Új hozzászólás Aktív témák
-
Jópofa, de ezek az árak nagyon elszálltak... elfogadnék egy ilyet második kocsinak a benzines mellé, de ennyiért kizárt.
-
-
Szívás az hogy ahelyett hogy elmenjek a város másik felébe hetente tankolni, ahelyett heti kétszer rádugjam a garázsban az autót töltőre?
Miért kell ilyen demagóg mondatokat leírni? Az emberek nagy része nem a város másik felén tankolja az autóját, hanem útközben útbaejt egy kutat, minimális kitérővel. A másik meg az, hogy nem mindenki tudja a saját garázsában tölteni a villanyautót... érdekes módon, ha valaki panaszkodik a töltésre, mindig az az érv, hogy csak este bedugod a garázsodban... ja, kösz, és akinek nincs, az hova dugja? Ez az "érvelés" csak tovább hergeli a villanyautó-elleneseket...
-
Igen, de valamiért mégis mindig ezek az érvek jönnek-mennek ezekben a vég nélküli vitákban...
Egyébként tetszik ez a KIA, épp most számolgatom, hogy ha az öregedő Ceedünket cserélném, akkor mire és hogy érné meg. Egy plug-in hibriddel még csak-csak kijön a matek, de pl az EV6 felára túl sok (még), hiába tudnám otthon tölteni. Pedig a nagyobb akksival már egész jól lefedné az igényeinket.
-
válasz #16820480 #260 üzenetére
Ceed SW, az lemaradt (bár valszeg az Optimával korrektebb lenne az összehasonlítás). A felszereltség érdekes, de a Ceedet felextrázva is még mindig elég nagynak tűnik a diffi... a PHEV-hez képest már kevésbé. És mondjuk én a nagy kijelzőt, meg a vezetéssegédek egy részét simán elengedném, nem kell (és ugye a Ceed-nél ha jól válogatom a csomagokat, akkor azon is lehet spórolni valamennyit). Mondjuk most nézem, hogy az EV6 16M-os alap csomagban még nincs állítható deréktámasz a vezetőülésben...
-
válasz #16820480 #262 üzenetére
Hm, a listaárakat nézve, a fullos Ceed SW megáll 10 alatt... e-Niro a nagyobb akksival kb 14-ről indul, viszont az meg kisebb méret és csomagtér... háát, azt hiszem kap még pár évet a Ceed, majd ha betölti a hetedik évét akkor újra ránézek a témára. Bár tartok tőle, hogy nem nagyon lesz itt 1-2 éven belül árcsökkenés...
-
-
válasz Shadowbull #361 üzenetére
Létezik most olyan európai város, ahonnan konkrétan ki vannak tiltva a (modern) belső égésű motoros autók, és csak villanyautóval lehet behajtani? Mármint ez létező probléma, hogy valaki rá van kényszerítve jelenleg a villanyautóra, miközben nagy távolságokat utazna?
-
-
válasz Foglalt név #471 üzenetére
"előreláthatólag"... ez egy betartathatatlan szabály...
A kedvencem, amikor kétsávos út, dugó, én próbálok szabálykövető lenni, megállok a zöldnél és amikor látom, hogy lesz elég hely, akkor elindulok, közben a kedves autóstárs a mellettem lévő sávból a kereszteződés közepén bevág elém (mert a saját sávjában már nem férne be).
Aztán én meg szépen beragadok a kereszteződés közepén, és persze rám nyomják a dudát.
Őszintén, ilyen vezetési kultúra mellett nem csodálkozom, hogy a legtöbb autós foggal-körömmel védi a "megszerzett helyét" és nyomul a másik seggébe... -
válasz Foglalt név #476 üzenetére
Értem én, de ez elméletben azt jelentené, hogy addig nem hajthat be a következő autó a kereszteződésbe, amíg nincs meg legalább a 10 méter szabad hely a túlvégen. Ezt teljesen életszerűtlen betartani, főleg itthon, Pesten.
Nyilván a példámban arra számítok, hogy lassan haladó sor esetén van majdnem egy autónyi hely a kereszteződés után... amire átérek a kereszteződésen, addig a sor is halad, a helyem is nő és mire a lámpa válthat, addigra átérek és nem fogok belógni, sőt, mögöttem is marad némi hely. Ha már elindultam és közben valaki bejön elém, ÉS a sor is megáll tökig (amit nem tudok előre), akkor bennragadok.
A menetdinamikai hátrány nem tudom hogy jön ide, simán lehet, hogy én álló helyzetből, nem padlógázzal indulok, ő meg addigra már elhaladt mellettem.
Arról nem is beszélve, amikor folyamatosan haladó sor hirtelen állóra fékez, és egy hosszabb kereszteződés közepén azt látod, hogy hirtelen megállnak előtted és se előre, se hátra. Vagy amikor a kanyarodók folyamatosan (szabálytalanul) kitöltik a kereszteződést, és ha nem indulsz el a zöldnél úgy, nem 5 méter, de 5 centi sincs a túloldalon, akkor a estig állhatnál a zöldnél... (kb mint amit Somatom is írt...).
Egyébként érdekes, hogy mondjuk az önvezető autó mit csinálna az adott helyzetekben, bár igazából mindegy, mert ilyenkor a humán sofőrök is össze-vissza szerencsétlenkednek...
-
válasz Foglalt név #486 üzenetére
Igen, alapvetően egyetértek... de ez a szabály akkor sem egzakt, mert az 'előreláthatólag' nem egy jól meghatározott dolog.
Ha már KRESZ... az említett 5m és a többi távolsággal specifikált parkolási szabály szerintem agyrém... most azt várja el a jogalkotó, hogy vigyem magammal a centit, és méricskéljek?
Jobb helyeken ezt megoldják úgy, hogy pl városon belül felfestik színekkel a járdaszegélyt. Ahol piros, ott nem állhatsz meg / parkolhatsz. Szépen lehet így jelölni az ingyenes és a fizetős helyeket is, tök egyértelmű minden. Itthon meg totál káosz van, mindenki össze-vissza parkol, egy csomó kereszteződés totál beláthatatlan emiatt. És nem is nagyon foglalkoznak ezzel a közteresek.
-
Egyébként az EV6-ban mennyire jól működnek ezek a vezetéssegítő cuccok?
Én pl elvagyok nélkülük és nem is szívesen fizetek ezekért... de ha már benne van... a feleségem valszeg kihasználná, ha pl a kocsi beparkol magától. -
Nekem valami szervízút szerűségnek tűnik, ahonnan kihajt, valszeg azért is áll olyan nyugisan keresztbe a kék autó...
Ez itthon is eléggé bevett manőver, kétsávos utakon is, ha áll a sor... egy tapasztaltabb söfőr még ennyit se vár, mint a videóban Tesla... talán annyi a "pofátlankodás", hogy már pont indulni készül a sor... -
Kösz (és a többieknek is) a tapasztalatokat, jó látni, hogy haladnak ezzel is... szimpi a Kia, a Ceedemben két dolog zavar: pályatempónál már sok a szélzaj, illetve az ülés hosszú távon nem olyan kényelmes (valszeg elkényeztettek az amcsi piacos tespedős autók). Kíváncsi lennék, hogy az újabb, nagyobb Kiák milyenek ilyen téren.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi haladó szinten
- Gyúrósok ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint