Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
-
spect80
senior tag
nyilván nem, csak arra akartam utalni ezzel, hogy egy gazdag, minden gátlástól mentes barmot egy 3mp alatt 100-on lévő tanknak titulált villanyautóval vajon az EU-s szabályok mennyire gátolnak meg abban, hogy a váci úton tesztelje mit tud a vas? Amit nyilván egy scaniaval nem annyira próbálgatott.
-
Semin
senior tag
Személyeskedni? Én nem tettem. Általánosságban írtam le a tapasztalataimat.
Kihagytam a matekomból?
Ezek jelenlegi tények. Nem feltevések, tippek fél információk, jóslatok.
Egy mesterségesen fenntartott árrendszerre épül az ország villany- és gáz számlája.
(És most nem mellékesen a Benzin/Diesel is )És egy darabig még fog is…
-
arn
félisten
Hamarosan el fogjak erni az elektromos autok azt a hatotavot, amit az emberek 99%a egy huzamban levezetni kepes. Az arak normalizalasa mas kerdes, mert az nem mostanaban lesz elerhero az emberek nagy reszenek.
Az akkuknak nem lenne szabad az auto reszenek lennie, kulon vallalatokat kellene alapitani, ami ezeket birtokolna, es kolcsonozne az autosoknak igy annak berleti dija beepulne a hasznalati dijba. Szabvanyositani kellene az osszeset, es egy “kuton” kapnad feltoltve, raallnal egy szerkezetre, ami perceken belul kicserelne.
Igy olcsobbak lennenek az autok, nem kellene a toltokutakkal es idovel bajlodni, nem az autoipart terhelne az akkuk kerdese, optimalizalni lehetne mennyi akkupakkot szeretnel, igy az autok sulya es fogyasztasa jelentosen csokkentheto lenne, ha vki rovid tavokat megy, es nem az autos gondja az akku elhasznalodasa. Nem mellesleg kettevalaszthato lenne, hogy az akkus tarsasagok mas aron kapnak az aramot, nem a fogyasztoi halozatot terhelnek, es jobban szabalyozhato lenne az adozasa, esetleg sajat eromuvet is uzemeltethetnenek, egymassal versenyezve.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#53246592
törölt tag
Rossz a hasonlat. Határidők leginkább arra vannak, hogy mikortól nem lehet új lovaskocsit forgalomba állítani. A régi lovaskocsikat lehet utána is használni. Kivéve ahol nem, pl. egyre több városból, főleg nagyvárosokból lesznek kitiltva. A lovakat akkor se kell lelőni, mehetnek vidékre igát húzni.
A másik meg az, hogy a lovaskocsi->ICE átmenet igencsak hosszú ideig tartott, annyit most nem várhatunk ki. Legalábbis ha elfogadjuk, hogy radikálisan kell csökkentenünk a környezetszennyezést, nem csak a közlekedésben. -
Yoshida
aktív tag
Azért kell határidő, mert évente 500 milliárd forintot költünk a légszennyezés okozta betegségek kezelésére.
Itt elég jól össze van szedve, hogy a városokban a közlekedés a fő gond.
Pl. kutatták, hogy a városban a kerékpáros ha a főúton ment, vagy mellék utakon, milyen szennyezés érte, ilyesmik."Az 1960-as évekig a városi légszennyezés legjelentősebb forrása az ipar volt,
azonban az egyre korszerűbb technológiák és a külterületekre való kitelepülések
hatására szerepe egyre csökkent, és a folyamatosan növekvő közlekedés vette át a
vezető szerepet. Európa városaiban az antropogén eredetű NOx és szénhidrogén közel
50, míg a CO 65–80%-át a gépjárművek bocsátják ki [SIMON, 2004]. Hazánkban a
közlekedési alágazatok közül a közúti közlekedés okozza – komponenestől függően – a
kibocsátás 85–99 %-át [MÉSZÁROSNÉ KIS, LUKÁCS, 1999]." -
dabadab
titán
De, azért a szennyezésért nem csak a közlekedés felelős.
Nem csak, de elsősorban az.
Ez egyébként sem érv, mert ha valamit X, Y és Z is okoz, akkor bármelyikhez nyúlva lehet mondani, hogy de hát nem csak az, annak meg az a vége, hogy nem változik semmi.Az 500 mrd -ot meg ki lehetne fizetni a jövedéki adóból.
Neked pl. hány forintot ér meg egy tüdőrák?
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet.
Ez több szempontból se megoldás.
Egyrészt a gazdaság egésze szenvedi el a veszteséget, ami akkor is megmarad, ha a többi pénz egy részét az egyik zsebből a másikba pakolják.
Másrészt nem csak gazdasági kárral jár az, ha valaki meghal vagy megbetegszik és azzal is kellene valamit kezdeni.De, ha már a tüdőrákot említed. Miért nem tiltják be a dohányzást?
Erősen korlátozva van úgy, leginkább azon a vonalon, hogy a dohányosok lehetőleg csak saját magukkal szúrjanak ki. A komplett tiltás meg mindig problémás az ennyire addiktív drogoknál.
DRM is theft
-
#53246592
törölt tag
Az USA-ban, meg sok más helyen biztosan ilyen gyorsan ment az átállás az autóra, sok más helyen meg nem.
Talán azért is kell határidő, mert sok ember (még?) nem látja, hogy jobb lesz neki az EV. Aztán vagy fejlődik annyit az egész technológia, hogy 10 vagy 20 év múlva tényleg jobb lesz a felhasználási módok 90+ százalékában. Vagy nem fejlődik annyit, akkor meg vagy vesz EV-t vagy nem autózik. Mindenesetre addigra - legalábbis az EU-ban meg az USA-ban, remélhetőleg Kínában is - visszaszorulnak annyira a szénerőművek, hogy fel se merülhessen az EV esetében hogy összességében szennyezőbb. -
dabadab
titán
Attól, hogy csak EV -k lennének, a légszennyezés nem szűnne meg
De, a belsőégésű motorokra eső rész, az megszűnne.
viszont a 350 mrd kompletten elmaradna. Az lenne a veszteség.
Az a 350 milliárd csak egy transzfer, nemzetgazdasági szempontból az egy szép nagy nulla.
DRM is theft
-
Yoshida
aktív tag
A cikket azért linkeltem, mert ezt i'rtad:
"Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet."De az autósok most is kevesebb adót fizetnek, mint amennyi kárt/infrát használnak. Erre van a cikk, ami ezt mondja el, hogy aki pl. csak tömegközlekedik, vagy bringázik, az is befizet adót az autós javára.
Szóval az egyéni autós közlekedés alul van adóztatva. Persze az egész világ már beállt erre.de a 350 milliárddal szemben ott van az 500 milliárd eü éves kiadás a légszennyezés miatt. Abból a 350 simán meglesz a közlekedési szennyezés...
A másik diplomamunkás link meg mutatja, hogy a főúton haladva jóval nagyobb a légszennyezettségnek kitettség, mint mellékúton haladva, amit épp bringával mértek. Tehát nem a házak kéménye az oka.
De alá tudom támasztani tapasztalati szinten is, mi kiköltöztünk egy Fejér megyei kisvárosba, és amikor bebringázom Pestre akkor bőven érezni az üres országúton is amikor elmegy 2-3 autó, és nem fúj a szél, bizony ott marad a szennyezése. Kelenföldön meg leszállva a vonatról ha nem bringázom végig, végigmegyek a Bartókon, és még nyáron is érzem milyen szar a levegő. Csak ki kell kerülni belőle 1-2 évre, egyből feltűnik utána.
De van Normafán készült képem is kora ősszel, kb. 15 fokban "szép" szürke, szmogos Pest felett a levegő egy sávban, fölötte, meg körülötte meg kék az ég.
-
Major Lion
senior tag
Nem tudom milyen vontatoval jarsz, de a rafutas vedo mar eleg reg ota alap dolog a vontaton is es a poton is, az EU-ban kotelezo. Ez tolti be a gyurudesi zona szerepet. Szoval azt mondani hogy zero azt csak nem kellene.
[link]On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Major Lion
senior tag
Nem kellett volna kikockaznod csak megnezni a masik videot is #226-ban.
En elhiszem hogy sulyosak ezek a balesetek, de eppen ezert vannak ezek a rendszerek hogy csokkentseg ennek merteket. Biztos hogy nem adnak 100%-os vedelmet es millio egy korulmeny befoltasolja a kimenetelt de attol meg letezik a rendszer.On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Fall-N
veterán
-
Major Lion
senior tag
-
Major Lion
senior tag
Ne csinalj kepet, hiszen teny hogy a szedan eladasok mar evek ota csokkenek es a SUV-ok zabaljak fel a helyuket.
A kerdes az hogy ez mennyire jogosan tortenik es nem csak marketing miatt sikeres a SUV. Nem hiszem hogy minden ember nemetbe jar es azert vesz suv-ot mert autopalya parkoloban akar ejszakazni, hu de praktikus.On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Shadowbull
addikt
Már hogyne lenne kényelmesebb. Nem egy buta kisbusz karosszéria van, ezért jóval merevebbre lehet csinálni, nem nyeklik, nem zajos. Lehet rá tenni nagy ballonos kerekeket, és ha azt egy kényelmes futóművel kombinálják akkor olyan gördülési és rugózási komfortja lesz, amit nem sok egyterű tud hozni. Magasra szállsz be, komfortos a körbelátás. És biztos van más is, ami nem jut eszembe. De a lényeg az hogy sokkal jobban néz ki mint egy egyterű.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az hülyeség hogy papír lenne és ne védene meg. Ez gyártó és típus kérdése. Ütközésnél mindenképpen kedvezőbb mint egy egyterű. A borulási hajlama kritikusabb, de manapság jó futóművel és elektronikával nem gond ez sem.
