Új hozzászólás Aktív témák
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #112 üzenetére
Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.
Jó szoftvert kell írni az egész mögé
Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #113 üzenetére
Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:
"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Stanlee
őstag
válasz HaliGab23 #119 üzenetére
Ertheto, hogy ez a lehetoseg erdekes. Nem lesz viszont olyan tulzottan egyszeru, hogy pont abban az idosavban, amikor a rendszernek szuksege lenne az auto tarolasi kepessegeire, akkor biztosan a halozathoz csatlakozik a gepjarmu.
A masik, hogy a toltonek, amire fel van rakva, annak alkalmasnak kellene lennie a visszatoltesre a halozatra is. Mi van ha az otthoni tolto alkalmas ra, de mondjuk a munkahelyi meg nem?
Hogyan szamoljak majd el egymas kozott a toltot uzemeltetok, meg az auto akkujat hasznalo kiegyenlito energiat felajanlo ceg a feltoltott vagy letoltott vill. energia mennyiseget? Ma meg az se mukodik, hogy egy kartyaval vagy applikacioval hasznaljam a kulonbozo oszlopokat, akkor egy ilyen nagyon specko elszamolasi forma meg hogyan menjen?
Szoval nagyon nem egyszeru, almodni en is tudok nagyokat, de az biztos, hogy ezt a temat gyorsan nem fogja megoldani egyik halozatuzemelteto se egykonnyen, sajnos.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Shadowbull
addikt
válasz HaliGab23 #122 üzenetére
A V2Gről már a 90es években is írtak elméleti tanulmányokat, én valamikor a kétezres évek közepén találkoztam az elsővel. Szóval nem új ötlet. Persze itt vagyunk 2022ben és még mindig csak elméleti okoskodás az egész. Van egy olyan érzésem hogy 2032ben is így lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
-
Uzi74
senior tag
válasz HaliGab23 #171 üzenetére
Szimplán intelligens töltő kell távoli vezérlési lehetőséggel, németeknél eleve arra kaptak az emberek támogatást, ami képes erre. Ha gáz lenne a hálózattal visszaszabályozzák a töltést és lehet simítani a görbét. 10 Eur elektronika töltőnként olcsóbb mint 2 paks...
Kisebb hatótáv, sűrűbb de rövidebb töltés = szerintem ez csökkenti az egyidejűséget, poisson eloszlásra tippelnék elsőre.
-
Noukoum
veterán
válasz HaliGab23 #171 üzenetére
Nyilván most sem bírja el a hálózat a fűtést és nyáron sem bírja el a rengeteg klímát. Vagyis de. Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat. Nem maradsz áram nélkül. Azért kíváncsi lennék mi történne ha az országban egyszerre indulna el tankolni 1 millió ember. Igen az történne. Miért nem láttunk még ilyet? Mert soha nem indult még el ennyi ember mert minek. Ugyan ez van az elektromos autónál. Csak ugye nem a hibát kell keresni mindenben hanem a realitást látni.
#181 Hallosz
Bárminemű összegben szívesen fogadok veled hogy 10 év múlva több tisztán elektromos autó lesz az utakon mint hidrogénautó. Ha sok pénzt akarsz keresni, milliókról is lehet szó részemről..
Picit abszurdnak érzem hogy mindenféle racionális érvek nélkül, hit alapján jósolsz. Nincs ezzel semmi baj, csak nem nagyon kell hirdetni nyilvánosan.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Uzi74
senior tag
válasz HaliGab23 #212 üzenetére
Én meg korábban leírtam, hogy ha az energiaszolgáltató által távvezérelhető töltőket telepítesz (mint Németországban pl.) máris kisimítod a görbét. Tipukusan csak annyit akar a felhasználó, hogy reggelre legyen tele az akku, nem kell este 10-re ismét feltöltenie, miután 6-kor hazajött. Mi ebben technikailag annyira lehetetlen feladat?
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz HaliGab23 #237 üzenetére
Nem latom ez miert jelentene azt, hogy egyszerre toltenek. Azt a napi ~50km-t, amit az atlag maximum kiautozik belole vezerelt arammal vagy akar valami okos kis appal szepen elosztva siman meg lehetne oldani. A lenyeg, hogy reggelre meglegyen, a tobbit mindenki leszarja.
De amugy akar lehet is, hogy egyszerre toltenek, ebbe nem akarok belemenni oszinten szolva, mert nincs mirol vitazni. Annyi valtozo van, raadasul olyan idotavlatokban kell gondolkodni, hogy barminemu ertelmes vita elbukik, onnantol meg nem produktumot kereso erdemi vita tortenik, hanem hitvita, annak meg nem latom sok ertelmet.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz HaliGab23 #450 üzenetére
Szvsz ez nem irigységből fakadó általánosítás, mindenféle autóban van barom bőven, csak ha smartban vagy pandában barom, magát öli meg, plusz "csak" 120-al barom, nem 250-el. A német vagy japán prémiumban meg a barom lesz a túlélő és az ártatlan az áldozat, ennyi.
Ha nem bmw meg audiból lenne sok, hanem lexusosból, akkor meg arra menne a szardobálás. Szóval szvsz az van, hogy valamilyen szinten jogos a dolog, irigység nélkül is. Rx450h-ban is ne tudd meg, mennyi vadbarmot láttam (itt Angliában jóval több japán van, mint otthon. Meg is jelennek a barmok abban is). És ugye megteheti, mert ha kivasalja szerencsétlen polo-st, neki max a bónusza ugrik, a másiknak meg a családja...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin