Új hozzászólás Aktív témák
-
sakal83
addikt
Látom megy az osszeugras a topikban igazi vs harc. Abba az ert senki nem gonfldolt bele hogy középen van az igazsag? Az elelrktromos auto jo de nem mindenre. Ezert igeny kérdése. Aki napi ingaban van annak ott az eauto aki palyazik is annak eauto es dízel kombo. A többi csak penz kérdés
Szivesen megnezem a panelban lakok töltési szokasait.
Aki meg hisz az olcsobb draga kérdésben az tanuljon gazdasagtant. Pillanatnyilag lehet vmi olcsobb meg dragabb mondjuk autokanal de hosszitavon ugyanannyi lesz a matek. Fuggetlen a technologiatol szinte. Kereslet kinalat. Ez a napelem mantra ez kulonosen vicces a rezsihqrc orszagaban. Az aram nem 40ft hanem kb 100ft. Csak nem közvetlen fizetjuk. Tehat maris 2500ftperkm az ekocsikazas. A napelem sem ingyen van plane nem a tető amire felrakod. Az kerul csak penzbe igazan... Mennyi is egy csaladi haz egy 30mos telekkel? 110-120m? Csak a garazs fwlepitese 10m..
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Lobbi. Ennyi az egész. Nekem dieselem van de 98%ban csak hosszútáv. Pesten tomegkozlekedes. Ha csaladi hazba megyek (sajnos agloba:)) akkor vszinu lesz egy kisebb hasznalt eauto ingara es/vagy vonatig. Diesel marad hosszútávon. Meg mindig olcsobb mint egy nagyobb hatotavo eauto aminek a hatotavjat kb a joember havonta 1x ha kihasznalna.. . Remélem nem tiltjak ki az útrazöldek mert tutttti kevesbe vagyok szennyező mint a napi benzines ingazók Ha nem akkor viszlát Bp... Azert nem a vilag legelhetobb helye...
Plusz megneztem a csudálatos eautok olcso szervizeleset. Hat a tapasztalatok nem azz mutatjak hogy olcsó. Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek. Es nem 5 szamjegyu a javitasi összegek.
A diesel mizeria meg boszorkanyuldozes sajnos. Eleg lenne a SUVokat betiltani... Maris - 30% kornyezetszennyezes off az autok vilagaban.
-
sakal83
addikt
Nincs tapasztalatom, mert igenyem sincs még eautora. De költözés elott állok igy felmerem. Pont a szubjektivitasodat emeled ki azzal hogy egy regi luxusmonstrum fenntartasi költségeivel peldalozol. Erdemes lenne objektivnak lenni... Magam is meglepodtem hogy a regebbi eautosok bizony nem a hirdetett nem kell javitani tapasztalatokat irjak le.
Nagyvarosban kozlekedni élvezetes hat bexxarok. 1 orat allni a dugoban es a sok hulye kozepvezeto ket beosztottas ceges oktaviassal versenyezni hogy ne ugorjon eled a dugoban az nem élvezetes... Furcsa hobbid van...
Az eauto kb olyan mitosz lengi körül mint anno a led izzo nem megy tonkre szleng volt... 2-3 evente cserelem oket mert vagy tonkremennek vagy elhalvanyulnak. Jobbnak tartom oet mint a hagyomanyost ennek ellenere? Igen. Megfelelt a hypenak? Nem. Kb mint most még az eauto. Jo biztosításkotest a teslara addig is...
Jelenleg epp az extrem zodseg hozzaallas es eroszakossag a visszataszító. Bar erdekes hogy a kamionok eseteben nagy a kuss mert nem lenne a polcon ződség:) az akkugyarak meg bizony igazi wellnessek:)
Na de részemről zartam a temat. Tovabbi jo gondolkodast az útvonalon hogy legyen eleg nafta.
Halkan azert megjegyzem hogy a alszentseg azert tetten érhető abban hogy a nagyvarosban autozni akarsz, nem tomegkozlekedni vagy epp kozel lakni a melohelyhez:) jo a ződség de annyira nem hogy felemeljuk a sexxunket?
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Jartam. Es Te a tobbi orszagban nem csak a füveseknel?
Barmennyire trendi vilag van de a szovetnadrag ing paros nem biciklire valo. Par szazezer ember munkaruhaja Bpen. Nemreg mertuk fel egy 1200fos cégnél a bicikli igenyt. 2FŐ azaz kettő valasztotta hogy esetleg bejarna eshetolegesen biciklivel. Akkor is ennyien ha INGYEN adnank elektromos biciklit
Na ennyit a valóságról es a zoldsegrol.
Plusz esik az eső fúj a szél meg van extra meleg es hideg. Videki leven tobbet bicikliztem mint itt jo néhányan igy nem csak trendi elkepzeleseim vannak. Jobb volt mint gyalog mert mem volt zomegkozlekedes. De temetesre mar gyalog mentunk az unneplos miatt.Elekttomos tolto: az irodahazakban normal munkatendben meg parkolo sincs eleg nemhogy tolto az elektromos kocsiknak. Csak mutatoban van par darab. A paneleknel sem latok sehol ahogy mondjuk a marina parton sem ped parezer lakas odakerult suttyomban.
Az elektromos kocsnak az aglomeracio es a csaladi hazas ovezetekben van letjogosultsaga kb 100-200 kmes korben a csaladi haztol. Ehhez a matek: mar videken is 80-100m egy cshaz melle pedig 13m egy ertelmesebb eauto. Es akkor dorotty ebredj az almokbol😀 siman kijon a babavarobol meh a csokbol:)Ja. Es nincs normalis atlagos ceg aki ceges autonak venne eautot a fenti okokbol.
Na de nem offolok. Eljen a diesel forever
-
sakal83
addikt
2020as cikk
"öt budapesti irodaházban és három bevásárlóközpontban, összesen 24 db 22 kW-os AC töltőpont került beüzemelés alá"
8helyszin 24db tolto es hir lett belőle...
Most neztem meg. 2022tol kotelező a lakascelu tarsashazaknal minden parkolora az elokeszites. Nem lascelunal 5bol 1 kell. Meglevo lakasoknal nem kotelezo csak ha a tarsashaz megszavazza.
Hahaha:) ez a magyarorszagi 1% alatti megujulasi ratat nezve olyan gyorsan fog kiepulni. Hogy az eauto is szennyező lesz akkor mar a koztudatban[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Ertem. De nem hiaba hoztad fel hollandiat. Mert mashol sem jellemző. Az hogy latsz par darab bringazo öltönyöst az nem azt jelenti hogy az nem a 0.01%a z oltonyosoknek. Mint fent irtam a peldat 1200bol 2 ember valaszolta hogy talan neha biciklizne a munkahelyre. A vaci uton az irodak darabja tobb ezres letszamuak. Ezert is irom hogy hangos kisebbség. Tovabbra is tartom. Nagyvaros=tomegkozlekedes lehetoleg elektromos fajta ami halk es nem helyben szennyező. De erre soha nem volt politikai akarat es ész sem. A videki megyeszekhelyeken meg szarabb a tomegkozlekedes. Mindenki ket kocsi az egysavos utakon a környező telepulesekről.
A kulcsszo dugodíj es behahtani tilos tabla Ingyenes p+r parkoloval klimas metroval... Csak ugye az egyik oldal azt sem tudja mi a metro a varban nincs a masik meg biciklizik... A ket abnormalitas. 17bol varom Gerit is a bicajaval az V keruletbe januar 12en 7:30kor indulva
-
sakal83
addikt
Ne ferdits. Az a HO es a pandemia miatt volt nemeteknel mert csak igy lehetett kimozdulni a kijarasi tilalom alatt. Csaladi vonatkozas miatt eleg jol ismerem:)
Dinamikus robbanas stb. Ezek szlengek. 300%os novekedes. Magyarul 3x3=9:)
Probalhatsz meggyozni de nem lehet mert napi tapasztalatom van. Az irodahazakban nincsenek tomve a kerekpartarolok
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
"Magyar Kerékpáros Klub megbízásából készült online reprezentatív felmérésből."
Nincs tobb kerdesem. A nepesseg 71% biciklizik. Te jo ég. A nepesseg 30%a nem is kepes rá ilyen olyan ok miatt... Az 50nmes panelban is van 4 bicikli egy csaladnal:)A metrokon pandemia elott 1.1-1.2m a napi utasszam. Ezen kivil meg van tobb szazezer auto es nem csak metro hanem a tobbi tomegkozlekedesi eszköz is. Lassan mar igy 5millios Bp ha ennyien bicikliznek:)
Hangos kisebbség. Felre ne erts, nyugodtan biciklizzen aki akar de nem kell megoldaskent talalni Bpre csodafegyverkent. Nagyon tevut. Ahogy sokan tamogatjak a zolditest de van klimajuk, ket autojuk, a futes 24Con van stb. Sima alszentseg az esetek többségében.
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Ott a pont. Csak a szoveg megy mindenhol hogy igy ugy fejlesztenek. Az elovarosi vasutak osdiak pontatlanok ritkan jarnak(kiveve esztergomi) pr parkolo sehol. Demszky alatt semmi nem volt most meg naponta csak terveket jelentenek be meg koncepciót:) kapavagas sincs.
Pedig van jo pelda: Bécs -
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #391 üzenetére
Akkor miert vettek akkor ennyivel tobben? Hirtelen ennyivel tobben jartak vele munkaba? amikor nem is kellett bejarni sok helyre?
Tenyleg várom valaszod a vélt okokról.
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #395 üzenetére
A HO es a pandemia miatt. Plusz le volt tiltva a bundesliga:) igy bicajoztak:)
Plusz Bpen en feltenem a csaladom es magamat is hogy biciklire üljenek. Ez nem falu ahol mehet a bringa/roller/kismotor nyugodtabban.[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #398 üzenetére
Kerdes. Jarvany elott munkaba biciklivel mentetek? Mi a foglalkozasotok? Hany es milyen hajtasú kocsitok van? Milyen tavolsagra van a munkahely?
Nem vajkalni szeretnek csak tisztanlqtas vegett. En setalva jarok meloba oda vissza. Mar buszra sem szallok de ez nem epp atlagos mer 2.0kmre van a melohely de nyaron esoben/hoban mar mem fog menni setalva.
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #413 üzenetére
Kb mint Budapesten keruleten belul a tavolsag. Erre is mondom hogy elenyesző az érintett kör aki biciklizhetne. Itt nem bérlakás rendszer van - aholba melihelyhez kozel berelsz- hanem veszel x keruletben egy lakast hazat 80m-100mert eleted vegeig eladosodva es kozben lesz majd 10 munkahelyed amig ott laksz persze random helyeken Bpen.
Plusz ez relativ kozeli munkahely nemeteknel sem jellemzo aki sajat ingatlant vesz.
Plusz amit mondasz Bpen mas az infrastruktúra.
Es amit nem nagyon értek meg. A koztudatban Bp a belvaros. Lasd Karacsonyek is erre fokuszalnak. Holott Bp 25-30%a csak a népszerű keruletek. Tipikusan realitast vesztett nezopont. A jo x xxii xxi xx es a tobbi nem belvarosi kerület nem epp nyugat európai... Es finoman fogalmaztam. Nem a bringaut a top probléma...Az a gond hogy sok velemenyalkoto nem Bpen él:) (ertem ezalatt hogy dolgozi lakik stb. Nem tanul lezeng pihenget) vagy egy max ket keruletben vagy tavol bptol
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #413 üzenetére
Plusz ajaj nagy benzines csimya auto rosszfuj
Egyebkent viccet felreteve az egy kivalo gk. Csak hat ugye nem elektromos...
-
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #420 üzenetére
Ezekre a tavokra pesten sem hasznalnak az emberek kocsit a belvarosban. A forgalom nem ebbol adodik ossze. Ezert is mesterkélt ez a problemakor. A korut biciklisavja különösen PR volt. Pont a 4 6 vonalan sok ertelme nem volt. Kozben Bp 510km2 plusz az aglo cca lassan 1m nepesseggel. Sbahn meg PR parkolo sehol csak a sajtotajekoztatokon.
-
sakal83
addikt
Mas a Kresz... Mivel van gyakorlati tapasztalatom igy tudom hogy a tesla auto szemszoge szabalytalan volt. Engem egy motoros utott igy el erdekes volt latni hogy csak azt erzekeltem hogy a motorhazteton atesik valaki kozos hiba volt a hatosagok szerint. Biza a ket dugoban allo auto (kozte furgonok) között jott egy derek vagany motoros. Szerencsere nem lett komolyabb baja de a gerince is torhetett volna.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- PlayStation 5
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Ford topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Napelem
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- További aktív témák...