A nagyobb hasmagasság néha jól jön városban is. Fejmagasság még bőven elég, nem kell több.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ennek az elődje. Nekem nem kell sem 7 személy se tologatós ülések. Így is bazi nagy hely van benne. ( A hátsó támla dönthető, de soha nincs elmozditva).
Én 33 ezerért vettem akkor amikor kifutó modell volt, a Toyota nagy kedvezménnyel szórta ki őket. Valami 42e euró a listaára, mondjuk annyit nem adtam volna értePazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#53246592
törölt tag
Gondolom az, akinek érdeke fűződik hozzá, pl:
- villanyautósok
- lakástulajdonosok, lakásszövetkezetek - mert ugyan ma még nem annyira számít, de a jövőben egyre attraktívabbá tulajdonsággá válik a töltési lehetőség, ami növeli az ingatlanok értékét
- áramszolgáltató - mert mondjuk szeretné, hogy akkor töltsenek vezérelt árammal, amikor egyébként fogyasztási völgy van. Így mondjuk helyi kapacitást se feltétlenül kellene bővítenie, meg nem kellene plusz áramot vennie csúcsidőszakban aranyáron.A magyar "ne a zemberekkel fizettessék meg" hozzáállással az utóbbi tűnik a legjárhatóbbnak. A harmadikról kilógatott madzag eleinte viccesen siralmas, de ha sok lenne belőlük az már eléggé problémás lenne, és gondolom már most is szabályok tömegébe ütközik, bár az kit érdekel itt.
-
#53246592
törölt tag
A magyarok szeretik azt hinni, hogy van ingyen ebéd, pedig nincs. Ha valami pénzbe kerül, akkor azt valakinek ki kell fizetnie.
Mondjuk a csili-vili benzinkút sem a MOL/OMV nagylelkűségéből épül, hanem mert van annyi bevételük, nyereségük, hogy megtudják építeni. És honnan van nyereségük? Csak nem a benzinkúton tankolóktól?
Gondolom te sem nyereségért dolgozol, hanem kiszámítod a pontos költségeidet és csak annyit kérsz a munkádért. -
#53246592
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
"A mostani benzinnél biztosan."
És ezt onnan tudod hogy... ?
Amúgy meg nyilvánvalóan nem a mostani benzin ár az érdekes, hanem a jövőbelié.
(Őszintén reméltem, hogy nem kell elmagyarázni, mert evidencia, de legyen.)Ha azt állítod, hogy a jövőben nem lesz olcsó az áram, akkor hogy mi az "olcsó" ugyebár azon múlik, hogy mihez képest.
Ha az áram árát A-val, a benzinét B-vel jelöljük, akkor A olcsóbb B-hez képest, ha A-B < 0.
Ha a kövőbeli ár érdekel, akkor t időpillanatban A(t)-B(t) < 0 esetén lesz A olcsóbb B-nél.
Azaz az A(jövőben) - B(most) különbség irreleváns.Éppen ezért ha csak az üzemanyag ára alapján mérlegeljük, hogy érdemes-e most elektromos autót venni, akkor két paraméter lesz érdekes:
1. jelenleg az áram (fogyasztói) ára alacsonyabb-e a benzinénél
2. ez az árkülönbség a jövőben is megmarad-e az áram javára -
vicze
félisten
Most nem azért, de ki telepítette és miért a végtelen mennyiségű stadionokat és mennyiből, ki fizetett érte?
Hiába mondogatják, hogy itt egyesek, hogy nem állami kényszer, de nyilván valóan mindenki tudja, hogy az.
Tényleg egy raklap megoldás van az utcai töltésre a meglévő villanyoszlopoktól kedve töltő telepítésekig. Ezek nagyon egyszerű vagy sima 3-7kV-s töltők, amik arra vannak, hogy éjjelre rárakd és feltöltse vala meddig. Kábelezés ott van túlnyomó többségben és minimális extra munka van vele.
És igen minden esetben állami pénzből lesz kiépítve valamilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Logitech K811 bluetooth vezetéknélküli billentyűzet Mac-hez, háttérvilágitással, angol nyelvű
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- Asus X54SA notebook 15.6" HD Pentium 4GB RAM 240GB Kingston SSD magyar bill., DVD-olvasó
- Eladó MSI G2412 Full HD, 1ms, 170HZ, IPS
- Eladó garis LG 27GR95QE-B UltraGear QHD 0.03 ms 240 Hz