Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz tha_answer #92 üzenetére
Szerintem Magyarországon pénzügyi motiváció van a napelemezés mögött, nem pedig környezetvédelmi.
Thanos was right.
-
félisten
válasz tha_answer #131 üzenetére
Telekadót az adózott jövedelemből vásárolt ingatlanokra?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz tha_answer #131 üzenetére
Húzó, vagy lehúzó, ez itt a kérdés... Igen sok nézőpont van, társadalmi-környezeti externáliák garmadával.
Egy kamuhírekből, konteós csoportokból milliárdokat termelő FB-ot pl hova sorolnál?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #137 üzenetére
Pont ez a baj, ha a hagyományosan megfogható javakra utazol. Az offshore konstrukciókba mentett sz.rok miért ússzák meg 0%-kal? A milliárdos ezt látva szimplán nem tol pénzt Európai ingatlanba, vesz magának Seychelles-en, Thaiföldön, stb. Aki marad meg meg lesz nyúzva, mert a milliárdos által máshiva vitt pénzek áttételes adói (pl alkalmazottak jövedelemadója, stb-stb) máshol csapódnak le.
#138: nemhogy teljesen, de aki jó piaci poziban van, drágít vastagon afelett is. FYI, pl k.rvára nem 20-30£ már egy Bp-London Ryanair jegy.
Ha csak részben át van hárítva az adó, plusz ugye a tulaj mindenféle költsége, megint ott tartunk, hogy érdemes a saját lakóingatlant birtokolni. Mrs Lenin álmai sem a gazdasági, sem a társadalmi valósággal nem korrelálnak, csak az egyén kiszolgáltatottságát növelik.[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #140 üzenetére
Milliárdos barátunk köszöni szépen járja a világot Oslo-tól Moszkván és Pekingen át Sydney-ig, és az unokája is azt fogja számolgatni, hogy a Delaware-i céget érdemes-e átrakni Macauba, vagy a közben EU-csicskává vált Svájcból a maradékot átpakolja a pár évvel azelőtt létesült Krím-i adóparadicsomba. Közben csörög a telefon, a szoci dán gazdasági miniszternő hívja, hogy megnyert három zsíros kikötői tendert az országban.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #144 üzenetére
? Az elektromosnak nincs gumija?
#145: az EU is csak a középosztályt éri utol, tömeggyilkos őrültektől meg EUR-százmilliárdokért veszi az olajat és gázt, sőt, úgy ugrál a külpolitikában, ahogy azok ugráltatják.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #147 üzenetére
Értem, féket igen, gumit nem.
#145: iskolás milliárdospalánta? Vele repül az "iskola", oda ahol épp van.
Amúgy nyitott kapukat döngetsz, a dánoknál (is) van ingatlanadó, mégse lakik mindenki közösWC-közösasszony-főbérlőemelialakbért-kolhozban.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #149 üzenetére
Be kéne vonni, abszolúte, de ez egy egészen speckó művelet. Nincs világkormány, egymással hadakozó politika van - és ha xy család úgy látja, hogy a Föld valamely sarkán 2milliárddal jobban jár, akkor oda fog költözni.
Emberi kapcsolatok: ez egy érdekes kérdés, igencsak zárt világról van szó. Egy Jeff Bezos gyerekeivel max egyetemen fogsz találkozni, addig mindenféle zárt közösségekben nőnek fel, melyek megtalálhatók Kolumbiától Csukcsföldig kb mindenütt.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Tyrel
őstag
válasz tha_answer #152 üzenetére
Az meg van, hogy az ilyen jellegű vagyonadót bevezetni pont az a réteg tudná amelyik évek óta a trónon ül, és amelyiknek a legtöbb nem bevallott és nem adózott vagyona van?...
Akkora hazafinak ismered őket, hogy ilyesmi valaha is megfordulhatna a fejükben?...
Ők nem befizetni akarnak az államkasszába, hanem még az utolsó szöget is kivenni belőle, szóval ennek az istennek az idejében nem lesz itt semmilyen megváltás...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #144 üzenetére
Az eu6tempd nel mar nem a kipufogon jonnek ki a reszecskek nagy resze
az euro6-nál egy kiló elégett üzemanyagból nem lesz kétésfél kiló, a kipufogón távozó CO2?
-
félisten
válasz tha_answer #152 üzenetére
Nagyon ellene vagyok a statikus vagyonadónak. Attól nem élek jobban, hogy többet ér a telek a házam alatt. Ha eladom vagy hasznosítom, akkor jogos, hogy fizessem meg a gazdagodást, de amíg inaktív a vagyon, addig egetverően nagy igazságtalanságnak tartom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz tha_answer #153 üzenetére
A turizmust valóban durván meg kell sarcolni, ugyanis a repkedés, extra fogyasztás mellett a kiejtem a kezemből a műanyagpoharat/cigicsikket viselkedés is elképesztő terhet ró a környezetre.
Sőt, továbbmennék: minden turistát (igen, mindet, a 90éves milliárdost is) ha nincs tolószékhez kötve, a tartózkodásának 10%-ára utcai (tengerparti, erdei, hegyi) saját kezű szemétszedésre köteleznék. Nem a Hilton udvarán, hanem a szállás 50km-es körzetében, ahol van is redva. Ez első látásra tűnik igazságtalannak a turistákkal szemben, viszont ahhoz, hogy egy régió ilyen rendszerben is vonzza a látogatókat, minimum nagyjából rendben fogja tartani magát.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #157 üzenetére
szóval a széndioxid molekula az nem részecske? Mert azt állítottad, hogy Az eu6tempd nel mar nem a kipufogon jonnek ki a reszecskek nagy resze
-
félisten
válasz tha_answer #160 üzenetére
Ahha. Szóval azért, mert a környék beépült, divatos lett és egyben sokkal kevésbé lakható, fizessek még adót is...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz tha_answer #166 üzenetére
Számomra a legvisszataszítóbb az az érvelés, hogy el lehet költözni. Gusztustalan.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #165 üzenetére
Meg a pontos fogalmazás sem árt.
-
btprg
senior tag
válasz tha_answer #157 üzenetére
És mi a helyzet a PM2,5 alatti dolgokkal? Volt erről valamikor egy cikk:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
Ez alapján az egész részecskeszűrős turbódízel meg turbóbenzin környezetbarátság egy parasztvakítás."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
válasz tha_answer #200 üzenetére
Évek óta ugatom, hogy az irodai alkalmazottat ne utaztassuk már hótt feleslegesen napi 60km-t/városi tömegnyomorközlekedésen napi 2-3órát. A 90es években az internet terjedésével nagy volt a lelkesedés, hogy széles tömegek dolgozhatnak majd otthonról. Aztán egy frászt, egymás után húzták felmég a legutóbbi évtizedben is a vasbeton ketreceket, ahol a főnökség kiélheti perverzióit a dolgozón. Felesleges épület, felesleges területhasználat, felesleges közlekedés, felesleges energiapocséklás. Ha 3 billentyűmasszírozóból csak 1et HO-ra lehet küldeni, a billentyűmasszír-túlsúlyos €urópában érezhetően kevesebb lenne a dugózás-légszennyezés-stressz.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz tha_answer #202 üzenetére
. SzVSz egy "covid szintű" - azaz kivitelezhető, lévén másfél évig kivitelezték - HO-val több környezeti lábnyomot lehetne csökkenteni, mint kb bármi mással, beleértve a villanyautósdit (ha maximálisan hiszünk a villanyzöldeknek). Sokan még kocsit se vennének: egyáltalán nem ritka, hogy egy család vagy együttélő pár 2 kocsit üzemeltet, merthogy kétfelé jár melózni. Ha csak az egyikük HO-t kap, máris elgondolkodhatnak rajta, hogy kell-e 2 kocsi =ugrott egy komplett 4kerekű legyártása, etetése, szervizelése, parkolása...
Kőkeményen kéne ezt nyomatni, már csak azért is mert az egyik akut problémánk itt €urópában, hogy nincs hely. Se az utakon, se a metrón, és telek sincs.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
GoldhandRent
őstag
válasz tha_answer #210 üzenetére
Hát nemtom
Személyes tapasztalatom inkább az, hogy mindkettő, de leginkább egyik a másik miatt.
Általában munkaidő - x órától munkaidő vége + x óráig nincs, vagy alig van parkolóhely.
Egy átlag hétvégén kb bárhol le tudsz parkolni, ami ugye azért van, mert
1. nem dolgozik mindenki (nem ingáznak az adott helyre autóval akár 2 utcával arrébbról)
2. lehet nincsenek otthonHétköznap meg mindenki IS dolgozik, aki viszont nem, az lehet, hogy nincs otthon.
Rettenet sok ember képes minden egyes nap a dugóban csücsülni EGYEDÜL (a SUV-jában) arra a 3/4--1 órára, amíg az autójával megteszi azt a 10 kilómétert a munkahelyéig, amit bicóval vagy e-rollerrel 30 perc alatt megtehetne
Szvsz, ha csak ezeknek az egyéneknek a fele rollerra pattanna, nem lenne se dugó, se parkolóhely hiány.-
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #224 üzenetére
Gondolom ezt alá tudod támasztani.
az önindító 1919-ben lett kvázi alapfelszerelés a T modellben, addigra már eladtak belőle több milliót. Villanyautóból meg futott vagy 30ezer az USA-ban. És volt olyan 30km/h-s végsebességük (az aksikímélés miatt). A T-nek meg 65-70.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #226 üzenetére
Gondolom ezt alá tudod támasztani.
-
GoldhandRent
őstag
válasz tha_answer #218 üzenetére
igen, bpn belül természetesen (agyrém)
ezzel mindenkivel kicseszel (nem te, de érted) szerintem.
ha most én helyi vagyok, (vagy vidéki, de el van intézve a parkolóhely), akkor ne tartsak autót azok miatt, akik a sarki boltba is autóval mennek ? merthogy miattuk van a dugó és a parkolóhely hiány is. ha kell, vagy szeretnék el tudjak már menni nyaralni/pihenni (vagy haza) saját autóval,
amikor meg nem használom had parkoljak már a ház előtt (mint ahogy vidéken is a ház előtt parkolhatok)kicsit elgondolkozva a leírtak után, ha ezt csak a kifejezett belvárosra vezetnéd be, és cserébe lenne nagyobb/több/jobb P+R a peremvidéken, akkor még lehet OK
#219Man0gatya
más is írta korábban, hogy a hidrogént el kéne vinni a kutakhozkérdem én, miért ? mármint vigyem oda az áramot (ez pipa) és készítsem ott helyben a hidrogént.
a vizet, na azt oda kell vinni, de most is megy oda a tartálykocsi, ami sokkal veszélyesebb, mint sima vizet hurcolni[ Szerkesztve ]
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #235 üzenetére
Ez elég gyenge minőségű forrás a kijelentésed alátámasztására.
Maradjunk a tényeknél, önindító nélküli T modellből százszor annyit adtak el az első 10 évében mint ahány elektromos autót összesen eladtak addigra, ezt az arányt elég nehéz az önindítóra visszavezetni.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #241 üzenetére
még mindig nem igazoltál semmit csak van egy állításod amit a számok cáfolnak.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #245 üzenetére
ezt a kommenetemet: "Az első villanyautós projectet azért állították le mert jöttek a benzines autók és lenyomták"
akartad cáfolni azzal, hogy a
A kurbli kivaltasa elektromos arammal tette le a villanyautokat.amit továbbra sem támasztottál semmivel alá, viszont elegánsan nem veszed figyelembe, hogy a villanyautók már akkor is a periférián voltak amikor az öninditó még tervezőasztalon sem létezett. Valamival azért légyszi támaszd már alá, hogy a korai villanyautók jellemző vezetője nő volt.
-
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #259 üzenetére
azért van ott más is ha tovább olvassa az ember a forrást:
There were of course other factors in the demise of the electric car. The price of a Detroit Electric in 1914 was about $2,650 and if you wanted to upgrade to the Edison Nickel Iron batteries that went up about $600. At the same time you could buy 2 new model T's for that same $600.
http://www.detroitelectric.org -
arnyekxxx
veterán
válasz tha_answer #270 üzenetére
Hm, az elit nem tudta kifizetni a kurblit megtekerő bácsit?
Na nekem igazából tök mindegy miben hiszel.
[ Szerkesztve ]