Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Ez még nem magyarázza az egyre jobban növekvő keresletet az EV-k iránt.
Nagyon nem arról van szó, hogy a jónép benzines kocsira vágyik, de csak az elektromosat engedheti meg magának, hanem fordítva: az emberek egyre nagyobb százaléka elektromos autót akar, de csak a benzineset tudná megfizetni, az állami támogatással pedig próbálják az árakat a tömeg által is elérhető szintre lenyomni. -
Fall-N
veterán
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Azért azt is észre kell venni, hogy hosszú távon tévút lenne a belsőégésű motorokat fejleszteni, mert csak nagy kompromisszum árán lehet kis mértékben növelni a hatásfokukat. Ha megnézzük egy elavult technika az egész. Az elektromos autók már most tudnak jók lenni csak az infrastruktúra amit fejleszteni kell. Természetesen nem minden helyzetben lehet kiváltani a belsőégésű motorokat. Például nehéz mostoha terepen (sivatag, extrém hideg) még nem alternatíva. Vagy aki sok távot kell, hogy megtegyen. Természetesen a kutak és a finomítok sem a földből nőttek ki, azokat is sok idő volt kiépíteni.
-
Noukoum
veterán
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Nem! Nem arra kényszerítik a gyártókat hogy elektromos autót gyártsanak. Hanem meg kell felelni különböző környezeti előírásoknak más különben fizetni kell mint a katonatiszt. Semmi köze az elektromos autózáshoz annak hogy a hagyományos belsőégésű autók papíron nagyon magas kibocsátási értékekkel rendelkeznek.
vincze1: Most magadról beszéltél. Troll ember troll írására nem fogok időt pazarolni. Fel kéne nőni, nem csak testben hanem fejben is.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #64 üzenetére
"Adott egy technologia, amirol a gyartoi mondjak, hogy ez a jovo es nem tervezik tovabb fejleszteni rovid/kozeptavon a levaltandot. Az allamok kedvezmenyeket adnak az ujra. Jelenleg olcsobb kozlekedni az ujjal. "
És ezek közül pontosan melyik a kényszerítés?
"Mar sehol nem irjak amugy, hogy ennyitol fog kezdodni (jelenleg nincs informacio az arrol, ez pedig nagyon erosen valoszinutlen, tekintve, hogy a Model 3 45k-rol indul). "
Tehát valószínűleg jóval drágább lesz, mégis tömegével előrendelik.
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #71 üzenetére
"Senkit nem erdekeltek az elektromos autok az elozo 190 evben."
Mivel az előző 190 évben nem nagyon volt komolyan vehető elektromos autó.
Valójában eddig voltak kényszer alatt az autógyártók, hogy szabotálják az elektromos kocsikat (olajlobbi), ameddig el nem jutottunk a klíma katasztrófa széléig, most az államok próbálják visszalapátolni a szart a lóba az EV-k támogatásával.
Ettől függetlenül az elektromos kocsikat nem azért veszik az emberek, mert olcsóbbak (mivel nem olcsóbbak) és nem is azért, mert valaki lenyomja a torkukon (mivel bőven lehet még válogatni benzines kocsikból), hanem mert egyre többen vannak, akik számára jobb járművek, mint a benzines kocsik. Ezt hívják valódi piaci keresletnek."Mert jopofa es 0 kovetkezmennyel jar, ha a folyamat barmelyik pontjan lemondod."
Oké, szerinted hány cybertruck megrendelés tart ki 2022-ig? Nagyságrendileg?
Mert a Model 3-ból csak 2016-ra 325000-et rendeltek elő és ezekből nem nagyon maradt a Tesla nyakán egy sem. -
Man0gatya
aktív tag
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Ez konkrétan nem igaz, hogy nem győznek eleget gyártani az összes autójukat ah megrendeled pár hónap és megjön... ami azt jelenti hogy konrétan legyártják és kiszállítják pár hónap alatt... ez nekem nem úgy tűnik hogy nem tudnak eleget gyártani... ráadásul a tesla most éri el vmikor a 2 millió össz eladott autót míg a bmw egy évben ennél többet ad el...
-
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #71 üzenetére
Azért az a nem adható el belsőégésű autó '30-35-től egy elég szűk részére vonatkozik ám a világnak, mindenhol máshol bátran adhatnának el és rengeteg helyen messze nem kell még Euro6-nak sem megfelelni nem hogy 7-nek. Azért az hatalmas kényszer lehet az iparágon, hogy egy maréknyi ország 10 év múlva majd csak EV-t akar.
Az most más kérdés, hogy erre elég nagy szükség van, akár kényszer akár nem. A másik alternatíva az lenne, hogy betiltják az autókat (is), mert másképp nem tud lemenni nullára a kibocsájtás. Azt mennyire szeretnék az emberek. Az a baj a klímaváltozással, hogy emberi élethez képest lassan végbemenő probléma, ezért mindenki az aktuális kényelmet választja inkább.
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #98 üzenetére
Az általad felsoroltakból melyik konkrétan az állami kényszerítés?
(Ami nem összekeverendő az állami támogatással ugyebár.)Hogy egyébként az EV-kel olcsóbb a közlekedés, alacsonyabbak a szervizköltségek és környezetkímélőbbek, azt úgy hívják, hogy technológiai előny.
Nyilván, ha a számítógépekkel nem lehetne gyorsabban számolni, mint a golyós abakusszal, akkor a kereslet is alacsonyabb lenne irántuk, ergo a számítógépeket rákényszerítik a userekre? -
dabadab
titán
válasz brumi1024 #112 üzenetére
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni?
Broken window fallacy
(és nem költség, hanem bevétel, és az alapvetően nem a gyártókhoz, hanem a márkaszervízekhez kerül)DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #132 üzenetére
Nem az volt a kérdés, hogy mekkora lenne a kereslet, hanem hogy lenne-e egyáltalán kereslet állami támogatás nélkül.
Az állami támogatásnak nyilván van hatása a piacra, különben nem csinálnák. Viszont semmilyen állami támogatás nem tud eladni egy terméket, ha az nem kell a vevőnek.
Ahogy már leírtam: "az állam max. gyorsítja a piaci folyamatokat, azaz a technológia terjedését, de nem generálja, mint ahogy állítjátok" -
dabadab
titán
válasz brumi1024 #136 üzenetére
Mert a villanyauto (foleg a cikkben emlitett 3.5+ tonnas szornyeteg) a kornyezetvedelem netovabbja.
Egy Ford F-150-hez képest (ami ugye a legfőbb piaci versenytárs, V6, 2-2,5 tonna üresen) mindenképpen.
Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tobbletsuly miatt a gumi es fekpor mennyi lokalis szennyezest ad.
Mondjuk pont a villanyosok fékpor terén biztosan sokkal jobbak, a regeneratív fékezés okán.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Semin
senior tag
válasz brumi1024 #167 üzenetére
Persze, de sokkal egyenletesebben. Bár ezért inkább a fék kopik kevésbé.
A legtöbb EV azzal a féktárcsával megy majd a bontóba amit a gyárban raktak fel rá.
A gumi valóban gyorsan kopik de az inkább a nyomatéknak köszönhető.
Nagyon élvezetesen gyorsulnak, de ennek ára van ... -
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #109 üzenetére
A lokális szennyezést elég jól megoldja, igen. És a hálózatfejlesztéssel majd a globális szennyezést is előbb-utóbb, ha nem szénből meg gázból jön majd az áram. Illetve ami még amúgy fontos lokális szinten az a zajszennyezés. A kerekek súrlódását simán kiszűri egy dupla rétegű ablak, szemben a repedt kipufogó hangjával, meg az 5-6 ezerig tolt üvöltő motoréval.
Jövedéki adót meg majd meglátjuk, ha oda kerül, hogy mit változtatnak az államok. Lehetne km alapján is akár, vagy egyszerűen útszakaszonkénti díjjal beszedni (ahogy most autópálya után fizet az ember).
-
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #213 üzenetére
A belsőégésű motorok szennyezésén kívül még meg lehetne spórolni elég sok olajfúrásból (és az azt övező balesetekből), olajszállításból (és az azt övező balesetekből), olajfinomításból és további szállításból adódó szennyezést.
Shadowbull: Nem mondta senki, hogy hangtalan lesz, azt mondtam hogy halkabb. Tesla azért rossz példa a széles sportgumikon, persze hogy hangosabb mint egy kisebb keréken futó EV.
De gondolom te sokkal jobban tudod, én meg naponta ezt hallgatom, kb minden pirostól szinte vannak gyorsulóbajonokok, ahogy lestrapált, gázadásra hörgő autók is. Sajnálom, de az hogy neked más véleményed van, nem változtat a tapasztalaton. -
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #218 üzenetére
"Amit lecserelunk az akkuk eloallitasahoz szukseges ritkafemek banyaszataval"
Viszont az elöregedett akkukban használt ritkafémeket újra lehet hasznosítani, az elégetett kőolajat meg nem.
Ezen túl az akkumulátor technológia folyamatosan fejlődik, és az energiasűrűség növelése mellett pont a ritkafémek kiváltása a fő prioritás, mivel úgy jelentősen lehet csökkenteni az árat és minimalizálni az ellátási kockázatokat. -
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #218 üzenetére
Ha már nehezen oltható tűz, a lángoló szem megvan? Amit 5 órába telt eloltani úgy, hogy ott volt rajta egy egész tenger Ehhez képest a sólepárlók a chilei sivatagban vagy az ausztrál külszíni fejtés mégis sokkal barátibb.
De mellette azon is folyik a munka ezerrel, hogy például ne használjanak kobaltot az akkukhoz, vagy hogy ne gyúlékony formátumban legyen az akku. Egy belsőégésűn és az azt kiszolgáló infrastruktúrán olyan sokat nem lehet javítani, már az Eur7-tel is küzdenek, nem lesz az már érdemben tisztább. -
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #225 üzenetére
Azért annyira nem könnyen gyulladnak ezek ki. Mondjuk egy ilyen ütközés után is mindenki megúszta szépen.
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #225 üzenetére
Anno az olaj is drágább volt a szénánál, ma meg a széna betakarításához és szállításához is olajat használnak.
Ha lesz megfelelő kereslet az aksik újrahasznosítása iránt, akkor fel fog fejlődni az arra épülő iparág és a költségek is csökkennek.Nyilván bármilyen EV témában csak a folyamat legelején járunk, éppen ezért nincs értelme a jelenlegi állapotokból és nem a technológia lehetőségeiből kiindulni.
Az EV-k ma ott tartanak, ahol a személyi számítógépek a 80-as években. Akkoriban kazettás magnóval rögzíteni kínszenvedés volt, a mátrixnyomtatók által nyomtatott szöveg minősége meg gyalázat, ráadásul az egészet aranyárban mérték, mégsem álltak vissza mechanikus írógépekre. -
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #249 üzenetére
Az Euro besorolás addig mond valamit, amíg legördül a gyártószalagról, hogy utána mi lesz a zajjal és szennyezéssel, az már más kérdés, vadiújnak tűnő autókat látni az utakon fekete füstöt eregetve, szóval nem vagyok túl optimista, hogy ez a kategória bármit érne gyakorlatban.
Őszintén a benzines robogók is mehetnének a levesbe ahogy vannak, amikor már vannak elektromosok, meg e-rollerek is. A 120+ LE-s kisautó meg nem igazán szükséges, inkább csak "fun", de nem igazán vagyok híve mások kárára szórakozásnak.
A baj amúgy az, hogy nincs érdemi módszer hangmérésre. Trafipax jelleggel nem igazán lehet egy több sávos út forgalmából kiszűrni melyik autó a hangos, és random rendőrségi igazoltatásra sincs eszköz, ami kb minden járőrnél kéznél lehetne. Meg ugye hogy méred a hajt, 1500rpm-en vagy mondjuk 4-5000-nél amivel gyorsítani szoktak sokan? De ettől függetlenül valamit azért csinálni lehetne az ügy érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jövedelem
- Peugeot, Citroën topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Xbox Series X|S
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Jeorjosz7 károsultjai
- További aktív témák...
- Újszerű Garanciás AirPods Pro 2
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!