Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    válasz hypno skate #99 üzenetére

    Mozdonyokban már rég bevált technológia, sőt egyébként olyannyira nem új ötlet már ez sem, hogy anno a nácik még tankokban is próbálkoztak vele, csak túl bonyolult ill. kiforratlan volt (az akkori technológiai szinten).
    Persze ezek nem mai értelemben vett hibrid rendszerek, akku-csomag ill. energiatárolás alapvetően nincs bennük, így a motor fordulatszámát kénytelenek változtatni, ha több kakaóra van szükségük... De alapvetően azt az ötletet, hogy a motor kizárólag csak generátort hajt, azt tökéletesen megvalósítják.

    Igazán én sem értem, hogy személyautókban miért nem használja senki sem az ötletet, szerintem is tökre megérné.

    Jelenleg a belsőégésű motorokkal szemben azért sok elvárás van, még egy hibrid autóban is. Kell hogy legyen kellő nyomatékuk (amit sokszor csak "megfújással" érnek el), kell hogy viszonylag széles fordulatszám-tartományban működjenek, meg ugyanúgy kuplungolni és áttételezni kell őket, hogy részt vehessenek a hajtásban... Tökre nem hatékony és túl sok alkatrészt igényel...

    E helyett építhetnének egy egész pici, mondjuk 900 köbcenti körüli motort, amit abszolút kihegyeznek egyetlen egy konkrét fordulatszámra. Nem kell változó szelepvezérlés, nem kell semmi, csak egy konkrét fordulatszámon legyen végtelenül hatékony, majd így hajtson egy generátort, de csak azt és nyilván azt se mindig (mondjuk X% akku szint alatt).

    A gyorsításokhoz valószínűleg nem tudna elég áramot generálni, de nem is kell, azt megoldja az akkucsomag meg a villanymotorok. Ha éppen csak ahhoz elégséges energiát tud generálni, hogy 130-as autopálya tempó tartása mellett ne merüljön a kocsi, már jó... Ehhez meg mennyi kell, mondjuk 25kW? Egy mai, tisztán belsőégésű motoros autó motorjának teljesítménye jellemzően legalább 80kW.
    Nyilván amikor az autó állna, lassítana, gurulna, fékezne, vagy csak lassabban haladna, akkor tudná tölteni is magát, így volna ideje ellensúlyozni azokat a szakaszokat amikor a generált áram mennyisége nem elég, és belenyal az akksiba is.

    Így végső soron csak egy "puffer" méretű akksi csomag kéne, akár olyan kicsi amivel max. 10-20km tisztán elektromos hatótáv van.... Így gyakorlatilag ez is egy hibrid lenne csak, de a jelenlegieknél magasabb hatásfokú, hiszen a belsőégésű motorja sokkal jobban kihegyezhető egy konkrét feladatra. Ugyanakkor egyszerűbb is, hisz nem kell egy csokor kuplung, nem kell bonyolult hajtáslánc, semmi hókusz-pókusz. Kisebb helyet foglal, könyebb, olcsóbb, és hatékonyabb.
    Win-win... Miért nem csinálják?? :F :W

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • joergie

    őstag

    válasz hypno skate #99 üzenetére

    Ha már itt tartunk...a lakásfűtésre használt gázt miért nem lehetett volna mondjuk egy atkinson ciklusú belsőégésűvel áramfejlesztésre is használni(a hőmennyiség úgyis ugyanannyi maradna)? el se merem képzelni hogy csak a mi családi házunkban 30-40 év alatt elégetett gáz által nyerhető elektromos teljesítmény milyen mértéket öltene.

    Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk egy bizonyos szint alá.

  • Noukoum

    veterán

    válasz hypno skate #99 üzenetére

    Fejlesztették, de a villanyos mellett nem tud labdába rúgni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • NoZoli

    tag

    válasz hypno skate #103 üzenetére

    Csak szerinted az. Teszt: LEVC TX Vista, a mai kor London-taxija
    A számok magukért beszélnek:
    "A 36 literes hasznos térfogatú tankkal a kettő együtt 300-350 km lehet, aminek a negyede valósul meg villanymotorral."
    Tehát, cipel 300 kiló akkut és kb. ugyanilyen nehéz belsőégésűt. A mai akku-technológia, 600 kilónyi akkuval, simán hozza ugyanezt a hatótávot. Nulla, helyi károsanyaggal és zaj nélkül. Nem véletlenül szűntette meg a BMW sem a REx-es i3-asok gyártását, már jó régen. És sajnos, a minap minden i3 gyártását is, de azt teljesen más ok(ok)ból.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák