Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz tha_answer #200 üzenetére
Évek óta ugatom, hogy az irodai alkalmazottat ne utaztassuk már hótt feleslegesen napi 60km-t/városi tömegnyomorközlekedésen napi 2-3órát. A 90es években az internet terjedésével nagy volt a lelkesedés, hogy széles tömegek dolgozhatnak majd otthonról. Aztán egy frászt, egymás után húzták felmég a legutóbbi évtizedben is a vasbeton ketreceket, ahol a főnökség kiélheti perverzióit a dolgozón. Felesleges épület, felesleges területhasználat, felesleges közlekedés, felesleges energiapocséklás. Ha 3 billentyűmasszírozóból csak 1et HO-ra lehet küldeni, a billentyűmasszír-túlsúlyos €urópában érezhetően kevesebb lenne a dugózás-légszennyezés-stressz.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz tha_answer #202 üzenetére
. SzVSz egy "covid szintű" - azaz kivitelezhető, lévén másfél évig kivitelezték - HO-val több környezeti lábnyomot lehetne csökkenteni, mint kb bármi mással, beleértve a villanyautósdit (ha maximálisan hiszünk a villanyzöldeknek). Sokan még kocsit se vennének: egyáltalán nem ritka, hogy egy család vagy együttélő pár 2 kocsit üzemeltet, merthogy kétfelé jár melózni. Ha csak az egyikük HO-t kap, máris elgondolkodhatnak rajta, hogy kell-e 2 kocsi =ugrott egy komplett 4kerekű legyártása, etetése, szervizelése, parkolása...
Kőkeményen kéne ezt nyomatni, már csak azért is mert az egyik akut problémánk itt €urópában, hogy nincs hely. Se az utakon, se a metrón, és telek sincs.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
tomcat78
őstag
Csak egy kérdés: Van valakinek fogalma róla, hogy mindent egybevetve az elektromos autók energiahatékonysága milyen a nyersanyagtól indulva addig, hogy megmozdítja az autó tengelyét? A belsőégésűnél 15% körül van. Ezt csak azért érzem érdekes kérdésnek, mert egy esetleges akksi fejlesztési háború azért alávághat az elektromos energiahatékonyságának. Pláne, hogy olyan nagy érdemi fejlődés nem nagyon volt ezen a fronton. A Toyota által képviselt vonalban több potenciált látok ilyen téren. Legalábbis egyenlőre.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
-
félisten
válasz t72killer #201 üzenetére
Volt szerencsém anno részt venni egy Budapest közlekedését elviselhetőbbé tevő szakmai egyeztetésben. Pontosan ezt javasoltuk többen is: hogy első sorban meg kéne próbálni a felesleges utaskilométerek számát visszaszorítani. Hivatalosan nem utasították el a javaslatot, mivel pillanatok alatt dugába dőlt az egész, de az azért elhangzott, hogy nehogymá' a gazdasági teljesítmény kárára akarjunk közlekedést javítani. Nyilván megértették, hogy mi a javaslat lényege.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
tomcat78
őstag
válasz t72killer #205 üzenetére
Átlagban semennyire nem függ tőle. A kérdés nem a hajtásról szólt. Mert ugye ott a robbanómotor sem 15%-ot tud. A kérdés arra vonatkozott, hogy valaki megrajzol/ tervez egy modellt, majd a megálmodástól az autó valós megmozdulásáig milyen az energiahatékonyság.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Noigen, középkori figuráknak sajna nehéz elmagyarázni az űrsikló működési elvét .
A legtöbb helyről, ahol bevezették, olyan visszajelzéseket kaptam, hogy minimum nem romlott a teljesítmény, mérhetően alacsonyabb erőforrás-felhasználás mellett.#207: akkor félreértettem, a nyersanyagot írtad (fosszilisnél kőlolaj/földgáz/szén - elektromosnál az, amiből az áramot generáljuk)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
tha_answer
őstag
"Budapest: le kell számolni a parkolási tévhitekkel
Az utóbbi idők felmérései alapján két tévhittel is le kell számolni a budapesti parkolással kapcsolatban, és sok minden arra mutat, hogy a parkolási gondokat megoldása első lépcsőben, és leghatékonyabban az általában magas lakossági parkolási kedvezmény csökkentése lenne.Első tévhit: a belvárosi parkolóhelyek többségét az ingázók gépkocsijai foglalják el. Tóth Csaba, a Levegő Munkacsoport Szakértői Testületének tagja elmondta, hogy a nem helyi autóhasználók, azaz az ingázók a parkolóknak csak kis részét (napszaktól függően 5-20 százalékát) foglalják el, ráadásul főleg nappal, amikor jellemzően sokkal kisebbek a parkolási nehézségek. Egy Újlipótváros által készíttetett parkolásfejlesztési tanulmány szerint a parkolási gondok alapvetően este kezdődnek, mikor az autót használó lakosok hazaérkeznek."
https://telex.hu/kulfold/2022/05/16/bukarest-parkolas-hetszeres-ar
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Kérdésre nem illik kérdéssel válaszolni
De, hogy világos legyen: Nyersanyagok, tervezés, gyártás, logisztika, minden, ami ahhoz kell, hogy egy autó megmozdulhasson. Igen, ebbe bele tartozik az autó által használt energia is. Ez pillanatnyilag nagyjából 15 vs 23 %. Az volt a kérdés lényege, hogy egy generált fejlesztési háború nem e ront a meglévő kb 8% előnyön."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Zanik
addikt
A gond, hogy alapvetően az emberek többsége a jelenlegi kényelmes életének jövőbeli alternatív megoldásokkal való biztosításán gondolkodik, ahelyett hogy a jelenlegi kényelmes életük amúgy feladható, szükségtelenül pazarló részeinek feladásán gondolkodjon.
Csak szólok: elbasztuk!
Menthetetlenül tönkre tettük a földet, és fel se fogjuk, hogy nem azon kéne agyalni, mit hogyan pótolunk, hanem azon hogy miképpen fogunk alkalmazkodni a ránk váró súlyos következményekhez.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
GoldhandRent
őstag
válasz tha_answer #210 üzenetére
Hát nemtom
Személyes tapasztalatom inkább az, hogy mindkettő, de leginkább egyik a másik miatt.
Általában munkaidő - x órától munkaidő vége + x óráig nincs, vagy alig van parkolóhely.
Egy átlag hétvégén kb bárhol le tudsz parkolni, ami ugye azért van, mert
1. nem dolgozik mindenki (nem ingáznak az adott helyre autóval akár 2 utcával arrébbról)
2. lehet nincsenek otthonHétköznap meg mindenki IS dolgozik, aki viszont nem, az lehet, hogy nincs otthon.
Rettenet sok ember képes minden egyes nap a dugóban csücsülni EGYEDÜL (a SUV-jában) arra a 3/4--1 órára, amíg az autójával megteszi azt a 10 kilómétert a munkahelyéig, amit bicóval vagy e-rollerrel 30 perc alatt megtehetne
Szvsz, ha csak ezeknek az egyéneknek a fele rollerra pattanna, nem lenne se dugó, se parkolóhely hiány.-
-
tha_answer
őstag
válasz GoldhandRent #214 üzenetére
" 10 kilómétert a munkahelyéig"
Azaz bpn belul.
Nezd ha vki akkor en ki nem allhatom a soteteket legyenek azok zoldek vagy barmilyenek, de itt ebben speciel igazuk van, h a helyi lakosok parkolokedvezenyet kell elvenni. Azaz a kenyelmes letet kell adoztatni. Fizetni fog aki megteheti, abban biztos lehetsz. -
Man0gatya
aktív tag
kötelező körök... tudod miért állíttották le az első villanyautós projektet? merthogy a hidrogén... én valahogy azóta sem látok tömegesen hidrogénes kocsikat.. ellenben villanyautót annál többet... jah ez 40 éve volt... 40 év alatt nem tudtak a hidrogénes autok elterjedni ellenben az akkor leállított villanyos csak utat tört... a hidrogénes kocsik nem lesznek, mert számtalan megoldhatatlan probléma van kezdve a hidrogén szállításán át, a tárolásán át, óriási balesetveszélyen át a drága technologián át. Ellenben az akkutechnologia az én életemben is óriásit fejlődött... és fog is fejlődni...
-
Rive
veterán
válasz Man0gatya #219 üzenetére
... óriási balesetveszélyen át a drága technologián át. Ellenben az akkutechnologia az én életemben is óriásit fejlődött....
Az akkutech szerves része, hogy minél nagyobb az energiasűrűség, annál közelebb kerül a cucc a robbanóanyagokhoz.
Csaxólok/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #224 üzenetére
Gondolom ezt alá tudod támasztani.
az önindító 1919-ben lett kvázi alapfelszerelés a T modellben, addigra már eladtak belőle több milliót. Villanyautóból meg futott vagy 30ezer az USA-ban. És volt olyan 30km/h-s végsebességük (az aksikímélés miatt). A T-nek meg 65-70.
-
#27070592
törölt tag
válasz Man0gatya #219 üzenetére
Ellenben az akkutechnologia az én életemben is óriásit fejlődött... és fog is fejlődni...
A lítium ion akkutól eljutottunk a lithium-ion akkuig.Musk is megmondta: lítium van bőven, amíg rentábilis a bányászata addig szarjunk bele hogy csak az öt (5) százaléka kerül újrahasznosításra.
-
#27070592
törölt tag
Egy pár hónappal ezelőtt készült interjúban mondta, fent van YT-n is de most nem tudom előtúrni.
Ő egyébként nem azt mondta hogy fölösleges az újrahasznosítás, csak kb annyit hogy a lítium sok helyen elérhető.
Az újrahasznosítás üzletileg veszteséges jelenleg. Tehát állami támogatás nélkül senki hozzá sem fog. -
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #226 üzenetére
Gondolom ezt alá tudod támasztani.
-
GoldhandRent
őstag
válasz tha_answer #218 üzenetére
igen, bpn belül természetesen (agyrém)
ezzel mindenkivel kicseszel (nem te, de érted) szerintem.
ha most én helyi vagyok, (vagy vidéki, de el van intézve a parkolóhely), akkor ne tartsak autót azok miatt, akik a sarki boltba is autóval mennek ? merthogy miattuk van a dugó és a parkolóhely hiány is. ha kell, vagy szeretnék el tudjak már menni nyaralni/pihenni (vagy haza) saját autóval,
amikor meg nem használom had parkoljak már a ház előtt (mint ahogy vidéken is a ház előtt parkolhatok)kicsit elgondolkozva a leírtak után, ha ezt csak a kifejezett belvárosra vezetnéd be, és cserébe lenne nagyobb/több/jobb P+R a peremvidéken, akkor még lehet OK
#219Man0gatya
más is írta korábban, hogy a hidrogént el kéne vinni a kutakhozkérdem én, miért ? mármint vigyem oda az áramot (ez pipa) és készítsem ott helyben a hidrogént.
a vizet, na azt oda kell vinni, de most is megy oda a tartálykocsi, ami sokkal veszélyesebb, mint sima vizet hurcolni[ Szerkesztve ]
-
-
dabadab
titán
válasz #27070592 #229 üzenetére
Éreztem én, hogy ha az ember megpiszkálja egy kicsit is, akkor rögtön kiderül, hogy nem is azt mondta, szóval a "szarjunk bele hogy csak az öt (5) százaléka kerül újrahasznosításra" az a valóságban inkább az lesz, hogy muszáj felpörgetni az újrahasznosítást
DRM is theft
-
arnyekxxx
veterán
válasz GoldhandRent #231 üzenetére
kérdem én, miért ?
Mert nem praktikus. -
#27070592
törölt tag
Azért az nem meglepő hogy Musk ilyet soha nem mondana, baromi rossz marketingje lenne.
Viszont 5% a szomorú valóság perpill. -
tha_answer
őstag
válasz GoldhandRent #231 üzenetére
Dehogynem tarthatsz, ha fizetsz eves dijat amibol lesz penz a gyerekeid tanarainak is plusz fizetesre.
A kellemes helyek korlatosak. A belvaros tipikus kellemes helynek szamit. Az h megveszel itt egy lakast, meg nem jogosit fel arra h 10nm aza 10m forintnyi kozhelyet csak azert olcsobban hasznalj mert volt penzed belvarosi lakasra.
Nyilvan nem rakos meg pesterzsebet meg ilyenek hanem a koruton belulre ertve, h a helyiek se kapjanak parkolasi kedvezmenyt.
-
dabadab
titán
válasz #27070592 #234 üzenetére
Az ipari méretű liion újrahasznosítást nagy részben az akadályozza, hogy nincs mit újrahasznosítani.
A telefonok meg laptopok akksijai sajnos ilyen szempontból értelmezhetetlenek, az autóakksisk meg köszönik szépen, de egyelőre teljesen jól vannak, nem kell őket reciklálni.DRM is theft
-
8th
addikt
Az apróért is le kell hajolni. Qrva szánalmas.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #235 üzenetére
Ez elég gyenge minőségű forrás a kijelentésed alátámasztására.
Maradjunk a tényeknél, önindító nélküli T modellből százszor annyit adtak el az első 10 évében mint ahány elektromos autót összesen eladtak addigra, ezt az arányt elég nehéz az önindítóra visszavezetni.
-
tha_answer
őstag
válasz arnyekxxx #240 üzenetére
Legvarakkal boxolsz.
A belvarosi rohangalos elektromos autokat az onindito nyirta ki 100 eve.
En ezt allitottam es kerdezd csak meg a noket idosebbeket stb h kurblizni akarnak vagy sem....
Ha 100 evig egy szuk de fizetokepes piacra van fejlesztve az elektromos auto akkor ma nem itt tartanank, ez volt az oninditos allitasom lenyege.
Ezt vagy hajlando vagy belatni vagy nem, az h amugy mennyi benzines lett addigra eladva, ebbol a szempontbol teljesen irrevelans mert a belvarosi szaladgaloanyukas elit retegnek nagy valoszinuseggel lett volna annyi vasarloereje h ne tunjon el teljesen a piacrol az elektromos jarmu.Ennyit alitottam, azt mar te vetitetted bele magadnak h azt az allitast h az onindito elott nem volt elterjedve a benzines.
Hol is allitottam ezt? Ja hogy sehol...[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
nincs mit újrahasznosítani
Így igaz, a cikk is 10-15 éves időtávot említ, amikor az addig eladott és elhasznált villanyautók millióit cserélni fogják.
A gondok akkor fognak súlyosbodni amikor az elhasznált akkukat is millió tonnás mennyiségekben kapja meg az (addigra talán felfuttatott) újrahasznosító -ipar. -
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #241 üzenetére
még mindig nem igazoltál semmit csak van egy állításod amit a számok cáfolnak.
-
cinemazealot
addikt
Nekem egyszer a Vatera számlázott ki 1 Ft-ot, de rendes volt, felkínálta a bankkártyás fizetési lehetőséget, amivel éltem is. Kattintottam a levélből, átirányított a SimplePay felületére, az viszont nem tudta végrehajtani a műveletet. Kiderült, hogy a kártyakibocsátóm (CIB) utasította el a tranzakciót. Írtam is a CIB-nek, hogy WTF, erre azt válaszolták, hogy e-mailben sajnos nem tudnak tájékoztatást adni, szíveskedjek telefonálni vagy befáradni valamelyik bankfiókba. Aha...
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #245 üzenetére
ezt a kommenetemet: "Az első villanyautós projectet azért állították le mert jöttek a benzines autók és lenyomták"
akartad cáfolni azzal, hogy a
A kurbli kivaltasa elektromos arammal tette le a villanyautokat.amit továbbra sem támasztottál semmivel alá, viszont elegánsan nem veszed figyelembe, hogy a villanyautók már akkor is a periférián voltak amikor az öninditó még tervezőasztalon sem létezett. Valamival azért légyszi támaszd már alá, hogy a korai villanyautók jellemző vezetője nő volt.
-
arnyekxxx
veterán
válasz cinemazealot #248 üzenetére
Mi anyámtól örököltünk egy használaton kívüli számlát amin 12 forint volt, ezt a közjegyző felosztotta 3 egyenlő részre amit a bank többszöri meglátogatása után szépen elutaltak nekünk majd jött mindhármunknak a postai levél a 4ft-os utalás sikeres teljesítéséről.
Tavaly elrontottam egy utalást a gyerek iskolai étkezésre, talán 2Ft-al kevesebbet fizettem. Pár hét múlva hozta a postás a felszólító levelet, hogy elmaradás van, legyek szíves mihamarabb kiegyenlíteni a 2Ft-os tartozást
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Micro Four Thirds
- Asztalos klub
- Milyen videókártyát?
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED