Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
válasz #27070592 #234 üzenetére
az 5% szomorú valóság lehet nem is olyan szomorú. Lehet ledarálásra és nyersanyagok visszanyerésére (recycling) kerül 5% az akkukból. De közben 58% -ot írnak több helyen is arra, hogy újra felhasználják őket (reuse). [link] Tehát nem kell ledarálni, hanem a cellák más eszközökbe kerülnek át. Nehéz pontos adatokat látni, mert sok esetben nem nagyipari módszerekkel használják fel őket.
-
#27070592
törölt tag
Az 5% a tényleges recycling arányt mutatja, amikor a (drágán) visszanyert nyersanyagokból új akkucellák lesznek.
A reuse egy másodlagos kört jelent a felhasználásban, ami lehet hogy 58% de ez semmit nem old meg az új akkuk iránti növekvő igény problémájából, amit csak új akkuk legyártásával (tehát az alapanyagok bányászatával) lehet kielégíteni. Erre mondja több, a témával foglalkozó szakember: zsákutca. -
-
azbest
félisten
válasz #27070592 #254 üzenetére
Nem zsákutca és mégegyszer: nem fogják megsemmisíteni a drága akkukat, hogy magas legyen a darálóban a százalék. Évtizedekig is tudnak használni egy cellát. Még később fog egyáltalán oda kerülni a többségük, hogy fel kelljen dolgozni őket. Majd akkor nő a százalék a darálóban.
Hülye az, aki azt mondja, hogy évtizedekig használatban lévő eszköz zsákutca. Vagy hazudik.
Forgatjátok keresztbe kasul a tényeket, hogy nagy kínlódva fikázhassátok az akku technológiát. Ilyen tartósfogyaszátási cikk régen volt már, amit ennyere tartósan használnak és nem kell fél évente megsemmisíteni, feldolgozni.
Fognak gyártani újakat nyersanyagból igen. Nyersanyag is van bőven. Ahogy már korábban is linkeltem, más területek "hulladéka" (tengrvízből édesvíz gyártás) is kiváló alapanyag lithium kivonására. Csak persze először a legkönnyebben és legolcsóbban elérhetőt használják, ahol a természet már elvégzett egy-két lépést előre.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
-
tha_answer
őstag
válasz arnyekxxx #249 üzenetére
"ezt a kommenetemet: "Az első villanyautós projectet azért állították le mert jöttek a benzines autók és lenyomták"
akartad cáfolni azzal, hogy a"
"A kurbli kivaltasa elektromos arammal tette le a villanyautokat."tegyunk kulonbseget a kozott hogy valami piacvezeto vagy nem is letezik a piacon. a villanyautokat a kurbli tette le a sirba. senki sem allitotta hogy piacvezetok vagy barmilyenek lettek volna elotte barmikor.
annyi volt az allitas lenyege hogy az oninditonak koszonhetoen semmilyen innovacios penz nem kerult a villanyprojectbe mert megszunt a szexisege a benzinessel szemben.annyira lenyomta hogy herny ford felesege is villanyautot hasznalt a t mondell utan is
"Battery-powered vehicles retained popularity among female drivers in cities, who valued them for their reliability — they wouldn’t blow up, as gas cars were known to do on occasion — and ease of use. Clara Ford, wife of Henry, whose Model T all but decimated the electric car, drove a 1914 Detroit Electric. (What her husband made of the fact that she wasn’t driving a Ford is lost to history.) The Detroit models could run 80 miles on a single charge, with a top speed of about 20 mph. "
"In 2012 Toyota was advertising “regenerative braking”, the Detroit Electric started using that in 1915…. The real killer for the electric car was the invention of the electric starter or at least the first working one in 1911 by Charles F. Kettering of Dayton Electric Laboratories (DELCO). It was first used in 1912 by Cadillac."
https://cleantechnica.com/2014/04/11/henry-fords-wife-wouldnt-drive-model-t-kept-electric-car/
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
#27070592
törölt tag
Nem az évtizedekig használatban lévő eszköz zsákutca, hanem a folyamatosan növekvő igény ami egy korlátozott és véges nyersanyag bázisra épül.
Ezt állítja egy Gelencsér nevű hülye egyetemi tanár. Sztem a doktoriját is vette valahol.
Lítiumból adott mennyiség áll rendelkezésre. Ez egy száraz tény. Sem gyártani, sem a Földre behozni nem tudunk többet.
Ugyanez vonatkozik az összes többi anyagra is. Ami itt a Földön az emberi felhasználás léptékéhez képest korlátlanul rendelkezésre áll az a napenergia és a víz. Ha a jövőt tervezzük, ebből kellene alkotni valami értelmezhetőt.
(mint ahogy ezt teszik sokszázmillió éve már a fotoszintetizáló növények. Vízből, szén-dioxidból és napfényből cukrot és oxigént készítenek. Minden élő sejt ezt használja energiatermelésre. Mi is.) -
Man0gatya
aktív tag
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #259 üzenetére
azért van ott más is ha tovább olvassa az ember a forrást:
There were of course other factors in the demise of the electric car. The price of a Detroit Electric in 1914 was about $2,650 and if you wanted to upgrade to the Edison Nickel Iron batteries that went up about $600. At the same time you could buy 2 new model T's for that same $600.
http://www.detroitelectric.org -
Noukoum
veterán
-
tha_answer
őstag
válasz arnyekxxx #267 üzenetére
Az elit kifizeti gond nelkul. Mintahogy mindig is ki is fizette. Ahogy most is kifizetik.
De a lenyeg ez:
"The real killer for the electric car was the invention of the electric starter or at least the first working one in 1911 by Charles F. Kettering of Dayton Electric Laboratories (DELCO). It was first used in 1912 by Cadillac.""[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Vegyem megtiszteltetésnek?
A "totál faszság" ebben az esetben egy jövőbeni folyamatok esetleges kimeneteleit vizsgáló szubjektív vélemény, és a cáfolatok is csak szubjektív vélemények.
Az viszont, hogy a Föld nyersanyag szempontból zárt rendszer, egy szimpla tény. -
-
azbest
félisten
valsz még ma is bőven megfelelne az emberek 90%-ának, akik nem hagyják el az év 90%-ában a hatótávot. Vagy ahol divat 2-3 kocsi tartani, oda másod, harmadik autónak. A kvóta miatt született és amint kibulizták a szabályok enyhítését, eltakarították, megsemmisítették őket. Kb annak korai változata, ahogy a hidrogén autókkal bohóckodtak, amikor később újabb kvótás szabály ellen kellett valami érv, hogy miért muszáj benzinest használni örökké, pedig úúúgy megpróbálták lecserélni. Színjáték volt, csak az ev-1 túl jól sikerült. A hidrogénesnél már vigyáztak arra, hogy tényleg életképtelen legyen. Szvsz. Persze a mai akku tech már bőven köröket ver az ev-1 megoldására.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
valsz még ma is bőven megfelelne az emberek 90%-ának.
Az egyetlen oka annak, hogy az EV-1 egyáltalán bárkinek tetszett, az az, hogy gyakorlatilag ingyen adták ki őket.
Érdemes összehasonlítani az EV-1-et mondjuk az első Leaf: a Leaf fényévekkel jobb autó volt, sokkal-sokkal olcsóbban, aztán az se hozta önmagában a nagy áttörést. Ebből azért nagyjából lehet látni, hogy az EV-1 hogyan teljesített volna piaci körülmények között (spoiler: sehogy).DRM is theft
-
azbest
félisten
-
fairi
addikt
válasz #27070592 #271 üzenetére
valódi készletek pici töredékét se használtuk fel. Technika fejlődésével nőnek a kitermelhető források.
Pl Bakonyban is van aranykészletek, de nem gazdaságos kitermelni. ha arany ára sokszorzódna 2030-ban onnantól hirtelen kitermelhetőnek titulálnák.Usa nagy földgázexportőr lett, mert olcsón kitermelhető a 30 éve még nem hozzaférhető palagáz. Mivel ár emelkedik az LNG már megéri.
ha elfogy összes fizikailag könnyen elérhető készlet akkor hirtelen lehet maga a szemetünk lesz az nyersanyagforrás.Simán jobban meg fogja érni mint aszteroidabátyászat vagy elméleti mélykérgi robotikus kitermelés.Sokszor fegyveres konfliktusaink garantálják bizonyos készletek érintetlenek maradjanak. venezuelai készlet töredéke sincs kitermelve. Irán készletei is jók.
-
Noukoum
veterán
válasz #27070592 #271 üzenetére
Ja szimpla tény. Csak attól még hogy ezt te vagy én elmondjuk nem vagyunk előrébb. És nem vagyunk ettől okosabbak.
A cáfolatok tények, úristen mi a fasz van veled ember. Van valakinek papírja és mindent elhiszel? Jó nagy palimadár lehetsz, ezekről lehet a legtöbb pénzt lehúzni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#27070592
törölt tag
Na, látom elfogytak az érvek, nem is maradt más mint a személyeskedés.
Azt valószínűleg már fölöslegesen írom le, hogy az általad kritizált Gelencsér doki, és az őt cáfolók ebben a konkrét esetben a lehetséges közeljövő lehetséges változatait véleményezik .
Szubjektív vélemények. Ha ezeket a szavakat nem tudod értelmezni akkor sajnos nem tudunk tovább lépni. -
8th
addikt
-
BReal
addikt
"Máshol és máshogy szennyez"
És ez bizony lényeges szempont. Nem mindegy, hogy egy külső területen a gyártás során szennyezi a környezetet, vagy a betondzsungelben irgalmatlan mennyiségű belső égésű autó még a levegőbe is pöfékel egy kis károsanyagot.
#199 hypno skate: Ha jól tudom, a skandináv országokban (elsősorban Norvégiában) a belső égésű autókra vetnek ki olyan mértékű adót, hogy drágább lesz, mint az elektromos. Nem tudom, hogy az elektromosokra van-e kedvezmény.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #270 üzenetére
Hm, az elit nem tudta kifizetni a kurblit megtekerő bácsit?
Na nekem igazából tök mindegy miben hiszel.
[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
válasz arnyekxxx #291 üzenetére
Több tényező is volt, ezek közül most is néhány probléma: pl gyorsabb feltöltés, benzines kocsik ára gyorsabban esett. Se az akksik ára, se a gyártása költség nem csökkent oly gyorsan mint belsőégésű motoré.
Villanyautó fejlődése lassabb volt mint a belsőégésűé. Önindító volt az utolsó szeg, és elhozta a belsőégés győzelmét. és utána nem volt kényszer a villanyautó fejlesztésére. -
Frozen
őstag
Nagyon elszaladt a ló ezzel a túlliheget klíma dologgal. Egész euban ugrálnak máshol pedig nem is foglalkoznak vele. Nezzuk meg amerikaban hany kamiongyorsulas es egyeb sport van mint a mocsaras vagy sziklas autok stb... Senkit nem érdekel,de az eu ugralni akar...
Nos roviden tomoren az en meglatasom az hogy kellene egy belso egesu motor kis kobcentivel allando optimalis fordulaton uzemelne ami igazabol hajtast nem de aramot termelne az elektromotoroknak annyit hogy 150km/h val halado autonak elegendo aramot tudjon termelni. Ez melle egy mini akku 50-100km ,hogy pl 60km/ h alatt az agregator nem kapcsolna be. Vagy csak akkor ha az aksi lemerulne egy bizonyos szint alá.A teljesen elektromos elég gáz ,sok ido a töltés,macsra is mindenhova töltött telepiteni. Es az akkupak is nehez plus meg sok a meghibasodasi rata is a sok cella miatt..
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Remnant II
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Háztartási gépek
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Argos: MuzsikAI
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000