Új hozzászólás Aktív témák
-
HaliGab23
senior tag
Mondjuk 10 év múlva legyen Mo-n 1.5millió elektromos autó, a jelenlegi autók számának 1/3-a.
Elméleti lehetőség, hogy délután mindenki rá fogja dugni töltőre 16h után, hiába lesz 70%-on, mert a mobilt is sokan ráteszik, nehogy má' ne 100%-on legyen.
Lehet ilyen? Lehet.Mondjuk 7kW-ot kezd szívni magába mindegyik, akkor ez mennyi is? 10500MW!
Paks II 2400MW lesz! Kell 4db Paks II, hogy kiszolgálja ezt az igényt. (Minden egyéb fogyasztáson felül!)
Lehet játszani ezekkel a számokkal, hogy csak minden 5. autós teszi rá egyidőben.
Itt az egyidejűség a fontos, elég ha 2 perc átfedés van, hogy rajta minden autó, akkor kell mögé a 10500 mega.Milyen hálózatfejlesztés kell ehhez? Brutális.
És akkor még csak 7kW-al töltünk, akinek pl. lemerült 10%ra az akksija aznap, reggelre épphogy feltölt.De sokan 200kW-al akarnak majd tölteni autópálya mellett..
Vagy 350kW-al!Jah. Ha csak egy 10 beállásos ilyen állomást nézünk az 2 - 3.5 MW!
Sok lakásban, házban van 16A, ami 3.5kW teljesítményt tud. Összehasonlításul, 1000 lakásnyi teljesítményt kell majd egy 10! beállásos villámtöltő pontra kiépíteni.Zsákutca ennek elterjedése, vagy 500Ft/kWh lesz a villany ára, hiszen a beruházást valakinek ki kell majd végül fizetnie.
Valamit valamiért.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #112 üzenetére
Persze lehet okos töltőkkel operálni majd, hogy nem engedi egy időben rá az összes autót a hálózatra, hanem töltöttség alapján elosztja, hogy melyiket kell előbb töltenie, hogy reggelre a user menni tudjon stb.
Vagy mondjuk be lehet állítani, hogy mindenképp tölteni akarod 100% azonnal, de akkor 150Ft/kWh-t fizess.
Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell.
Jó szoftvert kell írni az egész mögé
Vagy akár fenti mellé lehetnek szolgáltatók minden településen az egész fogyasztói modell mögött és ha gebasz van, akkor 5 percen belül kapsz egy benzines autót, és mehetsz ahová akarsz. Vagy bérelsz, ha tudod h az elekromos kevés lesz.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Hát pedig azt írják, hogy:
"A környezetvédelem szempontjából viszont mindenképpen jól jött a történet, hiszen a legtöbb nagy gyártó a 2030-as évektől kezdve felhagy a belsőégésű erőforrásokkal szerelt autók gyártásával, helyette pedig kizárólag a tisztán elektromos megoldásokat helyezi előtérbe."
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
A plug in hybrid is lehetne még megoldás, okos töltés vezérléssel, és nagyobb akkuval (tudjon mondjuk 150km-t), a tank meg legyen 15 literes.
Most csak mondtam valamit, de ki lehetne kombinálni különböző verziókat, hogy értelmes legyen. (Benzin árat meg megemelni 1000Ftra, hogy a villanyt részesítse előnyben a user).Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz HaliGab23 #113 üzenetére
Engem (energetikában lévő vill.mérnökként) ez izgat fel a legjobban, mint lehetőség:
"Vagy vissza is tud majd tölteni az autó, aki tudja, hogy nem akar menni sehova másnap az a 16hkor hálózatra rárakott 70% töltöttségét felajánlja kiegyenlítő energiának (leszívhatják pl. 30%ra), de mikor holnapután menni akar akkor kéri, hogy 90%on legyen.
És ilyenkor nemhogy nem fizet, hanem pénzt kap vissza.
Hatalmas akku kapacitás lehetne így a rendszeben, ez akár megoldhatná a megújuló nap és szél energiatárolását is, ami mögé most gáz és egyéb forgótartalék kell."De napközben is amikor a meló helyen van stb. a lényeg amikor áll az autó rá legyen dugva a hálózatra.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz #16820480 #123 üzenetére
Mert hosszú ideig tart a töltés otthon, és kényelmes mert ott az autó 20 méterre Tőled.
A mobiltelefont is sokan ráteszik töltőre 40-50-60%-al este, mert másnap nem akar izgulni.
A 70% töltöttség meg mondjuk 150kmre elég..A benzint már tudjuk, hogy 2 perc alatt benyomod az autóba és 700kmre elég, ott már megvan a biztonságérzet.
Szerk: elméleti amit írtam, de töltse csak 5 naponta, akkor is kell 2100 MW pluszban. Illetve hálózatbővítés az elméleti egyidejűséghez.
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz #16820480 #123 üzenetére
Mondjuk ha nem érted miért nem állnak kilométeres sorok a benzinkutaknál, akkor felesleges magyarázni bármit is..
Jelenleg 10%os benzin/gázolaj töltöttségnél (amivel 60kmt még elmész) is max. 15 perc plusz idő, hogy 600km töltöttséged legyen 4millió autó mellett.
Ezért nincsenek kmes sorok.
Szerk:
Amúgy választ az autók szoftverei tudnának adni, hogy milyen időközönként és mennyit töltenek a népek, akiknek már elektromos autó van.
Ebből lehetne már tervezni, hogy milyen egyidejűség várható és mik a szokások.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
2000MW beépített naperőmű van Magyarországon.
2030-ra 6500MW a cél.Már csak forgótartalék kellene mögé, amikor nem süt a nap, akkor ne legyünk majd kiszolgáltatva az importnak.
Rosszabb napokon 3000megát kell vegyünk.
A rezsiharc nagyon sokba fáj...Amíg a zöldek agyatlanul nyomják és minden ésszerű energiatározási formát (pl. szivattyús energiatározó) megtámadnak, nem tudom mire gondolnak, hogy zöld legyen az energiatermelés.
Télen 17h után mi a fenével akarnak majd világítani...?Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
"Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása."
Igen, persze.
És nem lenne olyan egyidejűség sem, hogy pl. egyszerre töltené mondjuk 500ezer autós, vagy 1millió.. vagy akármennyi.
Elég ha 1 percig tart egy olyan állapot, amikor 1milliót rádugnak egyidejűleg a hálózatra, ha csak 5kW/autót nézünk is 5000MW (azaz két Paks II) egyidejű igény pluszban.Mivel a töltés több órás, simán lesz egyidejűség.
Pont most jött egy cikk, hogy a Toyota szerint nem kell növelni a hatótávot, mert az kis százalékban van kihasználva (pl. egy 650km-t tudó autóval nagyon ritkán mennek 650km-t) és csak cipeli a súlyt, feleslegesen van benne a drága akku, stb.
Mit jelent ez? Kisebb hatótáv, sűrűbb töltés = egyidejűség.Nem az energiafogyasztás a lényeg, hanem a pillanatnyi teljesítmény csúcsigény!
MWh vs. MW!
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Úgy látom továbbra is azt a stílust képviseled, mint korábban és mint minden topikban.
Állítasz valamit, mintha az lenne a Szent Grál.Leírtam korábban, hogy miért nem indul el 1millió autós tankolni üzemanyagtöltő állomásra, nem ismétlem meg.
Ahhoz meg nincs kedvem, hogy a villamos hálózatról írjak, meg mi a különbség bizonyos fogyasztók között.
Azon meg mindig mosolygok, amikor az alábbi komoly érvet írják laikusok:
"Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat."
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
válasz Foglalt név #252 üzenetére
Okoskodik csak mindehol..
Nyilván nem mindenki családi házban lakik, hanem kell szerezni töltési lehetőséget, amivel számoltál, sőt pl. külföldön nem a rezsiharcos 40Ft/kWh díj van, meg gondolom itthon sem nullszaldóban adják a villanyt.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
HaliGab23
senior tag
Akkor meg jó az elsőkerekes, ha már a család miatt úgysem akarsz rajtolgatni álló helyzetből, itthon (Mo-n) sok hó sincs már (sajna), hogy ne lehessen kizárni az összkerekest, ha meg vontatni sem akarsz, pláne nem szükséges.
Szerk:
Nagyon jó ez a tesla FSD, nekem már az Audi rendszere is nagy kényelem a traffic jam assist-al kiegészítve.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Foxpost
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Corsair TX650 V2 650W 80+
- XPS 15 9500 15.6" 4K érintő i9-10885H GTX 1650Ti 32GB 512GB ujjlolv IR kam gar