- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- Diablo 3
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Path of Exile (ARPG)
- PlayStation 4
- EA Sports WRC '23
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
Az hogy osztoznak-e és hogy hogyan osztoznak, az függ a töltőtől és az annak installációjától
A tervező azt sem tudja feltétlen lesz-e szabad oszlop ott egyáltalán, nyári szünet végén voltak is sorok a frekventáltabb helyeken.. Én emiatt csak olyan oszlopra tervezek hosszú úton, ahol legalább 4 oszlop van. Mikor a közelben jársz érdemes ránézni van-e szabad és esetleg áttervezni.
Én speciel mikor utat tervezek itt szoktam megnézni a töltőket mik a tapasztalatok és a sebesség: [link]
Ionity - nem oszt
V2 SC oszt a szomszéddal
V3 SC nem oszt
fastned nem oszt, de sokszor csak 150Kw
Enbw - a magányos töltők általában osztanak, a nagyobb parkok nem
Kempower töltők - az egész töltőparkra egy nagy trafó van, azt osztja az összes oszlop között, szerintem ez lesz a jövő, jobban kihasználja a meglevő kapacitást[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #353 üzenetére
Vagy én értelmezem rosszul, vagy ez a grafikon nem releváns. Ez különböző évjáratú modelleket hasonlít össze, azonos max. töltőteljesítménynél.
Ugyanannak az autónak a 10-80% -os töltési ideje kéne 150 -es, 350 -es, 750 -es max. töltőteljesítménnyel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Amúgy lehet csak elírás, de 750-es töltő nincs, az Ionity 350-es, ezt jelenleg nem sok kocsi tudja kihasználni még. A Tesla esetén úgy van, hogy a v2-es töltők 150kW-ot tudnak, de ez kétfelé oszlik, ha a töltőn levő másik kábelt használja a melletted levő autó (ezért kell oda foghíjasan beállni, ahogy a piszoároknál ). A v3 töltők 250kW-ot tudnak és nincs ilyen megosztás, de például érdekes, hogy a 250 vs 150 max töltés időben nem olyan nagy különbség: [link]
-
Uzi74
senior tag
A korábban linkelt goingelectric.de oldalra rámész, kiválasztod a töltőt ami érdekel, kiválasztod az autód, beállítod 10%-80%, megnézed mennyi időt számol (bónusz hogy mennyibe kerül)
V2 [link]
mellette 5 méterre az ionity: [link]
A sok "ha" előre megválaszolható a korábban linkelt eszközökkel. Hogy éppen szabad lesz-e marad nyitva, megbecsülhető, ha ránézel a tesla vagy ionity app-ban, mennyi szabad éppen amikor te is mennél máskor (1 héttel előtte péntek délután pl., ha akkor mennél)@sheratan: nem KWh-ban írja a teljesítményt, hanem km/h-ban, ahogy a tesla displayen látja
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
" Kell egy szabály, hogy az EV -kről csak pozitív tartalmú kommenteket lehet írni és ennyi."
Nem erről van szó.. de az hogy minden topikban előjön a "hidrogén jobb", majd 20 cáfolat után kiderül mégse, aztán a szokásos kötelező 50 tesla+cybertruck komment, stb... Egy KIA cikk alatt nem ez érdekel. Ahogy az se, hogy minden EV topikban kifejted, hogy szar az EV Bp-Munchen távra, mikor senki sem mondta hogy arra a felhasználási célra van (még, kitudja mi lesz a jövő?), ezt a kamionos mentalitást jó lenne már kihagyni egy személyszállításra fókuszált autó topikjában. Egyértelműen nem te vagy a célközönség még ennek de eddig ahány EV topik volt, annyiszor előjött ez (is).
Na mindegy, csak ki kellett ezt írni magamból.. úgyse lesz változás ahogy Bog is írta -
Somatom
veterán
Nem érted a lényeget. Elismert, hogy adott felhasználásra még nincs reális villanyos alternatíva, mégis büntetve vannak ezek az autók és ezáltal a vásárlóik is. Amúgy meg minden ilyen topikban akad még rajtam kívül pár ember, akik hozzám hasonlóan nagy távokat tesznek meg az autóikkal. Ha ez annyira marginális igény lenne, akkor pl. karácsony, húsvét előtt/után nem alakulnának ki hatalmas dugók a határátkelőknél, nyaranta pedig turnusváltáskor a mediterrán országokba vezető autópályákon.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
Ja, ezen én is mindig mulatok amikor a hétvégi Suzukis kifejti hogy hát nem is használja senki hosszú távra az autóját.
Na igen, ő sosem járt mondjuk húsvét előtt csütörtökön délután 5 óra felé Linz és Bécs között, vagy nem hajtott lépésben augusztus elején München-Salzburg között amikor szó szerint százezrek vannak egyszerre úton az olasz tengerpart felé.
Meg aztán a világ nem csak Magyarországból áll, nekem van egy csomó kollégám aki országon belül messzebbre utazik családlátogatásra mint én aki két országgal arrébb megyek...És a legvégén: senki sem tiltakozna ha ez az egész EV dolog úgy lenne kezelve mint mondjuk egy szűk kisebbség hobbija, de a valóságban meg már erőszakos hittérítés megy, olyan szintű érveléssel, hogy hát egy villanyautó az manapság már tényleg korlátozás nélkül használható, minek neked más.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #361 üzenetére
Létezik most olyan európai város, ahonnan konkrétan ki vannak tiltva a (modern) belső égésű motoros autók, és csak villanyautóval lehet behajtani? Mármint ez létező probléma, hogy valaki rá van kényszerítve jelenleg a villanyautóra, miközben nagy távolságokat utazna?
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #361 üzenetére
Ráadásul egy csomó kedvezményben részesülnek úgy, hogy azoknak a terheit is a benzinesekre/dízelekre terhelik. Pl. az útalapot is a benzinárba építették be, miközben a villanyautók nehezebbek, jobban terhelik az utakat. A parkolási díjmentességet sem értem. Három villany SUV helyére beállhat 5 benzines Smart. Mindezt úgy, hogy zöld rendszámmal többnyire olyan autókat látok, amiknek a vásárlói nem nagyon szorulnak rá semmilyen kedvezményre, támogatásra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
A támogatások mindig valamilyen cél felé igyekeznek terelni az embereket, lehetőleg a többséget, vagy akit céloznak vele. Ott van a sok családhitel, akkor most legyek felháborodva, hogy az én adómból a sokgyerekeseket pénzelik, amikor ezzel úgy felverik a lakásárakat, hogy az egyedülállók nem engedhetnek meg maguknak már egy kisszobát sem?
EV-kkel a cél a zaj és károsanyag kibocsájtás visszaszorítása. Ha ezt úgy érik el, hogy kevesebben tudnak autót venni, mert drága, az is megoldás, ha úgy hogy EV-ket vesznek az is megoldás. Lehet, hogy át kell alakítani az emberek szokásait, hogy bekövetkezhessen ez a változás, de összességében sajnos ez van, mert szükség van rá. Van akit kevésbé érint vagy egyenesen előnyére válik, van aki meg szívni fog vele. Lehet, hogy neked személy szerint nem fog sikerülni 5 évente újabb autót venni, lehet, hogy vonattal vagy repülővel kellene járni, lehet, hogy közelebb kell költözni, vagy akár másik munkahelyet nézni adott esetben. És lehet, hogy milyen olyan emberre, mint te, jut majd 100 vagy 1000 olyan, akinek nem gond az EV, vagy még örül is a jobb menetteljesítménynek, hangtalanságnak, stb.
A gyártók meg azért csinálnak SUV-okat mert egyrészt mindenki erre izgul, ez a divat, másrészt meg nagyobb autóknál könnyebb egyelőre megoldani az elektromos hajtást. Ez is majd változik a technika fejlődésével, de a váltás megkezdését nincs idő halogatni. -
k-adi
nagyúr
A lényeget te nem érted. A helyzet az, hogy kamionosként totál másképp nézed a dolgokat és valójában csak irigy vagy az EV-s mesterkélt előnyökre: az, hogy van támogatás vagy büntetés mindig egy adott célt szolgál, most az EV-re átállást, ez vagy tetszik vagy nem, illetve a hatótáv is nagyjából adott (nyilván kocsi+körülmény függő) ez is vagy tetszik vagy nem de emiatt nem kell minden topikba leírni hogy 1 töltés kevés berlinig...
A másik részére kommentedre meg annyit, hogy az emberek általában egész éves használatra vesznek kocsit. Emiatt igen, az marginális, hogy szezonálisan esetleg nagyobb távokat tesznek meg az autóikkal "néhányan" (karácsonykor még az is hazalátogat aki amúgy sose megy, vagy évente 1x nyáron lemegy pl. horvátba, húha!!), na ők vagy kibírják a plusz megállót a töltés miatt (amúgyis kétlem, hogy a többség le bírna vezetni egybe nagyobb távot kv/pisi szünet nélkül... főleg családdal-gyerekkel) vagy dízel vagy nem mennek ha túl nagy nyűg.
Az, hogy te rendszeresen ezt csinálod az egyéni gondod és láthatóan a gyártót se érdekli, vagy ha mégis akkor sincs még kézzel fogható termék rá, így totál felesleges róla a diszkurzus.
Itt az adott termékről kellene beszélni.. pl hogy a konkurenciához képest elég jó a hatótávja, milyen a formája, ár/érték arányban mennyire passzol a többi EV-hez, stb. -
Squirrel
őstag
Mondjuk akkor hány hsz megengedett? Mert annak sincs értelme, hogy x ember leírja hogy szép, y meg hogy nem. Hát az valóban gondolatindító topic...
Igenis releváns, hogy meddig megy az autó, mennyit fogyaszt a valóságban. És miután arra terelik az embert, hogy kinyírják a dízelt, rohadtul releváns a több százezer külföldön élő magyarnak (aki eddig dízelessel járt haza, most nem az Angliában élőkre gondolok) hogy mivel és hogy lehet majd hazajárni. És külföldön sokkal többen ingáznak akár napi több 100 km-t. -
#16820480
törölt tag
válasz Squirrel #367 üzenetére
Egyébként az ingázásról azért érdemes tudni, hogy a nagy része nem a több száz km-es távra esik, hanem jóval kevesebb, ilyen napi 50km körül van [link] Illetve az EU-s átlag az 31km/nap [link]
Egy videóban láttam, csak arra nem találok hirtelen forrást, hogy az amerikai statisztika alapján az ott élő emberek valami 90-95%-a nem megy naponta 50 mérföldnél többet, pedig ott aztán tényleg mindenhez autó kell, annyira nincs alternatíva.
Nyilván ha mondjuk csak 5% megy nagy távokat, az még mindig több millió ember lehet, de az arányokat érdemes nézni, hogy mennyi embernek meg teljesen jó lenne, nem technikai akadálya van (hanem mondjuk pénzügyi, vagy hogy nem tudnak egyelőre eleget gyártani). -
-
Somatom
veterán
Én csak félig vagyok ingázó kamionos, a hónap másik felében klasszikus városlakó vagyok. Egyáltalán nem szeretek Budapesten autóval közlekedni. Bringával, rollerrel járok. Közben szoktam figyelni az autókban ülőket. Nagyon sokan vannak egyedül és ránézésre símán tudnának ők is bringával, rollerrel közlekedni. Erre kéne terelni az embereket, nem a villanyautózás felé.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
8th
addikt
[link] Mennyire igaza van. Tényleg nem lehet már erről a témáról higgadtan beszélgetni mert mindig megjelenik egy-két a vérbeforgó szemű villany-náci és két lábbal beléd száll, hogy te vagy a hülye mert a belsőégésű motor rég elavult, a kukába való és az ilyen hülye dinoszauruszok miatt fuldokolnak a nagyvárosok és lesznek tüdő rákosak még a bébifókák is. Holott csak más a véleményed mert másak az igényeid. De ez felfoghatatlan a számukra. Még ha tényszerűen levezeted neki, hogy anyagilag sem éri meg mert nagyon nem jön ki a matek neki az sem elég. Akkor is te vagy a villanyautó ellenes hülye. Mert csak. És akkor ne dagadjon az ember halántékán az ér amikor összeakad a neten egy ilyen baromarccal.
Én már csak elvétve megyek nagy távokat de szívesen lecserélném a lusta szívódízel munkás T4-et valami dinamikusabb erősebb villanyosra mert néha bent van több láda szerszám hegesztőgépek palackok 4mázsa vasanyag miegymás. De! amellett, hogy a villanyfurgonok használtan is megfizethetetlenek a hatótávjuk és a hasznos teherbírásuk is egy rossz vicc. Személyautónak jöhetne villanyos de az meg olyan keveset fut nálunk, hogy egy 20litert fogyasztó v8-al is járhatnánk akár. Nálam több szempontból is bukó a villanyos. De biztos én vagyok a szemellenzős szűk látókörű hülye.
