Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #47 üzenetére
Előrendelési szerződés van, nincsen határidő, kb. semmi nincs. Mind a két fél egyoldalúan felmondhatja bármikor a szerződést és kb. ennyi. Adsz 100$ (vagy épp mit) és vársz.
Ez a várakozás lehet 2+év is, jobb kormányosoknak, ha szerencsések 3év. Ez volt Model 3 esetében is, és jelenleg asszem arra épp 8+hónap a várólista, ha jól emlékszek (USB portot nem kapsz akkor se, majd talán 2év múlva belerakják, ha lesz).Mondjuk egy Trabantra még minding többet kellet várni.
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #52 üzenetére
Apple részvényt 1997-es Keynote előtt kellett venni akkor 0,07 volt.
MS megmenti az Apple-t, IE MacOS-en, régi szép idők...Az EV nem forradalom, hanem egy a környezetvédelmi előírások által kikényszerített állami szabályozás. Nem organikus, nem hoz valósan újat.
VW önszántából váltott elektromosra? Fenét.Másrészt az elektromos autózás a Nyugati és fejlett országok kiváltsága, azok az országok, meg a kik a jelentős szennyezést termelik, még olajon maradnak nagyon nagyon sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #57 üzenetére
Az EV nem forradalom, hanem egy a környezetvédelmi előírások által kikényszerített állami szabályozás. Nem organikus, nem hoz valósan újat."
Akkor miért van akkora piaci kereslet a Tesla-k iránt, hogy nem győznek eleget gyártani? Ha kizárólag csak a környezeti előírások miatt fejlesztenének elektromos autókat, akkor az emberek max. akkor érdeklődnének irántuk, ha olcsóbbak lennének a benzineseknél.
Ez azt hagyja figyelmen kivul, hogy a kornyezetvedelmi normak negativan hatottak a belsoegesu motorok fejlesztesere. Emellett a 2030/35-os ban eppen azert lett, hogy sarkallja az autogyartokat az elektromos autok fejlesztesere/gyartasara. Szoval erosen benne van a kenyszerites.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #63 üzenetére
Ez még nem magyarázza az egyre jobban növekvő keresletet az EV-k iránt.
Miert ne magyarazna? Adott egy technologia, amirol a gyartoi mondjak, hogy ez a jovo es nem tervezik tovabb fejleszteni rovid/kozeptavon a levaltandot. Az allamok kedvezmenyeket adnak az ujra. Jelenleg olcsobb kozlekedni az ujjal. Ezek mar boven elegek arra, hogy novelje a keresletet, foleg abban a korben, ahol nem jar tul sok megkotessel (vagy nem szamolnak a megkotesekkel) es meg tudjak fizetni (akar masodik autonak).
A Tesla Cybertruck ára $40.000-től kezdődik. Ez azért messze nem az olcsó népautó kategória.
Mar sehol nem irjak amugy, hogy ennyitol fog kezdodni (jelenleg nincs informacio az arrol, ez pedig nagyon erosen valoszinutlen, tekintve, hogy a Model 3 45k-rol indul). A korabbi tapasztalatok alapjan ez is lehet, hogy olyan lesz, mint a 35k USD-s Model 3: nem letezo.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #69 üzenetére
Nem latom hogy jutottunk megint vissza a kenyszeriteshez, ket szal van. Kenyszerites: jelenlegi technologia ellehetetlenitese. Vagy 2030/35-tol nem adhato el uj belsoegesu motorral szerelt auto. Kereslet: ehhez vajmi keves koze van ugyan, de azt mar a gyartok is generalni akarjak, ha mar penzt olnek a fejlesztesbe. Senkit nem erdekeltek az elektromos autok az elozo 190 evben.
Tehát valószínűleg jóval drágább lesz, mégis tömegével előrendelik.
Mert jopofa es 0 kovetkezmennyel jar, ha a folyamat barmelyik pontjan lemondod. ApplePay-jel nagyjabol 15 masodperc alatt elo lehet rendelni barhonnan 100 usd-ert/euroert, es meno, ha elmondhatod, hogy elorendelted. Ez megintcsak nem mond sokat azon kivul, hogy nagy hypenak orvend a ceg.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #61 üzenetére
"Ehhez képest nagyobb értékben adtak le rá előrendelést, mint amennyit a BMW mindenestől ér. "
Ez egy ordas nagy baromság, akárki találta ki. Oké, a cikkíró valószínűleg egy kurva szót sem ért az egészből, foglalás, előrendelés, forgalom, tőzsdei érték, neki totál sötétség az egész.
Csak a miheztartás végett: a BMW évente 2,5 millió autót ad el, és durván 100 milliárd eurós forgalmat generál. Évente.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #93 üzenetére
Maradjunk inkább a jelenlegi tényeknél, ne pedig az egyszeri nagyotmondásoknál: jó lesz az 600k/évnek.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #93 üzenetére
"Tesla Giga Berlin gyára csak önmagában képes 2 millió autót legyártani évente"
Képes a fenét. Még csak nem is működik, és nem az engedélyezési eljárás miatt (aminek a késlekedése mellesleg a Tesla balfaszsága miatt van) hanem azért mert egyszerűen nincs kész, komplett üzemegységek és infrastruktúrák hiányoznak. Ha pedig majd egyszer működni fog, akkor első kiépítésben évi 160e autót fog gyártani, és ha minden jól megy akkor a csúcson elvileg évi félmilliós kapacitása lesz. Persze azt majd valahova el is kell adni, nem gyártani a nagy cucc, hanem eladni.
Az évi kétmilliót nem tudom hol álmodtad.
Az egész EV forradalom állami kényszer és hatalmas támogatások nélkül egyszerűen életképtelen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #96 üzenetére
Még egyszer megkérdezem: a megrendelések magas számát komolyan állami kényszerrel magyarázod?
Visszatérnék a korábbi érvemhez: ha az elektromos autókkal való közlekedés ugyanannyiba kerülne (jövedéki adó, magasabb áramköltségek a megújuló források és a jelentősen megnövekedett igény miatt), a szervizköltsége ugyanannyi lenne (nem lehet egy iparágat csak úgy egyik napról a másikra eltüntetni) és a marketinganyagok azt sajkóznák a belsőégésű motorokra, hogy ez sokkal környezetkímélőbb szerinted ugyanekkora kereslet lenne az elektromos autókra? -
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #96 üzenetére
"Tesla nem tud annyi kocsit gyártani, mint amennyit megrendelnek tőle, úgyhogy az ő esetükben de: eladni nem nagy cucc, csak le is kell gyártani."
Valójában nem teljesen igaz a kijelentés. A jelenlegi működő gyártási kapacitás a Tesla saját bevallása szerint évi 1.050.000 millió autó, ebből százezer S/X a maradék 3/Y. Az utolsó negyedévben gyártottak 8.941 S/Xet és 228.882 3/Y-t, tehát a létező gyártási kapacitást sem használták ki teljesen, bár a 3/Y tényleg a határon van, de a várakozási időkben ez még nem jelent meg komolyabban, ha most rendelek itt Európában egy Model 3at, akkor februárban leszállítják Kínából, azaz szinte azonnal gyártásba is kerül. Model Y dettó.
Ahol hiányzik a gyártási kapacitás az a Szájberizé. Amire még senki sem adott le megrendelést, egy teljesen kötelezettségmentes százdolláros regisztrációt adott le ismeretlen számú ember. A megrendelés az teljesen más tészta. Emlékezz vissza a Model 3ra állítólag félmillió regisztráció érkezett anno, annak a nagy része elpárolgott a semmibe.
A piac úgy működik hogy ha az állam fizet jelentős állami támogatást akkor erősen torzítja a piacot. Nem véletlenül ott "szárnyalnak" az elektromos eladások ahol komoly állami támogatás van rá. Ahol még esetleg beszüntetik vagy csökkentik akkor hirtelen beleállnak a földbe az eladások, lásd Hollandia.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Silεncε
őstag
válasz #54625216 #106 üzenetére
olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek
Olcsóbb persze, mert otthon feldugod tölteni aztán jónapot. De azért azt ugye nem gondolod komolyan, hogy ha a benzinből már nem lesz jövedéki adója az államnak, akkor ezt majd csak úgy megteheted otthon? A szervíköltség meg csak addig alacsony, amíg nem kell akkut cserélni
Az meg, hogy környezetkímélőbbek. Majd ha nem szénerőművek termelik meg az áramot, amit te tankolsz (hanem mondjuk atom, megújuló, netalántán a fúziós, ha lesz belőle valami)
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #106 üzenetére
Hogy egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny.
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni? Nem szerviz lesz, hanem elofizetos extrak, ugyanaz mas neven. Ismetlem magam: mennyi jovedeki adot fizet egy EV-s az auto toltesekor? Az olcsobb kozlekedes pedig addig el, amig el nem er egy kritikus tomeget, utana valamibol elni kell az allamnak is. -
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #106 üzenetére
"egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny."
Az alacsony hatótáv, a lassú töltés, a sokkal magasabb gyártási költségek, az akku brutális tömege meg technológiai hátrány. Elég sokáig lehet ezt játszani...
Amikor egy sima Opel Corsa 15e euro, az eCorsa meg 30, akkor azért egyértelmű hogy állami támogatás és kényszer nélkül az egész teljesen életképtelen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #120 üzenetére
Tehát akkor nem válaszolsz a kérdésekre?
A kérdés az hogy mitől van piaci kereslet az EV-kre, lenne-e szabályozás nélkül. Valóság az hogy elenyésző lenne, és leginkább nem érné meg gyártani senkinek, ahogy most felhozhatjuk azt is hogy ennyi állami támogatást kap a Tesla? Sőt mennyit húz le az államról az összes gyártó aki átáll? Iszonyatos pénzek mennek el erre állami oldalról.
Képzeld a 70-es évek olajválság idején is próbálkoztak nagyon gyorsan EV-kel, de úgy eltűntek mintha nem is lett volna. Akkor is volt egy mesterséges igény hirtelen.Abba bele se megyek, hogy olyan utópisztikus szabadpiac nem létezik amiről te regélsz, minden ország a világon tele van számtalan szabályozással aminek meg kell feleljenek a gyártók, nem létezik a világon olyan, hogy szabad piac.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #130 üzenetére
Akkor harmadszorra is: ha nem lenne fenntartasi koltsegbeli elony (ami eleve egy mesterseges beavatkozas) szerinted komolyan ugyanekkora kereslet lenne a BEV-kre jelenlegi formajukban? Plane ugy, hogy sok esetben masodik autonak valasztjak. Minden masodik osszehasonlitas felhozza ervnek az olcsobb kozlekedest. Azonos aron mindjart kevesbe buli szivni azzal, hogy van-e tolto, foglalt-e, hajlando lesz-e az auto tolteni, vajon reggelre feltolt-e, szakado esoben hogy tekerjem fel a toltokabelt hogy se a ruham se az auto csomagtartoja ne legyen csurom viz/sar, hosszabb utakon meg 20 vagy 80 percet kell varnom mert tul hideg/meleg van, autopalyan ne menjek 110-120-nal tobbel, vagy ha igen akkor ne futsek, stb.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #54625216 #131 üzenetére
robbanómotor nem létezik.
a lovaskocsis korszakban a hűtő jéggel működött, a közvilágítás gázzal vagy olajjal, a kórházakban nem volt lélegeztetőgép, a használati cikkek pedig kimerültek a késben meg a vágódeszkában.
nem tudom érted-e amit mondani szeretnék.
és mondjuk az általános villamosenergia-ellátás eléggé alap dolog már ahhoz, hogy veszélybe legyen sodorva.
eléggé elhülyült már a nyugati ember ahhoz, hogy fogalma ne legyen mit kell csinálnia akkor, ha a gáztűzhely kigyullad. hívni a tűzoltókat. de ha nincs mivel?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #130 üzenetére
EV ROI-ja összességében olcsóbb, bizonyos feltételek mellett, akinél ez adott az veszi, vagy akinek mindegy az ár és valami zöld sznobizmus miatt neki megéri.
"gazdaságilag fenntarthatatlan üzleti modellt életben tartson."
Tehát a VW közel 70+ milliárd dolláros átállása, és istentelen pénzügyi veszteségei milyen formában fenntartható gazdaságilag?
Ha Tesla nem kapott volna olyan mennyiségű állami támogatást akkor nem létezne?
Akkor ez hogyan fenntartható, hol itt a szabadpiac? Vagy szabadpiac csak addig van, amíg a neked tetszőt támogatja az állam, ha meg a gonoszokat, akkor meg mocskos szabályozás? Igazán nem értem."Tehát ha neked holnap az állam előírja, hogy számítógép helyett vegyél golyós abakuszt, akkor azon számolsz?"
Milyen más lehetőségen van, ha nem árulnak számítógépet?
Szeretnék pár kiló kokaint is venni és nem tudok a hely közértben valamiért. Rejtély miért.Indiában tudok Tiktock-ot használni? Nagyon sokan szeretnék használni, és még se lehet.
Fogok tudni Kaliforniában 2035-ben ICE-t venni? Lesznek sokan akik szettnének, mégse fognak tudni.
Sorolhatnám végtelenségig.... -
Qtya123
őstag
válasz #54625216 #63 üzenetére
"az emberek egyre nagyobb százaléka elektromos autót akar, de csak a benzineset tudná megfizetni"
Ez csak részben igaz. Sokan nem azért, vagy nem csak azért nem akarnak még elektromos autóban gondolkodni mert nem engedhetik meg maguknak, hanem a használat miatt.
Az emberek nagy része napi szinten 100 km alatt használja az autóját. Erre már most is jó az az elektromos, DE az EV csak akkor lesz széles rétegek igénye, mikor nem különböző appokkal, meg ilyen-olyan nem egységesített előfizetésekkel lehet tölteni, amikor nem kell a kúton fél órát várni az előtted töltőre, amikor a nem családi házban elő embereknek is megoldható, hogy a nap bármely szakában és bárhol legalább 70-100 km távot bele tudjon tölteni 5 perc alatt a gépbe, na akkor majd elkezd terjedni. Addig széles tömegekben erre egyszerűen nem látok realitást.
Persze a terjedésnél is nyilván nem olyan országok komplett gépparkja áll át pár év alatt új EV-re, amelyekben 14.5 év az autók átlagéletkora és a lakosság nagyobbik fele 800 EUR, vagy az alatt keres. Itt jön be a használt autó kérdés is. Eddig működött, hogy a szegényebb országok lakói megveszik a gazdagabb országokban levedlett 3-5-8-10 éves autókat. EV esetén ez nem tudom mennyire működne a jelenlegi akkutechnológiával. Senki nem fog megvenni egy 10 éves és leharcolt akkupakkal rendelkező autót, hogy utána milliós tételekben cserélje.
Maga a tempó is gyorsvonat, hogy pár év és nem lehet robbanómotorost forgalomba hozni. 100 éves dologra épülő rendszert nem tudnak kukázni ilyen gyorsan.
Magához a környezetvédelemhez kapcsolódóan meg a személyes véleményem az az, hogy egy hatalmas képmutatás sokakban ez az egész. Politikai és egyén szintjén is. Egyén szintjén azért, mert nem egy ismerős/rokon van, akik évekig a WC-re is nagy dízellel jártak, mikor mondtam, hogy én nem nagyon támogatom, főleg a városokban a dízeleket, egyszerűen nem oda való és a PM 2.5 nagyon veszélyes, akkor csak a legyintés ment. Most ugyanezek az emberek átszellemült fejjel hirdetik, hogy ők mennyire felelősek, mert vettek elektromos autót. Persze szigorúan 2. autónak az első, természetesen minél nagyobb SUV mellé. De kicsiben is ilyen a nép, jajj védjük ám a környezetet, de mindenki ül a hype vonaton és SUV-ot vesz (aki nem tud mélyen zsebbe nyúlni, az a tescos SUV-ot a Vitarát veszi, nem véletlen, hogy ennyire népszerű itthon).---> előre is elnézést a Vitara tulajoktól, nem az autót szólom, le, hanem, hogy mindenki is SUV-ot akar, az is aki nem engedheti meg magának, meg ugyan már a városba, meg a kölköt az oviba tényleg minél nagyobb autókkal kell hordani, de mink védjük ám a környezetet!
De politikai szinten megy legjobban a képmutatás. Megy a zöld, hogy jó fiúknak tűnjenek, meg a hangzatos elkapkodott döntések (pár év és csak EV és hasonlók), aztán arra semmi törekvés, hogy az egész fogyasztói termékpaletta ne arról szóljon az autó, telefon, vagy bármely más téren, hogy használd rövid ideig, majd dobd ki (javítani nem lehet/nem éri meg) és vedd meg az újabbat. Na ez lenne egy nem képmutató törekvés, de ugye a környezetvédelem mindig addig fontos csak, amíg a profit kárára nem, vagy nem nagyon megy... Legutóbbi példa kollégám, akinek van egy hibátlanul üzemelő mosogatógépe, de megsérült a tálcákon a festés és elkezdett leperegni/rozsdásodni. Új alsó tálcáért 36e Ft-ot kérnek, felsőért meg 31e Ft-ot. Némi rács az egész... Azon gondolkodik, hogy új gépet vesz akkor inkább, ha már ennyit kellene rá költeni. Na ezt a fajta új felé presszionáló világot kellene megszüntetni, akkor azt mondanám, hogy tényleg tenni akarnak valamit.
Mondjuk kezdenek felébredni, hogy túl gyorsan kivitelezhetőnek gondolták a zöldé válást. Rájöttek, hogy ez drága lesz és nem gyors. Lásd energia hiány, a földgáz hirtelen mégis zöld lett, stb...
[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
válasz #54625216 #193 üzenetére
másrészt meg ehhez a megoldáshoz sokkal több akkut kell gyártani, hiszen ott kell állnia készleten a feltöltött akkuknak a csere pontokon, hogy azonnal cserélhetőek legyenek.
Vagy sokkal kevesebbet ha minden autóban lenne 100..150km-re elegendő akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor bérel egy "powerbank"-et.
Az innovációnak maximum azért tenne be, mert nyílt verseny alakulhatna ki az akkugyártók között, ami leszorítaná az árakat, így nem lenne miből önteni a végtelen mennyiségű pénzt a fejlesztésbe.
2021-es technikai szintnél nem látom, hogy miért lenne kivitelezhetetlen egy adott interfésszel (fizikai méretek, csatlakozások) rendelkező, változatos gyártók által gyártott akkuk gyártása és felhasználása autókban.
Nem is kellene az autógyártókra bízni, hogy egyezzenek meg. ABS-t meg a többi 3 betűset se azért raknak minden autóba, mert jól megegyeztek hogy ez kell, hanem rá lettek kényszerítve. -
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #202 üzenetére
"Milyen forrás alapján mondod, hogy "nagyon alacsony szinten van"?"
Az általam olvasott adatok alapján mondom. Most telefonon nem fogom keresgélni az idevágó német statisztikákat, de emlékeim szerint a teljes NOx emisszió 1990 óta kevesebb mint a felére esett, a közlekedés által emittált meg durván a harmadára. És ugye a közlekedésnek csak egy kis része a személyautózás.
A magyarországi helyzet egyértelmű, menj el télen vidékre.
Nem kéne összemosni a CO2 emissziót a valódi egészségre káros anyagokkal....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #215 üzenetére
Meg osszessegeben megkerdojelezheto az ertelme: egy Supercharger v3 idealis esetben 15 merfold (~24km)/perces toltesi sebesseggel dolgozik. 4-6 perc alatt megvan az emlitett 100-150km, innentol kezdve nem sok ertelme van szivni az akkucsere allomasokkal, inkabb az idealis korulmenyeket kell minel tobb helyzetben biztositani az akkuk/vezerles fejlesztesevel.
#217 sheratan: Amit lecserelunk az akkuk eloallitasahoz szukseges ritkafemek banyaszataval, es baleset eseten nagyon nehezen olthato tuzekkel. Ezt speciel inkabb egalnak mondanam a ket technologianal a jelenlegi szinten.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz #54625216 #241 üzenetére
Sajnos jelenleg ez tényleg utópia, egyébként kiváló ötlet lenne a csere akku. Az is probléma, ahogy írtátok, hogy nem szabványos jelenleg egyik sem, így az összes népszerű márkának az pakkját kéne tartani, de márkán belül is eltérő kapacitások vannak. Így maximum azt tudnám elképzelni, hogy a nagyobb márkák vezetnék csak ezt be, de az nem univerzális megoldás. Meg a gazdasági érdek is benne van, hogy ameddig tölt az autó addig a család mehet shoppingolni az oda telepített boltba. Szerintem akinek van pénze ls ideje, annak még a gyorstöltéssel belefér egy napi 400 km simán (ha van az útvonalon olyan "töltőkút").
-
Somatom
veterán
válasz #54625216 #314 üzenetére
Félreérthetően fogalmaztam. A mostani ár alatt a fizetésekhez képesti terhet értem. Persze, vágom és érthető a felvetésed, de a benzin jövőbeni árára sztem még saccolni sem lehet. Nem csak a készletek, vagy az infláció befolyásolja, hanem a kormányzati szándék is. Ha a villany felé akarják terelni a népet, akkor a nem szállítmányozási célú felhasználásra vásárolt benzin/gázolaj árát az egyéb körülmények által indokoltnál is drasztikusabban emelhetik. Ebben az esetben a villany olcsóbb lehet, de ez nem jelenti az átlag számára megfizethető szintet. Probléma az is, hogy ezzel a városlakók lesznek jobban sújtva.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung j3 2016 4G okos készülék, újszerű állapotban!
- Alu házas/FHD IPS érintő kijelzős Dell Latitude 7300/i5-8265U/16GB DDR4/256GB SSD/excellent akku!
- Valkyria Chronicles remastered Europa edition PS4 ÚJ
- Xiaomi Router AX3000T
- HP ProBook 470 G5/17.3" FHD IPS/i5-8250U/16GB DDR4/256GB SSD+1TB HDD/2GB Nvidia 930MX!