Új hozzászólás Aktív témák
-
wrox
senior tag
Sziasztok!
Kicsit tanácstalan vagyok (mint a kisközség )
A sztori a következő.
Vettem egy 80 Ah, Zapp munka aksit tavaly decemberben (elektromos csónakmotorhoz). Mikor megvettem akkor szépen világított rajta a zöld visszajelző. Karácsony, illetve egyéb okok miatt nem tudtam használni, ezért félretettem. Nagyon nem foglalkoztam vele, mert valahol olvastam, hogy ezek az aksik kb 80% os töltöttséggel kerülnek eladásra Ezzel egy időben vettem a boltban egy Auto XS töltőt (gondolom Aldiban megvették, most meg dupla áron árulják. )
Ma nézem, nagyon halovány a visszajelző, gondoltam rátöltök.
Ráteszem a töltőt, 12. valamennyi V-ot mutat, 2 kocka töltöttség (5 kocka max), elkezdi tölteni az Autós módban. kb 2-3 óra feltöltötte, 14.4 Vot mitat, viszont a töltő elég rendesen felmelegedett. Nyomtam a Mode gombot, hogy mik vannak, és mikor ahhoz a részhez értem, hogy csak a kapocsfeszültséget mutassa, akkor elkezdett leesni a feszültség 13 V.-ig kb. A töltöttség pedig vissza eset 2 kockára. Párszor így átnyomogatva a Mode gombal, visszatértem az Auto módhoz, hagytam, látszólag töltötte, viszont visszaesett a töltöttség 1 kockára, fesz. 13.1. Ezt nem tudom, hogy a kapocsfesz, vagy amivel tölti? Most megint 2 órája rajta van, én érzése szerint most megy rendesen a töltés, 3 kocka, 13.6 V. A töltő csak langyos. Most mi a sz*r? A töltő, akksi? Vagy csak én nem rétek hozzá? -
wrox
senior tag
ok.
5 óra alatt fekete lett mind az 5 kocka. A kockák kerete villog (elvileg akkor villog, ha tölt), viszont közben ki vagyon rajta írva, hogy Cha (ezt meg akkor írja, ha fel van töltve).
Töltőt levettem, multiméterrel rámértem, 13,8 V volt, folyamatosan csökkent 2-3 mp ként 1 tizedet. Holnapután rámérek, akkor milyen feszültségértéket kellene látnom, ha tele van az aksi? 12,7? Vagy 13V?[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
válasz crissprivat #1528 üzenetére
12,96V - másfél nappal a töltés után
Igaz, egy noname, legolcsóbb multimeter, de akkor kb. jónak tekinthető az akkumulátor, ha jól értem. -
wrox
senior tag
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem.
1. 11.98 V ot mértem az autóm akkumulátoránál. Nehezen indít. Nem megy feljebb, ha használom az autót, akkor sem. Helyre lehet ezt hozni, mondjuk egy Aldis Auto Xs töltővel, vagy inkább egy Ctek MXS 5-öt vegyek hozzá?
2. Töltöttem ma 8 órán keresztül az Aldis töltővel a munkaakksimat, 13.4 Vig ment fel, 5 ből 3 rublika befeketedett. Viszont levettem a töltőt, mert nem akartam bent hagyni a munkahelyemen kontrollálatlanul, nehogy valami gebasz legyen. Gondoltam holnap reggel visszateszem, hagy töltse tovább. Ártok az akksinak, ha így teszek?[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
válasz crissprivat #1669 üzenetére
Minimum 2-3 éves (2 éve van nálam az autó), jelöletlen, mérete alapján kb. 74 Ah-ás, szerintem gyári akku.
[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
válasz Dzsidzsi32 #1680 üzenetére
Exide Premium.
2 éves korában 2 -3 hetet állt az autó, fullra lemerült, 12.3-nál jobban nem tudom feltölteni. Akkucsere lett a vége. Soha többet Exide. Inkább Varta. azzal semmi gond nincs. Bár szerintem beszerzek egy MXS-t, és még azzal rápróbálok.[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
válasz Thomech08 #1712 üzenetére
Én is veszek. Alig vártam már, hogy legyen a Lidlben.
Akartam venni a neten, de csak 10 000-ért találtam. Sokan bevásárolnak, és utána meg nyomják dupla áron.
A jelenlegi töltőmet is így vettem, 3000 Ft az ALDiban, én meg 6 ért vettem meg egy akkumulátor boltban. Bár most az Aldis töltő is van az Aldiban, 4999 Ft. Auto XS a neve.[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
válasz K Norbi #1881 üzenetére
Ok.
Csak valami miatt az ragadt meg bennem, hogy ezeket ki kell csavargatni a keletkező gőz miatt, jobbnak láttam megkérdezni.
Egyébként tapasztalat a töltőről.
Itt is felnyomta hamar 14.4V, illetve telinek jelezte, a többiek által leírt módon, Úgy hagytam, 15 perc múlva ránéztem, visszaesett a töltöttségjelző, és 12.1 V ot ír ki a töltő és tölti az aksit. -
wrox
senior tag
Sziasztok!
Itt a tél, megint előjött az akkuproblémám.
Tavaly januárban vettem egy Bosch S5 77Ah akkut, de most 1 hét állás után nem indult az autó.
(ez már garis ügyintézésre ad okot szerintetek?)
Szóval gyorsan vettem a Lidl ben egy most árult indítási segédletre is képes töltőt, de nem indult vele. (mondjuk csodálkoztam volna, 1.9 PdTdi), de egy próbát megért, max visszaviszem.
Arra jutottam, hogy veszek egy Ctek-et. Mivel munkaakkut is kell töltenem néha (80Ah, eddig Aldis és Lidl 3.8A-es töltővel töltöttem, de elég lassúcska így), ezért úgy gondoltam, hogy a 10 Amperes verziót venném. Kérdésem, hogy abból is van újabb típus, mint az 5 Amperesnél?[ Szerkesztve ]
-
wrox
senior tag
válasz DamnedOne #4528 üzenetére
Hááááát, nekem most cseréltek gariba egy 77Ah-s Bosch S5-öt. 11 hónapos volt.
Ugyanez volt a gondja. Látszólag feltöltve, aztán hip hopp 12.4 Volt.
Azt mondták a boltban, hogy határeseten van, 680A-t tudott indítóban (770 amit újkorában tudna), de bevizsgálták és mondták hogy csere. Adtak helyette egy Varta Silver Dynamicot (nem volt Bosch, de nem is kellett volna, mert kb. aki látta az autóban, mindenki csak a fejét csóválta, hogy nem ilyet kellett volna venni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!