Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
abetterrouteplanner.com -on ha játszol a paraméterekkel, 130km/h max sebességgel, amúgy szabályokat betartva, 15 C fok hőmérséklettel, EV6 AWD LR-el, RWD-vel talán még kevesebb lenne (inkább pesszimistán számol amúgy az oldal, de menet közben tudod figylni a SOC és a tervezett SOC közötti különbséget az appban és ha van tartalék feljebbpöccented a tempomatot)
Ulm-Budapest max 150-el:[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Lobbi. Ennyi az egész. Nekem dieselem van de 98%ban csak hosszútáv. Pesten tomegkozlekedes. Ha csaladi hazba megyek (sajnos agloba:)) akkor vszinu lesz egy kisebb hasznalt eauto ingara es/vagy vonatig. Diesel marad hosszútávon. Meg mindig olcsobb mint egy nagyobb hatotavo eauto aminek a hatotavjat kb a joember havonta 1x ha kihasznalna.. . Remélem nem tiltjak ki az útrazöldek mert tutttti kevesbe vagyok szennyező mint a napi benzines ingazók Ha nem akkor viszlát Bp... Azert nem a vilag legelhetobb helye...
Plusz megneztem a csudálatos eautok olcso szervizeleset. Hat a tapasztalatok nem azz mutatjak hogy olcsó. Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek. Es nem 5 szamjegyu a javitasi összegek.
A diesel mizeria meg boszorkanyuldozes sajnos. Eleg lenne a SUVokat betiltani... Maris - 30% kornyezetszennyezes off az autok vilagaban.
-
Uzi74
senior tag
Az első töltés fajlagosan a leglassabb, ez EV6 80%-ig tölt igazán gyorsan - a 2. 3 töltés többet tölt kevesebb idő alatt ha megnézed. Az ev6-al legalább 300 KW-os HPC oszlopokat akarsz.
Az, hogy mennyibe kerül az változó, 70%-ot beletölteni (ami tipikus 10%-80%)
Az első töltés kb 22,18 Euro ADAC e-Charge
A másik 2 az Ionity oszlop, ott alapban drágább:
de ha van Ionity power előfizetésed (amit most a kia 1 évre ad ingyen, amúgy havi 12 eur lenne)
16,12 Euro Kia Charge Easy + IONITY Power
amúgy "utcáról beesve" 42,58 Euro IONITY DIRECT
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Oesterreich/Goettlesbrunn-Arbesthal/IONITY-Goettlesbrunn-A4/37924/Télen valamivel lassabb lenne, abetterrouteplanner.com -on játszhatsz széllel- esővel, sebességekkel, hol akarsz megállni, stb, ha érdekel. Amúgy +5 C-al számolva 8:31 perc lenne (15 perccel több) és bejön egy 4. töltés is. Meg azt tudni kell, hogy itt úgy számol mindenütt tudod tartani a kívánt sebességed, a valóságban ez kevesebb lesz és a fogyasztás is jóval kevesebb lesz (és a töltési idő is - vagy jobban nyomod helyenként látva hogy van tartalék áramod). Minnél nagyobb a forgalom, annál közelebb van a dieselhez az idő. (Üres úton benzisessel BUD-MUC távot 5 órán belülre lehet hozni, de volt már 6,5-7 óra is)
Még annyit, hogy worst case úton (-5 fok, hóesésben) is teszteltem Bud-Muc-ot és úgy is túlbecsülte az ABRP a fogyaszást, nem volt hatótáv para. Tervezett sebességnem 120Km/h-t szoktam megadni, mert az átlag oda fog tendálni és menet közben nézem a tervezett SOC görbét a ténylegeshez - 130-140-et általában lehet tartani a valóságban így tervezve
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Karácsony előtt alap, hogy semmilyen vásárlás semmivel. Maximum nyitáskor, vagy zárás előtt fél órával.
#155 sakal83: Képben vagyok az elektromos autók problémáival. Típusfüggő, évjárat függő, ahogy a példám is. Te állítottál valamit - én hoztam ellenpéldát. Szerintem ez így fair, sőt Te még példát sem hoztál. Objektívnak messze nem nevezném az állításod, tehát az én ellenpéldám sem az, nem is akart az lenni.
A belső égésű az "ugrásban" nem ellenfél.
És még Tesla - m sincs.
Elektromos kamionok már vannak, és egyre több lesz az is.
Mint írtam már, az elektromos autóval nem a Földet lehet megmenteni, hanem a szmogtól és a zajtól lehet megszabadulni a városokban. Ennyi, nem több, a ződséget nem az elektromos autósok állítják. -
Uzi74
senior tag
Örülök, hogy segíthettem
Igen, jelenlegi árazáson teljesen attól függ mire használod, hogy melyik éri meg. Ha napi szinten mész 1000km-eket sok cuccal, nagy homlokfelülettel, akkor diesel - ha évi 4-5x, akkor az alig látszik meg az átlag kilóméterköltségeden igaz pár óra elveszett az életedből - de azt a pár órát csendben töltötted . Éves szervízek EV6-nál szinte minimál tételek lesznek, néha kell fékolajat cserélni meg pollenszűrőt, az adók is kissebbek. A futómű kopik kicsit jobban, mert nagyobb a tömeg.
Amennyiben egy hasonló teljesítményű hathengeres diesellel hasonlítanánk össze az EV6-ot, még jobban nyílna az olló.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Ez igaz, drágább lesz az elektromos autózás is, de abban biztos vagyok hogy a fosszilis üzemanyagok árát úgy fogják belőni, hogy az még drágább legyen - relatíve olcsóbb legyen a villany. Németeknél 2026-ig 20 centtel több adó kerül majd rájuk (most a dieselen 47 cent+áfa, benzinen 65 cent+áfa). Már most 1,60 körüli a dieselár.. Szóval 15 millió e-autóig egálban lesznek az adóbevételek csak az üzemanyagból (15 millióval kevesebb diesel-benzines legalább annyi adót fizet majd, mint korábban - eautókat 0 adóval számolva, ami szintén nem igaz az áram miatt) Magyarországon sem lesz örökké rögzített ár az is biztos.
@Noukoum: akkor a worst case is már átbillenti, jó tudni
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Nem szigetüzem lenne, hanem nulla betáplálásos konstrukció - megoldható okosmérőkkel és az arra alapuló inverter vezérléssel. Németeknél már most sincs szaldó elszámolás és az azonnali saját felhasználás irányába megy minden akár energiatárolók beépítésével is - minél nagyobb az olló a vásárolt és a betáplált áram között, annál jobban megéri 5-10Kwh tároló beépítése. Ha olyan az életviteled e-autóval, hőszivattyúval 70% fölé viheted az autarkia mutatódat. (ugye a fránya tél...)
-
Uzi74
senior tag
A tied tipikusan az a felhasználás, ahol még nem váltanék elektromosra. Dusseldorf-Bud és FRA-BUD útvonalakat csináltam egy időben gyakran, ott eleget vagy úton töltés nélkül is és ha üres a pálya lehet tolni neki 200 fölött. Ha amúgy is megállnál 2 óránként, akkor viszont mehetne elektromosan is.
Ha lecseng a covid és tudsz vonaton is dolgozni (és nincs sok cuccod) Railjet 1st vagy Business class MUC-ig, ott átszállni - menetidő 8:20, igaz nem háztól házig - mikor egyedül mentem sokszor válaszottam már autó helyett -
Squirrel
őstag
Ezért nem mertem berendelni. Már a Model x-nél is volt valamelyik new yorki hídnál gond az összsúly miatt, azt végül valami jogszabály apróbetűs részével orvosolták. Miután évente 4x megyünk haza és előbb utóbb el fogják lehetetleníteni a hagyományos autókat lassan az utazós dízelt is cserélni kell sajnos. Objektívan nézve a mai átlagos ev-k hatótávjával egy nyűg hazamenni. Ha beütöm az otthoni címet a model 3 navijába, töltésekkel majd 15 órát ír ki utazásnak az 1200 km-re. És ebben nincs belekalkulálva, hogy mi van, ha beáll az egész (vagy fél) német autópálya (álltunk mi már több, mint 300km-es stauban münchentől majdnem bécsig). Nekem ez az út most 10 óra 2x tankolással. És nagyjából tudok úgy indulni, hogy úgy időzítsem a nagyvárosok elérését, hogy megússzam a dugókat. A nem vártakkal nyilván nem tudok mit kezdeni. Azért nem mindegy, hogy 10 vagy 15 óra egy seggel. Jelenleg ár/hatótávban a cybertruck néz ki a legjobb ajánlatnak, de én is félek az általad említett kategória és súlybesorolástól. Elvileg európai piacra szánnak egy cybertruck light-ot (kisebbet) csak erről semmi objektív adat nincs még. Számomra a legfontosabb kérdés, hogy mennyi lesz a hatótávja
-
Squirrel
őstag
Egyetértek, meg mellé azt is nézni, nehogy kicsit odalépj, mert akkor lehet nem tart ki a betervezett töltőhöz. Stauban is hiába állsz, nem haladsz, az idő meg telik. Visszaúton a labanc határon már eleve kikészülök, minden kibeb@szott autot ellenőriznek, vagy éppen menekülteket, terroristákat keresnek vagy covid igazolást. Régen csak az m1-en volt szívás, de valahogy kifundálták a balkáni népek, hogy vannak kis falukban is átkelőhelyek és már ezeknél se lehet átsunnyogni. Legutóbb másfél órát szívtunk Nickelsdorfnál.
Shadowbull: köszönöm, én se szoktam várni a legjobb időm 2x tankolással (sehol nem volt stau, csak szokásos baustelle, korlátozások) 10 ora pár perc volt a cirka 1200 km-re 119.5 km/orás átlaggal az úgy még pont elviselhető volt, de sajnos valahol cumi van általában mindig. A legrosszabb 18 óra, nem néztük, mikor kezdődik a nyári szünet bayern württembergben, münchenben és beszoptuk. Münchentől Bécsig stau. De még itthon is lementünk Böny/Gönyü felé és valami fos falusi keteszteződésnél is álltunk 1 órát a porban. Más is jött arra a beállt m0 miatt
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Je, de na... Kamionos azert mas allatfaj, azt szokni kell, igy helybol azt mar En nem birnam szerintem, az egy eletstilus.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Uzi74
senior tag
Az hogy osztoznak-e és hogy hogyan osztoznak, az függ a töltőtől és az annak installációjától
A tervező azt sem tudja feltétlen lesz-e szabad oszlop ott egyáltalán, nyári szünet végén voltak is sorok a frekventáltabb helyeken.. Én emiatt csak olyan oszlopra tervezek hosszú úton, ahol legalább 4 oszlop van. Mikor a közelben jársz érdemes ránézni van-e szabad és esetleg áttervezni.
Én speciel mikor utat tervezek itt szoktam megnézni a töltőket mik a tapasztalatok és a sebesség: [link]
Ionity - nem oszt
V2 SC oszt a szomszéddal
V3 SC nem oszt
fastned nem oszt, de sokszor csak 150Kw
Enbw - a magányos töltők általában osztanak, a nagyobb parkok nem
Kempower töltők - az egész töltőparkra egy nagy trafó van, azt osztja az összes oszlop között, szerintem ez lesz a jövő, jobban kihasználja a meglevő kapacitást[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Amúgy lehet csak elírás, de 750-es töltő nincs, az Ionity 350-es, ezt jelenleg nem sok kocsi tudja kihasználni még. A Tesla esetén úgy van, hogy a v2-es töltők 150kW-ot tudnak, de ez kétfelé oszlik, ha a töltőn levő másik kábelt használja a melletted levő autó (ezért kell oda foghíjasan beállni, ahogy a piszoároknál ). A v3 töltők 250kW-ot tudnak és nincs ilyen megosztás, de például érdekes, hogy a 250 vs 150 max töltés időben nem olyan nagy különbség: [link]
-
Uzi74
senior tag
A korábban linkelt goingelectric.de oldalra rámész, kiválasztod a töltőt ami érdekel, kiválasztod az autód, beállítod 10%-80%, megnézed mennyi időt számol (bónusz hogy mennyibe kerül)
V2 [link]
mellette 5 méterre az ionity: [link]
A sok "ha" előre megválaszolható a korábban linkelt eszközökkel. Hogy éppen szabad lesz-e marad nyitva, megbecsülhető, ha ránézel a tesla vagy ionity app-ban, mennyi szabad éppen amikor te is mennél máskor (1 héttel előtte péntek délután pl., ha akkor mennél)@sheratan: nem KWh-ban írja a teljesítményt, hanem km/h-ban, ahogy a tesla displayen látja
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
" Kell egy szabály, hogy az EV -kről csak pozitív tartalmú kommenteket lehet írni és ennyi."
Nem erről van szó.. de az hogy minden topikban előjön a "hidrogén jobb", majd 20 cáfolat után kiderül mégse, aztán a szokásos kötelező 50 tesla+cybertruck komment, stb... Egy KIA cikk alatt nem ez érdekel. Ahogy az se, hogy minden EV topikban kifejted, hogy szar az EV Bp-Munchen távra, mikor senki sem mondta hogy arra a felhasználási célra van (még, kitudja mi lesz a jövő?), ezt a kamionos mentalitást jó lenne már kihagyni egy személyszállításra fókuszált autó topikjában. Egyértelműen nem te vagy a célközönség még ennek de eddig ahány EV topik volt, annyiszor előjött ez (is).
Na mindegy, csak ki kellett ezt írni magamból.. úgyse lesz változás ahogy Bog is írta -
Shadowbull
addikt
Ja, ezen én is mindig mulatok amikor a hétvégi Suzukis kifejti hogy hát nem is használja senki hosszú távra az autóját.
Na igen, ő sosem járt mondjuk húsvét előtt csütörtökön délután 5 óra felé Linz és Bécs között, vagy nem hajtott lépésben augusztus elején München-Salzburg között amikor szó szerint százezrek vannak egyszerre úton az olasz tengerpart felé.
Meg aztán a világ nem csak Magyarországból áll, nekem van egy csomó kollégám aki országon belül messzebbre utazik családlátogatásra mint én aki két országgal arrébb megyek...És a legvégén: senki sem tiltakozna ha ez az egész EV dolog úgy lenne kezelve mint mondjuk egy szűk kisebbség hobbija, de a valóságban meg már erőszakos hittérítés megy, olyan szintű érveléssel, hogy hát egy villanyautó az manapság már tényleg korlátozás nélkül használható, minek neked más.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
A támogatások mindig valamilyen cél felé igyekeznek terelni az embereket, lehetőleg a többséget, vagy akit céloznak vele. Ott van a sok családhitel, akkor most legyek felháborodva, hogy az én adómból a sokgyerekeseket pénzelik, amikor ezzel úgy felverik a lakásárakat, hogy az egyedülállók nem engedhetnek meg maguknak már egy kisszobát sem?
EV-kkel a cél a zaj és károsanyag kibocsájtás visszaszorítása. Ha ezt úgy érik el, hogy kevesebben tudnak autót venni, mert drága, az is megoldás, ha úgy hogy EV-ket vesznek az is megoldás. Lehet, hogy át kell alakítani az emberek szokásait, hogy bekövetkezhessen ez a változás, de összességében sajnos ez van, mert szükség van rá. Van akit kevésbé érint vagy egyenesen előnyére válik, van aki meg szívni fog vele. Lehet, hogy neked személy szerint nem fog sikerülni 5 évente újabb autót venni, lehet, hogy vonattal vagy repülővel kellene járni, lehet, hogy közelebb kell költözni, vagy akár másik munkahelyet nézni adott esetben. És lehet, hogy milyen olyan emberre, mint te, jut majd 100 vagy 1000 olyan, akinek nem gond az EV, vagy még örül is a jobb menetteljesítménynek, hangtalanságnak, stb.
A gyártók meg azért csinálnak SUV-okat mert egyrészt mindenki erre izgul, ez a divat, másrészt meg nagyobb autóknál könnyebb egyelőre megoldani az elektromos hajtást. Ez is majd változik a technika fejlődésével, de a váltás megkezdését nincs idő halogatni. -
k-adi
nagyúr
A lényeget te nem érted. A helyzet az, hogy kamionosként totál másképp nézed a dolgokat és valójában csak irigy vagy az EV-s mesterkélt előnyökre: az, hogy van támogatás vagy büntetés mindig egy adott célt szolgál, most az EV-re átállást, ez vagy tetszik vagy nem, illetve a hatótáv is nagyjából adott (nyilván kocsi+körülmény függő) ez is vagy tetszik vagy nem de emiatt nem kell minden topikba leírni hogy 1 töltés kevés berlinig...
A másik részére kommentedre meg annyit, hogy az emberek általában egész éves használatra vesznek kocsit. Emiatt igen, az marginális, hogy szezonálisan esetleg nagyobb távokat tesznek meg az autóikkal "néhányan" (karácsonykor még az is hazalátogat aki amúgy sose megy, vagy évente 1x nyáron lemegy pl. horvátba, húha!!), na ők vagy kibírják a plusz megállót a töltés miatt (amúgyis kétlem, hogy a többség le bírna vezetni egybe nagyobb távot kv/pisi szünet nélkül... főleg családdal-gyerekkel) vagy dízel vagy nem mennek ha túl nagy nyűg.
Az, hogy te rendszeresen ezt csinálod az egyéni gondod és láthatóan a gyártót se érdekli, vagy ha mégis akkor sincs még kézzel fogható termék rá, így totál felesleges róla a diszkurzus.
Itt az adott termékről kellene beszélni.. pl hogy a konkurenciához képest elég jó a hatótávja, milyen a formája, ár/érték arányban mennyire passzol a többi EV-hez, stb. -
8th
addikt
[link] Mennyire igaza van. Tényleg nem lehet már erről a témáról higgadtan beszélgetni mert mindig megjelenik egy-két a vérbeforgó szemű villany-náci és két lábbal beléd száll, hogy te vagy a hülye mert a belsőégésű motor rég elavult, a kukába való és az ilyen hülye dinoszauruszok miatt fuldokolnak a nagyvárosok és lesznek tüdő rákosak még a bébifókák is. Holott csak más a véleményed mert másak az igényeid. De ez felfoghatatlan a számukra. Még ha tényszerűen levezeted neki, hogy anyagilag sem éri meg mert nagyon nem jön ki a matek neki az sem elég. Akkor is te vagy a villanyautó ellenes hülye. Mert csak. És akkor ne dagadjon az ember halántékán az ér amikor összeakad a neten egy ilyen baromarccal.
Én már csak elvétve megyek nagy távokat de szívesen lecserélném a lusta szívódízel munkás T4-et valami dinamikusabb erősebb villanyosra mert néha bent van több láda szerszám hegesztőgépek palackok 4mázsa vasanyag miegymás. De! amellett, hogy a villanyfurgonok használtan is megfizethetetlenek a hatótávjuk és a hasznos teherbírásuk is egy rossz vicc. Személyautónak jöhetne villanyos de az meg olyan keveset fut nálunk, hogy egy 20litert fogyasztó v8-al is járhatnánk akár. Nálam több szempontból is bukó a villanyos. De biztos én vagyok a szemellenzős szűk látókörű hülye.
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
Jartam. Es Te a tobbi orszagban nem csak a füveseknel?
Barmennyire trendi vilag van de a szovetnadrag ing paros nem biciklire valo. Par szazezer ember munkaruhaja Bpen. Nemreg mertuk fel egy 1200fos cégnél a bicikli igenyt. 2FŐ azaz kettő valasztotta hogy esetleg bejarna eshetolegesen biciklivel. Akkor is ennyien ha INGYEN adnank elektromos biciklit
Na ennyit a valóságról es a zoldsegrol.
Plusz esik az eső fúj a szél meg van extra meleg es hideg. Videki leven tobbet bicikliztem mint itt jo néhányan igy nem csak trendi elkepzeleseim vannak. Jobb volt mint gyalog mert mem volt zomegkozlekedes. De temetesre mar gyalog mentunk az unneplos miatt.Elekttomos tolto: az irodahazakban normal munkatendben meg parkolo sincs eleg nemhogy tolto az elektromos kocsiknak. Csak mutatoban van par darab. A paneleknel sem latok sehol ahogy mondjuk a marina parton sem ped parezer lakas odakerult suttyomban.
