Új hozzászólás Aktív témák
-
joergie
őstag
válasz hypno skate #99 üzenetére
Ha már itt tartunk...a lakásfűtésre használt gázt miért nem lehetett volna mondjuk egy atkinson ciklusú belsőégésűvel áramfejlesztésre is használni(a hőmennyiség úgyis ugyanannyi maradna)? el se merem képzelni hogy csak a mi családi házunkban 30-40 év alatt elégetett gáz által nyerhető elektromos teljesítmény milyen mértéket öltene.
Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk egy bizonyos szint alá.
-
Rive
veterán
Ha totál optimális mindenre (is) jó izét akarsz, akkor az gázmotor által direktben hajtott hűtő-fűtő klíma + generátor+villanymotor, hő tárolásához puffertartállyal és kipufogóból hővisszanyeréssel.
Cirka 5-6 milla, szerintem. Alsó hangon. Egy évvel ezelőtt.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Noukoum
veterán
válasz hypno skate #99 üzenetére
Fejlesztették, de a villanyos mellett nem tud labdába rúgni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
NoZoli
tag
válasz hypno skate #103 üzenetére
Csak szerinted az. Teszt: LEVC TX Vista, a mai kor London-taxija
A számok magukért beszélnek:
"A 36 literes hasznos térfogatú tankkal a kettő együtt 300-350 km lehet, aminek a negyede valósul meg villanymotorral."
Tehát, cipel 300 kiló akkut és kb. ugyanilyen nehéz belsőégésűt. A mai akku-technológia, 600 kilónyi akkuval, simán hozza ugyanezt a hatótávot. Nulla, helyi károsanyaggal és zaj nélkül. Nem véletlenül szűntette meg a BMW sem a REx-es i3-asok gyártását, már jó régen. És sajnos, a minap minden i3 gyártását is, de azt teljesen más ok(ok)ból.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nem szükséges - de mondjuk a zuhanyvíz újrahasznosítható lehetne erre a célra egy minimális szűrővel.
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
-
noPublicFG
senior tag
Gond az árral van!
2035-től csak céges autók mászkálnak majd a tök üres utakon?plus ça change, plus c'est la même chose
-
fairi
addikt
'Welcome to 2030. I own nothing, have no privacy, and life has never been better' Ida Auken, Social Democrats, dán parlamenti tag
Emberek többségének nem lesz kocsija, hanem fuvar megosztókat fog használni. Utcák nem lesznek üresek, hanem ha kocsi kell bérled x Ft/ óráért. de gondolom lehet venni havidijért x óra vezetést kérni. Már ezek most is vannak. Sőt telefonod se lesz, azt is havidíjért lizingeled.
[ Szerkesztve ]
-
Van egy rossz hírem a hölgynek, a kommunizmus megbukott, és teljesen jogosan. Ha repetázunk, az újkommunizmus is meg fog.
Érdekes, a legtöbbre jutott skandinávoknak (Norvégia) eszébe se jut albérleti viszonyban függni egy idiótától, aki bármikor "ráújíthatja" a lakást vagy egyéb okkal kirakhatja onnan. A bérelt/lízingelt jószág szinte minden esetben drágább. Mindenhol a csóróbb néprétegek bérelnek, német-brit-magyar értelmiségi ismerősök mind ráhajtottak a saját tulajdonra, nem véletlenül.#109: 2035ben még vastagon mennek majd a fosszilisek. A nagyonzöld németek most vétózták meg, hogy akkortól már csak villanyautót lehessen árulni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Beat Store
csendes tag
"Hogy tudna egy rendszer a semmibe termelni, nyáron is el van fogyasztva az utolsó kilowattóra is, csak mások által. Napelem nélkül ezt is termelhetnék a szénerőművek (is)z
Pl úgy, hogy ha a negatív árazású áram se elég ,akkor tavakat fűtenek vele a németek, hogy télen a hőszivattyúknak jobb legyen a hatásfoka. Ennél kevesebb pazarlóbb felhasználás van.
A legtöbb kis napelemes rendszer nem szabályozható és az alaperőművek nagy része nemüzemeletethető
gazdaságosan állandó be/kikapcsolással. Ergo a semmibe termelnek.
A napelemek főleg akkor jók ha helyben valami időszakos fogyasztást kiváltanak. PL klíma. -
Noukoum
veterán
válasz noPublicFG #109 üzenetére
Bár csak tök üres urak lennének. Amúgy nincs gond az árral, csak hát csóró magyarnak ennyit csinált a kormánya.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
kapal
tag
Nagyobb településeken tesztelni kell építeni a kötöttpályás autózást, azzal az akkumulátor kérdés megoldható. Nyilván más problémák jelentkeznek, de fel kell mérni, hogy a rendszer várható élettartama alatt melyik egyszerűbb, gazdaságosabb.
-
Noukoum
veterán
Nincs akkumulátor kérdés. Azok a gyártók akik időben gondolkodtak, bőséggel jutnak akkumulátorhoz. Azok a gyártók akik meg nem vették komolyan a előjeleket, meg megszívják.
Illetve nyilván mi szívjuk meg, mert továbbra is gyártják nekünk a füstös vackokat, miközben úgy bánunk velük mint a hímestojásokkal.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Yodafon
senior tag
Azert eleg szomoru hogy ahelyett hogy abbahagynak az erdok irtasat, parkok leterkovezeset inkabb egy masik, szinten kornyezetszennyezo modra allnak at. Marmint az emberiseg...
I'm gangsta!
-
Rick4
félisten
válasz t72killer #111 üzenetére
A norvégok jutottak legelőrébb a természeti kincsek kiaknázásával, azaz nekik nem az emberek munkája, befizetett adója kellett az utak, kórházak, szociális rendszer kiépítéséhez, hanem eladtak egy kis kitermelt nyersolajat. Nézd meg előtte mi volt a norvágoknál, épp hogy meg tudták a napi kajára a betevőt. Úgy persze könnyű, ez kb ugyanaz, mimkor a lottómilliomos magyarázza neked, aki havi 1 milliót keres, hogy rosszul csinálod, mert..
A bérelt/lízingelt jószág szinte minden esetben drágább.
Kérdezz meg egy könyvelőt, mert hogy a lízing jellemzően vállalkozásoknak szóló eszköz, és nem, nem drágább.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
E helyett építhetnének egy egész pici, mondjuk 900 köbcenti körüli motort, amit abszolút kihegyeznek egyetlen egy konkrét fordulatszámra. Nem kell változó szelepvezérlés, nem kell semmi, csak egy konkrét fordulatszámon legyen végtelenül hatékony, majd így hajtson egy generátort, de csak azt és nyilván azt se mindig (mondjuk X% akku szint alatt).
A 30% körüli belsőégésű hatásfok mellé kell még egy kis elektromos veszteség is? Gondolom azt tudod, hogy az energia nem vész el, csak átalakul, a 900 cm3-es motorral nem fogsz tudni meghajtani olyan generátort, am nagyobb áramot tud fejleszteni, hogy azzal pl egy 200 lóerős villanymotor meghajtható legyen.. Ez már majdnem perpetuum mobile kategória, azaz a valóságban nem működik.
Ehhez meg mennyi kell, mondjuk 25kW? Egy mai, tisztán belsőégésű motoros autó motorjának teljesítménye jellemzően legalább 80kW.
a 80KW teljesítmény meg kijön 220 kW-nyi benzinből! hurrá!
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Azért, mert az az atkinson ciklusú motor tlaán ha 45%-os, sokat mondok, maíg egy kondenzációs gázkazán 96%-os. Számold ki, hogy örültek volna a szülők, ha még a motort is szervizelni kell, és közel 2x annyi gázt kért volna a motor, mint egy sima kazán.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Tewe013
őstag
A 45% az akkor áll, ha mozgási energiát szeretnénk belőle kicsiholni, de fűtésnél pont jól jön a maradék 55% hő (az más kérdés, h ezt ugyanúgy nem tudnánk 100%-ban hasznosítani). Ettől függetlenül halva született ötlet, ár, bonyolultság, karbantartás miatt is, illetve azért is, mert ahogy említetted a modern gázkazánoknak nagyon jó a hatásfoka.
-
Így van, van pénzük. És lám, el is tudják ÉSSZEL költeni, azaz nem szenvednek lakásbérléssel. Talán ezt kéne megcéloznunk társadalmi szinten, nem azt, milyen PR alatt adjuk el a nyomort, miközben a "nyomoreladó PR-osnak" pluszban fizetünk. A middleman-koncepció bukta, lévén olyan rétegeket tartasz el feleslegesen, akik hasznos, termelő munkát is végezhetnének.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
fairi
addikt
válasz t72killer #111 üzenetére
Ám árak manipulálásával, adókkal, inflációval, bérek növekedésének leállásával, ingatlanadó, vagyonadó bevezetésével elérhető a bérelt/lízingelt dolgok olcsóbbak legyenek. Kb már kezdjük most is érezni.
Saját lakáshoz banki hitel kell, ha nem kapod meg marad az albérlet.
Ezek évek lesznek, bérelt tulajdon/magántulajdon arányok sok helyen fordulni fognak, vagy már megtették. 2030 dátum innen van.
Lehet mindenki ingatlan szeretne venni, de egy stagfláció rontja a terveket és segíti a 2030-as perdikciókat. -
fairi
addikt
nehézt megmondani a trendeket, hogy a szép új világban a barátnők majd mit várnak el, drága randikra buknak majd, fizess mindent, és inkább hagyod a fenébe és bérelsz egy szexrobotot
Nemrég volt valami bulváros hír, barátnő elhagyta, de pasi kiszámolta menyibe került neki a randizások,és elküldte a számlát több millió Ft-ról tételesen levezetve.Emberi kapcsolatok szabályozására senki nem tervezi, kivéve a vallások ami régi sztori, de biztos lesznek érdekes változások a trendekben elkövetkező 10 évben.
-
Persze, mindenkit rommá lehet adóztatni, aztán pislognak mint hal a szatyorban, ha az innovatívabb elmék lelépnek az országból. Aztán 70év múlva megint dőlhetnek az újlenin-szobrok.
Arra kéne még rájönni, ha már adóztatás, hogy a 30+magángéppel rendelkező oligarchák effektív globális adómentessége sem túl produktív, miközben az egyre vékonyodó középosztállyal akarnak mindent kifizettetni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
Az a 96%-os hatásfok azért már elég jó kondenzációs kazánt feltételez. Év elején úgy nézett ki, hogy kondenzációs kazánra váltunk, és bekértünk egy sor ajánlatot, de félmillió környéki kategóriában rendre 91-92% körüli valós hatásfokokat adtak meg, bár a reklámanyagokban tényleg jelen volt a 95-109-112%-os tartomány is.
Amikor negyed évszázada kijött a Prius, az akkori munkahelyem több nagy autógyártóval, illetve beszállítóval is magasabb szintű üzleti kapcsolatban állt, úgyhogy komoly szakemberekkel is tudtam erről beszélgetni. Abban mindenki egyetértett, hogy a szűk tartományra optimalizált belsőégésű motorral termelt elektromos energiával hajtani az autót talán a legjobb megoldás lenne, minden konverziós veszteség ellenére jelentősen nőne a tüzelőanyag->megtett út mutató, és nem csak városban, nem is beszélve a kibocsátási értékekről. (Ami a Prius még a részmegoldásával is nagyon jól bizonyított.)
A gond csak annyi volt ezzel, hogy a vezetési élmény változott volna meg olyan szinten, amit nem lehetett bevállalni. A technika főleg az első időkben jóval a hagyományos ára felett lett volna elérhető, és az olcsón jól menő autókat gyártók versenyelőnye behozhatatlannak tűnt.
Nem is beszélve arról, hogy abban az időszakban tűnt úgy, hogy az új generációs dízelek megváltják majd a világot, és egy kellően sok sebességes sebváltóval szerelt gázolajos autó mellett eltörpülnek a hibridek előnyei.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
azbest
félisten
amúgy van ahol vízzel kioldással gyártanak sót, amiből lítiumot vonhatnak ki [link] . A most legolcsóbb, legnagyobb lítium források is sómezők szoktak lenni, ahol a természet már megcsinálta a kioldást és szárítást [link]
Közben a gazdagabb arab országokban tengervízből gyártanak ivóvizet és a melléktermék a "brime", ami tömény sós víz. A víznek van lítium tartalma és az ivóvízgyártáskor már eleve besűrítették, szóval megérheti az eddig hulladákként kezelt mellékterméket alapanyagként felhasználni. [link] [link]
És ott aztán marhára van napsütés. Közvetlen hőenergiás megoldással is kísérleteznek solar dome párologtatóval. [link] [link]Az usában meg közben lassan leállás fenyegeti a Hoover gáti erőműt, mert elapadnak a víztározó tavak és egyre csökken a vizszint. [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tha_answer #131 üzenetére
Telekadót az adózott jövedelemből vásárolt ingatlanokra?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz tha_answer #131 üzenetére
Húzó, vagy lehúzó, ez itt a kérdés... Igen sok nézőpont van, társadalmi-környezeti externáliák garmadával.
Egy kamuhírekből, konteós csoportokból milliárdokat termelő FB-ot pl hova sorolnál?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
@telekadó: a jelenlévők közül látott már valaki olyat, hogy bármilyen adót nem terheltek a végfelhasználóra? Mostanság Magyarisztánban igencsak aktuális. Vagy csak szokás szerint az r=1 magánember lenne szivatva ezzel a sz.rral, az ingatlanmágnás nem?
Példa: UKA-ben van ilyesmi, Council tax néven. Viszont ha bérelsz, bizony nem a bérbeadó fizeti, hanem te, még a csekk is a bérlőnek megy - ennyit a kolhozosító ambíciókról. Ha meg a bérbeadókra terhelnék, lásscsodát másnap az adó összege PLUSZ x fonttal emelkedne a bérleti díj.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
tha_answer
őstag
A tarsadalom nem a fizetesek miatt szakad szet.
Vagyonado lenne megfelelo de az behajthatatlan ki mondja meg mennyit er egy festmeny mutargy vagy crypto van e vagy nincs.Telekeadoban manifesztalodott vagyonadobol eleg sok mindent lehetne finanszirozni.
Ertelemszeruen pl a telek 100k euro feletti ertekere kellene kivetni, persze ha trukkoznek vele h szetirjak akkor nem szarozni hanem a kellemes eletkorulmenyeket biztosito helyeken varialas nelkul. Bp, agglomeracio, balaton felvidek.
Azert kell a telekado mert a tarsadalom finanszirozza azokat a beruhazasokat amitol a telek ertekesebb lesz. Pl metro. Szoval semmi igazsagtalansag nincs benne hiaba szeretned ezt sejtetni.
vegyen tiszazugon telket es akkor nem kell ra adot fizetnie. -
tha_answer
őstag
válasz t72killer #135 üzenetére
"jelenlévők közül látott már valaki olyat, hogy bármilyen adót nem terheltek a végfelhasználóra"
Ha teljesen ra lehetne az osszeset terhelni nem lenne akkora siras.De a telekadonal pont az a lenyeg h atterhelje a hasznalora. Fizesse meg allando jelleggel h kellemes korulmenyek kozott el. Azert h masutt ne legyen pokol az orvos tanar rendorhiany miatt.
Az fizesse aki ott el. Mind1 h tulaj v berlo.[ Szerkesztve ]
-
válasz tha_answer #137 üzenetére
Pont ez a baj, ha a hagyományosan megfogható javakra utazol. Az offshore konstrukciókba mentett sz.rok miért ússzák meg 0%-kal? A milliárdos ezt látva szimplán nem tol pénzt Európai ingatlanba, vesz magának Seychelles-en, Thaiföldön, stb. Aki marad meg meg lesz nyúzva, mert a milliárdos által máshiva vitt pénzek áttételes adói (pl alkalmazottak jövedelemadója, stb-stb) máshol csapódnak le.
#138: nemhogy teljesen, de aki jó piaci poziban van, drágít vastagon afelett is. FYI, pl k.rvára nem 20-30£ már egy Bp-London Ryanair jegy.
Ha csak részben át van hárítva az adó, plusz ugye a tulaj mindenféle költsége, megint ott tartunk, hogy érdemes a saját lakóingatlant birtokolni. Mrs Lenin álmai sem a gazdasági, sem a társadalmi valósággal nem korrelálnak, csak az egyén kiszolgáltatottságát növelik.[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
tha_answer
őstag
válasz t72killer #139 üzenetére
Cryptonal ugye nem kell magyarazni h miert nem lehet adoalap.
A trukk az milliardos baratunk nem fogja egesz eletet a sechelle szigeteken tolteni. Ki akar kvazi bortonben lenni? Vagy ladyboyokkal thaifoldon?
Illetve ki lehet masszirozni a helyi hatosagokbol h ki a vegso tulaj lasd svajc vs irs.
Ha milliardos baratunk szallodakban szall meg inkabb ott is fizet. Mert a szalloda alatt levo telek is adozni fog kemenyen. Dunapart ugye...
Egyebkent a milliardosok fogyasztasat dinamikusan kene arazni. g mercibe tankolsz? 3x aron szamlazunk.
Ja es nem fog kiurulni se a hegyvidek se a balatonfelvidek se a belvaros ha fizetni kell kemenyen...
[ Szerkesztve ]
-
válasz tha_answer #140 üzenetére
Milliárdos barátunk köszöni szépen járja a világot Oslo-tól Moszkván és Pekingen át Sydney-ig, és az unokája is azt fogja számolgatni, hogy a Delaware-i céget érdemes-e átrakni Macauba, vagy a közben EU-csicskává vált Svájcból a maradékot átpakolja a pár évvel azelőtt létesült Krím-i adóparadicsomba. Közben csörög a telefon, a szoci dán gazdasági miniszternő hívja, hogy megnyert három zsíros kikötői tendert az országban.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Chrys_
addikt
Nem lesz gond a nyersanyaggal, csak pl. jól fel kell pörgetni a kongói gyerekrabszolgaságot a kobalt kinyeréséhez
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
Na itt az elso joeNberkedes
Az eu6tempd nel mar nem a kipufogon jonnek ki a reszecskek nagy resze hanem a fek es a gumi. Amit egy hybrid megold, ugyanugy mint az elektromos.
Termeszetesen lehet finompor terheles miatt is tiltani de abba beleesik az elektromos is. Es a metro is. Szivas.
Tehat azaz a legextremebb finomreszecskekre vetitve egy hybrid euro6tempd tiltogatasa nem hoz akkora javulast mintha a metro lenne tiltva.
Azaz ha a kornyezetvedelem es az egeszeges eletter a lenyeg vagy tiltasz mindent vagy a hybrideu6tempd is marad a meresek szerint. Ha megis tiltaskat jatszunk a hybrid euro6tempdvel akkor ne a kornyezetvedelmre tessek hivatkozni hanem mert igy akarunk joeNberkedni es kesz.
-
tha_answer
őstag
válasz t72killer #141 üzenetére
Egy csaladot nem hurcolaszhatsz allandoan mikor iskolas gyerekeid vannak.
Az eu illetve az orszagok elobb utobb ki fogjak kenyszeritenih adjak at az adatokat.Ha meg elmegy akkor meg meg tudja mas venni a telkeit stb.
A lenyeg: a kellemes helyeken elok adjanak bele tobbet a kozosbe. Erre tokeketes a telekado.
-
válasz tha_answer #144 üzenetére
? Az elektromosnak nincs gumija?
#145: az EU is csak a középosztályt éri utol, tömeggyilkos őrültektől meg EUR-százmilliárdokért veszi az olajat és gázt, sőt, úgy ugrál a külpolitikában, ahogy azok ugráltatják.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #147 üzenetére
Értem, féket igen, gumit nem.
#145: iskolás milliárdospalánta? Vele repül az "iskola", oda ahol épp van.
Amúgy nyitott kapukat döngetsz, a dánoknál (is) van ingatlanadó, mégse lakik mindenki közösWC-közösasszony-főbérlőemelialakbért-kolhozban.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
tha_answer
őstag
válasz t72killer #148 üzenetére
Ha a gumit megoldana kvazi nem lenne finomporterheles es nem kellene mirol irni. Teljesen vilagos h a feket oldja meg a tagabb szovegkornyezetbol, de igazad van kiragadva akar lehet ugy is ertelmezni. Most vagy kotozkodni jarsz ide vagy nem akarod latni a teljes kontextust.
#145: tehat ha az allamok megalalpodnak egy milliardos adoban majd evente repultetik a gyerekeiket.
Nezd, egy szint felett nem ezek szamitanak hanem az emberi kapcsolatok. Milliardosunk baratjainak csaladai nem fognak koltozni, veluk talalkozni fog stb.
Tokmindegy. Vszeg nem talib modban nyomja milliardos baratunk, szoval ha nagyonakarnank bele lehetne vonni a kozteherviselesbe.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- LEGO klub
- Apple notebookok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Filmvilág
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xbox tulajok OFF topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W