- World of Warships
- Horizon Forbidden West
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Elden Ring
- Contra: Operation Galuga teszt
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Dragon's Dogma 2
- PlayStation 5
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
Új hozzászólás Aktív témák
-
kavalkád
aktív tag
úgy fest az írásodból, mintha te nem lennél tisztában azzal hogyan kell a vizet hidrogénre és oxigénre bontani, mert különben nem írnál olyat, hogy ez abszurd dolog. általános iskolai kisérlet. gondoltam rátok hagyom a "nagy, drága és hangos gép" koncepcióját, de ha már nem engeded el akkor tessék, így működik az elektrolízis
-
Füleske
addikt
-
#16820480
törölt tag
-
-
kavalkád
aktív tag
egyrészt nem kell 700 barra sűríteni sokkal kevesebbre is elég, hiszen saját felhasználásra szeretnéd előállítanbi, ezért a logosztikai problémákat nem kell megoldanod azzal hogy 700 báron tárolod/szállítod másrészt - ha visszaolvasol és megy a magyar - én csakis az előállításról beszéltem.
hagyjuk ezt a drámai kráteresdit, több millió ember lakik olyan házban akiknél a földgáz be van vezetve, a hidrogén semmivel nem veszélyesebb. ilyen erővel a villanyt is kapcsoltasd ki magadnál, mivel az is élettel össze nem egyeztethető sérülést is okozhat. sőt, emeletre se költözz, mert a gravitáció is gyilkos tud lenni.
nem kell tudnom mindenre a választ, arra vannak a mérnökök.
[ Szerkesztve ]
-
Hallosz
senior tag
válasz Turbobacsi #79 üzenetére
"és honnan lesz hidrogéned? a szállítása, tárolása, tankolása nem éppen egyszerű!"
Onnan ahonnan áram, vagy benzin, nem igaz?Mert lakni, muszáj.
-
Hallosz
senior tag
Bocsáss meg, hol olvastad, hogy hidrogént kellene venniük?
- Meggyőződésem, hogy a belsőégésű benzin/dízel hőerőgépek korszakának elkezdődött az alkonya. És az is biztos, hogy az elektromos energia felhasználása az autó meghajtására, nem az akkumulátor a jó megoldás. -
[ Szerkesztve ]
Mert lakni, muszáj.
-
HaliGab23
senior tag
Mondjuk 10 év múlva legyen Mo-n 1.5millió elektromos autó, a jelenlegi autók számának 1/3-a.
Elméleti lehetőség, hogy délután mindenki rá fogja dugni töltőre 16h után, hiába lesz 70%-on, mert a mobilt is sokan ráteszik, nehogy má' ne 100%-on legyen.
Lehet ilyen? Lehet.Mondjuk 7kW-ot kezd szívni magába mindegyik, akkor ez mennyi is? 10500MW!
Paks II 2400MW lesz! Kell 4db Paks II, hogy kiszolgálja ezt az igényt. (Minden egyéb fogyasztáson felül!)
Lehet játszani ezekkel a számokkal, hogy csak minden 5. autós teszi rá egyidőben.
Itt az egyidejűség a fontos, elég ha 2 perc átfedés van, hogy rajta minden autó, akkor kell mögé a 10500 mega.Milyen hálózatfejlesztés kell ehhez? Brutális.
És akkor még csak 7kW-al töltünk, akinek pl. lemerült 10%ra az akksija aznap, reggelre épphogy feltölt.De sokan 200kW-al akarnak majd tölteni autópálya mellett..
Vagy 350kW-al!Jah. Ha csak egy 10 beállásos ilyen állomást nézünk az 2 - 3.5 MW!
Sok lakásban, házban van 16A, ami 3.5kW teljesítményt tud. Összehasonlításul, 1000 lakásnyi teljesítményt kell majd egy 10! beállásos villámtöltő pontra kiépíteni.Zsákutca ennek elterjedése, vagy 500Ft/kWh lesz a villany ára, hiszen a beruházást valakinek ki kell majd végül fizetnie.
Valamit valamiért.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #112 üzenetére
Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.
Jó szoftvert kell írni az egész mögé
Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Hát pedig azt írják, hogy:
"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user).Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #113 üzenetére
Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:
"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
#16820480
törölt tag
Valóban, csak a 75kW-nál kisebb a melegedés is azért, szóval gondolom könnyebb lehet azt a sebességet tartani. Ugye az akku hőmérséklete elég magas lehet, ha mondjuk autópályán tolod vele, így aztán a töltőn nem biztos, hogy fel tud venni olyan teljesítményt. Erre gondoltam csak, hogy nem feltétlen rossz megoldás a valamivel kisebb akku, ha ki lehet belőle hozni jó hatótávot. Ha a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz, az külön pozitívum.
HaliGab23: Tegyük fel, hogy a jelenleg utakon futó autó harmada (1,5 millió) minden nap délután 4-kor beáll a benzinkutakhoz, még ha amúgy háromnegyedig is van a tankja. Mi történik akkor? Kilométeres sorok. De persze nem történik meg ilyen, mert miért is akarna valaki 70%-ról tankolni.
-
HaliGab23
senior tag
válasz #16820480 #123 üzenetére
Mert hosszú ideig tart a töltés otthon, és kényelmes mert ott az autó 20 méterre Tőled.
A mobiltelefont is sokan ráteszik töltőre 40-50-60%-al este, mert másnap nem akar izgulni.
A 70% töltöttség meg mondjuk 150kmre elég..A benzint már tudjuk, hogy 2 perc alatt benyomod az autóba és 700kmre elég, ott már megvan a biztonságérzet.
Szerk: elméleti amit írtam, de töltse csak 5 naponta, akkor is kell 2100 MW pluszban. Illetve hálózatbővítés az elméleti egyidejűséghez.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz #16820480 #123 üzenetére
Mondjuk ha nem érted miért nem állnak kilométeres sorok a benzinkutaknál, akkor felesleges magyarázni bármit is..
Jelenleg 10%os benzin/gázolaj töltöttségnél (amivel 60kmt még elmész) is max. 15 perc plusz idő, hogy 600km töltöttséged legyen 4millió autó mellett.
Ezért nincsenek kmes sorok.
Szerk:
Amúgy választ az autók szoftverei tudnának adni, hogy milyen időközönként és mennyit töltenek a népek, akiknek már elektromos autó van.
Ebből lehetne már tervezni, hogy milyen egyidejűség várható és mik a szokások.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #123 üzenetére
Akku temperálás kérdése, megoldható a nagyobb töltési sebesség is. A töltési görbe pedig minden autónál fennáll, a lassan töltőknél is. A temperálatlan (pl. Leaf) akkunál valóban komoly gond az akku melegedés, viszont ilyen (a kis városi autók kivételével) nem várható már új autóknál.
"a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz" A nagyobb akkuk gyorsabban tölthetőek, tehát kb. ugyanott vagy percben, csak messzebbre mehetsz a nagyobb akkussal. (lásd EV6, 18 perc a 10-80 % mindkét akkunál)[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Ilyesmire gondoltam: [link]
Megoldható, csak nem mindenki ugyanúgy oldja meg.
Vannak amúgy trükkök töltésre, mobiloknál is a szupergyors töltést úgy csinálják, hogy párhuzamosan töltenek több darab akkut például, szóval gondolnám valami hasonló kialakítás mellett ez EV-ben is kivitelezhető lenne akár.HaliGab23: Persze, hogy tudom a gyakorlatban miért nem állnak sorban a kutaknál, de azért látni lehet, hogy például az olyan helyzeteken, mint ami az angoloknál volt a benzinhiány esetében, hogy mindenki egyszerre akar tankolni, sorok vannak és nincs elég készlet kiszolgálni mindenkit. Csak ugye ilyen nem fordul elő, mert általában minek naponta/egyszerre tankolni. A mobilos példa azért nem annyira jó, mert a mobilok 1 napot tudnak jelenleg, néha kicsit többet, de nem mondjuk egy hetet, ahogy egy EV bírja például átlagos használat mellett. Majd megtanulják használni az emberek, ahogy zajlik az átállás meg egyre több helyről több tapasztalatot hallanak és látnak.
-
Stanlee
őstag
válasz HaliGab23 #119 üzenetére
Ertheto, hogy ez a lehetoseg erdekes. Nem lesz viszont olyan tulzottan egyszeru, hogy pont abban az idosavban, amikor a rendszernek szuksege lenne az auto tarolasi kepessegeire, akkor biztosan a halozathoz csatlakozik a gepjarmu.
A masik, hogy a toltonek, amire fel van rakva, annak alkalmasnak kellene lennie a visszatoltesre a halozatra is. Mi van ha az otthoni tolto alkalmas ra, de mondjuk a munkahelyi meg nem?
Hogyan szamoljak majd el egymas kozott a toltot uzemeltetok, meg az auto akkujat hasznalo kiegyenlito energiat felajanlo ceg a feltoltott vagy letoltott vill. energia mennyiseget? Ma meg az se mukodik, hogy egy kartyaval vagy applikacioval hasznaljam a kulonbozo oszlopokat, akkor egy ilyen nagyon specko elszamolasi forma meg hogyan menjen?
Szoval nagyon nem egyszeru, almodni en is tudok nagyokat, de az biztos, hogy ezt a temat gyorsan nem fogja megoldani egyik halozatuzemelteto se egykonnyen, sajnos.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #128 üzenetére
Igen, ilyen töltési sebességnél lehetnek ilyen túlmelegedések, ezek az első 800 V - os autók, érthető, hogy nem tökéletes. Egyrészt már jobb, mint a max. 75 kW (e-Niro is kb. ennyi maximum, a 64 kWh (temperált) akkus, tehát a fejlődés látható), másrészt ez javítható szoftver optimalizálással, és/vagy jobb hűtéssel a későbbi akkuknál.
Az EV akkuk modulokból állnak, a töltés már most is párhuzamosan történik. -
Shadowbull
addikt
válasz HaliGab23 #122 üzenetére
A V2Gről már a 90es években is írtak elméleti tanulmányokat, én valamikor a kétezres évek közepén találkoztam az elsővel. Szóval nem új ötlet. Persze itt vagyunk 2022ben és még mindig csak elméleti okoskodás az egész. Van egy olyan érzésem hogy 2032ben is így lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #133 üzenetére
Vannak projektek és autók, amik V2G képesek, ha el szeretnék terjeszteni a hálózat kiegyenlítés miatt, szerintem nem lesz túl bonyolult a dolog. Jelenleg ez még nem olyan fontos, de idővel az lehet.
-
Foglalt név
addikt
Én most jöttem rá mitől környezetkímélő az elektromos autó! Ezzel biztos nem jutna délben még eszembe, hogy leugrok Rómába
-
h1mpi
nagyúr
válasz Foglalt név #135 üzenetére
Pedig gond nélkül eljutsz
-
FeRRaR1
őstag
válasz kavalkád #101 üzenetére
Úgy érzem kicsit korlátolt a gondolkodásod, és elképzelésed sincsen hogy mekkora mennyiségben és nyomáson kell előállítani és tárolni. De semmi gond, nyugodtan hidd azt hogy a grafit ceruza meg 9 voltos elem tele rakja a Miraidat.
Az meg hogy nem veszélyesebb mint a gáz vagy áram no comment kategória. Látom ezeknek a területeknek is a szakértője vagy. Semmi gond, további szép napot / estét abban a hitben hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Nem is értem miért nem jár mindenki otthon tankolt Miraival
-
szkita
tag
Persze fasza. I30 benzines vagy Hyundai ioniq jó lesz helyette.
-
Somatom
veterán
Ez érdekel. Hogy jön ki München - Bp. -re 2x20 perc? Ulm -ba járok, ami a számításod alapján még egy töltés lenne. Egye fene, elindulnék egy órával hamarabb. De, valóban csak egy órával hamarabb kéne indulnom, vagy ez a töltésidő/hatótáv a kamionok tempójában értendő? Most a szabályokat betartva (GPS 130Km/h, Németország 150) a Bp - Ulm 7-8 óra. Villanyossal ez 8-9 lenne? Erősen kétlem. És akkor még ott van a méret, meg a forma. Egy ilyen csapotthátúba nem férnénk el. Minimum kombi kéne (most egyterűvel járok).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #142 üzenetére
Nem a lejárt lemezről beszélgetünk. A belső égésűeknek hamarosan, fokozatosan vége, mi a következő korszak hajtáslánca? Az elektromos vagy az üzemanyag cellás?
-
sakal83
addikt
Látom megy az osszeugras a topikban igazi vs harc. Abba az ert senki nem gonfldolt bele hogy középen van az igazsag? Az elelrktromos auto jo de nem mindenre. Ezert igeny kérdése. Aki napi ingaban van annak ott az eauto aki palyazik is annak eauto es dízel kombo. A többi csak penz kérdés
Szivesen megnezem a panelban lakok töltési szokasait.
Aki meg hisz az olcsobb draga kérdésben az tanuljon gazdasagtant. Pillanatnyilag lehet vmi olcsobb meg dragabb mondjuk autokanal de hosszitavon ugyanannyi lesz a matek. Fuggetlen a technologiatol szinte. Kereslet kinalat. Ez a napelem mantra ez kulonosen vicces a rezsihqrc orszagaban. Az aram nem 40ft hanem kb 100ft. Csak nem közvetlen fizetjuk. Tehat maris 2500ftperkm az ekocsikazas. A napelem sem ingyen van plane nem a tető amire felrakod. Az kerul csak penzbe igazan... Mennyi is egy csaladi haz egy 30mos telekkel? 110-120m? Csak a garazs fwlepitese 10m..
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ebben teljesen igazad van. Maximálisan egyetértek. De, akkor miért befolyásolják ezt mesterségesen a korlátozásokkal, büntetésekkel, miért nem bízzák az emberekre, hogy azt vegyék, ami számukra jobb? A telet kivéve egy nagyvárosban autóval közlekedni önmagában büntetés. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy dízel, vagy benzines. Nekem nem kellett dugódíj ahhoz, hogy bringát vegyek és most már rollerem is van. De, amíg nincs megfizethető villanyos alternatíva a hosszútávú utazásra, addig ne büntessék a dízeleket!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Foglalt név
addikt
Sajnos attól félek igazad lesz.
Két lehetőséget látok. A kevésbé valószínű, hogy akkor veszitek észre mennyire szivattátok meg magatokat a hipszterkedéssel, mikor már túl késő és nem lehet visszacsinálni.
Aminek jóval nagyobb az esélye, hogy páran ingatjuk a fejünket, hogy nézzétek meg mit csináltatok, a többség meg boldogan tapicskol a kakipocsolyában és nyalogatja le az ujját.
Kicsiben ez látszik, mikor valaki mosollyal az arcán veszi elő a 2000 eurós széthajtogatós mobilt Én meg megyek veletek ebbe a "kicsi, savanyú, de a mienk" jövőbe... -
Uzi74
senior tag
abetterrouteplanner.com -on ha játszol a paraméterekkel, 130km/h max sebességgel, amúgy szabályokat betartva, 15 C fok hőmérséklettel, EV6 AWD LR-el, RWD-vel talán még kevesebb lenne (inkább pesszimistán számol amúgy az oldal, de menet közben tudod figylni a SOC és a tervezett SOC közötti különbséget az appban és ha van tartalék feljebbpöccented a tempomatot)
Ulm-Budapest max 150-el:[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Lobbi. Ennyi az egész. Nekem dieselem van de 98%ban csak hosszútáv. Pesten tomegkozlekedes. Ha csaladi hazba megyek (sajnos agloba:)) akkor vszinu lesz egy kisebb hasznalt eauto ingara es/vagy vonatig. Diesel marad hosszútávon. Meg mindig olcsobb mint egy nagyobb hatotavo eauto aminek a hatotavjat kb a joember havonta 1x ha kihasznalna.. . Remélem nem tiltjak ki az útrazöldek mert tutttti kevesbe vagyok szennyező mint a napi benzines ingazók Ha nem akkor viszlát Bp... Azert nem a vilag legelhetobb helye...
Plusz megneztem a csudálatos eautok olcso szervizeleset. Hat a tapasztalatok nem azz mutatjak hogy olcsó. Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek. Es nem 5 szamjegyu a javitasi összegek.
A diesel mizeria meg boszorkanyuldozes sajnos. Eleg lenne a SUVokat betiltani... Maris - 30% kornyezetszennyezes off az autok vilagaban.
-
Somatom
veterán
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #146 üzenetére
Ha azt hiszed, hogy bármit is vissza lehet fordítani, és ez az embereken múlik - rosszul látod. A világ előre megy - nem hátra.
Somatom: Nagyvárosban autóval közlekedni élvezet. Elektromossal.
#148 sakal83: "Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek." Ajaj. Gondolom rengeteg benne a tapasztalatod. [link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Evil Snowman: Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Anime filmek és sorozatok
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Blu-ray lejátszók
- Politika
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan