Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ebben teljesen igazad van. Maximálisan egyetértek. De, akkor miért befolyásolják ezt mesterségesen a korlátozásokkal, büntetésekkel, miért nem bízzák az emberekre, hogy azt vegyék, ami számukra jobb? A telet kivéve egy nagyvárosban autóval közlekedni önmagában büntetés. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy dízel, vagy benzines. Nekem nem kellett dugódíj ahhoz, hogy bringát vegyek és most már rollerem is van. De, amíg nincs megfizethető villanyos alternatíva a hosszútávú utazásra, addig ne büntessék a dízeleket!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HaliGab23
senior tag
2000MW beépített naperőmű van Magyarországon.
2030-ra 6500MW a cél.Már csak forgótartalék kellene mögé, amikor nem süt a nap, akkor ne legyünk majd kiszolgáltatva az importnak.
Rosszabb napokon 3000megát kell vegyünk.
A rezsiharc nagyon sokba fáj...Amíg a zöldek agyatlanul nyomják és minden ésszerű energiatározási formát (pl. szivattyús energiatározó) megtámadnak, nem tudom mire gondolnak, hogy zöld legyen az energiatermelés.
Télen 17h után mi a fenével akarnak majd világítani...?Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Somatom
veterán
No, igen, a zöldség. Azt hűteni is kell, ahogy a legtöbb élelmiszert. A kamion motorja Euro6. De, a hűtést biztosító dízelre nem vonatkoznak ezek a normák. Tádááám. Szvsz. aki környezetvédő élharcos, az mondjon le minden olyan élelmiszerről, amit hűtve kell szállítani (kivéve, ha villanyhűtős a kamion, de olyan még nincs itthon).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ahha. Jártál már Hollandiában?
Nem értem ezt a ruha témát. Utcai ruhában szoktam a városban bringázni. Lehet úgy tekerni, hogy megizzadjon az ember, de nem muszáj. Az utazási idő pedig jobban kalkulálható, mint autóval, vagy tömegközlekedéssel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
2020as cikk
"öt budapesti irodaházban és három bevásárlóközpontban, összesen 24 db 22 kW-os AC töltőpont került beüzemelés alá"
8helyszin 24db tolto es hir lett belőle...
Most neztem meg. 2022tol kotelező a lakascelu tarsashazaknal minden parkolora az elokeszites. Nem lascelunal 5bol 1 kell. Meglevo lakasoknal nem kotelezo csak ha a tarsashaz megszavazza.
Hahaha:) ez a magyarorszagi 1% alatti megujulasi ratat nezve olyan gyorsan fog kiepulni. Hogy az eauto is szennyező lesz akkor mar a koztudatban[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Igen, jártam itt-ott.
Budapesten járva alig látok sportcélból bringázót. A legtöbben utcai ruhában, közlekedési eszközként használják. Az öltönyben rollerező sem meglepő látvány. Vidéken nyilván másképp közlekednek az emberek, de itt most a nagyvárosok zsúfoltsága, lég és zajszennyezése a fő probléma. Mármint a ződek szerint.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Nem jellemző, mert sok város közlekedése és az utak úgy vannak kialakítva, hogy nem támogatja túlságosan a bringásokat és bringázást. De ez nem törvényszerű, és lehet várost úgy átalakítani is, hogy bringázhatóbb legyen.
Az meg hogy ingyen bringával ennyien hajlandók csak bejárni, vagy mert nagyon messze laknak, vagy mert arra nincs bringaút, forgalomban szerintem nem sokan tekernek szívesen. De lehet csak lusta emberekkel dolgozol, nálunk többen jártak bringával munkába, pedig nekik kellett megvenni is. Hollandia, Dánia, Finnország, Németországban sok hely azért elég bringabarát, és most alakítják éppen át Párizst is úgy, hogy könnyebb legyen a bringás közlekedés. Lehet ezt, csak akarni kell. -
Somatom
veterán
De igen, jellemző. 2020 -ban Németországban 5 millió kerékpárt adtak el, ami 17% -os növekedés 2019 -hez képest. Ennek 38% -a e-bike volt. Sajnos, frissebb adatot nem találtam, pedig az még nagyobb növekedést mutatna. Itthon is hatalmasat kaszáltak a bringakereskedők a pandémián. Még nagyobbat is kaszálhattak volna, ha lenne kerékpár. De, nincs. Egy-másfél éves várólisták vannak. A Budapesten elhelyezett forgalomszámlálók is robbanást mutatnak. Hónapról hónapra dőlnek meg a rekordok.
Egyébként a városi mikromobilitás céleszköze inkább a roller lenne, mert keverhető a tömegközlekedéssel. A baj csak az, hogy ehhez rosszak az utak. Egy 27,5 -ös kerékkel lassítás nélkül át lehet gurulni egy olyan úthibán, amire egy 8-10" -os kerékkel oda kell figyelni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Leírtam az okát. A váci úton nem fogsz nagy bringaforgalommal találkozni, mert a bringaút nem ott megy. De, ha szép időben mondjuk a Margit hídon araszolsz autóval Buda felé, akkor nézd meg, hogy milyen a forgalom jobbra, a bringaúton! Persze, csak óvatosan, mert néha nagyon veszélyes tud lenni a látvány, könnyen elvonja a férfiember figyelmét. Sztem már csak ezért is érdemes bringázni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
"Az a HO es a pandemia miatt volt nemeteknel mert csak igy lehetett kimozdulni a kijarasi tilalom alatt"
Ez hülyeség. Németországban rengetegen jártak bringával dolgozni már a járvány előtt is.
Másrészt meg nem csak úgy lehetett kimozdulni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mondom, kell hozzá infrastruktúra. Itt Münchenben gyakorlatilag bárhonnan bárhová el tudsz jutni bicikliúton. Nálunk az egész család bringázik, a gyerek suliba, az asszony meg én munkába. Illetve mi ketten mostanában itthon dolgozunk. De a járvány előtt bringáztunk télen nyáron.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Most írtam hogy bringával mentünk. Mérnökök vagyunk, irodában dolgozunk. Egy RAV4 hibridünk van. 3 ill. 5km a távolság. Gyereknek másfél.
Egy évben van kábé 10-15 nap amikor olyan extrém az időjárás amikor nem lehet bringázni, mert mondjuk zuhog az eső. Olyankor autóztunk. Illetve a gyerek meg gyalogolt.
Napi bejárásra szerintem olyan 10 kilométerig simán lehet bringát használni, elektromost akár messzebbre is, ha vannak megfelelő bringautak. Budapesten mondjuk én sem bringáznék a szár utakon az autók között.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
Kifogás. Ezt péntek délután nyomtam, még csak nem is bringával, hanem rollerrel. Visszafelé merülőben volt az akku, ezért a Móriczon felszálltam a villamosra. A hegyre már nem vitte volna fel a férfisúlyomat, de pont jött a busz, szinte lendületből ugrattam fel rá.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Uzi74
senior tag
IT, 1 elektromos, 2 benzines, (összeadva 800 Le fölött ). Munkába 2x20 km ingázás S-Pedelec-el (45-ig segít), menetidőben nincs lényeges különbség - korábban normál bicóval, ott kellett zuhanyozni ilyen távon már
Pandémia előtt évi 6000 Km ment a bicóba évente, most home office-al 1000[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Németországban van a munkahelyem, oda nyilván nem bringával járok. De, kint volt egy bringám. Hazahoztam, mert lett roller, ami tulképp az autómban lakik. Mindenhova viszem magammal, hogy helyben azt használhassam.
Az Ikeába speciel bringával szoktam járni. Szeretem a kajáikat. De, sztem nem erre gondoltál. Az autós, hurcibálós feladatokat hétvégékre szoktam időzíteni, mert akkor könnyebb autóval közlekedni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Uzi74
senior tag
Ott a főnököm (igen, multinál), biciklivel jár télen is, neki a főnöke privát zuhanyzót építtetett az irodája mellé, kitalálhatod miért
(feleségem női főnöke is biciklivel jár, még esőben is)
Igaz ez itt Németország és igen, van aki nem jár biciklivel, van akinek nem megoldható - de úgy érzem sokkal több olyan van, aki csak a kifogásokat keresi, miért fontos neki 2 Km-re is autóval menni. Itt legalább már túl vannak azon az emberek, hogy valaki azért jár biciklivel, mert egy szerencsétlen csóró akinek nincs pénze autóra.