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #368 üzenetére
Elhiszem, hogy százalékban nem sok, élőben viszont az a pár százalék is rengeteg. Mi itt főleg Oltenben vagyunk, de valaki közülünk minden nap atmegy Solothurnba is rendelni/operálni. Az 40 km kb, oda vissza 80. Reggel 7-9-ig és délután 16-18-ig ennek a 40 km-nek a fele dugó. Rengetegen mennek Bern fele minden nap. És a vonatok is tele vannak. Én hetente Dornachba járok át 2x (az oda-vissza 104 km távban), Basel felé autópálya ugyanígy beáll. És minden nap. Statisztika alapján tudom, hogy pár százalék, de ez a kevés is irgalmatlanul leterheli a pályákat. De ekkora távokra ideális az elektromos autó, én hétvégente töltöm itthon heti egyszer.
-
Somatom
veterán
Ahha. Jártál már Hollandiában?
Nem értem ezt a ruha témát. Utcai ruhában szoktam a városban bringázni. Lehet úgy tekerni, hogy megizzadjon az ember, de nem muszáj. Az utazási idő pedig jobban kalkulálható, mint autóval, vagy tömegközlekedéssel.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HaliGab23
senior tag
[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
sakal83
addikt
Jartam. Es Te a tobbi orszagban nem csak a füveseknel?
Barmennyire trendi vilag van de a szovetnadrag ing paros nem biciklire valo. Par szazezer ember munkaruhaja Bpen. Nemreg mertuk fel egy 1200fos cégnél a bicikli igenyt. 2FŐ azaz kettő valasztotta hogy esetleg bejarna eshetolegesen biciklivel. Akkor is ennyien ha INGYEN adnank elektromos biciklit
Na ennyit a valóságról es a zoldsegrol.
Plusz esik az eső fúj a szél meg van extra meleg es hideg. Videki leven tobbet bicikliztem mint itt jo néhányan igy nem csak trendi elkepzeleseim vannak. Jobb volt mint gyalog mert mem volt zomegkozlekedes. De temetesre mar gyalog mentunk az unneplos miatt.Elekttomos tolto: az irodahazakban normal munkatendben meg parkolo sincs eleg nemhogy tolto az elektromos kocsiknak. Csak mutatoban van par darab. A paneleknel sem latok sehol ahogy mondjuk a marina parton sem ped parezer lakas odakerult suttyomban.
Az elektromos kocsnak az aglomeracio es a csaladi hazas ovezetekben van letjogosultsaga kb 100-200 kmes korben a csaladi haztol. Ehhez a matek: mar videken is 80-100m egy cshaz melle pedig 13m egy ertelmesebb eauto. Es akkor dorotty ebredj az almokbol😀 siman kijon a babavarobol meh a csokbol:)Ja. Es nincs normalis atlagos ceg aki ceges autonak venne eautot a fenti okokbol.
Na de nem offolok. Eljen a diesel forever
-
sakal83
addikt
2020as cikk
"öt budapesti irodaházban és három bevásárlóközpontban, összesen 24 db 22 kW-os AC töltőpont került beüzemelés alá"
8helyszin 24db tolto es hir lett belőle...
Most neztem meg. 2022tol kotelező a lakascelu tarsashazaknal minden parkolora az elokeszites. Nem lascelunal 5bol 1 kell. Meglevo lakasoknal nem kotelezo csak ha a tarsashaz megszavazza.
Hahaha:) ez a magyarorszagi 1% alatti megujulasi ratat nezve olyan gyorsan fog kiepulni. Hogy az eauto is szennyező lesz akkor mar a koztudatban[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Igen, jártam itt-ott.
Budapesten járva alig látok sportcélból bringázót. A legtöbben utcai ruhában, közlekedési eszközként használják. Az öltönyben rollerező sem meglepő látvány. Vidéken nyilván másképp közlekednek az emberek, de itt most a nagyvárosok zsúfoltsága, lég és zajszennyezése a fő probléma. Mármint a ződek szerint.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
Ertem. De nem hiaba hoztad fel hollandiat. Mert mashol sem jellemző. Az hogy latsz par darab bringazo öltönyöst az nem azt jelenti hogy az nem a 0.01%a z oltonyosoknek. Mint fent irtam a peldat 1200bol 2 ember valaszolta hogy talan neha biciklizne a munkahelyre. A vaci uton az irodak darabja tobb ezres letszamuak. Ezert is irom hogy hangos kisebbség. Tovabbra is tartom. Nagyvaros=tomegkozlekedes lehetoleg elektromos fajta ami halk es nem helyben szennyező. De erre soha nem volt politikai akarat es ész sem. A videki megyeszekhelyeken meg szarabb a tomegkozlekedes. Mindenki ket kocsi az egysavos utakon a környező telepulesekről.
A kulcsszo dugodíj es behahtani tilos tabla Ingyenes p+r parkoloval klimas metroval... Csak ugye az egyik oldal azt sem tudja mi a metro a varban nincs a masik meg biciklizik... A ket abnormalitas. 17bol varom Gerit is a bicajaval az V keruletbe januar 12en 7:30kor indulva
-
#16820480
törölt tag
Nem jellemző, mert sok város közlekedése és az utak úgy vannak kialakítva, hogy nem támogatja túlságosan a bringásokat és bringázást. De ez nem törvényszerű, és lehet várost úgy átalakítani is, hogy bringázhatóbb legyen.
Az meg hogy ingyen bringával ennyien hajlandók csak bejárni, vagy mert nagyon messze laknak, vagy mert arra nincs bringaút, forgalomban szerintem nem sokan tekernek szívesen. De lehet csak lusta emberekkel dolgozol, nálunk többen jártak bringával munkába, pedig nekik kellett megvenni is. Hollandia, Dánia, Finnország, Németországban sok hely azért elég bringabarát, és most alakítják éppen át Párizst is úgy, hogy könnyebb legyen a bringás közlekedés. Lehet ezt, csak akarni kell. -
Somatom
veterán
De igen, jellemző. 2020 -ban Németországban 5 millió kerékpárt adtak el, ami 17% -os növekedés 2019 -hez képest. Ennek 38% -a e-bike volt. Sajnos, frissebb adatot nem találtam, pedig az még nagyobb növekedést mutatna. Itthon is hatalmasat kaszáltak a bringakereskedők a pandémián. Még nagyobbat is kaszálhattak volna, ha lenne kerékpár. De, nincs. Egy-másfél éves várólisták vannak. A Budapesten elhelyezett forgalomszámlálók is robbanást mutatnak. Hónapról hónapra dőlnek meg a rekordok.
Egyébként a városi mikromobilitás céleszköze inkább a roller lenne, mert keverhető a tömegközlekedéssel. A baj csak az, hogy ehhez rosszak az utak. Egy 27,5 -ös kerékkel lassítás nélkül át lehet gurulni egy olyan úthibán, amire egy 8-10" -os kerékkel oda kell figyelni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
Ne ferdits. Az a HO es a pandemia miatt volt nemeteknel mert csak igy lehetett kimozdulni a kijarasi tilalom alatt. Csaladi vonatkozas miatt eleg jol ismerem:)
Dinamikus robbanas stb. Ezek szlengek. 300%os novekedes. Magyarul 3x3=9:)
Probalhatsz meggyozni de nem lehet mert napi tapasztalatom van. Az irodahazakban nincsenek tomve a kerekpartarolok
[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
"Magyar Kerékpáros Klub megbízásából készült online reprezentatív felmérésből."
Nincs tobb kerdesem. A nepesseg 71% biciklizik. Te jo ég. A nepesseg 30%a nem is kepes rá ilyen olyan ok miatt... Az 50nmes panelban is van 4 bicikli egy csaladnal:)A metrokon pandemia elott 1.1-1.2m a napi utasszam. Ezen kivil meg van tobb szazezer auto es nem csak metro hanem a tobbi tomegkozlekedesi eszköz is. Lassan mar igy 5millios Bp ha ennyien bicikliznek:)
Hangos kisebbség. Felre ne erts, nyugodtan biciklizzen aki akar de nem kell megoldaskent talalni Bpre csodafegyverkent. Nagyon tevut. Ahogy sokan tamogatjak a zolditest de van klimajuk, ket autojuk, a futes 24Con van stb. Sima alszentseg az esetek többségében.
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
Ha lenne normális tömegközelekedés, azt sokkal hamarabb lenyomnák az emberek torkán, mint a bicikli+roller kombót.
Sokan fizikailag "nem képesek" biciklizni, rollerezni se -
Somatom
veterán
Leírtam az okát. A váci úton nem fogsz nagy bringaforgalommal találkozni, mert a bringaút nem ott megy. De, ha szép időben mondjuk a Margit hídon araszolsz autóval Buda felé, akkor nézd meg, hogy milyen a forgalom jobbra, a bringaúton! Persze, csak óvatosan, mert néha nagyon veszélyes tud lenni a látvány, könnyen elvonja a férfiember figyelmét. Sztem már csak ezért is érdemes bringázni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
"Az a HO es a pandemia miatt volt nemeteknel mert csak igy lehetett kimozdulni a kijarasi tilalom alatt"
Ez hülyeség. Németországban rengetegen jártak bringával dolgozni már a járvány előtt is.
Másrészt meg nem csak úgy lehetett kimozdulni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
sakal83
addikt
Ott a pont. Csak a szoveg megy mindenhol hogy igy ugy fejlesztenek. Az elovarosi vasutak osdiak pontatlanok ritkan jarnak(kiveve esztergomi) pr parkolo sehol. Demszky alatt semmi nem volt most meg naponta csak terveket jelentenek be meg koncepciót:) kapavagas sincs.
Pedig van jo pelda: Bécs -
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #391 üzenetére
Akkor miert vettek akkor ennyivel tobben? Hirtelen ennyivel tobben jartak vele munkaba? amikor nem is kellett bejarni sok helyre?
Tenyleg várom valaszod a vélt okokról.
[ Szerkesztve ]
-
akaido
addikt
Értem, hogy ez a jövő -és már jelen is- de sajna az esélytelenek nyugalmával konstatálom, hogy a 20 éves Jazz-emet képtelen lennék erre leváltani annyira Dr.Ága.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #395 üzenetére
A HO es a pandemia miatt. Plusz le volt tiltva a bundesliga:) igy bicajoztak:)
Plusz Bpen en feltenem a csaladom es magamat is hogy biciklire üljenek. Ez nem falu ahol mehet a bringa/roller/kismotor nyugodtabban.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk már működik a Gmpas-ben a bringás navigáció (nem is értem miért nem reklámozták jobban, csak véletlen kattintva vettem én is észre), de a baj az, hogy rendes bringaút kevés van, sokszor buszsávban, vagy forgalommal osztott sávban kellene menni, ami azért elég veszélyes tud lenni. Pl amíg kertvárosban laktam, onnan kb 16km volt az iroda, ennek több mint felét forgalomban kellett volna megtenni, mert arra semennyi bringaút nincs. Az egyetlen alternatíva az lett volna, ha mellékutcákban megyek, ahol meg a dugót elkerülni próbáló autósok kennek fel az első kerítésre.
-
Shadowbull
addikt
Mondom, kell hozzá infrastruktúra. Itt Münchenben gyakorlatilag bárhonnan bárhová el tudsz jutni bicikliúton. Nálunk az egész család bringázik, a gyerek suliba, az asszony meg én munkába. Illetve mi ketten mostanában itthon dolgozunk. De a járvány előtt bringáztunk télen nyáron.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #397 üzenetére
Inkább ne reklámozzák! Használtam Németországban több helyen is és tök jól működött, valóban bringautakon vitt. Nálunk viszont úgy aktiválta a Google, hogy Budapest nem lett bringás szempontból rendesen feltérképezve. Veszélyes útvonalakat tervez, miközben lenne biztonságos útvonal is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sakal83
addikt
válasz Shadowbull #398 üzenetére
Kerdes. Jarvany elott munkaba biciklivel mentetek? Mi a foglalkozasotok? Hany es milyen hajtasú kocsitok van? Milyen tavolsagra van a munkahely?
Nem vajkalni szeretnek csak tisztanlqtas vegett. En setalva jarok meloba oda vissza. Mar buszra sem szallok de ez nem epp atlagos mer 2.0kmre van a melohely de nyaron esoben/hoban mar mem fog menni setalva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- DIGI internet
- Politika
- BestBuy ruhás topik
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Egérpad topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB