Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Egyelőre az várható, hogy egy-egy ilyen 800 lakásos telepen (20 lph, 10 em, 4 lakás) néhány éven belül lesz 5-10 töltőhely, ami képes lesz kiszolgálni 8-20 autót. Ez is legfeljebb 2,5%, ami még mindig sokkal jobb, mint a most elérhető 0%. És egy bp.-i lakótelepen azért 2,5% megengedheti magának a villanyautót.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
milyen pedelec? Én is akarok venni...
amúgy a diesel batároddal hogy lehet városba zöldebb? és a dieselnek mennyire jó ismerős diesele fél évet bírt mert csak pesten használta (katalizátor kezdet "köhögni"), mi a diesellel messzebbre megyünk rendszeresen nincs gondja.
#517Kopi31415 akinek való az elektromos értsd otthon tud tölteni. Annak minden reggel tele lehet az akku és nem kell tankolni se járni
#543batai15
sokkal jobb vároban az elektromos pont az indulás miatt... míg te csúsztatod a kuplungot egy jobbkezes vagy elsőbbség adás táblánál és váltasz addig én nyomok neki egyet és 50-nel megyek kikanyarodtam... így fel akkor helyre be tudok menni mint kézi vagy automata váltóval (nem sport módban)
#546batai15
ha jól tudom autópályán a maximális sebességhatár van megadva... és van egy minimum is... ettől kezdve irreleváns, hogy ki mennyivel megy a kettő között... biztos vagyok benne, hogy a dieselemmel (de tegnap az elektromossal is az m3-on) több belső égésűt hagytam le mint elektromosat (1 mert több van 2 mert úgy vezetek ahogy nekem jólesik... )
#548bambano
nem olyan retenetesen nagy akku ami a teslaban van egy m3 performance 72 (talán bruttó 75) KWh-s egy kis e208-ban meg 50 KWh van... szóval nincs hatalmas különbség (a legnagyobb most Telsanal 100-as akku) de felesleges az a teljesítmény...
Ülj bele egy 136 le 290nm nyomaték körüli elektromosba és próbáld ki (e208-cal Covid után szívesen elviszlek egy körre) 130-ig mindenre elég az ereje... 50-70-ig nincs ellenfele - max elektromos. Utána már nem virgonc, de vezetni is sokkal jobb mint egy 1 tonnás hasonló méretű autót... Mert lent van a súlypont és nagyon fekszik az úton. sokkal jobb (és élevezetesebb) vezetni mint a hasonló erejű 300 kg-mal könnyebb és nagyobb tengelytávú diesel autónkat. -
axioma
veterán
A benzinkut-epitest is behajtjak valakin. Es? A kozteruleti toltes dragabb lehet mint most 230-bol (bar jol szabalyozva igazabol csak a vezereltnel kene jobb legyen), de olcsobb per 100km mint benzinnel, a megterules valtozni fog, ezt alairom. Mar most kerdezgetik a toltopont-uzemeltetok, hogy javasoljunk kapcsolt szolgaltatasokat... a benzinkut nem tudom mennyire abbol el meg hogy benzint ad el, de nem csak azzal szamol, az biztos.
-
#16820480
törölt tag
Igen, egyelőre sajnos az. De ha mondjuk pár éven belül lenne megfizethető 2-300km-es hatótávú kocsi, amit mondjuk 10 perc feltölteni és ahol most benzinkutak vannak, ott lenne többnyire töltőállomás is, akkor az szerintem komoly tömegeket tudna elérni (beleértve engem is).
-
Ck.
addikt
Mi jelenleg nem tudjuk, nagyon sokszor nem. Nincs privát felhajtónk és garázsunk se. Amikor épp a ház melletti közparkoló szabad és sikerül ott megállni, akkor a gyalogos járdán keresztül vezetve oldható csak meg a töltés, akkor is rettegve, hogy majd kinek fog nem tetszeni. Nagyon sokszor viszont csak a publikus töltőkre vagyunk hagyatkozva. Költözés tervben.
Ha elérhető közelségben van publikus töltő, akkor nem feltétlen szükséges minden háztartásban privát töltési lehetőség.[ Szerkesztve ]
-
titán
M3 is 250kW-tal tud tölteni (a kis akksis 170kW-tal). 3,5C (kWh x 3,5 h^-1) reálisan fölé nem lehet vinni a töltést, az is már nagyon agyonvágja a telepet, ha rendszeresen vagy ilyen gyors töltésen. Tehát mondjuk egy 400kW töltéshez 120kWh telep kell minimum, ha nagyon-nagyon jó a BMS és a hűtés.
De akkor még nem beszéltünk olyan nyűgökről, mint telepfeszültség, hűtött kábelek, kábelvastagságok, amik a töltő infrastruktúrát (meg a kábelkígyóval birkózó nagymamát) terhelik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
Épp ez az, hogy így sem jelent gondot. A PHEV-t mindennap a járdán keresztül töltöm, amikor pedig a BEV nem fér el, akkor elgurulok vele a közeli CHAdeMO-hoz. Szerencsére csak 5 percre van és 25 perc alatt megvan a 10-80%.
Megértem persze azokat is, akiknek otthon egyáltalán nem oldható meg és a legközelebbi publikus töltő akár egy mások településen van és ráadásul az is lassú, na oda tényleg kell még pár év, hogy normálisan használható infrastruktúra kiépüljön és belevághassanak az elektromos autózásba.[ Szerkesztve ]
-
titán
Értsd meg a probléma nem a kábelben, hanem a telepben van. Áramot is nehéz átvinni, de az csak kábelvastagság és kábelhűtés kérdése. Írásban ezt most nehéz lenne elmagyarázni, de van egy csomó videó az akkumulátorok működéséről. Mindegy hogy az telefon, autó, vagy repülőgép akku, sőt az is mindegy, hogy ólom, nikkel, vagy lítium alapú. A telefon akkumulátorod mindig 3,7V-os, és 4,2V-tal kell belsőleg tölteni, de ezt a feszültséget a telefon állítja elő. A telefonodban van egy fedélzeti inverter, ami a 12V-ból (vagy épp 9V, 5V) 4,2V-os töltőfeszültséget csinál.
Az autók annyiból mások, hogy a pontos DC töltőfeszültséget az oszlopnak kell előállítani. Minden egyenáramról tölthető elektromos autónak 300-460V között van az akkumulátor kapocsfeszültsége (ezt tudja a CCS alapszabvány). Kivéve a Porsche Taycant, aminek 750-850V között. Az emiatt nem is tud tölteni a normál infrastruktúrán, csak egy drága és lassú fedélzeti inverteren keresztül. Így lesz a papíron 350kW-os Taycan töltésből viccesen lassú 50kW-os, amikor szerencsétlen megpróbál tölteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
kitaláltak egy új szabványt és bíznak a jövőben. 2021 év végétől (vagy ha csúszás van, 2022-től) a mi újonnan telepített töltőink is tudják már a 800V szabványt. Fejlesztés folyamatban. Gondolom másoknál is ez a helyzet. Idővel a 800V jobb lesz, mint a Tesla által kitalált 400V, de kell még neki 5+ év mire elterjed. Ez van.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Igen, mert a Taycan akksija 100 kWh-s és a korábban leírt [link] 3,5C képletemmel épp max 350kW töltést tud(na). 350kW 400V-on 880A (460V-on is 760A), de még lebirkózható legjobb réz vízhűtéses kábelek felső áramkorlátja 500A (aktív hűtés nélküli réz 200A, Tesla speciális ötvözeté 350A, a Tesla vízhűtéses kábelek spec ötvözetből 650A) Van egy szint, aminél a kábel is tényező, de a legtöbb autónak ez nem számít, mert belefér a 200-250kW-ba (vízhűtéses felső szintje a könnyű kezelhetőségnek). A legtöbb autó 100kW alatti töltést tud, amit egy léghűtéses kábel is átvisz alapszabvány CCS 450V-on.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
veterán
-
Rolly
veterán
szerencsére bár sok munkám van napi 6-7 órát tudok aludni az alatt meg akár (60-70 kWh áram is belefolyhatna a kocsiba - ha ekkora akkuja lenne - ami már napi 300-400 kmre is elég lenne de ugye az akku csak 50-es ). Mondjuk ha napi 300-400 kmt kellene mennem akkor igen szomorú lennék
mindkét megoldásnak megvan a maga előnye és szépsége[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Szerintem te nem erted a cikket.
Egyreszt a userek fele' valoban van egy uzenet, hogy ne a maximalis akkut "az a biztos" alapon valasszak, hanem a hasznalathoz illeszkedot.
De masreszt, hogy legyenek is a hasznalathoz (mar ahol tenyleg jo az elektromos, ahhoz a hasznalathoz!) illeszkedo e-autok. A mai ujakbol nem tudnek olyat venni mint az Ion! 3.5m hosszu, ujonnan 100km akku, ma legyen 200, csak eltelt 9 ev. De nincs. Vannak suv-ok, vannak tavbajnokok, vannak "igazi autonak kinezok", de nincs varosban "barhol" megparkolok, napi 50km allando, 100 neha tavra meretezettek.
Igy a mai uj elektromos autokat tenyleg nehez azt mondani, hogy "ez a legjobb", a valasztek nem az e-autozas indokoltabb felet fedi - nyilvan itt egy olyan pillanat van amikor a piac (me'g) nem szabalyozza magat arra hogy egybeessen az igennyel, csomo minden torzit. [Es en 5 ev mulva ebbol akarnek a hasznaltam cserejere valasztani...][ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
más élethelyzet ha otthon valaki nem tud tölteni ne vegyen tényleg elektromos autót... Én most itthon ddolgozok és tölt az autó. nem kell semmit sehova vinnem még benzinkútra se kell mennem se sima kútra...
esetleg ha elmegyünk bevásárolni a lidlbe, akkor ott fél órára rádugom a töltőre az autót (talán még ingyenes) ha messzebbre kell menni akkor is országon belül +30 percről beszélünk ami kell a töltéshez (mondjuk szerencsére mi pest környékén lakunk így kb minden egyforma távolságra van .
De abban igazad van, hogy aki keveset megy vagy nem tud otthon tölteni annak nem éri meg az elektromos autó. Viszont a régi mobilok és a mai csúcsmodellek is drágák telefonból... aztán eltelik 5-6 év és már elérhető áron lesz hajlítható telefon ha azt akarunk venni... (most az is drága)
Pont ezért dotál(t/j)ák a zöld autót mert anélkül a mostani kellemetlenségek nélkül lassabb lenne az átállás és komoly gondok vannak már így is a városokban és igazából mindenhol a levegő minőséggel... Tehát autóknak zöldülni kell ahogy az új házak építésénél is egyre szigorúbbak a követelmények.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En szivesebben latnek [korrekt, csak kiegeszito funkcioju] rex-eket mint villamtoltest, szoval toltes miatt nagyobbodo akkukkal nem velem kene vitatkoznod, hanem aki kinyirta a rex-es kategoriat.
Az teny, hogy a benzinnek nagyobb az energiasurusege, de az is teny hogy (autoba kerules elotti ponttol nezve, ohgy az akkutoltes hatasfoka mar oda kedvezoen legyen szamolva) szarabb a km-re vonatkozo energiafelhasznalas benzinbol. Ez mar szerintem onmagaban zoldebb felhasznalast ad villanyosra.
A nemet energiamixszel msot epp van egy rovid idoszak amikor el lehet rettenteni. De igy jocskan beleharapva a xxi. szazadba ma mar el lehet indulni a decentralizalt termeles fele, es a nemeteknel pont nagyot nott az EEG torveny ota a megujulo, idovel nyilvan lehagyja az atomeromuves idoket is. Raadasul ok invesztalnak abba is, hogy a fogyasztast (is) igazitsak a rendelkezesre allo teljesitmenyhez (steuerbox). Az osszkepet kell nezni.
Azt alairom, neked nem jo most a villanyauto, de hat azt tudjuk hogy te nem is vagy a tipikus ingazo, akiknek szol ez az egesz. -
Elf
aktív tag
Többség számára alternatíva?
Ezer féle igény és autó van.
Ha lenne többségi igény akkor lenne egy autó ami letarolja a piacot.
Elektomos autóból is ezer féle lesz. Aztán akinek megtetszik az vesz egy valamilyet.
Fontos a "tetszés" mert valjuk be a "tömeg" tetszetős autót vesz, nem pedig igényeiknek megfelelően praktikusat. -
-
titán
A Leaf akkutelepe 62kWh-nyi gyártási terhelést ró a környezetre, az M3 54kWh-nyit, és közben. Leaf gumiméret: 215/50R17, Model 3 235/40R18. Semmi extra. M3 nem egy SUV, te valamit összekeversz.
Ráadásul semmi rongyrázó nincs a Model 3-ban. Pontosan mire gondolsz, mint rongyrázás? Az egyetlenegy kutyaközönséges tablet méretű műszerfalra? Ami filléres tétel bárkinek? A Tesla fő extrái az Autopilot, és az alacsony fogyasztásból adódó nagy hatótáv.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Napi 35-50km-t (2 valos csaladi adat) egyikunk se tudna letekerni (47,59), foleg vinni a szukseges dolgokat is es/vagy vasarolni, a gyerekek szallitasarol nem is beszelve. Es ne mondd hogy koltozzunk mert nem lehet az egyikhez koltozni mert a masik 3 csaladtagnak pont rosszabb lenne mint most. Hidd el, eleg sokat sakkoztunk ezen, kb. a mar emlegetett faluhaz lenne a csillag kozepe, de akkor 50m2 lakas, mindenki kutyagol a bkk vege(i)n 10+ percet, csalad tobb mint fele 5km-nel tobb bringa egyiranyban, egy kivetellel bringasgyilkos fouthoz kepest nincs alternativa. Persze, 30-35 alatti egyedulallo ferfiembernek a fejevel ezt eleg nehez hozzagondolni, ezert irtam le.
-
titán
De M3-ból az alap is messzebre megy, mint Leafből a plafon. Leafből plafonunk (e+ Tekna) van, M3-ból alap (SR+). Csak annyival drágább, mint amennyivel jobb. Semmi különös rongyrázás nincs benne. Jó, M3-ból létezik a bolond Performace változat, de az egy marhaság. Az olyan, mint Merciből az AMG. Azzal a különbséggel, hogy Teslából az alap is ~400 LE-s. De ez nem rongyrázás, egyszerűen ennyit ad ki a villanyos meghajtás, nem kell hozzá semmi extra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
En csak azt szeretnem tudatositani, hogy nem csak fiatal eleteros ferfiak szeretnenek napi par km-t kozlekedni, amikor Bp-re ingazasrol beszelunk. A jelenlegi autok helyett fele ilyen sze'les 1 vagy 2 szemelyes zart motorokrol esetleg beszelhetnenk me'g mint valos alternativa, csak nincs (es en azert felnek hogy letolnanak amig meg nem szokjak).
-
#16820480
törölt tag
De most őszintén, az egész beszélgetés elején kijelentetted, hogy azért nem akarsz/tudsz e-autót használni, mert nem praktikus vele 1000+km-t letolni a német munkahelyig. Most meg ott tartunk, hogy miért nem bringázik az, akinek munkahelyre oda-vissza 30-40km-t kellene tekernie, és ennek 80%-át legalább közveszélyes forgalomban (mert bringaút nincs). Szerintem ez nem egészen fair érvelés így
Én is adnám, ha mondjuk Budapest úgy nézne ki, mint Amszterdam, és olyan könnyű lenne bringázni, de ez attól tartok még kevésbé reális, mint hogy 10 év múlva mindenki elektromos autóval jár. -
#16820480
törölt tag
Nem egészen erre gondoltam, hanem hogy neked az a felhasználásod, hogy időnként vezetsz 1000km-t, közte meg max helyben mozogsz, amihez jó a bringa, nem jó az e-autó. Más meg mondjuk nem vezet 100km-nél többet egyhuzamban, de napi szinten ingázik 30-40km-t. Erre meg a bringa nem jó, főleg nem BP-en. Lehet meglepő amúgy, de pont a kertváros az, ahol egyáltalán nem bringásbarát a közlekedés, mert egy deka bringaút nincs. Ahol lakok, onnan kb 15-16km lenne a munkahelyre bringázni, ami annyira amúgy nem sok, de ennek a 60-70%-át a kátyús főútvonalon a forgalomban tekerve kéne megtegyem, vagy alternatívaként a jobbkezes utcákon kanyarogva. Összességében tömegközlekedek amúgy, mert nem sokkal lassabb, mint a reggeli dugóban araszolni, és nagyjából felébe kerül a bérlet, mint a benzin, ha ezt a távot napi szinten autóznám.
És nem azért lakom a város peremén, mert szebb és kellemesebb környezetet akarok, mert szebb még talán, de kellemesebb az erősen relatív, ellenben a városban bent lakni iszonyat drága, albérlet és lakás vásárlás is. -
axioma
veterán
Gondolom ezzel a 30-40-nel engem szurkalsz. Pedig leirtam: munkahelyvaltas. Igy is kizarok jobb lehetosegeket azert, mert a varos tulvegen van. De pl. a ferjem is vegig az elte-n tanitott, csak mikor kezdte akkor a Nyugati melletti epuletben (tfk), most meg jogfolytonosan Budan, a Lagymanyosi hidnal. Nem lehet minden valtozasra alkalmas modon donteni lakasvasarlaskor, de azt se lehet hogy felepited az adott helyre az eletet majd minden nehany/partiz km-es valtozasnal ugrandozol, mar ha nem egy semmi mashoz nem kotodo ember vagy hanem csalad, iskolak, hitel stb. mert akkor kb. 2 evente kene hurcolkodni.
Tomegkozlekedes innenso vege nagyjabol 20 perc seta (lefele kevesebb haza inkabb ez a minimum), es meg nem is mi lakunk a legmesszebb tole.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Városon belüli közlekedéshez a tömegközlekedés a legzöldebb alternatíva. Amelyik városban meg nincs városon belüli közlekedés (ha ugyan van ilyen, de akkor miért hívják városnak ) akkor bicikli/robogó. Aki napi többszöri városon belüli 2-6 km-es utak megtételéhez autóba ül (legyen az a legzöldebb elektromos autó) azt meg kellene büntetni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
titán
Vannak akik nem tudják, hogyan kell használni egy Teslát. El tudom képzelni, hogy olyan hülye volt, hogy 6 órát vert rá egy passát.
[link] Ez egy M3 Performance 1000km teszt: 9:55 110km/h-es Norvégiában, őszi hidegben. Ha Long Range lett volna, vagy mehetett volna 130 körül, akkor kb 9 óra lett volna meg vele. Nyáron még jobb számokat tud.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz Somatom #1015 üzenetére
Preferencia kérdése, nekem a füstösök nem tudják azt a komfortot nyújtani mint az elemesek.
Hang, vibrációk, bemelegedési idő, rugalmasság, benzinkútra kell járni, stb.
A szagokról ne is beszéljünk, de az az előttünk lévő autóra érvényes.(az azonnali fűtést, távirányított/időzített hűtést+fűtést nem mondom, mert az mindenféle kiegészítővel meg van oldva bizonyos kategóriától felfele)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
nagyúr
válasz Somatom #1023 üzenetére
Mármint a London-Isztambul táv napi kétszer?
Mert eddig az volt a baj, hogy nem elég hosszú a hatótáv és sűrűn kell megállni tölteni.
Ha valaki úgy használja a benzinest, hogy heti egyszer elég tankolnia, akkor neki nagyon nagyon megérné egy villanyos...Aki él és nem boldog, az téved!
-
yodamester10
őstag
válasz Somatom #1023 üzenetére
Mindig ide kanyarodunk vissza.És a szerviz költség?A pakolásban igazad van mert nem nagyon van pl kombi elektromos de gondolom idővel olyan is lesz.Azt már többen is írtuk,hogy nem mindenkinek felel meg az elektromos autó de ha csak a napi városi dugókat nézem mikor melóba megyek és jövök fél 8-kor és fél 4-kor főleg mikor normális iskolai élet van akkor szinte csak az elektromos a legjobb alternatíva
-
#16820480
törölt tag
válasz Somatom #1023 üzenetére
Talán a Tesla X és Y abban a kategóriában versenyez, de sajnos tényleg kevés ilyen jellegű autó van elektromosból. Még hot hatch sem annyira sok egyelőre. Manapság a SUV a divat és ezért azt erőltetik.
Azon én is meglepődtem múltkor, hogy egy közvélemény kutatásban nyomós érv volt angoloknál például a lakókocsi vontathatóság Oké, arrafelé divat, így valószínűleg el fog menni mellettük az ipar, mire rájönnek, hogy az egy kihaló szokás. Ahogy szintén elmegy az ipar amellett, aki még mindig dombornyomott kártyával vagy csekkel akar fizetni, mikor már mobil appban is lehet. -
Ezekiell
veterán
válasz Somatom #1035 üzenetére
Általánosításokat lehet tenni, de nem örökérvényű igazságként: minden általánosítás alól van kivétel (pl általánosságban a csokitorták finomak - amit én sütök, az speciel szar ). Szóval mindenkinek saját magának kell felmérnie/kiszámolnia/eldöntenie, és kicsit mindenkinek ki kell lépni a megszokott komfortzónájából ehhez (ami nem könnyű).
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
nevemfel
senior tag
válasz Somatom #1035 üzenetére
Akkor jobb, ha városban, rövid távokat megtéve közlekedsz, nem laksz túl messze, viszont mégis csak tudod saját magad tölteni az autót, tehát sajád házad van, saját konnektorral. Ha menet közben visz rá a szükség a töltésre, akkor ráérsz annyi időre, hogy félórákat erre rászánhass. És persze van elég sok, szabadon elkölthető pénzed megvenni ezeket a támogatással is drága járműveket. Főként második járműnek. Ez azért elég vékony réteg, de hát ha egyszer ez a sok elektrozseni megmondta, hogy ez a lyövő, akkor ez a lyövő.
Cserébe megkapod a föld megmentője életérzést, tagja lehet a villanyautós sznobok klubjának, lesz honnan lenézni a többi múltszázadi dízel-búmerre.
Világos?
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Ezekiell
veterán
válasz Somatom #1037 üzenetére
Mert megszoktad a benzint, kényelmes, ismered, és kicsit se vagy hajlandó másik alternatívát nézni, hanem egyből elutasitod, ahelyett, hogy felulvizsgalnad az elképzelésed, és akár kompromisszumokat kötnek, hogy a végén jobb legyen. Nem te, de érted, úgy általában sokan De ugyanez igaz amúgy sok EV evangelizalora is, akik meg mindenre az EVt akarják rahuzni...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Rolly
veterán
válasz Somatom #1040 üzenetére
Szerencsére az emberek általában 8 órát dolgoznak (gyárban, irodaházban) és ennyit kb otthon is vannak, tehát már csak töltöket kell telepíteni az irodaházak, gyárak parkolóiba, és a társasházak parkolóiba valamint lakótelepek parkolóiba... Szerintem pár 3*16A töltő ilyen helyeken bőven elférne
-
Ezekiell
veterán
válasz Somatom #1071 üzenetére
Egyszeri nagy környezetrombolással/átalakítással jár, de utána nagyon effektívek és 0 CO2 kibocsátók - de valóban nem ideálisak az építkezés miatt. Ettől függetlenül megújuló energia, és nagyon fontos.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
bambano
titán
válasz Somatom #1084 üzenetére
próbálj meg értelmezve olvasni.
sehol nem írtam, hogy kisebb a felülete. azt írtam, hogy kisebb a FAJLAGOS felülete.1 köbméter vizet ha egy méter magas tárolóban tárolsz, akkor egy négyzetmétert foglal el. ha 20 centi magas tárolóban tárolod, akkor meg 5 négyzetmétert.
az általam ismert víztározók mind mélyebbek, mint a folyók.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Nintendo Switch
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- World of Tanks - MMO
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest