha lefotoznak, ezert itt elve megnyuznak. Sort igy gyors leeloztuk, el is tunok a marha elol, aki megint padlozva megy tovabb. Legalabb a hangja Qrvajo volt. Bo 20p-el kesobb korforgalom (angol autopalyakon vannak ilyen sulyosan sok savos, lampas, hatalmas korforgalmak, nyilvan kitablazva meg minden). Mit latok a korforgoban? BMW-s hosunk ott korozik, teljes panikban, de padlogazon. Megvartuk, hogy elhuzzon elottunk, aztan mi is bo gazon vettuk az akadalyt, minel hamarabb kint vagyunk a hulye utjabol, annal jobb alapon.
Es azon az uton volt meg vagy 20 esemeny, ezek csak a legsulyosabbak voltak.Szoval, jah... Alig varom mar az onvezeto autokat. Azt meg plane, hogy eljussunk odaig, hogy a nem onvezeto mar ki se mehet a forgalomba, csak mindenfele pszichologiai vizsgalattal, evenkenti kulonbozeti vizsgaval meg stb.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #442 üzenetére
Engedjuk el, annyira nincs ertelme veled errol beszelgetni, hogy hihetetlen. Szinte latom magam elott, ahogy random estenkent veritekezve ebredsz, hogy "hulye kocsog ipari hulladek tesla!", aztan kell egy feles, hogy lenyugodj es vissza tudj aludni.
Egyszeruen ha szoba kerul a tesla, barmilyen ertelmes kommunikacio valamiert lehetetlenne valik veled. Nem ertem miert van ez, mert amig nem kerul szoba, addig teljesen jot lehet beszelgetni, de amint de... Lejon a voros fuggony es eszetlenul csapkodsz jobbra-balra, lathatoan idegbol, mindegy mekkora baromsagot irsz, csak szar legyen a Tesla, es minden, amihez akar csak erintolegesen is koze van.
Szoval, engedjuk el inkabb szerintem."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #444 üzenetére
Ha a mondatodba a német prémium autó söfőröket helyettesítjük a Tesla FSD helyére, akkor lesz az igazi. Csak sajnos abba meg szoktak halni emberek Jellemzően a vétlenek
sakal83: Szoktam és fogok is, köszi.
opr: Az is szép Volt amúgy ugyanitt a Gyömrői útnál egy olyan, hogy a "chicane" után, amit a busz felhajtója miatt alakítottak ki oda, sorolnék be a belső sávba, mivel a külső megszűnik, index, visszapillantó, oldalra pillantás, sehol senki, majd kb 0,2 másodperccel később az átsorolás közben olyan 100-150-nel elhúz mellettem balra egy speedbike. Még az volt a szerencséje, hogy nem értem be rendesen a sávba, így is talán ha fél méteren múlt max, hogy nem akadtunk egymásba. Mondjuk ott ő halt volna meg, nekem meg kb a lökhárítóm horzsolja le kicsit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Star Citizen
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Automata kávégépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...