Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
Major Lion #300 üzenetére
Attól még egy egyszerű elektromos berendezés installálása nálunk sem okoz problémát, vagy legalábbis nem tudok arról, hogy az átlagmagyaroknál petróleumlámpa fényénél néznék a TV-t.
DRM is theft
-
btprg
aktív tag
válasz
Shadowbull #271 üzenetére
Bár még soha nem is ültem ilyenben, azt elhiszem hogy nagyon kényelmes meg jó hogy magasan vagy benne. De az a gond ezzel, amit Rive fórumtárs is írt, hogy egy nagyon rossz irányba vezet az ha mindenki nagyobb és nagyobb autókkal akar járni. Mert ha minden autó X5 lesz, akkor ugyanúgy nem fogsz kilátni a SUV-ok között, és mi fog jönni utána? Mindenki 5 tonnás teherautóval jár (lehetőség szerint egyedül), hogy biztonságban érezze magát?
És a környezetvédelmet még vicc szintjén se lehet egy napon említeni ezekkel, akár elektromos akár bármilyen egyéb, akkora kereke van mint egy kisebb teherautónak...
Azzal nem lenne nagy gond, ha a gazdagék vennek ezeket a szarokat, a gazdagok úgyis azt vettek mindig is amit akartak, de hogy már az átlagemberek is teherautóval akarnak lassan járni az idióta divathullám miatt, az már gáz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Somatom
addikt
A végén a villanyautósok, lakástulajdonosok. A többi lehetőség nálunk nem reális, mert azon nincs a "megfelelő" embernek/cégnek külön haszna. Az Elmű nélkül ez nem megy, az Elmű pedig csak a "megfelelő" céggel működhet együtt, amelyik az egyetlen, ami megfelelt a kiírt pályázat kritériumainak. A cég kiépíti az oszlopokat, amikből pár működik is, és bő felárért lehet tölteni. Természetesen X rendeletre hivatkozva a hatóság büntetni fogja azokat, akik más módon próbálnak tölteni. Kis Magyar valóság.
[ Szerkesztve ]
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
berci
senior tag
A magyarok szeretik azt hinni, hogy van ingyen ebéd, pedig nincs. Ha valami pénzbe kerül, akkor azt valakinek ki kell fizetnie.
Mondjuk a csili-vili benzinkút sem a MOL/OMV nagylelkűségéből épül, hanem mert van annyi bevételük, nyereségük, hogy megtudják építeni. És honnan van nyereségük? Csak nem a benzinkúton tankolóktól?
Gondolom te sem nyereségért dolgozol, hanem kiszámítod a pontos költségeidet és csak annyit kérsz a munkádért.Don't go home! Many people have died there!
-
berci
senior tag
válasz
arnyekxxx #304 üzenetére
És ez mennyiben változtat a megvalósíthatóságon? Azonfelül, hogy kevesebb vezetékkel meg lehet oldani, mint a kisváros Helsinkiben.
Tudom, nincs elég parkolóhely, mindenhová is állnak az autókkal az emberek, de ez egy másik probléma - amit majd megold az, hogy túl drágák a villanyautók, ezért nem fogják tudni megfizetni az emberek, így egyre inkább elegendőek lesznek a meglevő parkolóhelyekDon't go home! Many people have died there!
-
Somatom
addikt
-
Somatom
addikt
válasz
kpbendeguz #309 üzenetére
A mostani benzinnél biztosan.
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
berci
senior tag
-
Somatom
addikt
Nem tartom problémásnak, nem lakótelepen élek és többnyire bringával járok. Ez az ott lakók problémája lesz. Nem a nyereség, hanem a mértéke. Aztán az állam is tartani fogja a markát, mert nem fog lemondani többszáz mrd jövedéki adóbevételtől.
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
kpbendeguz
addikt
"A mostani benzinnél biztosan."
És ezt onnan tudod hogy... ?
Amúgy meg nyilvánvalóan nem a mostani benzin ár az érdekes, hanem a jövőbelié.
(Őszintén reméltem, hogy nem kell elmagyarázni, mert evidencia, de legyen.)Ha azt állítod, hogy a jövőben nem lesz olcsó az áram, akkor hogy mi az "olcsó" ugyebár azon múlik, hogy mihez képest.
Ha az áram árát A-val, a benzinét B-vel jelöljük, akkor A olcsóbb B-hez képest, ha A-B < 0.
Ha a kövőbeli ár érdekel, akkor t időpillanatban A(t)-B(t) < 0 esetén lesz A olcsóbb B-nél.
Azaz az A(jövőben) - B(most) különbség irreleváns.Éppen ezért ha csak az üzemanyag ára alapján mérlegeljük, hogy érdemes-e most elektromos autót venni, akkor két paraméter lesz érdekes:
1. jelenleg az áram (fogyasztói) ára alacsonyabb-e a benzinénél
2. ez az árkülönbség a jövőben is megmarad-e az áram javáraZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541
-
vicze1
félisten
Most nem azért, de ki telepítette és miért a végtelen mennyiségű stadionokat és mennyiből, ki fizetett érte?
Hiába mondogatják, hogy itt egyesek, hogy nem állami kényszer, de nyilván valóan mindenki tudja, hogy az.
Tényleg egy raklap megoldás van az utcai töltésre a meglévő villanyoszlopoktól kedve töltő telepítésekig. Ezek nagyon egyszerű vagy sima 3-7kV-s töltők, amik arra vannak, hogy éjjelre rárakd és feltöltse vala meddig. Kábelezés ott van túlnyomó többségben és minimális extra munka van vele.
És igen minden esetben állami pénzből lesz kiépítve valamilyen formában. -
berci
senior tag
válasz
Shadowbull #312 üzenetére
Finnországban, vagy gondolom úgy általában az északi országokban ez egy évtizedek óta kiépített rendszerre épül, így kis túlzással csak a dobozt kell lecserélni.
A régóta kiépített rendszer célja a motorblokk melegítés lehetővé tétele, ami pár száz watt autónként, és csak az, tilos mondjuk utastér előmelegítésre használni (de elbírja azt is, ismerek olyat aki kipróbálta). Szóval csak ezt kell kicsit felturbózni, és éjszakánként megvan a másnapra általában elegendő töltés anélkül hogy ezért bárhová kellene menni.
Don't go home! Many people have died there!
-
Somatom
addikt
válasz
kpbendeguz #314 üzenetére
Félreérthetően fogalmaztam. A mostani ár alatt a fizetésekhez képesti terhet értem. Persze, vágom és érthető a felvetésed, de a benzin jövőbeni árára sztem még saccolni sem lehet. Nem csak a készletek, vagy az infláció befolyásolja, hanem a kormányzati szándék is. Ha a villany felé akarják terelni a népet, akkor a nem szállítmányozási célú felhasználásra vásárolt benzin/gázolaj árát az egyéb körülmények által indokoltnál is drasztikusabban emelhetik. Ebben az esetben a villany olcsóbb lehet, de ez nem jelenti az átlag számára megfizethető szintet. Probléma az is, hogy ezzel a városlakók lesznek jobban sújtva.
Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
Nagy előny ez a skandinávoknál, de behozható. Ellenben vicces hogy ami itt egyesek szerint lehetetlen azt pl. a norvégok már az elektromos autók előtt megcsinálták. Ja tudom az olaj miatt mert a dízelújságírók azt mondták. Pont úgy ahogy nálunk a rohamtempóban fejlődő gazdaság okán tudtunk stadionokat építeni. Hiszen ha minden rendben van, akkor miért ne lehetne a fociba is egy kis pénzt tolni? Ja érdekes a hollandoknál jóval rosszabb a helyzet parkolóhely szempontjából, mégis működik a töltés. Ja hogy ott az van amit évek óta mondok? Ahol parkol az autó, ott tölt. Ha az utcán parkol akkor ott. Meglepő, meglepő.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
dabadab
titán
-
berci
senior tag
válasz
Shadowbull #319 üzenetére
A magyar lakótelepeken többnyire nem is igazán lesz ilyesmire szükség addig, legalábbis tömegesen. Viszont ez egy megoldás lehet a "nem lesz elég töltő", "le fog égni a hálózat", "hogy fognak lakótelepen tölteni" problémákra. Valamint kb. kizártnak tartom, hogy lenne olyan drága a megvalósítás, mint a vele egyenértékű villamtöltők kiépítése, mindig lenne töltőhely és még csak nem is kellene különösebben kimozdulni a töltéshez.
Don't go home! Many people have died there!
-
Noukoum
veterán
válasz
Shadowbull #319 üzenetére
Nem is kell hogy a következő 10 évben mindenki számára adott legyen az otthoni töltés.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
it Az utóbbi időben felgyorsultak a Tesla két éve bemutatott Cybetruckjának előrendelései, ezek összege pedig már magasabb, mint a BMW teljes piaci értéke.
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Dell notebook topic
- [Re:] LG V60 ThinQ 5G - hangoskönyv
- Politika
- Volvo és Saab topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- [Re:] Realme GT 2 Pro - papírforma
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Microsoft Outlook topic
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: KomPhone
Város: Budapest
Cég: Magyar Közlöny Lap-és Könyvkiadó Kft.
Város: Budapest