Új hozzászólás Aktív témák
-
btprg
senior tag
Felemelik az élelmiszer áfáját 400%-ra, egy kenyér 5000 forint lesz, de a kutyatáp az olcsó. Miért lenne kényszerítés arra hogy kutyatápot egyél? Oldd meg hogy kutyatáppal is életben tudj maradni! Ja, hogy a szervezeted bekrepál tőle egy idő után, meg hányingered lesz minden evéskor, hát ez a technológia problémája. Nevetséges balkáni tulok akinek ez nem tetszik, éljen a Purina táp!
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #100 üzenetére
nagyobb piacok közül Japán, UK és kína van a tervező listán
Meg a komplett EU, Kanada, Brazília (itt ráadásul 2030 a határidő), D-Korea, Ausztrália, Thaiföld... a bármennyire is nagy piacok közül egyedül India az, ahol a jelenlegi állás szerint 2035-ben még talán el lehet adni ICE autót.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan, Kínában is nagy valószínűséggel. Talán az EUban nem, de még ez sem biztos.
Persze sok minden függ a technológiai fejlődéstől is. Ha tényleg működni fog az EV szent grálja a szilárdtest-akku, és hozni fogja az ígéreteket, akkor esetleg másképp lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #103 üzenetére
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan
Hát, lehet, hogy szövetségi szinten nincs erről még döntés, de az egyes államok meg így állnak (Kalifornia és New York már önmagában az USA autópiacának kb. hatodát adja):
2030: Washington
2035: California, Massachusetts, New York, New Jersey, Colorado, Connecticut, Delaware, Maine, Maryland, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #98 üzenetére
Az általad felsoroltakból melyik konkrétan az állami kényszerítés?
(Ami nem összekeverendő az állami támogatással ugyebár.)Hogy egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny.
Nyilván, ha a számítógépekkel nem lehetne gyorsabban számolni, mint a golyós abakusszal, akkor a kereslet is alacsonyabb lenne irántuk, ergo a számítógépeket rákényszerítik a userekre? -
zsolti75
senior tag
Az tuti, lesz valami.
Semmi bajom a villanyautózással, nekem is volt hibridem, és városban szuper.
De az autóiparral kapcsolatos környezetvédelmi szabályozások rohadt messze vannak a valódi környezetvédelemtől.
Semmi baj a belsőégésű motorral, azzal már inkább, hogy idióta szabályok miatt agyon lett bonyolítva, és 6-8évesen már gazdaságtalan fenntartani, kell venni újjat.
Az igazi környzetvédelem az lenne, ha köteleznék a gyártókat mondjuk 10év vagy 200eKm teljes garanciára, és az LPG/CNG üzemanyagra fejlesztenék. De sajnos ez nem pörgetné a gazdaságot, így senkinek nem érdeke. -
Silεncε
őstag
válasz #54625216 #106 üzenetére
olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek
Olcsóbb persze, mert otthon feldugod tölteni aztán jónapot. De azért azt ugye nem gondolod komolyan, hogy ha a benzinből már nem lesz jövedéki adója az államnak, akkor ezt majd csak úgy megteheted otthon? A szervíköltség meg csak addig alacsony, amíg nem kell akkut cserélni
Az meg, hogy környezetkímélőbbek. Majd ha nem szénerőművek termelik meg az áramot, amit te tankolsz (hanem mondjuk atom, megújuló, netalántán a fúziós, ha lesz belőle valami)
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #16820480 #83 üzenetére
Azzal egyebkent egyetertek, hogy van erre szukseg (halozatfejlesztessel egyutt, mert jelenleg inkabb a lokalis kibocsajtasban van jelentos elonye az elektromos autonak a legtobb europai orszagban), azzal hogy kereslet van rajuk (akarmennyire is kenyszeritett), elindit egy fejlodest.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #106 üzenetére
Hogy egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny.
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni? Nem szerviz lesz, hanem elofizetos extrak, ugyanaz mas neven. Ismetlem magam: mennyi jovedeki adot fizet egy EV-s az auto toltesekor? Az olcsobb kozlekedes pedig addig el, amig el nem er egy kritikus tomeget, utana valamibol elni kell az allamnak is. -
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #106 üzenetére
"egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny."
Az alacsony hatótáv, a lassú töltés, a sokkal magasabb gyártási költségek, az akku brutális tömege meg technológiai hátrány. Elég sokáig lehet ezt játszani...
Amikor egy sima Opel Corsa 15e euro, az eCorsa meg 30, akkor azért egyértelmű hogy állami támogatás és kényszer nélkül az egész teljesen életképtelen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz brumi1024 #112 üzenetére
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni?
Broken window fallacy
(és nem költség, hanem bevétel, és az alapvetően nem a gyártókhoz, hanem a márkaszervízekhez kerül)DRM is theft
-
Shadowbull
addikt
"mérgező és szennyező gázokat bocsát ki"
Ez igaz, bár a jelenlegi Euro normák esetén ez már tényleg minimális. Az is igaz hogy karbantartásigényesebb mint egy EV.
A hangos az ilyen egyszerűen kijelentve nem igaz.
Viszont az EV baromi drága, jóval drágább mint egy hagyományos autó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #85 üzenetére
USA -ban mások a szabályok. Nem hiszem, hogy az EU -ban előrendelnék. Alaphangon 3t az önsúlya. Ezt nem fogják kihozni 3,5t alatti össztömegre. Márpedig az EU -ban egy 3,5t össztömeg feletti teherautóra "C" -s jogsi kell.
spect80:
Ebből adódóan onnan nagyot változik a világ. Minden 3,5t -s és teherautós tiltás vonatkozik rá, mások a sebességhatárok és a büntetési tételek. Budapest (is) tele van ilyen korlátozásokkal. Pl. Németországban a korlátlan tempó helyett, a kamionokkal kell mennie a pályán. Országúton szgk 100Km/h, neki viszont 60! 72 -ért kaptam egy pontot a jogsimba + 100 Euró. 80 -tól berántják a jogsit. Ez nem a jampiskodók kategóriája.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
vicze
félisten
Már elég régóta az ICE ipar igen erősen támaszkodik az aranyáron árult alkatrész üzletre. Nyilván bevételkiesés nekik egy EV, ahogy a szervizek is ágálnak ellene. Ezért kell az EV-ket alapból 1,5X-es áron adni.
Teslának pl. pont előny, hogy kevesebb szerviz kell, mert konkrétan nincs rendes szerviz hálózatuk, és bármilyen probléma javítás hónapok.
-
#54625216
törölt tag
Ez szalmabáb érvelés, mert egyiket sem állítottam.
Az volt a kérdés, hogy egyáltalán van-e valódi piaci kereslet az EV-k iránt, vagy az csak valami állami kényszerítés eredménye.
Egy szabad piacon az állam nem tud semmit sem rákényszeríteni a fogyasztókra. Támogatásokkal versenyképesebbé tud tenni egyes technológiákat, de ha a fogyasztók elégedetlenek a termékekkel, akkor nem veszik. Fele annyiért sem, nem hogy drágábban. -
vicze
félisten
válasz #16820480 #100 üzenetére
Kb. lényegtelen, hogy Kínában szénerőműveket építenek, ha 2035-re a low energy autókat lehet csak eladni, ami kvázi EV. Ha marad a jelenlegi vezetés akkor ez nem fog változni, így kb. a világ legnagyobb piacainak többsége bevezeti ezt a szabályozást és legkésőbb 2035-re nagyon sok személy autó ICE forgalmazás megszűnik, vagy max. a hybridet fogják még engedni, 2050-ig és utána vége.
-
Shadowbull
addikt
-
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #120 üzenetére
Tehát akkor nem válaszolsz a kérdésekre?
A kérdés az hogy mitől van piaci kereslet az EV-kre, lenne-e szabályozás nélkül. Valóság az hogy elenyésző lenne, és leginkább nem érné meg gyártani senkinek, ahogy most felhozhatjuk azt is hogy ennyi állami támogatást kap a Tesla? Sőt mennyit húz le az államról az összes gyártó aki átáll? Iszonyatos pénzek mennek el erre állami oldalról.
Képzeld a 70-es évek olajválság idején is próbálkoztak nagyon gyorsan EV-kel, de úgy eltűntek mintha nem is lett volna. Akkor is volt egy mesterséges igény hirtelen.Abba bele se megyek, hogy olyan utópisztikus szabadpiac nem létezik amiről te regélsz, minden ország a világon tele van számtalan szabályozással aminek meg kell feleljenek a gyártók, nem létezik a világon olyan, hogy szabad piac.
[ Szerkesztve ]
-
EV rajongókhoz egy kérdés.
Ha csak minden tizedik autó EV lesz az EUban, azt a villamos hálózat miként fogja abszolválni?
Van eonnál bokorugró és mérnök haverom is, így elég biztos forrásból tudom, hogy a kiemelt turisztikai övezet (ahol lakom) nem is annyira külterületén már most is csak 185 voltokat mérnek.
Ha csak a lakóépületek 15%a hőszivattyús és az autók 10%a villanyos lesz, akkor a transzformátorok melletti telkek árai kilőnek, mert csak ott lesz kb 200 volt. Talán. Ha a hálózat nem füstöl le valahol máshol.
Aztán jó lenne már most elkezdeni pályáztatni a Rosatomot a Paks3 bővítése érdekében...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#54625216
törölt tag
"A kérdés az hogy mitől van piaci kereslet az EV-kre, lenne-e szabályozás nélkül. "
Olcsóbbak az EV-k a benzines kocsiknál? Nem. Ennek ellenére van rájuk egyre növekvő kereslet? Van.
Az állami támogatás ahhoz kell, hogy az ICE gyártók piaci hegemóniáját ellensúlyozza és nem ahhoz, hogy egy gazdaságilag fenntarthatatlan üzleti modellt életben tartson.Természetesen mindenhol van piaci szabályozás, meg állami szubvenció, stb. de itt az volt a kérdés, hogy maguk a fogyasztók körében népszerűek-e az EV-k, mint termékek.
Márpedig népszerűek.
Innentől pedig van rájuk valós piaci igény, az állam max. gyorsítja a piaci folyamatokat, azaz a technológia terjedését, de nem generálja, mint ahogy állítjátok." nem létezik a világon olyan, hogy szabad piac"
Tehát ha neked holnap az állam előírja, hogy számítógép helyett vegyél golyós abakuszt, akkor azon számolsz?
Vagy azért van némi beleszólásod, hogy mire költöd a pénzed? -
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #130 üzenetére
Akkor harmadszorra is: ha nem lenne fenntartasi koltsegbeli elony (ami eleve egy mesterseges beavatkozas) szerinted komolyan ugyanekkora kereslet lenne a BEV-kre jelenlegi formajukban? Plane ugy, hogy sok esetben masodik autonak valasztjak. Minden masodik osszehasonlitas felhozza ervnek az olcsobb kozlekedest. Azonos aron mindjart kevesbe buli szivni azzal, hogy van-e tolto, foglalt-e, hajlando lesz-e az auto tolteni, vajon reggelre feltolt-e, szakado esoben hogy tekerjem fel a toltokabelt hogy se a ruham se az auto csomagtartoja ne legyen csurom viz/sar, hosszabb utakon meg 20 vagy 80 percet kell varnom mert tul hideg/meleg van, autopalyan ne menjek 110-120-nal tobbel, vagy ha igen akkor ne futsek, stb.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #132 üzenetére
Nem az volt a kérdés, hogy mekkora lenne a kereslet, hanem hogy lenne-e egyáltalán kereslet állami támogatás nélkül.
Az állami támogatásnak nyilván van hatása a piacra, különben nem csinálnák. Viszont semmilyen állami támogatás nem tud eladni egy terméket, ha az nem kell a vevőnek.
Ahogy már leírtam: "az állam max. gyorsítja a piaci folyamatokat, azaz a technológia terjedését, de nem generálja, mint ahogy állítjátok" -
Noukoum
veterán
Ilyen szánalmas példát honnan sikerült kitalálnod?
Ha már élelmiszer. Nyílt ténnyé válik hogy a fehér kenyér nagy károkat okoz az emberi szervezetre, ellenben a barnától semmi bajunk nincs. Erre minden olyan pékterméknek a gyártását megadóztatják ami káros az emberi szervezetre. És mindenki át áll a barna kenyérre. Ellehetetlenítették a fehér kenyeret? Nem. Nyugodtan lehet gyártani azt is, csak senki nem teszi mert nem éri meg.A sok egybites élettelen dízeltroll hogy felkapta a fejét az ellehetetlenítésre. Azért mert nektek örömet okoz a füstölés meg a környezetrombolás attól még ne mást támadjatok.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
válasz #54625216 #131 üzenetére
robbanómotor nem létezik.
a lovaskocsis korszakban a hűtő jéggel működött, a közvilágítás gázzal vagy olajjal, a kórházakban nem volt lélegeztetőgép, a használati cikkek pedig kimerültek a késben meg a vágódeszkában.
nem tudom érted-e amit mondani szeretnék.
és mondjuk az általános villamosenergia-ellátás eléggé alap dolog már ahhoz, hogy veszélybe legyen sodorva.
eléggé elhülyült már a nyugati ember ahhoz, hogy fogalma ne legyen mit kell csinálnia akkor, ha a gáztűzhely kigyullad. hívni a tűzoltókat. de ha nincs mivel?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
brumi1024
veterán
Azért mert nektek örömet okoz a füstölés meg a környezetrombolás attól még ne mást támadjatok.
Mert a villanyauto (foleg a cikkben emlitett 3.5+ tonnas szornyeteg) a kornyezetvedelem netovabbja. Egyszer majd az lesz, jelenleg nem igazan a sok orszagban. Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tobbletsuly miatt a gumi es fekpor mennyi lokalis szennyezest ad.
#133 kpbendeguz: Elkepzelheto, hogy lenne kereslet, de valoszinuleg minimalis.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #130 üzenetére
EV ROI-ja összességében olcsóbb, bizonyos feltételek mellett, akinél ez adott az veszi, vagy akinek mindegy az ár és valami zöld sznobizmus miatt neki megéri.
"gazdaságilag fenntarthatatlan üzleti modellt életben tartson."
Tehát a VW közel 70+ milliárd dolláros átállása, és istentelen pénzügyi veszteségei milyen formában fenntartható gazdaságilag?
Ha Tesla nem kapott volna olyan mennyiségű állami támogatást akkor nem létezne?
Akkor ez hogyan fenntartható, hol itt a szabadpiac? Vagy szabadpiac csak addig van, amíg a neked tetszőt támogatja az állam, ha meg a gonoszokat, akkor meg mocskos szabályozás? Igazán nem értem."Tehát ha neked holnap az állam előírja, hogy számítógép helyett vegyél golyós abakuszt, akkor azon számolsz?"
Milyen más lehetőségen van, ha nem árulnak számítógépet?
Szeretnék pár kiló kokaint is venni és nem tudok a hely közértben valamiért. Rejtély miért.Indiában tudok Tiktock-ot használni? Nagyon sokan szeretnék használni, és még se lehet.
Fogok tudni Kaliforniában 2035-ben ICE-t venni? Lesznek sokan akik szettnének, mégse fognak tudni.
Sorolhatnám végtelenségig.... -
-
bigmasterg
addikt
Kemény mi megy itt a kommentszekcióban.
Előbb utóbb biztos lesz villanyautóm és szimpatikus a hatékonysága, otthon töltés és még olcsóbb üzemeltetés.
De olyan elvakult villanyfanok kommentelnek itt, hogy csak nézek.
Az egyértelmű, hogy az összes autógyártót arra kényszerítik, hogy villanyautót gyártsanak, mivel ellehetetlíntik a belsőégésű motoros autókat.
Ráadásul vannak a személyautóknál nagyobb szennyezők, amiket sokkal kevésbé korlátoznak.
Vársoban az elektromosautó viszont szimpatikus, mert lokálisan tisztább lehet a levegő miatta.Ami viszont ironikus: a szigorodó környezetvédelmi normák miatt egyre drágábbak az új autók, a belsőgésű is. Lassan kötelező lesz, hogy hybrid legyen, elő kell melegíteni katalizátort, ezt azt stb stb.
Ezzel úgy elszáll(t) az összes új autó ára, hogy az emberek nagy %-a nem veszi meg őket, hanem inkább használják tovább a régi SOKKAL jobban szennyező autóikat. -
Kbali
nagyúr
Gondolatébresztőnek, ha azt hiszed, annyival jobb a BEV, mint a hagyományos. És nem, nem próbálom védeni/támadni egyiket sem, de amit itt olvasok, az kb. hitvita. A hittel pedig nem lehet vitatkozni.
Egy idézet a cikkből:
"Az azonban elég egyértelmű, hogy a BEV-gépjárművek kibocsátásai a teljes életciklus alatt nagyjából egy nagyságrendbe esnek a modern hagyományos gépjárművekével. Kétségtelen, hogy a belső égésű motoros gépjárművek közvetlen kibocsátásainak nagy része koncentráltan jelenik meg a városi környezetben, míg az erőművek képesek nagy területen eloszlatni a szennyezőanyagaikat, de az összes kibocsátást tekintve nem igazán jelentenek jelentős előrelépést a BEV-ek."
Plusz érdekesség, akik a hatótávot feszegetik:
"...paradox módon jelenleg minél kisebb a hatótávolság, annál nagyobb az esély, hogy az elektromos autó használat közben behozza a gyártásából adódó hátrányokat. Előnyük jelenleg nagyrészt abban áll, hogy a sűrűn lakott városközpontokból a szennyezés áthelyeződik a városoktól gyakran távol elhelyezkedő és a szennyezést nagy magasságban kibocsátó erőművekhez, illetve más országokba." -
Man0gatya
aktív tag
válasz Shadowbull #115 üzenetére
Ez az ev drága a relative alacsony darabszámnak köszönhető de addig amig a pár perces feltöltés nem lesz megoldott nem lesz áttörés ezzen a téren amint 5-10-15 perc alatt tudsz kapni 500-1000 kmt akkor viszont eladhatatlan lesz az ice mivel a fenntarthatóság, szervízköltségek, városi fogyasztás, gyorsulás olyan dolgok ami mind mind az ev mellett szólnak
-
dabadab
titán
válasz brumi1024 #136 üzenetére
Mert a villanyauto (foleg a cikkben emlitett 3.5+ tonnas szornyeteg) a kornyezetvedelem netovabbja.
Egy Ford F-150-hez képest (ami ugye a legfőbb piaci versenytárs, V6, 2-2,5 tonna üresen) mindenképpen.
Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tobbletsuly miatt a gumi es fekpor mennyi lokalis szennyezest ad.
Mondjuk pont a villanyosok fékpor terén biztosan sokkal jobbak, a regeneratív fékezés okán.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Fall-N
veterán
Elég idióta érv ez. Jelenleg azért nem szorítják ki az elektromos autók a belsőégésűeket, mert drágábbak és töltés sem mindenkinek megoldott. Ezenkívül mindenben fejletebb, egyszerűbb felépítésű, így kevesebb hiba lehetőség van, kevesebb szervízigény. A hatótáv még nőni fog a jövőben, de azért egy Kia Ionic 5 már most is elég jó irány. Az akku technológia (energiasűrűség) is fejlődni fog. De a jelenleg számolt 10 év után maximum 80 %-ig degradálódó akku azért nem olyan vészes.
Hazánkban még annyival speciálisabb a helyzet, hogy csoróbbak vagyunk, így a legtöbb ember még új autót sem tud venni, csak lerugott használtat. Abban az ársávban (5k - 1M - 2,5M Ft) meg nincs elektromos autó, mert olyan régóta nem gyártják még őket. Hidd el ha lehetne kapni 2,5-3 millióért egy városi kis elektromosat, akkor vennék sokan. Azért a legtöbb ember naponta nem vezet 200-400 kilométereket.
[ Szerkesztve ]
-
Erre azért befizetek, akár 15 éves távlatban is. Mert most van mondjuk 300 millió (nem tudom, hasra ütöttem) autó, abból mondjuk lesz 30 millió, közben a buszok, kisteherek, tökömtudja, és az emberek fogyasztása is több lesz, nem kevesebb...
Hát, nem tudom... És nem 10% lesz addigra, hanem 20-30.
Nekem 8 mondjuk, csak azoknak lesz szar, akik nem akkor nőttek fel amikor még heti szinten áramszünet voltどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Fall-N
veterán
válasz zsolti75 #107 üzenetére
Dehogy nincsen. Semmi előnye nincs a hatótávolságon kívül, meg hogy instant meg tudod tölteni a tankot és menni tovább. Magyarán hosszú útra mész akkor nem kell beiktatni egy gyorstöltést, ami jelenleg 15-20 perc.
Tervezési szempontból sokkal több hely jut az utastérben, mert több hely lesz. Például nincs kardán-alagút.
Az meg hatalmas előny, hogy semmilyen anyagot nem bocsájt ki. Ahol rengeteg autó van, ott nem lehet látni a szmogtól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Autós topik
- Vicces képek
- További aktív témák...