Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz tha_answer #149 üzenetére
Be kéne vonni, abszolúte, de ez egy egészen speckó művelet. Nincs világkormány, egymással hadakozó politika van - és ha xy család úgy látja, hogy a Föld valamely sarkán 2milliárddal jobban jár, akkor oda fog költözni.
Emberi kapcsolatok: ez egy érdekes kérdés, igencsak zárt világról van szó. Egy Jeff Bezos gyerekeivel max egyetemen fogsz találkozni, addig mindenféle zárt közösségekben nőnek fel, melyek megtalálhatók Kolumbiától Csukcsföldig kb mindenütt.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
tha_answer
őstag
válasz t72killer #151 üzenetére
https://24.hu/fn/gazdasag/2011/08/17/papp_interju/
Papp: Svéd mintájú vagyonadó a megoldás
"Svédországban 15 évig volt 1,5 százaléknyi vagyonadó a 250 ezer euró fölötti vagyonokra, s 15 év alatt 80-ról 35 százalékra tudták levinni a GDP-arányos államadósságukat."
"Azért tegyük hozzá, az adórendszer radikális átalakítása azt is jelenti, hogy be kell vezetni egy olyan új adónemet, amelyet nem a vállalkozások, hanem a háztartások fizetnek. A vagyonadóra gondolok, ami nagyon hiányzik a magyar adórendszerből. S nemcsak ingatlanra kellene kivetni. Olyan alapelvet kellene alkalmazni, hogy aki rendesen befizette az adóját, a személyi jövedelemadót, annak ne kelljen többet fizetni, mint korábban. A vagyonadóval be tudnánk hozni a közteherviselés alá azokat, aki addig kihúzták magukat alóla." -
Tyrel
őstag
válasz tha_answer #152 üzenetére
Az meg van, hogy az ilyen jellegű vagyonadót bevezetni pont az a réteg tudná amelyik évek óta a trónon ül, és amelyiknek a legtöbb nem bevallott és nem adózott vagyona van?...
Akkora hazafinak ismered őket, hogy ilyesmi valaha is megfordulhatna a fejükben?...
Ők nem befizetni akarnak az államkasszába, hanem még az utolsó szöget is kivenni belőle, szóval ennek az istennek az idejében nem lesz itt semmilyen megváltás...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #144 üzenetére
Az eu6tempd nel mar nem a kipufogon jonnek ki a reszecskek nagy resze
az euro6-nál egy kiló elégett üzemanyagból nem lesz kétésfél kiló, a kipufogón távozó CO2?
-
félisten
válasz tha_answer #152 üzenetére
Nagyon ellene vagyok a statikus vagyonadónak. Attól nem élek jobban, hogy többet ér a telek a házam alatt. Ha eladom vagy hasznosítom, akkor jogos, hogy fizessem meg a gazdagodást, de amíg inaktív a vagyon, addig egetverően nagy igazságtalanságnak tartom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz tha_answer #153 üzenetére
A turizmust valóban durván meg kell sarcolni, ugyanis a repkedés, extra fogyasztás mellett a kiejtem a kezemből a műanyagpoharat/cigicsikket viselkedés is elképesztő terhet ró a környezetre.
Sőt, továbbmennék: minden turistát (igen, mindet, a 90éves milliárdost is) ha nincs tolószékhez kötve, a tartózkodásának 10%-ára utcai (tengerparti, erdei, hegyi) saját kezű szemétszedésre köteleznék. Nem a Hilton udvarán, hanem a szállás 50km-es körzetében, ahol van is redva. Ez első látásra tűnik igazságtalannak a turistákkal szemben, viszont ahhoz, hogy egy régió ilyen rendszerben is vonzza a látogatókat, minimum nagyjából rendben fogja tartani magát.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
tha_answer
őstag
Lakoingatlan alatt levo teleknel kicsit forditva van. Azert er sokat a telek mert ott elni kellemes mert van orvos, kulturmaszlag, infrastruktura, kozbiztonsag stb. Tehat az adofizetok ruhaztak be aminek a haszna az ottani telektulajoknal csapodott le.
budaparton szted egy 250 millios 70nmes lakas azert kerul annyiba mert bele lett teve annyi anyag vagy mert a telek az ami?
Dehogynem jobban elsz, egy nagysagrendekkel jobb eletminoseged van mintha ugyanaz a hazad a mordori telken lenne.
-
tha_answer
őstag
Ezert kell egy belevalo milliardos aki thanoskent becsicskitja oket.
Attol fuggetlenul h hanyingert kapok a pufidzsekis g mercisektol ez a banda az orszag eroforrasait maganak rabolja le nem pedig kulfoldre. A kulonbseg az h magunk kozt el tudjuk intezni ahogy akarjuk elvileg (ertsd elvesszuk es kusspofabe) addig ott ahol totalis hazaarulast vegeznek ott lehet pereskedni es fizetni sodexo vagy meg el se kezdeni a pert mert megnyerhetetlen es inkabb fizeti a boduletesen elonytelen szerzodest lasd m6os autoplya. Azaz az orszag eroforrasainak elosztasat mi intezzuk egymas kozt vagy sem. Ez a nemmindegy. Mert ha akarjuk hnaputan a nerhotelekbol arvaotthont csinalunk ha akarunk, de ha nem vagyunk felette szuverenek megette a fene ...
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #157 üzenetére
szóval a széndioxid molekula az nem részecske? Mert azt állítottad, hogy Az eu6tempd nel mar nem a kipufogon jonnek ki a reszecskek nagy resze
-
félisten
válasz tha_answer #160 üzenetére
Ahha. Szóval azért, mert a környék beépült, divatos lett és egyben sokkal kevésbé lakható, fizessek még adót is...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
"Viszont az azonos mennyiségű anyagból drágábban eladott termék több profitot hoz,..."
Ez így leírva butaság. A termék árát alapvetően a kereslet - kínálat határozza meg.
A profit mennyiségét a bevétel és költségek határozzák meg. Van optimális eladási ár. Ha annál drágábban adod a terméket, akkor kevesebbet fognak belőle vásárolni.Ha ezzel csökken a bevétel, csökken a profit. Ha olcsóbban, akkor is csökken a bevétel, mert valamilyen eladási korlátba fogsz ütközni. valamiben mindig korlátolt a gyártási folyamat.(#100) Tyrel: "E helyett építhetnének egy egész pici, mondjuk 900 köbcenti körüli motort, amit abszolút kihegyeznek egyetlen egy konkrét fordulatszámra. Nem kell változó szelepvezérlés, nem kell semmi, csak egy konkrét fordulatszámon legyen végtelenül hatékony,..."
A végtelen hatékonyság közelébe se lehet kerülni. Ráadásul egy kis hengerűrtartalmú motor fogyasztási - teljesítmény optimumon nagyon hosszan töltené az akkumulátorokat.
A mai hibrid motorok másként működnek.
Alacsony sebesség mellett, tipikusan városban, elektromos motorral üzemelnek. A fékezésekből visszanyernek valamennyi energiát. Az akkumulátort nem a motor tölti. A tisztán elektromos járművekhez hasonlóan tölteni kell. Az akkumulátor kapacitása napi használatra elég a városban 100 - 120 kilométer.
Magasabb sebességnél, amíg van elegendő energia az akkumulátorokban a gyorsításokkor segít rá a robbanó motorra és fékezésekkor töltődik.A viszonylag kis kapacitású akkumulátorokat viszonylag gyorsan lehet tölteni. Hosszabb út esetében egy tankolás és egy töltés nagyjából bele fér a kávézásra,vécézésre és némi mozgásra fordított időbe.
Városban tiszta, az utazótávolsága nagy.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Rick4
félisten
válasz Hieronymus #167 üzenetére
Nem butaság, csak nem érted...
A termék árát az határozza meg, hogy a konkurencia mennyiért kínálja a sok szempontból azonos terméket, de egy olyan piacról butaság keresleti- kínálati közhelyeket emlegetni, ahol mostanság kínálati hiány van, és minimum fél év, mire egy megrendelt autót kézhez tud venni a megrendelő, sok esetben egy évhez közelít az átadás késése... Ha az autó a piacon más környezetbe kerül ki, vagyis mindenki más drágábban fog árulni, akkor itt is drágább lesz az ár, ez minden, csak nem optimális, ugyanis az az eladó és a vevő számára lehetne mindkét oldalról megfelelő, azaz optimális. A valóságban szó sincs erről! Pl a 4 éve vett autómat nemsokára cserélem, 4 évesen vettem, most 8 évesen többért fogom felrakni, (és persze eladni) mint amennyiért vettem. Optimális ez a vevőknek? Dehogyis, mert drágán vesznek! Optimális ez nekem? Dehogyis, hiszen 4 évig használtam és még keresek is rajta, inkább profitábilis!
Mondok neked még egy egyszerű példát, gondolom ezt azért sikerül megérteni.
Mari néni tyúkjai folyamatosan tojnak napi 45 tojást, kijár vele heti 3x a piacra, és eladja őket 50ft/db áron, mert hogy ugye tanyasi szép sárga belű tojásként többre tartja a boltinál (ami a boltban 45 forint) a sajátját... Aztán egyszer csak történik az országos ellátási láncban egy kis probléma, valahol tőle jó messze leég egy tojótyúk farm, ebből fakadóan az innen vásároló multinak beszerzési gondjai vannak, és csak drágábban tud tojást venni máshol, ezáltal más multiktól is elszippantja a rendelkezésre álló készleteket, és leköti a jövőbeni termelés egy részét is, azaz az eddigi 45 forint helyett már 60-ért kell adnia, és ezzel felveri az árat is, amivel még nem is lenne gond, mert hát a probléma az ő érdekkörükben történt...
Na de Mari néni megtudja, hogy a boltban már nem 45, hanem 60ft a tojás, érdekes módon neki semmivel sem kellett többet tennie ugyanazon napi 45 tojásért, de csak baxxa a csőrét a dolog, szóval szerinted ugyanannyi tyúktojás, ugyanannyi piacra kitekerés, ugyanannyi feladat után Mari néni még mindig 45Ft-ért fogja adni a tojást, vagy gyorsan felemeli 65Ft-ra, és annyiért is megveszik, hiszen mindenki tudja, hogy az ő tojásai szebbek- jobbak, mint a boltiak, vagy sem?
Optimális a vevőknek ugyanazért a termékért kifizetni +33.33%-kal többet, miközben sem a vevő, sem az eladó estében semmiféle változás nem indokolná a dolgot? Persze hogy nem! Optimális árról beszélni egetverő butaság!Viszlát!
[ Szerkesztve ]
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
félisten
válasz tha_answer #166 üzenetére
Számomra a legvisszataszítóbb az az érvelés, hogy el lehet költözni. Gusztustalan.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
"Emberek többségének nem lesz kocsija, hanem fuvar megosztókat fog használni. Utcák nem lesznek üresek, hanem ha kocsi kell bérled x Ft/ óráért. de gondolom lehet venni havidijért x óra vezetést kérni. Már ezek most is vannak. Sőt telefonod se lesz, azt is havidíjért lizingeled."
Ez ugye elmélet.
A gyakorlat mást mutat. Nálunk a helyi közlekedési vállat ezerszámra állított be bérelhető kerékpárokat. Kezdetben sokan kipróbálták a bérlést. Ma már leginkább a saját parkolóhelyeiken várakoznak a kerékpárok
A carsharing sem túl vicces. 0,09 €/min és 200 km szabad vezetés. 5,67 €/Stunde + 0,19 €/km 2 bis 6 Stunden
21,67 €/nap + 0,19 €/km a legolcsóbb ajánlat, Fiat 500 kategória.Telefon esetében működik a dolog. Havi fix összeget fizetve, "ingyen" telefonálás és SMS. Valamit valamelyik adatcsomag. Telefont kb 2 évenként egy kis ráfizetéssel lehet cserélni. De így is érezhetően drágább megoldás mint a készülék vásárlás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #165 üzenetére
Meg a pontos fogalmazás sem árt.
-
tha_answer
őstag
A cel egy elheto tarsadalom.
A kellemes helyeket (mivel nem vegtelenek hanem korlatosak) elvezzek azok akik kozben jobban hozzajarulnak amyagilag h a lenyeges dolgok tekinteteben (egeszsegugy, kozbiztonsag, alapkeszsegek fejlesztese) ne legyen hatranyban senki sem.A kellemes helyek elvezetet adoztatni igazsagosabb mint a munkat.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #167 üzenetére
A tisztán elektromos járművekhez hasonlóan tölteni kell.
Az a plug-in hibrid
Az akkumulátor kapacitása napi használatra elég a városban 100 - 120 kilométer.
Egy hibridnél? Max pár km, a konnektorosnál is jó ha a fele megvan. -
Valóban nem értem.
Leírom, hogy az eladási árnak nincs sok köze az alapanyag árhoz.
Erre te leírsz egy olyan példát, ahol az alapanyag árnak nincs sok köze az eladási árhoz."Optimális a vevőknek ugyanazért a termékért kifizetni +33.33%-kal többet, miközben sem a vevő, sem az eladó estében semmiféle változás nem indokolná a dolgot? Persze hogy nem! Optimális árról beszélni egetverő butaság!"
Komolyan nem értem, miért nem érted.
Mari néni akkor jár jól, ha pont annyiért adja el tojásait, amennyiért még megveszik az összeset. Ha drágábban adja, kevesebbet ad. Ha olcsóbban, akkor csökkenti a bevételét. Ha nagyon felemeli az árát, akkor alig fog eladni tojást.Javaslom, hogy beszéljük ezt mégegyszer. Akkor amikor te eladói pozicióba kerülsz a piacon.
Gondolom te kiszámoltad, számodra a szűkös megélhetéshez naponta hány ezer forintra van szükséged.
Ezek után elmentél a munkaadódhoz és kérted, hogy ennyire csökkentség a havi jövedelmed, mert nem akarsz árt drágítani a munkaerő piacon.Amúgy jöhetsz hozzám dolgozni. Nem fogok veszekedni amiatt, ha kevesebbet akarsz keresni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
-
badcoke
csendes tag
Szerencsére a természet elrendezi ezt a kérdést is mert, hogy lítium nem fog teremni magától, az biztos.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #177 üzenetére
egy Mercedes teszt
Melyik az?
Mert egyébként azért nem zöldrendszámosak a sima hibridek mert nekik a zöld rendszám feltétele 50km aksiról. Plug-in hibridnél 25km a feltétel, ezt szokták is tudni a konnektorosok. -
Apollyon
Korrektor
Az egyik első full elektromos autó a Nissan Leaf volt, mindössze 12 évvel ezelőtt. És már most azon megy a vita, hogy nem lesz elegendő alkotóelem a mainstream elterjedéséhez. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ugyanúgy fejleszteni kell hozzá az infrastruktúrát, erre, a bevezetésének hajnalán is már bizonytalan technológiára.
Továbbá, mi lesz a nem szárazföldi közlekedési eszközökkel? Repülők, hajók, óceánjárók, ahol nem lehet megoldani sem az akkuról, sem a vezetékről való működést?
Plusz egy egész világ fókuszált rá, mégis valahogy elmaradt a nagy akkutech áttörés.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
-
Az olajlobbi az új 'Soros?
produkáljatok már végre 10Ah-s normál méretű akksit a telómba, vagy 300kilósat kocsiba, ami levisz egy csaladot cuccokkal az Adriára (ok, nem innen, Pestről ).
Én (+a világ nagy része) lennék a legboldogabb, ha nem függnénk az opec-től.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Apollyon
Korrektor
válasz t72killer #182 üzenetére
Igen, agresszíven rá kéne feküdni az újrahasznosításra, különben ugyanott leszünk (vagy még rosszabb) mint a dízeles autókkal. Aztán már lehet rég magasról tojnak rá, és inkább a hidrogénes techet fejlesztik inkább.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
8th
addikt
válasz Apollyon #181 üzenetére
Mennek majd szintetikus üzemanyaggal. Feltéve ha lesz elegendő.
"Plusz egy egész világ fókuszált rá, mégis valahogy elmaradt a nagy akkutech áttörés."
Szkeptikus vagyok. Szerintem több évtized mire lesz valami amivel nyugdíjazni lehet a most használt akkukat és egyáltalán nem biztos, hogy az majd hatékonyabb lesz mint a jelenlegi technológia legfeljebb valamivel környezetbarátabb lesz az előállítása. Persze ez is pozitívum mert lépünk egyet előre de nagy csodát egyáltalán nem kell várni. Meg aztán hány éve is hallgatjuk a magukat mindenkinél okosabbnak tartó megmondóemberektől, hogy de most aztán már tényleg sokkal de sokkal olcsóbbak lesznek az elektromos autók? Az akkuk egyre olcsóbbak az elektromos autók ennek ellenére egyre csak drágulnak. Szóval ez sem jött be nekik de sebaj. Nem igazán zavarja őket a valóság.
OFF: A belsőégésű motor betiltása az EU részéről pont akkora hülyeség mint az orosz földgáz Európai embargózása. Alternatívája nincs de sebaj mi okosak vagyunk és veszünk helyette bizonytalan mennyiségben amerikai palagázt többszörös áron amit nem elég, hogy elég környezetszennyező kitermelni még baszom nagy tanker hajókon át kell úsztatni az öreg kontinensre tehát duplán szennyez. Az olcsó ruszki gáz meg végigcsordogál szépen a kiépített vezeték rendszeren egészen a finomítóig gyakorlatilag nulla szennyezéssel (a szállításra értve). Mostani hír, hogy a németek télre masszív gázhiánnyal számolnak így azon dolgoznak, hogyan adóztassanak meg még pluszban minden gázfogyasztót, hogy a lehető legkevesebb gázt használják az emberek. Szép kis zsákutcába kormányozták Európát a vezetői. Az usa és kína a térdét csapkodva röhög ezt látva közben behozhatatlan versenyelőnyre előnyre tesz szert. És mindezt miért? Nevetséges. A kicseszett moralizálás meg jóemberkedés. Csak az a lényeg még ha beledöglünk is.
-
Apollyon
Korrektor
Az, hogy mennyibe kerül, teljesen mindegy, az early adopterek úgyis kifizetik, aztán majd lejjebb csúszhat az olcsóbb kategóriába is. Ugyanúgy, ahogy bármi más technológia, ami mainstream lett az elmúlt évtizedek során. A fontosabb kérdés inkább, hogy megéri-e, van-e még hová fejlődni? A trendeket figyelve viszont eléggé zsákutcának tűnik, különben nem agyalnának más megoldásokon annyira.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
nubreed
veterán
"...és felégeti a cégek haszonkulcsait"
Haha ez jó vicc. Na ez az egy amitől nem kell tartani, úgyis mindent átterhelnek a vevőkre. Ha ez így megy tovább eljutunk oda, hogy egy belépő alapmodell lesz 15-20 millió.We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nubreed
veterán
válasz Apollyon #181 üzenetére
Plusz egy egész világ fókuszált rá, mégis valahogy elmaradt a nagy akkutech áttörés.
Nekem ez a legnagyobb bajom. Néhány évvel ezelőtt nem volt olyan hónap, hogy ne jelentettek volna be valami "forradalmian új, az eddigieknél nagyságrendekkel hatékonyabb és könnyebben gyártható" akku technológiát és/vagy üzemagyag cellát, stb és mi lett az egészből? Semmi. Ezek a fasorban sincsenek, most 2022 -ben 99%-ban még mindig a Lithium-ion tech van mindenben, ezzel kell együtt élnünk, ennek minden hátrányával és nyűgjével.We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
NoZoli
tag
Az ár kérdését azért, lehet csűrni-csavarni. 10-12 éve, a 24 kWh-s LEAF került 9-10 millióba. Ma, a harmadával több pénzért, simán 1,5-2x akkora akkus elektromos autót kapni. És 10-12 éve, egy elég jó álapotú, 3 szobás, budapesti panel lakást lehetett 10 millióért venni. Ma már ez a pénz, a harmadára elég, egy közepes állapotúnak. Minden drágul. Pedig, annak idején, a robotizáció bevezetésénél is azt mondták, mennyivel olcsóbb lesz az áru, mert kevesebb munkabért kell fizetni a gyárakban. Nem sokminden lett olcsóbb azóta.
-
"... úgyis mindent átterhelnek a vevőkre."
Van más lehetősége a gyártónak?
Az összes bevétele a vásárlóiktól származik. Ha kevesebb a bevétel mint a költség, hosszabb távon indulhat a csődeljárás bejelentése. A gyártónak kettő stratégiája lehet. Nagylelkűen eljátssza, hogy nem vagy csak nagyon keveset emel az árain. Ez kerül majd többe a végén. Vagy korrigálja az árait azonnal.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
btprg
senior tag
válasz tha_answer #157 üzenetére
És mi a helyzet a PM2,5 alatti dolgokkal? Volt erről valamikor egy cikk:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
Ez alapján az egész részecskeszűrős turbódízel meg turbóbenzin környezetbarátság egy parasztvakítás."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
hypno skate
senior tag
Bárhogyan is, jelenleg az e-autók elterjedésébe (vásárlás, töltés) számolatlanul öntött állami szubvenciók tartják életben a tisztán elektromos autókat.
Mihelyt véget ér a támogatási időszak és a tulajdonosokat kilökik a valódi piacra, hogy abban a vízben ússzanak, komoly sivalkodás lesz.
Hacsak nem találják fel a Jedi kristályt, vagy valami azt megközelítő technológiát, hogy egy nagyságrenddel több áramot tudjanak lényegesen kisebb tömegű aksikba szuszakolni.
(szerintem)A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban
-
tha_answer
őstag
Maga a letezes karos
https://www.researchgate.net/publication/320289406_Commuter_exposure_to_fine_and_ultrafine_particulate_matter_in_Vienna
Ez ugye tudod mit jelent? Ha komolyan vesszuk h finomreszecske egeszseg akkor a metrot kene tiltani....
A kipufogon keletkezo finomreszecskek nagyresze a (nagynyomasu) direktbefecskendezes miatt is van, szoval ha nem lenne annyira kihegyezve nem lenne annyi kis reszecske sem.
Be lehet tiltani vmi alapjan barmit. De akkor _mindent_. amitol nem lesz hegyilevego. Azaz az elektromos autot is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Jeorjosz7 károsultjai
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ukrajnai háború
- Külpolitika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...