Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
"Ha pedig hosszan meghúzzuk a jobb fülecskét, akkor nem az történik, amit már más gyártónál láttunk, hogy állóra fékezhetjük az autót"
Khm, Kia e-Niro. Amúgy ez (számomra) nagyon hasznos dolog.#9 sheratan: Kisebb autók is vannak. Házon belül e-Niro, Kona, amúgy meg 500e, Mini, I3, 208, Corsa, Honda e, Zoe.
#15 angyalpc2: Pont, hogy ezzel az "aksi technikával" már el lehet indulni autópályázni is.
"Most nézd meg egy benzinkutat egy sűrűbb városban 5-10 percenként váltják egymást a kocsik és 600-1000km megy bele üzemanyag.
Most a 200-300km-er hatótávval 1-4 órányi töltögetéssel ugyan ennyi kocsit képzelj el."
Nagyon sarkított és ráadásul hamis összehasonlítás. A benzinkutak nem pár év alatt teremtek, az 1-4 óra pedig konkrétan hamis adat.
500 kW töltés meg nem kell minden utcasarokra, elég az autópályák mellé. Mire mindenki megveszi az EV - t (30-50 év), simán lesz megfelelő töltőhálózat is mellé.
"csak azért mert a villany ára alacsonyabb kw-ra számítva pillanatnyilag" Nem, pont nem ez az ok. Ez csak egy terjedést segítő körülmény, ahogy a kedvezmények is.
"És akkor nem beszéltünk az akku degradálódásról, hogy 200e km után X millió Ft költség"
Abszolút hülyeség. Típus, használat, és idő függvénye az akkucsere. Pl. itt egy 270e km Ioniq: [link]
"Mellesleg az összes koreai kocsi más márkák másolatának a másolata" Mutass már egy eredeti formatervet manapság. Mármint szépet, ne pl. a BMW hódpofát.#17 janeszgol: Ha jól sejtem, neked sincs elektromos autód. Különben nem írnál ilyen hülyeségeket. "Más szemlélet kell ide." Ebben egyet értek.
#18 Hallosz: Hallgatom a megoldást.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz janeszgol #20 üzenetére
Érveket mi ellen?
"Az elektromos autóknak semmi értelmük nincs így" Ok, akkor értelmetlenül használom.
"Valamennyi visszatöltés van, de ez kevés." WTF???
"Az meg egyszerűen szürreális nézet, hogy majd mindenki töltögeti a kocsiját." Nem, majd a szomszéd. A benzinkút is házhoz jön.
"Akkor miben is lennénk előrébb?" Mondjuk nem döglünk meg a szmogban? Nem kell a zajt hallgatni?
"De most annyira földtől elrugaszkodott, hogy az autó menet közben sajt magát töltse fel?" Ezt mégis hogyan gondolod? Kardántengely elektromos autóban? Veszteségek?[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #26 üzenetére
" átalakított benzines platform, nem kimondottan elektromosnak készült, így nem olyan jó az elrendezésük, hatékonyságuk"
Ezt már láttam sok helyen leírva, csak nem látom az alapját. A gyártónak olcsóbb a dedikált platform, minden más szerintem csak marketing. Igaz, pl. a Model 3 - ban van első csomagtartó. De pl. a MEB platformú VW villanyautókban nincs. A hatékonyság a hajtáslánctól függ, lásd Ioniq vs. Ioniq 5. Ha a méretet is nézem, kiderül, hogy a hatékonyság kb. ugyanaz, elöl annyival több a hely, mint amennyivel magasabb az eleje (E-Niro - ba pl. lehet tenni utángyártott első csomagtartót), hátul nem látok változást, az akku mindenképp alul van.
"városban pont nem használom, mert ott minek" A villany hajtás legjobb terepe pont a város. Rövid távok, megállások, dugók, gyorsítások. Elképesztően más kategória, mint egy belső égésű. Túrához a hatótáv parára legjobb megoldás a nagyobb akku. (Kona 64 kWh)
Olyan dolog, hogy környezetvédelem, bolygó mentés szerintem nem létezik, működik. Saját magunk védelme létezik. A gyártók részéről meg a profit. Valahogy így: [link]#27 Hallosz: 2-3 év az nagyon kevés, szerintem nem fogok tudni beszámolni az akkuról semmi érdekeset. Ha rossz lesz, van rá 7 év garancia.
-
Füleske
addikt
válasz janeszgol #29 üzenetére
Valami ilyesmit írhattak volna anno a lovas kocsisok is, az autózás tizedik éve körül. (Miért járjak a patikába benzinért?)
A töltést én nem látom problémának, nem kell fognod a töltőkábelt közben.
A Zoe töltési problémáiról leginkább a gyártó tehet. Nem véletlenül nem így oldották meg mások az AC töltést.
"De nekem is csinálják ezeket, nem?" Nem, ha nem akarod. Nem kényszerítenek rá, hogy vegyél. Ez egy lehetőség, annak, akinek megfelel.
#32 janeszgol: És? Kell neked lítium? Nem értem a problémád.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #45 üzenetére
Írtam, hogy ha beszámolunk mindent, akkor hatékonyságban szerintem ugyanott vagyunk, pedig az egyik EV platform, a másik meg nem. Tudom, hogy a két autó különböző, de arányaiban kb. annyival nő a fogyasztás. Pl. a dedikált platform - os Volvo - k viszont kimagaslóan sokat fogyasztanak, kategóriatársaikhoz viszonyítva. Ezért szerintem a hajtáslánc a lényeges a hatékonyság szempontjából. Az elhelyezést is meg lehet oldani, ha gondolnak mindenre (Ioniq tipikusan ilyen), akkor nincs hátrányban a dedikálthoz képest.
"Bolygóvédelem létezik, nézd csak meg az aeroszolok visszaszorítását, vagy a NOx és SOx (részleges) visszaszorítását." Miért védenék ezek a bolygót és hogyan? (nem nézted meg a linkem, akkor értenéd mi a különbség) -
Füleske
addikt
válasz #16820480 #52 üzenetére
"idővel lejjebb menni az EV-k ára" Inkább így lehet nagyobb a profit. Lásd Tesla nyeresége tavaly. A fogyasztói ár inkább a kereslet-kínálat arányától függ, ami akku hiányában még egy darabig nem lesz jobb, az egyéb tényezőkről (chip hiány, nyersanyag hiány) nem beszélve.
" ökoszisztémára, vagy élőkörnyezetre, akkor pedig igen, védik."
A saját magunk érdeke miatt. Mert az ember is ennek az rendszernek a része. -
Füleske
addikt
válasz pecccccccca #67 üzenetére
Alfonz személyesen? [link]
Nem kellene annyit szívni, akkor kevesebb ződséget írnál. -
Füleske
addikt
válasz pecccccccca #69 üzenetére
Néha elég egy szó is.
-
Füleske
addikt
Április óta forgalomba helyeztek itthon kettő darabot. Valószínűleg ezek szalon kiállítási darabok. Még a milliárdosok se vesznek ilyet sokadik autónak a garázsba. Közben 4311 tisztán elektromost adtak el.
Az okok ismertek, elég csak megnézni az árakat, teljesítményt, töltőhálózatot, hatásfokot, méreteket. Nagyon rossz alternatíva.#83 kavalkád: Elméletben minden elképzelhető, a gyakorlatban senki sem fog ilyet csinálni. Technológiai ugrás kellene ehhez, ami nincs. Ha a "holnap" azt jelenti nálad, hogy "térjünk vissza a kérdésre sok idő múlva", akkor oké. De sok idő múlva teleportálás is lehetséges, elméletben nincs akadálya...
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Idővel sok fejlesztés lejöhet az olcsóbb autókba is, valóban (pl. a 12V Li akku tömeggyártva nem lehet olyan drága). Viszont ez nekem kicsit ellentmondásos: "az akkumulátor az egyik legdrágább alkatrész és ők kb fele akkora kapacitással tudnak akkor hatótávot produkálni, mint más" Egy 60 kWh akkus, 10 másodperces 0-100 - as, max 150 km/h - s autót tudtak kihozni 150.000 Euro - s alapárral. A 75 kW DC töltés is kevés, hiába a jó fogyasztás, ha a töltésen sokkal többet bukunk. (mezei EV6 175 kW, a nagyobb akkus 233 kW) A potmétereket el lehet tologatni szélsőségesen a fogyasztás csökkentés irányába, csak nem biztos, hogy a többi paraméter sok embernek fog tetszeni.
-
Füleske
addikt
-
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #123 üzenetére
Akku temperálás kérdése, megoldható a nagyobb töltési sebesség is. A töltési görbe pedig minden autónál fennáll, a lassan töltőknél is. A temperálatlan (pl. Leaf) akkunál valóban komoly gond az akku melegedés, viszont ilyen (a kis városi autók kivételével) nem várható már új autóknál.
"a kis méret miatt gyorsabban tele is lesz" A nagyobb akkuk gyorsabban tölthetőek, tehát kb. ugyanott vagy percben, csak messzebbre mehetsz a nagyobb akkussal. (lásd EV6, 18 perc a 10-80 % mindkét akkunál)[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #128 üzenetére
Igen, ilyen töltési sebességnél lehetnek ilyen túlmelegedések, ezek az első 800 V - os autók, érthető, hogy nem tökéletes. Egyrészt már jobb, mint a max. 75 kW (e-Niro is kb. ennyi maximum, a 64 kWh (temperált) akkus, tehát a fejlődés látható), másrészt ez javítható szoftver optimalizálással, és/vagy jobb hűtéssel a későbbi akkuknál.
Az EV akkuk modulokból állnak, a töltés már most is párhuzamosan történik. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #133 üzenetére
Vannak projektek és autók, amik V2G képesek, ha el szeretnék terjeszteni a hálózat kiegyenlítés miatt, szerintem nem lesz túl bonyolult a dolog. Jelenleg ez még nem olyan fontos, de idővel az lehet.
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #142 üzenetére
Nem a lejárt lemezről beszélgetünk. A belső égésűeknek hamarosan, fokozatosan vége, mi a következő korszak hajtáslánca? Az elektromos vagy az üzemanyag cellás?
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #146 üzenetére
Ha azt hiszed, hogy bármit is vissza lehet fordítani, és ez az embereken múlik - rosszul látod. A világ előre megy - nem hátra.
Somatom: Nagyvárosban autóval közlekedni élvezet. Elektromossal.
#148 sakal83: "Ahogy oregszik ugy nonek a javitasi koltsegek." Ajaj. Gondolom rengeteg benne a tapasztalatod. [link][ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Karácsony előtt alap, hogy semmilyen vásárlás semmivel. Maximum nyitáskor, vagy zárás előtt fél órával.
#155 sakal83: Képben vagyok az elektromos autók problémáival. Típusfüggő, évjárat függő, ahogy a példám is. Te állítottál valamit - én hoztam ellenpéldát. Szerintem ez így fair, sőt Te még példát sem hoztál. Objektívnak messze nem nevezném az állításod, tehát az én ellenpéldám sem az, nem is akart az lenni.
A belső égésű az "ugrásban" nem ellenfél.
És még Tesla - m sincs.
Elektromos kamionok már vannak, és egyre több lesz az is.
Mint írtam már, az elektromos autóval nem a Földet lehet megmenteni, hanem a szmogtól és a zajtól lehet megszabadulni a városokban. Ennyi, nem több, a ződséget nem az elektromos autósok állítják. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #201 üzenetére
"mert a tulajok nem használják gyorstöltőn"'
Inkább ha beletennék, annyiért tényleg senki sem venné meg. -
Füleske
addikt
válasz Squirrel #236 üzenetére
Rosszabb városban a gyorsítás-lassítás miatt, nyilván, de nem mindegy, hogy milyen hatékonyságról indulunk és milyenek az egyéb módosító tényezők. Gondolok itt a visszatöltésre és az alapjárati fogyasztásra. Legjobb egyébként nem a 100-110, hanem az egyenletes, minél kisebb tempó, olyan +20 fok körül, száraz időben, minél jobb aszfalton. Pl. itt [link] van három elektromos autó fogyasztása 80-140 között tízesével, nyilván 80 - nál a legkevesebb, de ha lenne 70-60-stb., akkor egyre kisebb lenne a fogyasztás, a légellenállás miatt.
-
Füleske
addikt
válasz Foglalt név #241 üzenetére
Ez a bolygómentés a kedvencem, villanyautós még nem vett e miatt autót, de akinek nincs, az bőszen hangoztatja. Tipikus bullshit.
-
Füleske
addikt
Nem lesz ilyen (tartósan, taxis blokád nem ilyen, pláne nem elrendelt), mert saját maguk alatt nem akarják a fát vágni. Pont úgy lesznek a díjak és korlátozások megszabva, hogy még legyen aki kifizeti/betartsa. "Ha még két híd úttestét, meg a budai rakpartot is lezáratná" - de nem fogja. Középen kell egyensúlyozni, a radikális dolgokkal a többség nem ért egyet.
-
Füleske
addikt
Szerintem nem. Fokozatos, régóta előre látható és tervezhető a menetrend. Egyes autógyártók még új belső égésű motorokat is fejlesztenek. Kilobbizott thermoablak, 100 km - re kiszámított WLTP fogyasztás/CO2 . Persze megy a sírás, mert ha rajtuk múlna, akkor még 2100 - ban is belső égésűt gyártanának.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care