Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
Nekem az a resze tetszik a gondolatmenetnek kulonosen, hogy az LG, Samsung, Bosch, Tesla, BMW, Toyota, VW, Mercedes meg a tokom tudja meg hany ceg vilagszerte mind dollarmilliokat kolt elektromotorok fejlesztesere, hogy csak meg 0.1-1% extra hatasfokot nyerjenek valahogy, valahonnan... Mert egyinkel sincs egy mernok sem, aki megtalalt volna egy professzionalis, 240p youtube videot.
Merthogy amugy biztos tudnak rola a cegek, csak arra a picsanyi kis minimalis mennyisegu, korulbelul 10 Trillio dollarra, amit keresne az, aki eloszor kihoz _barmit_, ami echte orok energia (mindegy mennyire kicsi, csak orok legyen), nem tartanak igenyt a gyartok. Azt mondjak, hogy pfhejj, kell a fasznak, tuntessetek el inkabb azt a videki alkesz csavot, aki "eltuntette az injektort az elektromotorbol", benne volt a TV-ben is.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Noukoum
veterán
Nehezen ejtek útközben egy benzinkutat ha nincs arra kút.
Általában nem azok akarnak villanyautóra váltani akik nem tudnak otthon tölteni. Értelemszerűen nem tudok vele mit kezdeni, mit is tudnék? Majd ha lesz lehetőség akkor nyugodtan lehet autót is villanyosra cserélni. A napelem sem szar mert aki társasházban van az nem tudja felrakni a tetőre.. Az EV elleneseknek meg úgyis mindegy.Foglalt név: Nem fog megfordulni a dolog. Biztosan drágább lesz elektromossal közlekedni mint most, de nem lesz drágább mint hagyományossal.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
Hát ahogy nézem még az SW-nél is 10-10 centivel nagyobb minden irányban (hossz, szélesség, magasság), szóval elég nagy autó ez Illetve a legkisebb EV6 az kb olyan erős, mint Ceed-ből a második legerősebb kiszerelés, szóval azért nem egy kategória ebben sem.
Nem úgy gondoltam azért persze, hogy hirtelen azonos közeli árra fog kijönni, csak sokszor látni azt, hogy valaki megnézi mennyi egy benzines autó alapára, csak ott sokszor tényleg mindent is kispórolnak, kb a kalaptartót is. EV-knél tipikusan azért valamivel magasabb az alapfelszereltség. A sok vezetéssegítő cucc az lassan előírás lesz, és igen, ez is drágít az áron, de ez nem csak elektromosnál, hanem minden autónál. -
#16820480
törölt tag
Hát igen, jó drága sajna... Mondjuk nekem nem kell akkora autó, szóval én inkább a Soul-Kona-Ioniq vonalon nézelődtem, de mondjuk ha kijönne a kis akkus iD3, vagy elvileg majd idén az új Renault 5, az király lenne, de még ezek is 10 felett indulnak újonnan. Használtan pár évesen mondjuk már lehet majd szerintem 6-7 körül kifogni, de persze az is még nagyon sok pénz.
A mostani hiányos időszakban nem nagyon lesz árcsökkenés semminél sajna.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Csak az utasülésben nincs szerintem állítható deréktámasz az alapban...
Igy van, minnél magasabb kategóriáról beszélünk annél kisebbre nyílik az olló egy BEV és egy ICE között - kisautóknál nagyobb, sőt ha már a 300+ lóerős kategórát nézed már könnyen fordul a helyzet. (különösen ha az adókat is behozod a képbe)
Megjegyezném nem sok embert ismerek, aki visszatért BEV után az ICE világba - ha egyszer belekóstoltál, nincs visszaút akár fáj a pénztárcádnak akár nem -
Foglalt név
addikt
A kresz egy elég jó szabálygyűjtemény. Ennél sokkal kacifántosabban kell próbálkozni, hogy hibát vagy lefedetlen részt találj benne. Az esetek többségében, ha úgy érzed baj van a kresszel, az annyit jelent, hogy számodra nem előnyös szabállyal találkoztál.
Konkrétan erre a példára nézzük a legrosszabb esetet: a másik sávból átsoroló szabálytalan volt. Ezzel neked nem kell számolnod. Te ugye úgy indultál el, hogy a keresztesődéstől számolt 5m-en belül nem állsz meg. Ergo a kereszteződés után van 5m + a járműved hossza. A manőver végén te az előre számolt 5m-en belülre kerülsz az ő járművének a hosszával. Ahhoz, hogy ezzel te a kereszteződésben ragadj és blokkold a keresztforgalmat, az kell, hogy valaki mellőled indulva egy nyerges vontatóval leelőzzön a kereszteződésben.
Ehhez vagy egy elég hosszú kereszteződés, vagy nagyon komoly menetdinamikai hátrány a járműved részéről kell hogy rendelkezésre álljon.
Esetleg csak próbálod tisztára mosni magad, magad előtt, amiért te is erősíted az általad kritizált vezetési kultúrát. -
Somatom
veterán
Nagyon jó példa. A Kresz szerint csak akkor hajthatok be egy kereszteződésbe, ha azt biztonsággal el is tudom hagyni. Csakhogy ehhez nekem legalább 18m helyre lenne szükségem a túloldalon. Ha szabályosan szeretnék áthaladni, akkor az általad említett okból a csúcs végéig állhatnék a lámpa előtt, miközben Timbuktuig gyűlne mögöttem a sor. Kíváncsi leszek arra, hogy egy önvezető kamion hogyan fog majd abszolválni egy ilyen szitut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Foglalt név
addikt
Értettem elsőre is. Azt próbáltam vázolni, hogy miért vagy te is része a problémának. Nem bántani akarlak vele, sima játékelmélet, megéri a többség taktikáját alkalmazni. Ha mindenki pofátlan, te is az leszel, különben csak hoppon maradsz.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kresz rossz vagy betarthatatlan. Pusztán minél többen nem tartják be, annál hátrányosabb a betartása egyéni szinten. Ezzel azonban a forgalom minősége romlik.
Nem véletelenül lett kitalálva a rendszer, ha nem áll a dugó a kereszteződésben nagyobb az áteresztés. Persze csak összeségében és nem annak az egynek aki befurakszik. Mivel az egyéni haszonszerzést a közös edényből nálunk történemileg jobban elfogadjuk, issza is mindenki a levét.
Más helyeken, ahol az ilyen beragadásért kapsz egy csekket, nem is állnak ennyien a tilosban. Esetenként pár száz euróért szerintem te is inkább biztosra mennél, mert ugye a lámpafigyelő kamerák ezt a helyzetet is tudják kezelni. -
Foglalt név
addikt
Igazad van, de szerintem itt a szabály éppen a közlekedőt próbálja segíteni azzal, hogy rugalmasabban fogalmaz.
Az említett 5 méter, az több, mint öt méter. Ide ugye nem kell centi, ha biztonságosan vezetsz, akkor inkább többet hagysz, mint kevesebbet. Ha bizonytalan vagy, hogy megvan-e akkor úgy veszed nincs.
A kereszteződésnél pont az "előreláthatólag", ami inkább a dinamika felé terel, leveszi rólad a felellőséget, ha valami váratlan történik, pl. hirtelen megtorpan előtted a sor, mert 10 autóval előrébb valaki bevág.
Osztom a meglátást, hogy a felfestések sok esetben segíthetnek és nyújthatnak támpontot (a példában szereplő kereszteződés jelölésének lehetősége szintén része a kresznek). Van amikor azonban erre nem tudsz hagyatkozni, pl. hó fedi, vagy annyira kritikán aluli a fenntartás, hogy aszfalt sincs sok, nemhogy sárga csíkozás -
opr
veterán
Csinalt mar ebbol barmelyik gyarto normalisat egyaltalan?
Nem nagyon lattam meg videon se olyat, amelyik minden esetben, rendesen felismeri es parhuzamos parkolasnal nem hagy minimum egy egeszseges 20-30 "biztonsagi" centit a padkatol..."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Uzi74
senior tag
Az EV6 tesztkörömön az adaptív tempómat, sávtartás jól működött - a kormányon sok mikrokorrekció volt viszont, az nem tetszett, egy mercedes vagy jaguar finomabban csinálja, de kisebbet-lassabban teker. Az adaptív tempomat az jobb volt mint egy jaguar-ban (az szvsz túl későn reagál), hasonló mint egy mercedes-ben. Nekem furcsa, hogy bal oldalra tették az asszisztensrendszerek gombjait. (továbbra is a mercedes tempomat karja a kedvencem, az el van találva)
A táblafelismerés is ment, igaz mikor már elhaladtál mellette - a tempómapnal illett volna korábban átadni a sebességet - a tábla után még gyorsabb leszel egy darabig.
Az adaptív fényszóró lehetne jobb fényerejű is és néha nem veszi vissza időben, egy bmw vagy mercedes laser light-ILS érezhetően fényesebb és jobb -
gyuszos
tag
Volt nálam egy pár napig, bő ezer km-t mentem vele.
Ha valaki idegenkedik az ilyen kormányzós cuccoktól, hát én igen, 30 év vezettéssel a hátam mögött, de azt kell mondjam, az EV6 meggyőző volt.
Ahol megvan a két csík az út szélén ott nagyon tudja a dolgát, talán kicsit sűrűn kéri a jelenlét igazolást a kormányon.
A távolságtartós tempomat, a sávváltás mind jó volt, és részemről plusz pont, hogy minden segéd gombnyomással kikapcsolható, menüben turkálás nélkül.
Az egypedálos vezetés meg egyszerűen pazar.
A konkurenciához képest ár-értékben nagyon jó autó, kár hogy piszokul megy fel az ára de cserébe legalább nem is kapható belátható időn belül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Elektromos cigaretta 🔞
- Formula-1
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gumi és felni topik
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)