Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #61 üzenetére
"Ehhez képest nagyobb értékben adtak le rá előrendelést, mint amennyit a BMW mindenestől ér. "
Ez egy ordas nagy baromság, akárki találta ki. Oké, a cikkíró valószínűleg egy kurva szót sem ért az egészből, foglalás, előrendelés, forgalom, tőzsdei érték, neki totál sötétség az egész.
Csak a miheztartás végett: a BMW évente 2,5 millió autót ad el, és durván 100 milliárd eurós forgalmat generál. Évente.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Azt kell inkább észrevenni hogy aki "elavult technikáról" beszél annak általában lövése sincs az egész témáról. A belsőégésű motorokat ma is gőzerővel fejlesztik, mert szükség van rájuk, és még jó ideig így is lesz. A világ nem Norvégia ahol jó dolgukban nem tudják mit csináljanak aztán agyonadóztatják a hagyományos autókat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz moleculez #80 üzenetére
"olvadt fémből kasztni lesz 100 másodperc alatt"
LOL. Lesz a f*szt. A váz egyes elemei lesznek öntöttek, nem az egész karosszéria. És majd egyszer, ha majd szériába kerül.
A lemezhajtogató gyártástechnológia sem létezik. Nem véletlenül nem gyártják még a cuccot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #93 üzenetére
"Tesla Giga Berlin gyára csak önmagában képes 2 millió autót legyártani évente"
Képes a fenét. Még csak nem is működik, és nem az engedélyezési eljárás miatt (aminek a késlekedése mellesleg a Tesla balfaszsága miatt van) hanem azért mert egyszerűen nincs kész, komplett üzemegységek és infrastruktúrák hiányoznak. Ha pedig majd egyszer működni fog, akkor első kiépítésben évi 160e autót fog gyártani, és ha minden jól megy akkor a csúcson elvileg évi félmilliós kapacitása lesz. Persze azt majd valahova el is kell adni, nem gyártani a nagy cucc, hanem eladni.
Az évi kétmilliót nem tudom hol álmodtad.
Az egész EV forradalom állami kényszer és hatalmas támogatások nélkül egyszerűen életképtelen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #96 üzenetére
"Tesla nem tud annyi kocsit gyártani, mint amennyit megrendelnek tőle, úgyhogy az ő esetükben de: eladni nem nagy cucc, csak le is kell gyártani."
Valójában nem teljesen igaz a kijelentés. A jelenlegi működő gyártási kapacitás a Tesla saját bevallása szerint évi 1.050.000 millió autó, ebből százezer S/X a maradék 3/Y. Az utolsó negyedévben gyártottak 8.941 S/Xet és 228.882 3/Y-t, tehát a létező gyártási kapacitást sem használták ki teljesen, bár a 3/Y tényleg a határon van, de a várakozási időkben ez még nem jelent meg komolyabban, ha most rendelek itt Európában egy Model 3at, akkor februárban leszállítják Kínából, azaz szinte azonnal gyártásba is kerül. Model Y dettó.
Ahol hiányzik a gyártási kapacitás az a Szájberizé. Amire még senki sem adott le megrendelést, egy teljesen kötelezettségmentes százdolláros regisztrációt adott le ismeretlen számú ember. A megrendelés az teljesen más tészta. Emlékezz vissza a Model 3ra állítólag félmillió regisztráció érkezett anno, annak a nagy része elpárolgott a semmibe.
A piac úgy működik hogy ha az állam fizet jelentős állami támogatást akkor erősen torzítja a piacot. Nem véletlenül ott "szárnyalnak" az elektromos eladások ahol komoly állami támogatás van rá. Ahol még esetleg beszüntetik vagy csökkentik akkor hirtelen beleállnak a földbe az eladások, lásd Hollandia.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan, Kínában is nagy valószínűséggel. Talán az EUban nem, de még ez sem biztos.
Persze sok minden függ a technológiai fejlődéstől is. Ha tényleg működni fog az EV szent grálja a szilárdtest-akku, és hozni fogja az ígéreteket, akkor esetleg másképp lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #106 üzenetére
"egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny."
Az alacsony hatótáv, a lassú töltés, a sokkal magasabb gyártási költségek, az akku brutális tömege meg technológiai hátrány. Elég sokáig lehet ezt játszani...
Amikor egy sima Opel Corsa 15e euro, az eCorsa meg 30, akkor azért egyértelmű hogy állami támogatás és kényszer nélkül az egész teljesen életképtelen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"mérgező és szennyező gázokat bocsát ki"
Ez igaz, bár a jelenlegi Euro normák esetén ez már tényleg minimális. Az is igaz hogy karbantartásigényesebb mint egy EV.
A hangos az ilyen egyszerűen kijelentve nem igaz.
Viszont az EV baromi drága, jóval drágább mint egy hagyományos autó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
-
Shadowbull
addikt
Teljesen rossz párhuzam. Az autók ezerfélék, ezerféle geometriai sajátossággal, terhelési viszonyokkal, felhasználói profillal, árkategóriával, lehet sorolni.
Ha már a benzint felhoztad, annak az analógiája a töltés, az meg az EUban nagyjából szabványositva van a CCS formájában.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A NOx szennyezést lehetne lecsökkenteni valamennyire, ha egyik napról a másikra eltűnne a belsőégésű motoros személyautó, de már ma is nagyon alacsony szinten van. CO, HC dettó. A finomporszennyezés ami a közlekedésből jön az meg gumikopás főleg, azon nem segít a BEV.
Magyarországon a légszennyezés leginkább a fűtésből jön. Nem véletlenül van kizárólag télen szmogriadó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Hát, én meg hallottam már Tesla Model S-t kábé 60nal elhaladni, pont ugyanolyan hangos volt mint egy normál autó. A belvárosból még jobb helyen ki van tiltva a forgalom.
Nyilván halkabb lenne a full elektromos autózás, de nem teljesen hangtalan.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #202 üzenetére
"Milyen forrás alapján mondod, hogy "nagyon alacsony szinten van"?"
Az általam olvasott adatok alapján mondom. Most telefonon nem fogom keresgélni az idevágó német statisztikákat, de emlékeim szerint a teljes NOx emisszió 1990 óta kevesebb mint a felére esett, a közlekedés által emittált meg durván a harmadára. És ugye a közlekedésnek csak egy kis része a személyautózás.
A magyarországi helyzet egyértelmű, menj el télen vidékre.
Nem kéne összemosni a CO2 emissziót a valódi egészségre káros anyagokkal....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #53246592 #214 üzenetére
Mit meseljek? Hogy totalis butasag a nagy otleted? Nezz mar korul legyszives a vilagban. Kismillio fele auto van, kismillio fele geometriai sajatossaggal. Tengelytav, szelesseg, magassag, hasmagassag, satobbi. Eppen ezert van kismillio fele akkupakk, hogy az adott jarmuben a leheto legoptimalisabb megoldas szulessen. Aztan ott van maga az akkupakk felepitese. Hol vannak a csatlakozok (nagyfeszultsegu kabelek, vezerlo elektronikak, hutes csatlakozok, erzekelok, ki tudja meg mi) milyen cellageometria van benne, hogyan rendezik csoportolba a cellakat, azoknak milyen a felugyelete, es igy tovabb. Aztan ott a cella kemia, eleve kismillio fajta kemia van, az egyik inkabb tartossagra van optimalizalva, a masik olcso, a harmadik teljesitmenyorientalt.
Estig lehet sorolni a dolgokat, hogy miert nyilvanvaloan hulyeseg a szabvanyos akku, es akkor maganak az automatikus cserelhetosegnek a hatranyait meg nem is vettuk elo.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
A világ már csak így működik. Ha van pénzed elérhető számodra a kényelem és a komfort. Néhány zöldidióta miatt én nem vagyok hajlandó családostól egy szaros fapados Yarisban vagy Corsában nyomorogni, vagy egyenesen vonatozni azért, mert nekik az tetszene.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Már hogyne lenne kényelmesebb. Nem egy buta kisbusz karosszéria van, ezért jóval merevebbre lehet csinálni, nem nyeklik, nem zajos. Lehet rá tenni nagy ballonos kerekeket, és ha azt egy kényelmes futóművel kombinálják akkor olyan gördülési és rugózási komfortja lesz, amit nem sok egyterű tud hozni. Magasra szállsz be, komfortos a körbelátás. És biztos van más is, ami nem jut eszembe. De a lényeg az hogy sokkal jobban néz ki mint egy egyterű.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az hülyeség hogy papír lenne és ne védene meg. Ez gyártó és típus kérdése. Ütközésnél mindenképpen kedvezőbb mint egy egyterű. A borulási hajlama kritikusabb, de manapság jó futóművel és elektronikával nem gond ez sem.
A nagyobb hasmagasság néha jól jön városban is. Fejmagasság még bőven elég, nem kell több.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ennek az elődje. Nekem nem kell sem 7 személy se tologatós ülések. Így is bazi nagy hely van benne. ( A hátsó támla dönthető, de soha nincs elmozditva).
Én 33 ezerért vettem akkor amikor kifutó modell volt, a Toyota nagy kedvezménnyel szórta ki őket. Valami 42e euró a listaára, mondjuk annyit nem adtam volna értePazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care