Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #1465 üzenetére
Köszi. Átrágom magam ezen! Az a baj, hogy nem látom értelmét egy drága töltőnek! Egy bosh s3 70AH vagy bosh s4 74Ah-s aksit kapok 20-25e ft-ért! Ennyiért inkább egy aksi + egy "gagyi" töltő, és arra már a "gagyi" töltővel rátöltögetek/vigyázok, nem hagyom lemerülni.
Avagy rosszul gondolom? Sajna nagyon nem értek a témához! -
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1479 üzenetére
Igen,90Ah akksihoz használtam mxs 5.0 -át. Megteszi karbantartónak ez a kicsi töltö ekkora akksihoz. A baj akkor lenne,ha 11V alá menne az akku feszültsége,mert onnan nem biztos,hogy már vissza tudná hozni az 5A. Ezért is cseréltem 10-esre. Arra lehet számítani,ha beüt a ménkü
Igen,fotókat akarunk
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
gulyi61
újonc
válasz K Norbi #1500 üzenetére
Igen ez így volt.Este 5 kor feltettem és másnap este ötig volt fent.Melegedett de az utolsó fázisokban már csak kéz meleg volt.
És nem merítettem le soha az akksikat 11.5 alá!
Voltmérővel kontrolláltam....persze generátor nélkül.(és van 80Ah Exide GÉL ami csak a generátor töltött.)
Ha ment a motor akkor elég sokat visszatöltött.GÉLt csak külön töltöttem és egy nap elég volt!
Este ha nem volt optimális az akksikban a feszkó akkor villogott a fényszóró,és az kellemetlen volt. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #1518 üzenetére
Kicsit utánaolvasgattam!
Tehát ha sokat van merült állapotban az aksi, akkor szulfátosodik! Egy cikkben írták, hogy ezt meg is lehet előzni valamivel (nyilván ez járó motornál működik, valami impulzusokkal pumpál), illetve van ilyen berendezés, amivel ezt meg lehet szüntetni!? Akkuárus csinálhat ilyet? (neki nem ez az érdekes )
Nem tudom, hogy az aksim mennyire merült le, de töltés (házi töltővel 1 óra, hogy induljon) beindítás 30perc járatás óta (ami szilveszterkor volt) nem indítottam! Félő, hogy az ez előtti 2 hétben nem volt benne szufla!Az 5.0 egy lemerült elszulfátosodott akkut is meg tud menteni? Mert csodák azért vannak, vagyis remélem!
[ Szerkesztve ]
-
lacam
aktív tag
válasz K Norbi #1540 üzenetére
Román multiméterem van, de eddíg nem volt vele gond!
Mindenképp rámérek majd multiméterrel (ámbár sosem volt gondom a szivargyújtós változattal)
Ez a károsodás visszafordíthatatlan? (vagy megmenthető még tudomisén X óra folyamatos töltőn hagyásssal?)
Ha jólemléxem Varta (de most nem mertnék rá mérget venni) 45Ah -s.
Azon csodálkozom, hogy 24 óra alatt képes ekkorát meríteni egy szofita (najó, a riasztó is aktív volt) -
Dzsidzsi32
tag
válasz K Norbi #1560 üzenetére
En is erre gondoltam. Es az elso toltesnel adjak neki recond-ot? Nem melykisult aksi,mert napi hasznalatban van. Csak a fene se tudja meddig ment rosz toltessel. Osszel jott elo a nyug vele. Akkor azonnal kerestuk a hibat,es rogton fel lett ujjitva a generator,mert az volt a rosz. A toltes mar faja. De pusztan a generator nemtudta rendberakni a dolgokat.
-
gulyi61
újonc
válasz K Norbi #1569 üzenetére
Kellemes.
Nekem a 35 kábel melegedett...50mm2 cseréltem.
És ezt nézd meg,ezt az zsebtelepet ..ez az akksik Rolls Royce-a! Már [link]csak az ára miatt is..gondolom!
Velencei tón láttam egy csónakot,kb. 3000Ft csónak lehetett és ebből az akksikból volt kettő és ugyan ez a típusú motor....ki volt ez, nem tudom.Halőr...??? -
Jimmy66
senior tag
válasz K Norbi #1607 üzenetére
A könyvben annyit írnak, hogy töltésre vigyem szakszervízbe...
A szervízben azt javasolták, hogy vegyem le a negatívot és úgy töltsem a start-stop miatt, (valami patkót vagy hurkot emlegettek a negatívnál, ezért kell lekötni) de jó lenne, ha leszerelés nélkül is tölthetném. És azt is mondták, hogy bikázni nem szabad...
Elég összevisszaság van a fejemben.
-
Jimmy66
senior tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz K Norbi #1626 üzenetére
Mit nem értesz az ábrán? Tölteni csak levett saruval szabad, ezt nem kell értened, az ábrán a bikázás módja van, ami minden autónál ilyen, mert a lemerült akksinak nagy az áramfelvétele, amikor zárod az áramkört, szikrázik. Hogy ne az akksi sarun szikrázzon ,ezért a negatívot valahová testpontra kell kötni, de nem az akksira. Az újabb vw-ben elég rövid a testkábel az akksitól a testpontra(kb 30cm a kábel), szóval nem kell messzire kötni az akksitól. Ha a negatívra tennéd az akksinál, extrém esetben kockáztatod az akksi felrobbanását...
[ Szerkesztve ]
-
Dzsidzsi32
tag
-
Jimmy66
senior tag
válasz K Norbi #1632 üzenetére
Közben megjöttek a válaszok...
Ez volt a kérdésem:
Egy 2011-es évjáratú VW Passat tulajdonosa vagyok. A gépjármű DSG, Start-Stop rendszerű, 68Ah-ás Varta (gyári) AGM akkumulátorral van szerelve. A kérdésem az lenne, hogy az akkumulátor töltésekor a negatív sarut le kell venni, vagy simán a két pólusra (vagy esetleg a testpontra) téve tölthetem az akksit. A töltőm CTEK MXS 5.0.
Forex válasz:
"Ha ez a töltő automata, akkor nem kell az akkumulátort lecsatlakoztatni a gépjármű elektromos rendszeréről, nem kell levenni a sarút."
Porsche Inter Auto válasz:
"Mind két saru fennhagyása mellett a két sarura, fellehet csatlakoztatni, nyilván a polaritás figyelembe vételével.
A megadott töltő , elméletileg tudja az AGM-akkumulátor töltését." -
Dzsidzsi32
tag
válasz K Norbi #1726 üzenetére
Ha kovetem az eszmefuttatasodat,akkor valszeg ezert nem mukodik nallunk az exide premium. Es ezert birhatta oly sokaig a sima kek varta nallam. Pedig a kek 7 evig birta,es a kocsin kivul mas sose toltotte. Peddig azt az aksit,mint korabban irtam ,bizony nagyon nyuztam. Viszont ha meg a hivatalosan nem agm premium aksik is magasabb toltest igenyelnek,akkor viszont tok felesleges ilyet venni. Lehet akkor nekem is vissza kell terjek a 100Ah-s kek vartahoz azt csokolom. Vagy minden honapban egy hetig folyamatosan toltom ezt a nagy ctek-kel Nem bantam meg ,hogy megvettem ezt a ket toltot,mert jo ha van. De sajnos nemtud ez sem mit kezdeni az aksimmal. Megvarom amig kinyiffan es csere.
-
Dzsidzsi32
tag
válasz K Norbi #1728 üzenetére
De akkor a f@szert nem tajekoztatnak errol minket?! Es akkor nem veszem meg a draga premium aksit. Az agm aksiknal se hivjak fel a figyelmet ,hogy "haho ennek bizony magasabb toltofesz kell am". Azert kiborito. Van egy fiatal aksim,ami nemtudja ellatni a feladatat,mert nemtoltodik fel rendesen. Es ez nem a generator,es nem is az aksi hibalya. Hanem a hianyos tajekoztatase. Kar ,hogy ehez 3 draga aksinak kell tonkremennie,hogy kideruljon
Ja,es a heten tobb mint 800 kmt mentem a kocsival. Ennyi toltes sem eleg?! Es ebbe 800kmbe csak 6 inditas volt. Az allofutest mar nem is merem hasznalni.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz K Norbi #1726 üzenetére
Hát nagyon nehéz tesztelni, vagy inkább írhatnám hosszú idő. Az egyik a CCA mérése. Mindenki csak saccolja. Miért írhatom ezt?
Senki nem rakja be a hűtőbe egy napra -18°C-ra, és utána szinte lehetetlen megterhelni pl. 720A-rel, mert ugye ez van ráírva. Nem elég, hogy leadja, de még ki kell tartania szabványtól függően egy ideig. A németek ezt megcsinálták, és kb. 10-ből egy tudta a ráírt értéket( bocsi mindenre nem emlékszem).
Szóval CCA-t mindenki csak saccolja, főleg az akksi műhelyek. Miért szeretik ezt a paramétert mérni?
Egyszerű, 20-30mp alatt elvégezhető, és a tulaj kezébe adható a papír.
A kapacitás mérése talán megközelíti a valóságot, de itt nagy a szórás.
Szabvány szerint, vagy ahogy a gyártók mérik az a következő. A kapacitás huszadával 20 órán át kisütik 10,5V-ig. Itt a 20H nem tetszik, és nem igazán életszerű. Pl. 70Ah akksit 3,5A-rel sütögetünk. Nem életszerű, de mégis ez ad megfelelő értéket. A nagyon fiatal akksi duván 110%-ot mutat. A gyártók tudatosan így specifikálják a terméküket.
Visszatérve a lenullázott 4V-os akksira. Az, mint írtam a katagóriájának megfelelő CCA-t mértem(saccoltam ). Azt hinné az ember minden szép, és jó, de nem. A kapacitása olyan 60-70% közti.
Így azt mondanám ennek fényében, hogy a CCA mérése a szakműhelybe csak parasztvakítás. Ezért nem ajánlottam ezt a szolgáltatást.
A kapacitás mérés pedig kivitelzhetetlen a hosszú idő miatt. Gondolj bele, bejön a műhelybe egy újgazdag, és azt mondod neki, hogy itt kell hagynia az autót/akksit egy hétre. Leszedi a fejed. Ez tuti. Esteleg egy hét után mondod neki, hogy semmi baja. Szintén ua az a reakció, vagy "semmi baja akkor semmivel nem tartozom".
Húúú ez már off topic. Bocsi. -
Kiskokó
veterán
válasz K Norbi #1726 üzenetére
Hello
Hát igen, ezt kb úgy látom mint le... próbálgattam töltögettem, kint hagytam a kocsi éjszaka stb stb és sajnos arra kellet jutnom hogy valószínűleg nincs baja az akkunak csak nem bír feltöltődni városi használat mellet.
Nekem is az A6 megzabálhat annyi áramot hogy csak na. Sőt nekem ajánlottak AGM akkut is hogy nyugodtan tegyem bele.
Ezen a télen szerintem már marad ez az Exide, ha jön a jobb idő akkor berakom a régit az Exide meg megy vissza garanciába aztán lesz ami lesz.Beszéltem énis több akku forgalmazó céggel nekem is ezt mondták csak hogy nincs jól töltve meg, hogy tölteni kell az akkut nem elég a kocsi neki.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
csabyka666
addikt
válasz K Norbi #1774 üzenetére
Ezt a típust ismerem, ilyennel próbálták életre kelteni azokat az akksikat, amiket nekem az IMAX-szal sikerült is.
Ebben is van árambeállítás?Most látom, van ebben is.[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #1815 üzenetére
Én azért megnézném hogy hozza vissza pl az én akkumat ami dagad a szulfáttól Hát nem is tudom kicsit reklám szaga van azért ennek a cikknek
60.000Ft egy ilyen szulfátlanító..
Rossebnek sem kéne ennyi pénzért.
Ez az én véleményen:
Nem hiszek az ilyen kütyükbe. "Előbb utóbb elöregszik minden akkumulátor"Szétbontottuk a régi Varta akksimat a sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólomlemezeket.
Tehetik aztán rá fele a szulfátlanítót!
Még ha vissza is hozzák a halálból! OK sikerült! Meddig tart a csoda? újabb 4-5 évig? Kizárt...
Az új akksi az új!!Ezért szarok a mai akkuk öntött rács 2-2,5 milliméteres vastagsága helyett ma már 0,7-0,8 milliméteres hengerelt rácsokat készítenek, ami jelentős anyagmegtakarítás.
Én továbbra is ebbe hiszek!
Új akkumulátor! Mellé egy jó töltő! Karbantartani ha kéri ráengedni, ha a feszültség 12,50V - 12,40V között van.
Na ebbe hiszek! Így hosszú lesz az akkumulátor élettartama. Remélhetőleg[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #1854 üzenetére
Autóalkatrész nagyker, hozzám és egy kollégámhoz tartozik a garanciás akkuk vizsgálata. Ctekből ami van kettő az teszi a dolgát. De pl. a nagyon az első lépcső nagyon ritkán csinál pár pillanatnál hosszabb ideig valamit is, a 8-as lépcsőt pedig még nem láttuk elindulni, bár 24 óránál tovább nem igazán volt működtetve. Van még egy 12/24V 25A/12,5A-es töltőnk is, de azt egy targonca szinten tartásához használjuk egyelőre. A Forexes is jó, de mint írtam a halálból az sem hoz vissza akkukat. Persze van még pár nem automata töltőnk is, ABSAAR, stb... A Forexnél kikapcsolható a feszültség korlát, amikor hamar felugrik a feszültség. Ilyenkor a max feszültség van kint, ha jól rémlik, akkor 20V körül, de mérhető áram nem nagyon folyik. Aztán van, hogy megindul, de nem sok akkut sikerült így megjavítani.
T.adee:
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
Elég sok régi autó jár még az utakon, főleg errefelé az Alföld keleti végében. Ha stabilan meg van a 13,6V ilyen autóknál már meg kell elégednem vele. Ha elküldöm, hogy nem jó a töltése, a szerelő visszaküldi, hogy ennek ilyen...nincs értelme.
Ami nagyon rossz tendencia az az akku lefogató hiánya, olyan 70-80% a problémás autóknál, pedig több szempontból is káros. Nagyon sokszor apró piti hibák vannak, nem durvák, kicsit kisebb a töltés, kicsit nagyobb az önindító áramfelvétele (van 2 DC lakatfogónk), kicsit nagyobb 0-0,1A-nél az állófogyasztás, főként városban használják, ritkán használják, horgászautó amiben napközben szól a rádió, túl sűrű olajat használnak és tél van, nincs rendes kompresszió és tovább kell indítózni, vezetékek/saruk átmeneti ellenállása nagyobb a normálisnál, laza saruk (mer könnyebb levenni, jó van az úgy) stb. Ezek közül 2-3 együtt már üzemképtelenné teheti az akkut szép lassan.
Persze van, amikor nincs töltés egyáltalán, rossz az önindító, nem találják a garpapírt, nehezen indul a motor jó akkuval is, mert ki van keze lába és mégis tegyünk már valamit, mert ez így nem járja, most vettük az akkut és már rossz... Jelzem ingyen mérjük a garanciális ügyfelek járműveinek elektromos rendszerét, ha apróbb hiba van, meg is csináljuk.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #1871 üzenetére
Hát, nem egészen. Mindenféle autóalkatrész, köztük akkuk is. Most éppen 2 fajtát tartunk készleten, és szoktunk még pár prémiumot rendelni. Inkább a normál mezítlábasra van igény és pénztárca, de nem rossz az ár/érték aránya és rendben van a garanciális ügyintézés is. De régebben megfordult már nálunk több gyártó terméke is. Hiba bármelyiknél előfordulhat, de ritkán. Bár volt már olyan gyártó, akit le kellett cserélnünk. Ha egy gyári hiba nem jön ki a beüzemelés után nagyon rövid idő alatt, hanem mondjuk 1,5 év múlva kezdi haldokolni, az szinte biztos, hogy nem gyári hiba.
Én azt mondanám, hogy ne olyan helyen vegyél, ahol papírszalvétát és pezsgőt is árulnak. Hanem olyan helyen, ahol tudnak tanácsot adni, mérni, szerelni és adnak mondjuk csereakkut a bevizsgálás idejére, mint mi, hogy addig se álljon az autó. Az sem árt, ha a gyártó elnézőbb a hibákkal szemben és nem dob vissza (ugyan túlnyomórészt jogosan) majd minden hibás, garanciás akkut azzal, hogy nem megfelelő üzemeltetés miatt nem érvényes a jótállás. Hosszú távon talán neki is jobban megéri, ha elnézőbb, persze nem minden áron.Üdv Inhouse
-
wrox
senior tag
válasz K Norbi #1881 üzenetére
Ok.
Csak valami miatt az ragadt meg bennem, hogy ezeket ki kell csavargatni a keletkező gőz miatt, jobbnak láttam megkérdezni.
Egyébként tapasztalat a töltőről.
Itt is felnyomta hamar 14.4V, illetve telinek jelezte, a többiek által leírt módon, Úgy hagytam, 15 perc múlva ránéztem, visszaesett a töltöttségjelző, és 12.1 V ot ír ki a töltő és tölti az aksit. -
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #1878 üzenetére
Ezeket én is tudom, csak épp arra próbáltam rámutatni, hogy miért is jó az állítólag korszerűbb szabályzás, ha mégis sok a panasz, túl hamar kinyírja az akkut?
Kinek van ebből haszna?
Miért kell 13,8 V fölé emelni a feszültséget, ha valójában nincs is előnye? Tapasztalataim szerint ugyanis télen is tökéletesen elegendő a 13,8 V. A jó akku így is végzi a dolgát, télen is, nyáron is, hol a probléma?
Nem véletlenül fűztem bele az orosz töltő 13,8 V végfeszültségét. Ott is vannak hidegek, az oroszoknak nagyobb tapasztalatuk van ebben, mégis megfelel?
Ennyi célja volt a hozzászólásomnak, hogy aki akar gondolkodjon el ezen! Többi része őszintén szólva nem nagyon érdekel, mert nem tudtatok még olyat írni, amivel ne lennék tisztában, egyébként is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Mobilinternet
- Mesterséges intelligencia topik
- Építő/felújító topik
- Amazon Prime Video
- Amazon
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- HP EliteBook 860 G10 (A13YRE8) - ÚJ - 16" üzleti notebook - i7-1365U, 16GB, 512SSD, W11 pro
- HP 14-em0001ne - ÚJ - 14" FullHD IPS notebook - Ryzen 3-7320U, 8GB
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2021 2022 M1 M2 Chip 11 és 12,9 128-2000GB DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ
- Új! Lenovo IdeaPad Slim 5 Prémuim Laptop 16" -AMD Ryzen 5 7530U 8/512 AMD Radeon Graphics 2GB ! FHD+
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest