Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz #16820480 #100 üzenetére
nagyobb piacok közül Japán, UK és kína van a tervező listán
Meg a komplett EU, Kanada, Brazília (itt ráadásul 2030 a határidő), D-Korea, Ausztrália, Thaiföld... a bármennyire is nagy piacok közül egyedül India az, ahol a jelenlegi állás szerint 2035-ben még talán el lehet adni ICE autót.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #103 üzenetére
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan
Hát, lehet, hogy szövetségi szinten nincs erről még döntés, de az egyes államok meg így állnak (Kalifornia és New York már önmagában az USA autópiacának kb. hatodát adja):
2030: Washington
2035: California, Massachusetts, New York, New Jersey, Colorado, Connecticut, Delaware, Maine, Maryland, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz brumi1024 #112 üzenetére
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni?
Broken window fallacy
(és nem költség, hanem bevétel, és az alapvetően nem a gyártókhoz, hanem a márkaszervízekhez kerül)DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz brumi1024 #136 üzenetére
Mert a villanyauto (foleg a cikkben emlitett 3.5+ tonnas szornyeteg) a kornyezetvedelem netovabbja.
Egy Ford F-150-hez képest (ami ugye a legfőbb piaci versenytárs, V6, 2-2,5 tonna üresen) mindenképpen.
Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tobbletsuly miatt a gumi es fekpor mennyi lokalis szennyezest ad.
Mondjuk pont a villanyosok fékpor terén biztosan sokkal jobbak, a regeneratív fékezés okán.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Man0gatya #161 üzenetére
nagy sebeségnél mégis kevesebbet fogyaszt mert áttétel van. A villanymotorban nincs áttétel ezért fogyaszt 130nál többet mivel ugyan annyi erőt ad le mint elinduláskor pedig nem kellene annyit leadnia
Általános iskolai fizika fail
Egyébként meg az van, hogy az autók mozgatásához a súrlódás miatt 130-nál tényleg sokkal több energia kell, a villanyosoknál ez nagyjából látszik is a fogyasztáson, a benzineseknél viszont ezt jórészt eltakarja az, hogy alacsonyabb sebességnél rosszabb a motor hatékonysága.
DRM is theft
-
dabadab
titán
De, azért a szennyezésért nem csak a közlekedés felelős.
Nem csak, de elsősorban az.
Ez egyébként sem érv, mert ha valamit X, Y és Z is okoz, akkor bármelyikhez nyúlva lehet mondani, hogy de hát nem csak az, annak meg az a vége, hogy nem változik semmi.Az 500 mrd -ot meg ki lehetne fizetni a jövedéki adóból.
Neked pl. hány forintot ér meg egy tüdőrák?
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet.
Ez több szempontból se megoldás.
Egyrészt a gazdaság egésze szenvedi el a veszteséget, ami akkor is megmarad, ha a többi pénz egy részét az egyik zsebből a másikba pakolják.
Másrészt nem csak gazdasági kárral jár az, ha valaki meghal vagy megbetegszik és azzal is kellene valamit kezdeni.De, ha már a tüdőrákot említed. Miért nem tiltják be a dohányzást?
Erősen korlátozva van úgy, leginkább azon a vonalon, hogy a dohányosok lehetőleg csak saját magukkal szúrjanak ki. A komplett tiltás meg mindig problémás az ennyire addiktív drogoknál.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Attól, hogy csak EV -k lennének, a légszennyezés nem szűnne meg
De, a belsőégésű motorokra eső rész, az megszűnne.
viszont a 350 mrd kompletten elmaradna. Az lenne a veszteség.
Az a 350 milliárd csak egy transzfer, nemzetgazdasági szempontból az egy szép nagy nulla.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Major Lion #230 üzenetére
Hát ez pont a gyűrődőzóna ellentéte
Egyrészt pont az a lényege, hogy nem gyűrődik, másrészt nem a kamionost védi, hanem a másik autóban ülőket.
Kamionban nincs gyűrődőzóna: ha négykerekűt csap el, akkor a kabin magassága meg a kamion puszta tömege úgyis megvédi a kamionost, ha meg egy másik kamionnal megy szembe, akkor meg nincs az a gyűrődőzóna, ami elég lenne ahhoz, hogy ott érdemben tompítson a dolgokon.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Senki nem beszélt arról, hogy hirtelen. Viszont a villanyautónak tizenöt évesen sem lesz repedt kipufogója és nem fog füstölni sem (mert ugye az egy dolog, hogy a mostani autókból a vadonatúj darabok a laborban milyen kibocsátási értékeket produkálnak, az meg egy másik, hogy a valós forgalomban, tízévesen mit csinálnak).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #284 üzenetére
Biztos lemaradtam valamiről, de szerintem az összes is SUV is elég csúf.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Major Lion #300 üzenetére
Attól még egy egyszerű elektromos berendezés installálása nálunk sem okoz problémát, vagy legalábbis nem tudok arról, hogy az átlagmagyaroknál petróleumlámpa fényénél néznék a TV-t.
DRM is theft
-
dabadab
titán