Az elektromos kocsnak az aglomeracio es a csaladi hazas ovezetekben van letjogosultsaga kb 100-200 kmes korben a csaladi haztol. Ehhez a matek: mar videken is 80-100m egy cshaz melle pedig 13m egy ertelmesebb eauto. Es akkor dorotty ebredj az almokbol😀 siman kijon a babavarobol meh a csokbol:)Ja. Es nincs normalis atlagos ceg aki ceges autonak venne eautot a fenti okokbol.
Na de nem offolok. Eljen a diesel forever
-
sakal83
addikt
Ertem. De nem hiaba hoztad fel hollandiat. Mert mashol sem jellemző. Az hogy latsz par darab bringazo öltönyöst az nem azt jelenti hogy az nem a 0.01%a z oltonyosoknek. Mint fent irtam a peldat 1200bol 2 ember valaszolta hogy talan neha biciklizne a munkahelyre. A vaci uton az irodak darabja tobb ezres letszamuak. Ezert is irom hogy hangos kisebbség. Tovabbra is tartom. Nagyvaros=tomegkozlekedes lehetoleg elektromos fajta ami halk es nem helyben szennyező. De erre soha nem volt politikai akarat es ész sem. A videki megyeszekhelyeken meg szarabb a tomegkozlekedes. Mindenki ket kocsi az egysavos utakon a környező telepulesekről.
A kulcsszo dugodíj es behahtani tilos tabla Ingyenes p+r parkoloval klimas metroval... Csak ugye az egyik oldal azt sem tudja mi a metro a varban nincs a masik meg biciklizik... A ket abnormalitas. 17bol varom Gerit is a bicajaval az V keruletbe januar 12en 7:30kor indulva
-
sakal83
addikt
Ne ferdits. Az a HO es a pandemia miatt volt nemeteknel mert csak igy lehetett kimozdulni a kijarasi tilalom alatt. Csaladi vonatkozas miatt eleg jol ismerem:)
Dinamikus robbanas stb. Ezek szlengek. 300%os novekedes. Magyarul 3x3=9:)
Probalhatsz meggyozni de nem lehet mert napi tapasztalatom van. Az irodahazakban nincsenek tomve a kerekpartarolok
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk már működik a Gmpas-ben a bringás navigáció (nem is értem miért nem reklámozták jobban, csak véletlen kattintva vettem én is észre), de a baj az, hogy rendes bringaút kevés van, sokszor buszsávban, vagy forgalommal osztott sávban kellene menni, ami azért elég veszélyes tud lenni. Pl amíg kertvárosban laktam, onnan kb 16km volt az iroda, ennek több mint felét forgalomban kellett volna megtenni, mert arra semennyi bringaút nincs. Az egyetlen alternatíva az lett volna, ha mellékutcákban megyek, ahol meg a dugót elkerülni próbáló autósok kennek fel az első kerítésre.
-
Somatom
veterán
Íme egy példa. Végig autós útvonal. Kerülő, mert a Városmajoron keresztben át lehet vágni és öngyilkosjelölt, aki a Margit körúton megy bringával. A pesti hídfőnél pedig autóval nem lehet balra kanyarodni, azért tervez vargabetűt. A bringaút viszont a bal oldali járdán megy, ahonnan símán le lehet borítani balra.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Füleske
addikt
Nem lesz ilyen (tartósan, taxis blokád nem ilyen, pláne nem elrendelt), mert saját maguk alatt nem akarják a fát vágni. Pont úgy lesznek a díjak és korlátozások megszabva, hogy még legyen aki kifizeti/betartsa. "Ha még két híd úttestét, meg a budai rakpartot is lezáratná" - de nem fogja. Középen kell egyensúlyozni, a radikális dolgokkal a többség nem ért egyet.
-
Füleske
addikt
Szerintem nem. Fokozatos, régóta előre látható és tervezhető a menetrend. Egyes autógyártók még új belső égésű motorokat is fejlesztenek. Kilobbizott thermoablak, 100 km - re kiszámított WLTP fogyasztás/CO2 . Persze megy a sírás, mert ha rajtuk múlna, akkor még 2100 - ban is belső égésűt gyártanának.
-
-
opr
veterán
Uhhh, az bátor.
Magyarországon én nem is merek ilyenekkel kísérletezni, abban se vagyok biztos, hogy túlélném..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- OLED TV topic
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Melyik tápegységet vegyem?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Apple notebookok
- További aktív témák...